Gå til innhold

Anime og manga tråden


Yakamaru

Anbefalte innlegg

Så ingen tråd spesifikt for Anime og Manga, så tenkte like godt å lage en. Hvis dette er feil subforum for dette så beklager jeg, var ikke sikker på hvor jeg skulle lage tråden annet enn her.

For øyeblikket leser jeg Berserk, World Trigger, I’m Glad They Kicked Me From The Hero’s Party... But Why’re you following me, Great Saintess? og Tate no Yuusha. 

For Anime så ser jeg på akkurat nå Goblin Slayer sesong 2, Mushoku Tensei og Jujutsu Kaisen. 

Har folk noen Animer og/eller Mangaer som de følger med på? Har dere noen favoritter?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Berserk 💙

Har lest alt som er gitt ut. Veldig glad i den serien, noe av det beste av nyere fantasy egentlig (og en inspirasjon for Scott Bakkers Prince of Nothing/Second Apocalypse bøker - som, om noe, er mørkere og fælere). Liker alle karakterene stort sett, tegningene ble helt fantastiske etterhvert også.

Ellers leser jeg mest eldre Manga. Veldig glad i Osamu Tezuka, særlig Black Jack.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lest veldig lite Manga, er noe med lesestilen jeg ikke greier å venne meg på.

 

Sett en del anime da, siden broderen dro med en cd med en drøss episoder originale Naruto, fra ett lan en gang tidlig 2000 tallet :)

Hjalp å veldig godt at søskenbarnet mitt hadde samtlige Studio Ghibli filmer fra før og inkludert Mononoke.

 

Ser per dags dato Goblin Slayer, Shangri-la Online, Eminence in Shadow, og holder på med tredje gjennomseingen av Bleach 😮

Endret av Duriello
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har aldri lest noe manga men kan sette pris på en anime i ny og ned. Det er noe sjarmerende, lettfattelig og deilig fjollete over stilen. Jeg vet ikke om det blir sett ned på at voksne folk setter på animes, men det er jo også flere av disse som har mer seriøse, filosofiske og refleksjonsinnbydende elementer enn din gjennomsnittelige Hollywood film eller generiske serie. Angående det så kikker jeg for tiden på Pluto, en Netflix anime med en heller interessant vinkling på roboter og AI. Utover det ser jeg også nå på Jojo's Bizarre Adventures som er såpass på viddene at blir komisk på en god måte.

Favoritter? Kan vel nevne OG Dragon Ball, Berserk, Samurai Champloo, Death Note og sikkert noen andre jeg har glemt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ora ora ora ora ora ora! Oy oy oy oy, mange bra navn her, liker det. :D

Har en 17 volum selv av Berserk, dog har ikke lest resten. Burde kanskje ta igjen det som ikke er lest :p. Likte Caska og Guts dynamikken. Har litt anna Manga ståendes på hyllene også, blandt annet Gintama, One Piece, Bleach, Kekkaishi og noen andre Mangaer. 

Noen av favorittene mine er Trigun, STEINS;GATE, Overlord, Psycho-Pass, Slayers og en haug fra Macross og Gundam. Gundam Wing er på topp lista også, samme er Log Horizon.

Aldnoah.Zero hadde ganske bra soundtracks, samme med Fullmetal Panic. Shimowaka Mikunis "Sore ga Ai Deshou" er en av de beste sangene fortsatt selv etter en.. 12 år? Elsker stemmen hennes. 

Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (15 minutter siden):

Ora ora ora ora ora ora! Oy oy oy oy, mange bra navn her, liker det. :D

Har en 17 volum selv av Berserk, dog har ikke lest resten. Burde kanskje ta igjen det som ikke er lest :p. Likte Caska og Guts dynamikken. Har litt anna Manga ståendes på hyllene også, blandt annet Gintama, One Piece, Bleach, Kekkaishi og noen andre Mangaer. 

Noen av favorittene mine er Trigun, STEINS;GATE, Overlord, Psycho-Pass, Slayers og en haug fra Macross og Gundam. Gundam Wing er på topp lista også, samme er Log Horizon.

