Gå til innhold

Black Friday, Black Week, Cyber Monday og Singles day 2023


Anbefalte innlegg

Angående vaskemaskin, hadde nøyaktig samme problem som @Complexity med en Samsung vaskemaskin hvor PCB kortet ble ristet i hjel :) Selvfølgelig skjedde det rett etter 5 års garantien. Kjøpte en Siemens Avantgarde vaskemaskin på Black Friday for 6 år siden, opprinnelig pris ca 15000, var halv pris + kombinerte det med Siemens cashback. Så ble rundt 6700 kr. Verdt pengene og med dagens strømpriser om vinteren hvor mange bruker å vaske klær på natta, så har den stillemodus. 

Endret av fwj__
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, fwj__ said:

Angående vaskemaskin, hadde nøyaktig samme problem som @Complexity med en Samsung vaskemaskin hvor PCB kortet ble ristet i hjel :) Selvfølgelig skjedde det rett etter 5 års garantien. Kjøpte en Siemens Avantgarde vaskemaskin på Black Friday for 6 år siden, opprinnelig pris ca 15000, var halv pris + kombinerte det med Siemens cashback. Så ble rundt 6700 kr. Verdt pengene og med dagens strømpriser om vinteren hvor mange bruker å vaske klær på natta, så har den stillemodus. 

Idiotisk design å ha hovedkortet montert vannrett og bare festet i 3 hjørner..

Ellers var samsungen grei. Ble litt lei den sangen eneste.

Lenke til kommentar
Sitat

Prisjakt: Lavere snittrabatt under årets Black Friday

Snittrabatten gikk ned fra 16 til 7 prosent fra fjorårets Black Friday til årets, ifølge prissammenligningstjenesten Prisjakt.

19 prosent av de 6,1 millioner prisene som tjenesten overvåker, hadde sitt bunnivå fredag. Det er en nedgang på 2 prosentpoeng fra i fjor, skriver Din Side.

Men ikke alt var på tilbud. 59 prosent av prisene sammenligningstjenesten overvåker, hadde sin høyeste pris i år fredag, opplyser tjenesten.

Fra 1. oktober i år ble det innført regler som gjør at bedriftene er forpliktet til å vise den laveste prisen en vare har hatt de siste 30 dagene før salget. Prissammenligningstjenesten opplyser at de registrerte en uvanlig høy andel produkter med prisoppgang i oktober, 30 dager før Black Friday og Black Week.

Ifølge Prisjakt gjaldt dette 11 prosent av prisene.

(NTB)

Tilbudene var dårligere i år. Kanskje på grunn av svak krone?

Lenke til kommentar
Zeph skrev (2 timer siden):

Det er karbonstål, ikkje rustfritt.

Eg har ei Demeyere Multiline trur eg, ev. Proline. Veldig nøgd med den.

Etter litt googling så er det de pannene jeg har lyst på. Proline var ikke så mye dyrere enn Multiline, men er litt usikker på vekten på Proline. Litt redd for at den fort kan bli uhåndterlig med 2,3kg.

Lenke til kommentar
Jod-R skrev (2 minutter siden):

Etter litt googling så er det de pannene jeg har lyst på. Proline var ikke så mye dyrere enn Multiline, men er litt usikker på vekten på Proline. Litt redd for at den fort kan bli uhåndterlig med 2,3kg.

Stemmer. Mi panne er 1670 gram, så det er nok Multiline. Meiner eg valgte den pga. vekta etter anbefalingar på Reddit.

Det er ikkje ei panne eg ville kasta så mykje på, men ellers heilt topp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
overhodet skrev (4 timer siden):

Tilbudene var dårligere i år. Kanskje på grunn av svak krone?

spørs hvordan de kalkulerer priser, dvs. påvirker kronekurs fortløpende priskalkylene eller er det tidspunktet/kostnaden de hadde når de kjøpte inn varepartiet?

Bensinstasjonene praktiserer vel førstnevnte, -stiger oljeprisen på verdensmarkedet blir det umiddelbart utslag på gjengs pumpepris.

Lenke til kommentar
Subara skrev (23 timer siden):

Er dette et godt tilbud, eller betaler man ekstra for design.

https://www.elkjop.no/product/pc-datautstyr-og-kontor/lagring/ekstern-harddisk-hdd/lacie-rugged-usb-c-2-tb-barbar-harddisk/25456

Og kan den kobles til ved lyn-symbolet?

Kommer an på hvor mye du er villig til å betale for den gummibeskyttelsen. For et par år siden hadde samme butikk BF tilbud på 5 TB 2,5" eksterne disker av et annet merke til samme pris.

Ja, den kan kobles til ved lynsymbolet hvis du bruker den medfølgende kabelen med USB-C i begge ender. Alternativt kan du bruke den andre medfølgende kabelen og plugge den i den vanlige USB-A porten. Den har også en fastmontert thunderbolt-kabel. Se bilder her.

Lenke til kommentar
gurka skrev (18 timer siden):

Noen som har noen anbefalinger med tanke på vaskemaskin og tørketrommel. Ser det er mye lureri når man sjekker historikk. Miele og Bosch er det jeg ser en del anbefaler.

jeg syns det er et eller annet driit med alle merker? kanskje bortsett fra dyreste modeller?

