Gå til innhold

The Gathering er avlyst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror vel ikke at folk blir mer interessert i sosiale sammenkomster i fremtiden.

Da jeg var på TG sist, var i ca 2008 og da var det mye mer normalt å ha lan parties enn det det er nå. Dessuten begynner de som har vært mye på TG å bli eldre, 30+ og da velger man komfort fremfor gaming i 24timer i strekk.

Samfunnet legger jo også bare mer og mer tilrette for at man skal slippe unna å være sosiale og alt skal kunne gjøres fra sofaen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, fwj__ said:

Var på TG 93, fantastisk opplevelse, mest pga demoscenen som var utrolig sterkt på den tida, var også i Vikingeskipet i siste halvdel av 90-tallet, men 93 i Lillestrøm står fastbrent i minnet.

1993 var det året den legendariske demoen Kefrens - Desert Dream var med. Det har tapt seg en god del på 30 år. Det er få som vet bak frem på ei datamaskin eller kan skape noe og bruke utstyret konstruktivt. Så trengs det alltid et publikum å imponere, men andelen av folk som kan noe er skrekkelig lav. Det er nok bedre å dra på noen treff i Tyskland eller Sverige hvor det er en større andel av folk som kan og vil noe.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ja, litt av problemet er jo alle har bredbånd for tiden, så selv 5000 personer er vanskelig nok å samle etter pandemien.

Konseptet er nok litt over i sitt gamle format. En får se om de vil snekre sammen en event senere. Det er nok litt marked for det, men i en mer moderne og mainstream innpakning som nok vil være noe avstøtende for gamle fans.

Lenke til kommentar

Det har nok mer for seg med TG for folk som er yngre og har ei anna tilnærming til det sosiale og hva slags aktiviteter som skal skje.

Det finnes andre treff for folk som har blitt voksne, hvor man kan drikke øl og hvor gamle gubber med langt grått skjegg skriver maskinkode.

Tenk om ungdomnen kunne lære seg 68k ASM eller lære seg dithering. "Hæ, det der og dere hører hjemme på et museum."

Quote

Dithering is used in computer graphics to create the illusion of color depth in images on systems with a limited color palette. In a dithered image, colors that are not available in the palette are approximated by a diffusion of colored pixels from within the available palette.

 

I gamle dager hadde vi verken kraftige prosessorer eller RTX 4090, men vi hadde akseleratorkort som GVP 530 Turbo (1992).
image.png.db98505812b50f34d613ae9ca17cfd6c.png
 

Lenke til kommentar
Crazning skrev (15 timer siden):

Jeg tror vel ikke at folk blir mer interessert i sosiale sammenkomster i fremtiden.

Da jeg var på TG sist, var i ca 2008 og da var det mye mer normalt å ha lan parties enn det det er nå. Dessuten begynner de som har vært mye på TG å bli eldre, 30+ og da velger man komfort fremfor gaming i 24timer i strekk.

Samfunnet legger jo også bare mer og mer tilrette for at man skal slippe unna å være sosiale og alt skal kunne gjøres fra sofaen.

Ja, mye av det man fikk på TG er vel nå fritt tilgjengelig på nett. Det er kanskje også færre "nerder" siden alt er så mye enklere og det ikke er så mye man trenger å sette seg skikkelig inn i. Ting bare fungerer.

Endret av Markiii
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dagens ungdom skal gjennom sine sedvanlige 8 timer med tiktok og andre sosiale medier per dag nå , har vel ikke tid til å sitte trøkke på en pc en hel helg . Samt mange er på konsoll , veldig mange - verden er forandret . I gamledager var det å møtes og bytte " harddisker " en del av gamerlivet , er andre behov i dag .
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crazning skrev (16 timer siden):

Jeg tror vel ikke at folk blir mer interessert i sosiale sammenkomster i fremtiden.