Aldnoah.Zero hadde ganske bra soundtracks, samme med Fullmetal Panic. Shimowaka Mikunis "Sore ga Ai Deshou" er en av de beste sangene fortsatt selv etter en.. 12 år? Elsker stemmen hennes. 

Da bør du virkelig lese videre på Berserk, det er nå serien blir skikkelig bra 😀

Har du lest Gundam the Origin Manga serien? Kjempebra serie 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leser ikke, da jeg ikke har hatt tid til det.

Anime:

Frieren, March comes in like a lion, clannad, violet evergarden, your name, your lie in april, anohana, gurren lagann, to your eternity, toradora, erased, made in abyss, pumpkin scissors, bakuman, barakamon, poco's udon world, kiznaiver, kokoro connect, etc.

 

Har sett over 800 nå, og det kommer stadig flere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ååh denne tråden passer meg helt perfekt!

 

Jeg satte meg selv som mål for noen uker siden å få samlet opp alle mangaene fra Death Note, Tokyo Ghoul og Durarara (Fordi de er mine favoritter) Så langt har jeg kun kjøpt inn de 5 første bøkene fra Death Note, men jeg skal få tak i alle de andre om ikke så altfor lenge. Det eneste som er litt kjipt er at det koster en del å kjøpe manga fysisk, men i mine øyne er det den beste måten å lese på + at man kan samle dem til "evig tid"

 

Når det gjelder anime så ser jeg på Durarara nok en gang + Mushishi og Monster (har ikke sett de to tidligere så det er første gang)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Entern said:

Da bør du virkelig lese videre på Berserk, det er nå serien blir skikkelig bra 😀

Har du lest Gundam the Origin Manga serien? Kjempebra serie 😀

Aye, Berserk er desidert en av de bedre Mangaene som jeg har lest. Animen er bra også, den originale klarer å få til den litt mer dystre verden de lever i. Har en bra soundtrack også, og denne er definitivt en av mine favoritter. 

Har bare litt Manga av Gundam dessverre, og det er to volum av Gundam Unicorn så har ikke lest Gundam the Origin. Har sett en del serier tho. 

8 hours ago, Iki said:

Leser ikke, da jeg ikke har hatt tid til det.

Anime:

Frieren, March comes in like a lion, clannad, violet evergarden, your name, your lie in april, anohana, gurren lagann, to your eternity, toradora, erased, made in abyss, pumpkin scissors, bakuman, barakamon, poco's udon world, kiznaiver, kokoro connect, etc.

 

Har sett over 800 nå, og det kommer stadig flere...

Oj, shit. Glemte CLANNAD og Toradora! på lista mi også. Gurren Lagann er også veldig bra, og har vel ca samme antall Animer som jeg har sett. :grin:

For de av dere som leser innlegget her og som ikke har sett STEINS;GATE enda vil jeg foreslå den på det sterkeste, den er veldig bra. Filmen er også veldig bra.

https://myanimelist.net/anime/9253/Steins_Gate

Det er utrolig vanskelig for en serie å komme opp til 8 for ikke å snakke om 9 i score på MAL da alle der er veldig harde når det kommer til kritikk og å score en serie, men det at STEINS;GATE har en 9.07 i score sier veldig mye. 

https://myanimelist.net/anime/37430/Tensei_shitara_Slime_Datta_Ken

Denna er bra også, definitivt verdt å se. Sure, det er isekai og hovedkarakteren er litt OP, men tar en nokså annerledes vending enn One Punch Man(bra denna også xD).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Deechon skrev (17 timer siden):

Ååh denne tråden passer meg helt perfekt!