Har Electrolux vaskemaskin, trodde det var bra greier, men nå har et kulelager på trommelen tatt kvelden. Singel-husholdning og kanskje vask knapt 1 gang/uke, så er jo ikke "brukt ihjel" for å si det sånn. Den forrige maskin (husker ikke merke) der røyk "hjernen".

blir en ny maskin til rundt 6000 tenker jeg, og "bedre lykke neste gang" :p

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (3 timer siden):

Kommer an på hvor mye du er villig til å betale for den gummibeskyttelsen. For et par år siden hadde samme butikk BF tilbud på 5 TB 2,5" eksterne disker av et annet merke til samme pris.

Ja, den kan kobles til ved lynsymbolet hvis du bruker den medfølgende kabelen med USB-C i begge ender. Alternativt kan du bruke den andre medfølgende kabelen og plugge den i den vanlige USB-A porten. Den har også en fastmontert thunderbolt-kabel. Se bilder her.

Takk skal du ha for informasjon🙂

Det er lite salg på eksterne harddisker, synes jeg.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Subara said:

Takk skal du ha for informasjon🙂

Det er lite salg på eksterne harddisker, synes jeg.

Sammenlignet med tidligere år har tilbudene vært ganske så beskjedne ifølge prisjakt.

https://www.nrk.no/nyheter/prisjakt_-lavere-snittrabatt-under-arets-black-friday-1.16652664

Prisjakt: Lavere snittrabatt under årets Black Friday Snittrabatten gikk ned fra 16 til 7 prosent fra fjorårets Black Friday til årets, ifølge prissammenligningstjenesten Prisjakt.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fwj__ skrev (12 timer siden):

Angående vaskemaskin, hadde nøyaktig samme problem som @Complexity med en Samsung vaskemaskin hvor PCB kortet ble ristet i hjel :) Selvfølgelig skjedde det rett etter 5 års garantien. Kjøpte en Siemens Avantgarde vaskemaskin på Black Friday for 6 år siden, opprinnelig pris ca 15000, var halv pris + kombinerte det med Siemens cashback. Så ble rundt 6700 kr. Verdt pengene og med dagens strømpriser om vinteren hvor mange bruker å vaske klær på natta, så har den stillemodus. 

Litt snedig med enkelte samsung produkter, det er nesten så man kan bli litt konspiratotisk og tenke at de er programert til å gå i stykker rett etter garantiutløp 😅

Er godt fornøyd med Samsung altså, men av og til så...

Lenke til kommentar
Zeph skrev (11 timer siden):

Stemmer. Mi panne er 1670 gram, så det er nok Multiline. Meiner eg valgte den pga. vekta etter anbefalingar på Reddit.

Det er ikkje ei panne eg ville kasta så mykje på, men ellers heilt topp.

  

rulleguru skrev (På 24.11.2023 den 6:13 PM):

Endte opp å kjøpe en slik. Ganske så dyr, men så holder den forhåpentligvis noen ti år også. De har jo 30 års garanti på pannene. Lei av teflon som smuldrer opp og keramisk non-stick som ikke er non-stick etter kort stund. Satser på at i det lange løp så blir det billigere og bedre å lage mat med den enn med tidligere panner jeg har eid.

Lenke til kommentar
Jod-R skrev (På 26.11.2023 den 0.26):

  

Endte opp å kjøpe en slik. Ganske så dyr, men så holder den forhåpentligvis noen ti år også. De har jo 30 års garanti på pannene. Lei av teflon som smuldrer opp og keramisk non-stick som ikke er non-stick etter kort stund. Satser på at i det lange løp så blir det billigere og bedre å lage mat med den enn med tidligere panner jeg har eid.

Jeg har en slik som er min goto-panne, for alt annet enn feks. egg der jeg bruker en karbonstålpanne.

Regner med du kjenner til dråpetesten, hvis ikke: 

Synes også det kunne være vanskelig å vaske stålpanna, inntil jeg oppdaget Barkeepers Friend (Pulver som blandes med litt vann). Dette får jeg ikke tak i her, men kjøper på Ebay. En boks holder i noen måneder. I tillegg til å fungere bra på stålpanner er det genialt på kompositt benkeplate og oppvaskkummer: image.thumb.png.4c247c849eb1a4268de76d34440f148e.png

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det er gennomgående mange som sier at Black Friday/Week bare er tull, men utover at det er en dag med noen gode tilbud, så markerer det også overgangen til julepriser. Fra nå og ut bør man rett og slett ikke kjøpe elektronikk uten å teste prishistorikken. Ikke at man noen gang bør det, men fram til romjul tar de desperatkunde-priser.

Nå er juleprisene virkelig i gang.

 

image.png.5ac02ba8516975adaaa1a250c7358234.png

 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 27.11.2023 at 9:45 AM, rulleguru said:

Jeg har en slik som er min goto-panne, for alt annet enn feks. egg der jeg bruker en karbonstålpanne.

Regner med du kjenner til dråpetesten, hvis ikke: 

Synes også det kunne være vanskelig å vaske stålpanna, inntil jeg oppdaget Barkeepers Friend (Pulver som blandes med litt vann). Dette får jeg ikke tak i her, men kjøper på Ebay. En boks holder i noen måneder. I tillegg til å fungere bra på stålpanner er det genialt på kompositt benkeplate og oppvaskkummer: image.thumb.png.4c247c849eb1a4268de76d34440f148e.png

Bikarbonat funker bra på panne og, får kjøpt til rengjøring på clasern, dryss på, ta litt vann så blir paste aktig og la stå noen minutter og vask av.

https://www.thespruce.com/baking-soda-and-pots-and-pans-1900441

 

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...