Da jeg var på TG sist, var i ca 2008 og da var det mye mer normalt å ha lan parties enn det det er nå. Dessuten begynner de som har vært mye på TG å bli eldre, 30+ og da velger man komfort fremfor gaming i 24timer i strekk.

Samfunnet legger jo også bare mer og mer tilrette for at man skal slippe unna å være sosiale og alt skal kunne gjøres fra sofaen.

Jeg vokste opp uten ubegrenset internett hjemme, det var derfor vi som spilte pc dro på lan. Folk som vokste opp med internett slapp det, og da ble mye av poenget borte. 
 

Det er ikke samfunnet som pushet dette, det er spillerne - jeg har sett utviklingen fra sidelinja siden midten av 90 tallet. Folk gadd ikke. 

Lenke til kommentar

Trist at miljøene for dataentusiaster stadig forsvinner. Kanskje hovedproblemet er at PCen har blitt forbundet for mye med hverdagslig og kjedelig arbeid?

2 hours ago, Markiii said:

Det er kanskje også færre "nerder" siden alt er så mye enklere og det ikke er så mye man trenger å sette seg skikkelig inn i. Ting bare fungerer.

Er nå egentlig bare fantasien som setter grenser for hvor avanserte ting en kan gjøre med PCen. Noen nerder liker for eksempel å programmere eller designe noe.

Lenke til kommentar

Ventet på det. Å sitte hjemme og game har blitt et for godt alternativ.

"Back in my day", tidlig '00-tall, dro vi på TG bare for bruke nettverket til å dele piratvarer. Opp med DC++, finne terabyte-huben, sette filmer og serier i kø, også gå å drikke seg dritings i Hamar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som med E3 så har nok TG dessverre utspilt sin rolle, de fleste spiller over internett uansett.

Kanskje TG burde endre litt profil å kanskje begynne å satse litt mot retro scenen, er ganske populært med retro cons i statene hvor folk kommer med gammelt utstyr folk kan teste samt kjøp og salg av fysiske eldre spill.

Endret av onkel_jon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle alliert seg med Esport organisasjoner og hatt en besøksdag på TG, mulig flere personer vil treffe esport klubber de gjerne ser opp til, og muligens det vil være bra både for TG, Gaming og Norsk Esport. Var selv med på TG i 201X og syntes dette var kanon, dyrt med reise, hotell mat osv, men OK det, koselig å treffe kompiser jeg gama med i fra nordnorge når jeg bodde i sør osv.

Men så er det dette med kostnad, folk har mindre og mindre å rutte med, og da kan det være en stoppe for mange selvsagt.

Lenke til kommentar
onkel_jon skrev:

Som med E3 så har nok TG dessverre utspilt sin rolle, de fleste spiller over internett uansett.

Kanskje TG burde endre litt profil å kanskje begynne å satse litt mot retro scenen, er ganske populært med retro cons i statene hvor folk kommer med gammelt utstyr folk kan teste samt kjøp og salg av fysiske eldre spill.

Meget god ide.
Lenke til kommentar
7 hours ago, Skurupu said:

Ventet på det. Å sitte hjemme og game har blitt et for godt alternativ.

"Back in my day", tidlig '00-tall, dro vi på TG bare for bruke nettverket til å dele piratvarer. Opp med DC++, finne terabyte-huben, sette filmer og serier i kø, også gå å drikke seg dritings i Hamar.

Unnskyld, har vi treffes før?

Men seriøst, her var det mye kjent 😅

Lenke til kommentar

Vært der én gang, var i grunn ganske fett. Vi var 5. stk fordi vi spilte i CS 1.6 clan, tapte jo i første runde 😅

Men på dag 3 var behovet for skikkelig sengeplass meget ettertraktet. Sovne i stolen eller med hodet på tastaturet er ikke like morsomt som det hørtes ut som. Noen rappa PC-musa min også, det var litt hektisk.

Var der kanskje en gang til også, men så var det greit.

Gutteturen opp dit var faktisk mer artig, egentlig. Gøy å rave rundt i Hamar også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...