 

Jeg satte meg selv som mål for noen uker siden å få samlet opp alle mangaene fra Death Note, Tokyo Ghoul og Durarara (Fordi de er mine favoritter) Så langt har jeg kun kjøpt inn de 5 første bøkene fra Death Note, men jeg skal få tak i alle de andre om ikke så altfor lenge. Det eneste som er litt kjipt er at det koster en del å kjøpe manga fysisk, men i mine øyne er det den beste måten å lese på + at man kan samle dem til "evig tid"

 

Når det gjelder anime så ser jeg på Durarara nok en gang + Mushishi og Monster (har ikke sett de to tidligere så det er første gang)

 

Begynte å lese Mangaen Monster for en tid tilbake, den er skikkelig genial! 👍 og samme mangategner har også lagd 20 Century Boys, som også virker skikkelig genial, og en Tezuka hyllest, Pluto, som er en voksnere versjon av en Astro Boy historie.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (9 timer siden):

Aye, Berserk er desidert en av de bedre Mangaene som jeg har lest. Animen er bra også, den originale klarer å få til den litt mer dystre verden de lever i. Har en bra soundtrack også, og denne er definitivt en av mine favoritter. 

Har bare litt Manga av Gundam dessverre, og det er to volum av Gundam Unicorn så har ikke lest Gundam the Origin. Har sett en del serier tho. 

Oj, shit. Glemte CLANNAD og Toradora! på lista mi også. Gurren Lagann er også veldig bra, og har vel ca samme antall Animer som jeg har sett. :grin:

For de av dere som leser innlegget her og som ikke har sett STEINS;GATE enda vil jeg foreslå den på det sterkeste, den er veldig bra. Filmen er også veldig bra.

https://myanimelist.net/anime/9253/Steins_Gate

Det er utrolig vanskelig for en serie å komme opp til 8 for ikke å snakke om 9 i score på MAL da alle der er veldig harde når det kommer til kritikk og å score en serie, men det at STEINS;GATE har en 9.07 i score sier veldig mye. 

https://myanimelist.net/anime/37430/Tensei_shitara_Slime_Datta_Ken

Denna er bra også, definitivt verdt å se. Sure, det er isekai og hovedkarakteren er litt OP, men tar en nokså annerledes vending enn One Punch Man(bra denna også xD).

Berserk er helt konge, og det er helt fantastisk hvordan rustninger, kostymer osv. fremstår (de forandrer seg forresten litt i løpet av fortellingen, i starten er det mer 14-15-hundretall, senere mer 15-16-hundretall med mer 16-17-hundretalls adelskostymer osv. , det er forresten ikke vondt ment, digger det 😀), og tegningene generelt, er stor kunst 👍 fantastisk fortelling i tillegg 😊 veldig glad i hovedpersonene 😊

Forøvrig artig hvordan helten og skurken på hver sin måte har ting til felles med to av mine favoritt karakterer gjennom tidene, nemlig

1) Eldric fra Melnibone

2) Batman

😀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (På 5.11.2023 den 11:10 PM):

Har aldri lest noe manga men kan sette pris på en anime i ny og ned. Det er noe sjarmerende, lettfattelig og deilig fjollete over stilen. Jeg vet ikke om det blir sett ned på at voksne folk setter på animes, men det er jo også flere av disse som har mer seriøse, filosofiske og refleksjonsinnbydende elementer enn din gjennomsnittelige Hollywood film eller generiske serie. Angående det så kikker jeg for tiden på Pluto, en Netflix anime med en heller interessant vinkling på roboter og AI. Utover det ser jeg også nå på Jojo's Bizarre Adventures som er såpass på viddene at blir komisk på en god måte.

Favoritter? Kan vel nevne OG Dragon Ball, Berserk, Samurai Champloo, Death Note og sikkert noen andre jeg har glemt.

Takk for tips om Pluto på Netflix. Sitter med første episode nå, slow burn så langt, men elsker stemning og setting ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (5 timer siden):

Takk for tips om Pluto på Netflix. Sitter med første episode nå, slow burn så langt, men elsker stemning og setting ❤️

Uten å røpe så mye så fortsetter det stort sett som i samme spor, med noen tvister her og der. Det er vel en serie for de som liker dialog og filosofiske spørsmål ispedd litt kul action her og der.

