Gå til innhold

Erfaringer fra Temu

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutes ago, Fantomtegningen said:

"Jomenn det er jo så billig!"

Det er jo mer fair, å erklære jeg bryr meg ikke om klima, menneskerettigheter, miljø, eller giftstoffer hvis det er billig, enn å anklage alle andre for å være korrupte eller tankeløse sauer når man peker på funn av skadelige giftstoffer i de uregulerte produktene.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
DJViking skrev (2 timer siden):

Vi faller for disse fordi vi ønsker å spare penger.
Jeg kjøpte nylig et skjærebrett i tre 60cm*45cm fra Temu. Dette kostet meg 600kr.
Lignende skjærebrett i Norge koster mye mer, spesielt i denne størrelsen. De kan koste opp mot 3000kr.
https://kokkebutikken.no/products/grand-gourmand-skjaerebrett-xl-75x50x4-cm?variant=44838787186863
https://www.skarpekniver.com/skjaerebrett-40-x-30-x-5cm-endeved-staende-stav-m-rand-valnott

Men jeg var ikke 100% fornøyd med det jeg kjøpte fra Temu. Treet virket ikke helt topp kvalitet.

Sannsynligvis inneholdt disse varene også giftstoffer som du får i deg. Igjen, det er en veldig dårlig ide å bestille ting derfra som skal være i kontakt med mat.

For ordens skyld: Jeg hater ikke Temu som sådan, og har bestilt ting derfra og har blitt fornøyd med mye. Men å prøve å ignorere at det er risikabelt og at man kan få i seg giftstoffer kan jeg ikke stille meg bak.

Endret av Markiii
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Bare fått skrot fra Temu. Det skal dog sies at det produseres mye bra Kina, men da må man kjøpe kjente merkevarer og betale litt mer. Det som legges ut på Temu er det billigste produktene de produserer, med kvalitet deretter.

Endret av freedomseeker
Skrevet
Markiii skrev (19 timer siden):

Sannsynligvis inneholdt disse varene også giftstoffer som du får i deg. Igjen, det er en veldig dårlig ide å bestille ting derfra som skal være i kontakt med mat.

For ordens skyld: Jeg hater ikke Temu som sådan, og har bestilt ting derfra og har blitt fornøyd med mye. Men å prøve å ignorere at det er risikabelt og at man kan få i seg giftstoffer kan jeg ikke stille meg bak.

En god del av de skjærefjølene i tre som selges i Norge er også i Akasietre, og med opprinnelsesland Kina.

Men det kan jo hende at det som bestilles direkte fra Kina er behandlet på en annen måte som de "norske" produktene ikke er.

Jeg tenkte meg å bruke et veldig fint pussesandpapir, og deretter smøre inn trefjøla med mineralolje (matgodkjent) / Skjærefjølolje.

Skrevet (endret)
49 minutes ago, DJViking said:

En god del av de skjærefjølene i tre som selges i Norge er også i Akasietre, og med opprinnelsesland Kina.

Forskjellen ved å kjøpe i norske butikker og Temu er kvalitetskontroll og strenge krav.
Skulle jeg ha solgt matjord her hjemme, måtte det gått gjennom utallige tester og analyser for å konkludere om jorden i det hele tatt kan bli brukt til matdyrking.
En "butikk" på Temu kunne solgt jorden som "Premium", "Økologisk", "Eksotisk", osv uten å måtte gå gjennom noe som helst test og "jorden" ville mest sannsynlig kommet fra bakken som var nærmest selger i industriområdet.

Når selger blir konfrontert av ekstremt dårlig kvalitet, stenger selger bare butikken med navn på noen tilfeldige bokstaver og tall, for å så åpne ny butikk med nye tilfeldige bokstaver og tall. Så gjentar prosessen seg.

Endret av Fantomtegningen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...