Gå til innhold

Erfaringer fra Temu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
torbjornhb skrev (11 timer siden):

Hva skiller de egentlig fra Aliexpress? Sånn i forhold til hvor etisk handel er... Aliexpress er vel bedre enn mange av Kina-sidene her.

Det er mye av de samme produktene begge steder så vil tro det meste lages på de samme fabrikkene, hverken Temu eller Aliexpress er butikker men matkedsteder for forskjellige selgere noen mer etiske eller uetiske enn andre, om man er redd for det så bør man vel strengt tatt bare slutte og handle helt, for hvordan vet du at skriveren du kjøpte på Elkjøp for eksempel ikke er laget av barn? Det er vanskelig og vite det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (Akkurat nå):

Det er mye av de samme produktene begge steder så vil tro det meste lages på de samme fabrikkene, hverken Temu eller Aliexpress er butikker men matkedsteder for forskjellige selgere noen mer etiske eller uetiske enn andre, om man er redd for det så bør man vel strengt tatt bare slutte og handle helt, for hvordan vet du at skriveren du kjøpte på Elkjøp for eksempel ikke er laget av barn? Det er vanskelig og vite det.

Det er vanskelig å vite, men Elkjøp må forholde seg til endel lover som er laget nettopp for å avsløre den praksisen. Dette er bl.a det du betaler for når du handler varer derfra fremfor Temu - som ikke har denne sikkerheten.

Det er derfor helt riktig å si at om Temu og Elkjøp solgte varer laget av barn / umennesklige forhold, så er det Temu som aldri blir avslørt :) 

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (3 timer siden):

Det er vanskelig å vite, men Elkjøp må forholde seg til endel lover som er laget nettopp for å avsløre den praksisen. Dette er bl.a det du betaler for når du handler varer derfra fremfor Temu - som ikke har denne sikkerheten.

Det er derfor helt riktig å si at om Temu og Elkjøp solgte varer laget av barn / umennesklige forhold, så er det Temu som aldri blir avslørt :) 

Jada, men poenget mitt var at man ikke alltid kan vite, det er jo ikke noen hemmelighet at Cubus blant annet var i media en del år tilbake pga barnearbeid, jeg vil tro det er bedre nå.

Lenke til kommentar
kittycat skrev (21 timer siden):

er det noen som har bestilt sminke derfra før?

Det er flere som har bestilt sminke derfra ja som jeg vet om, dog ingen jeg kjenner personlig, jeg ville ikke anbefalt det, man vet ikke hva som puttes i sminken som kommer fra Kina da de ikke har like strenge regler som vi har her i landet.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt en mobilholder til bilen, børstehoder til elektrisk tannbørste og en neglesaks, av alle ting. Mobilholderen er jeg skeptisk til, men det andre forventer jeg er kurant. Spent på hvor lang tid det vil ta, i mailen står det 8-16. februar.

Endret av Olsenhower
Lenke til kommentar
Olsenhower skrev (21 timer siden):

Da har jeg bestilt en mobilholder til bilen, børstehoder til elektrisk tannbørste og en neglesaks, av alle ting. Mobilholderen er jeg skeptisk til, men det andre forventer jeg er kurant. Spent på hvor lang tid det vil ta, i mailen står det 8-16. februar.

Har fått mine pakker rundt 6-14 dager her.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (På 8.1.2024 den 3:29 PM):

Jepp, jeg har kjøpt sokker og undertøy nå. Det er forbruksvarer. Så om de varer noen vask mindre er det lett verdt det til de prisene.

I tillegg har jeg kjøpt en del utstyr til kjøkkenet, helt velfungerende og latterlig billig. 

Undertøyet ble mottatt ganske fint, men etter en runde i tørketrommelen så er det ikke mye igjen av det😂

Lenke til kommentar
kittycat skrev (På 30.1.2024 den 12:00 AM):

hva er deres beste kjøp fra temu?:new_woot:

Ting jeg kan anbefale videre:

  • Headsetstativ var allright. Metall og gummi. 
  • Beskyttelse til bilnøkler. Audi og Nissan. Begge deler skreddersydd. 
  • Beskyttelse til ladeporten på Nissan Leaf. Festes med magnetstripe. Fungerer greit, men plasten tålte ikke -25 spesielt godt.
  • Solbrilleholder til bilen: Endelig løst dilemma med hvor jeg skal gjøre av solbrillene i Audien. 
  • Solbriller - Kanskje et steg opp fra kvaliteten du finner på typisk HM, til 1/3 av prisen. Veldig bra!
  • Litt ymse "ryddehacks": Ledningsholder for apparater, mobilladerorganiserer, kost/moppeoppheng, smale kleshengere, børster til drillen
  • Caps: Helt ok kvalitet.
  • Kosedyr: Totoro - fin kvalitet.
  • Kobling fra dusjslange til hageslange. Praktisk når jeg skal fylle basseng til unga på terassen. 
  • Lys til toalettskål med lys/bevegelsessensor.
  • Bananplugger til høyttalere virker å være av god kvalitet
  • Micro B-USB til USB-C kabel.
  •  

Ting som har hatt dårlig kvalitet:

  • Skjeggbørste + kam
  • Avtagbart glidelåshode
  • Manikyrsett

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...