Jeg gikk så over på Onimusha også på Netlix, 3 episoder inn synes jeg det er severdig nok. Ikke så mye nytt men harbarka samuraier, overnaturlige ninjaer og sånt fra østens mystikk blir liksom aldri gammalt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
On 6.11.2023 at 6:39 PM, Entern said:

Berserk er helt konge, og det er helt fantastisk hvordan rustninger, kostymer osv. fremstår (de forandrer seg forresten litt i løpet av fortellingen, i starten er det mer 14-15-hundretall, senere mer 15-16-hundretall med mer 16-17-hundretalls adelskostymer osv. , det er forresten ikke vondt ment, digger det 😀), og tegningene generelt, er stor kunst 👍 fantastisk fortelling i tillegg 😊 veldig glad i hovedpersonene 😊

Forøvrig artig hvordan helten og skurken på hver sin måte har ting til felles med to av mine favoritt karakterer gjennom tidene, nemlig

1) Eldric fra Melnibone

2) Batman

😀

Berserk er indeed konge. Veldig bra serie. Har fortsatt mye å ta igjen der, dog er ikke helt på topp lista over ting jeg må ta igjen. ^^''

En anna serie som er psychological thriller er Psycho-Pass som jeg vil også foreslå. Veldig interessant setting i den serien der. 

For filmer ville jeg foreslått The Sword of the Stranger om folk ikke har sett den enda. 

Endret av Yakamaru
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Null manga for min del (bortsett fra Legends of Zelda), men det blir noe anime en gang i blant, både asiatisk og europeisk.

Fant The Legend of Vox Machina til å være ganske artig. Favoritter for meg er Fullmetal Alchemist: Brotherhood, Claymore, Hellsing Ultimate og Trigun. Kan også legge til Ninja Scroll.

Kan varmt anbefale FLCL når overtrøttheten begynner å ta overhånd (fungerer dårlig ellers). Den serien gir meg vondt i magen av latter hver gang. ^^

Var nylig igjennom Hunter x Hunter (bra serie, men følte at det manglet en del forhistorie og utdyping), og driver med Fire Force nå etter en anbefaling. Attack on Titan står på ventelisten.

Alt av anime blir såklart sett med japansk / originalt språk og engelsk tekst.

Er blitt foreslått Dragonball-Z og tilsvarende, men jeg ser ikke for meg å starte på noe med 1000+ episoder og et virrvarr av sesonger. Unntatt kanskje Pokémon. :shrug:

Edit:
Har lastet ned oppfølgeren (førhistorien?) til Trigun, Stampede, men har ikke gjort mer enn en kvalitetssjekk av den serien ennå.

Endret av PaladinNO
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, PaladinNO said:

Null manga for min del (bortsett fra Legends of Zelda), men det blir noe anime en gang i blant, både asiatisk og europeisk.

Fant The Legend of Vox Machina til å være ganske artig. Favoritter for meg er Fullmetal Alchemist: Brotherhood, Claymore, Hellsing Ultimate og Trigun. Kan også legge til Ninja Scroll.

Kan varmt anbefale FLCL når overtrøttheten begynner å ta overhånd (fungerer dårlig ellers). Den serien gir meg vondt i magen av latter hver gang. ^^

Var nylig igjennom Hunter x Hunter (bra serie, men følte at det manglet en del forhistorie og utdyping), og driver med Fire Force nå etter en anbefaling. Attack on Titan står på ventelisten.

Alt av anime blir såklart sett med japansk / originalt språk og engelsk tekst.

Er blitt foreslått Dragonball-Z og tilsvarende, men jeg ser ikke for meg å starte på noe med 1000+ episoder og et virrvarr av sesonger. Unntatt kanskje Pokémon. :shrug:

Yeee boi. :D

Hellsing, Claymore, Hellsing, Trigun og Fullmetal Alchemist: Brotherhood er veldig bra. Den originale Hunter X Hunter er bedre å se først IMO, og du får nok med deg mer i den serien ovenfor den fra 2011 som er litt mer "rushed" på en måte da de antok at de som så på den hadde sett på eller hadde kjennskap til den forrige serien som gikk for noen år siden. Litt rart det der, but it is what it is. 

FLCL har jeg faktisk ikke sett. 

Endret av Yakamaru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...