Gå til innhold

Black Friday, Black Week, Cyber Monday og Singles day 2023


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OMyren skrev (På 6.11.2023 den 5:18 PM):

Prisguiden er ødelagt

jeg risikerer vel å sette i gang en svær diskusjon, men hvorfor sier alle at Prisguiden er ødelagt?

Er vel det som nå er Klarna (?) og for min del/mitt bruk, er den da like grei som prisguiden var, til å sjekke priser.

men men hver sin smak da.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Mr.M said:

jeg risikerer vel å sette i gang en svær diskusjon, men hvorfor sier alle at Prisguiden er ødelagt?

Er vel det som nå er Klarna (?) og for min del/mitt bruk, er den da like grei som prisguiden var, til å sjekke priser.

men men hver sin smak da.

Flere som mener det i alle fall:

Foreslår forøvrig at diskusjon omkring det temaet tas i den dedikerte tråden for det og ikke her 😝

Endret av Gjest MKII
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
29 minutes ago, 3l33t3 said:

Er ikke dette bare svindel og juks fra kjedene?

År etter år avdekkes det jo at prisene blir tuklet med før og etter disse black week ukene.

Jo.

Bare i denne omgangen er det i alle fall to artikler omkring temaet bare på Tek.no:

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/0Q6VrG/derfor-skrur-butikkene-opp-prisene-foer-black-week

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/veBAMj/prisekspert-de-faerreste-tilbud-er-billigst-under-black-week

Lenke til kommentar
1 hour ago, bo1e said:

Så lenge man sjekker før-prisene, sånn som det alltid har vært, så er det gode muligheter for å spare noen kroner i løpet av måneden, hvis det er noe man trenger og uansett har tenkt å kjøpe.

Ja og Nei: Så vidt jeg husker stod det vel at det nærmest er unntaket at noe innenfor særlig elektronikk er billigst på Black Friday for eksempel i en av artiklene jeg linket til, og at produkter stort sett har vært billigere ellers på året. Mener også å huske at for eksempel TV har laveste priser og best tilbud i forbindelse med fotball-VM hvis jeg husker riktig?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor man skal henge seg sånn opp i hva som skrives på generelt grunnlag. Det gjelder det samme som alltid, sjekk prisstatistikken så vet du om prisen er god eller dårlig. Det er ikke snakk om gambling eller å bli lurt. Informasjonen er åpent tilgjengelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
3l33t3 skrev (22 timer siden):

Er ikke dette bare svindel og juks fra kjedene?

År etter år avdekkes det jo at prisene blir tuklet med før og etter disse black week ukene.

priser blir "tuklet med" ellers også, i alle fall på hvitevarer har jeg inntrykk av. Har fulgt med på kombiskap-kategorien en del tid, og prisen på samme vare går opp/ned 3000 kr. med jevne mellomrom. Virker som de har et helt knippe hvitevarer som bare bytter på å være "billigst". Tviler på de selger noe særlig av disse når det er full pris.

skal for morro skyld se på BF om noen av de 6-7 skapene jeg har notert pris på, selges billigere enn laveste pris ellers, eller om er samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...