Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dere menn som blir "valgt bort", hvordan velger dere å leve livene deres?


Gjest 113d6...552

Anbefalte innlegg

14 hours ago, Guest 22e2b...5e8 said:

Det er ikke søkt at type vaskehjelp jobber er det man kan nå opp til uten norsk utdanning. Man kommer ikke inn på høyere utdanning her uten å ha bestått bergenstesten/B2 nivå - det kreves mye for å komme opp til det nivået.

Anonymous poster hash: 22e2b...5e8

Består hun ikke bergenstesten/B2 nivå så er det vanskelig å bli en integrert del av det norske samfunnet. Uten norsk vil hun slite med å få seg norske venner, få seg jobb, delta i aktiviteter, forstå kommunikasjon fra skolen og følge med på media. Hun må også bestå B1 for statsborgerskap, så da kan hun like så godt bestå B2.

Det er derfor lurt for henne og andre familieinnvandre å lære seg norsk med en gang de kommer til Norge. Og når de kan norsk, så kan de studere gratis, eller bare få seg en jobb hvis de har nok kvalifikasjoner.

 

Quote

Med familieorientert mener jeg en som prioriterer barn og familie fremfor karriere.

Vi sier ikke at en mann som fokuserer på karriere sånn at familien for en god inntekt, ikke prioriterer sine barn, så da blir det feil å si at en kvinne som fokuserer på karriere ikke prioriterer sine barn. Tjener hun godt så kan mannen prøve å holde sine arbeidsdager korte og de kan alle sammen nyte en høy familieinntekt.

Så en kvinne kan være familieorientert og fokusere på karriere. Problemet med en del kvinner (og menn) idag er ikke at de prioriterer karriere fremfor barn og familie, men at de prioriterer sosialt liv og sine fritidsaktiviteter fremfor barn og familie.

Endret av Camlon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Camlon skrev (1 time siden):

Så en kvinne kan være familieorientert og fokusere på karriere. Problemet med en del kvinner (og menn) idag er ikke at de prioriterer karriere fremfor barn og familie, men at de prioriterer sosialt liv og sine fritidsaktiviteter fremfor barn og familie.

Det kan godt være at endel kvinner og menn prioriterer sosialt liv og fritidsaktiviteter foran barn. Men jeg tror at endel foreldre enten blir dratt med på barnas fritidsaktiviteter og blir frivillige hjelpere der, eller bare er med og ser på treninger fordi de interesserer seg for hva barna driver på med. Man får også barna ofte interessert i fritidsaktiviteter man holder på med selv, så man får en fellesskapsfølelse der. Å hente seg inn med å ha et sosialt liv utenom barna ser jeg på som positivt så lenge det ikke overskygger / går ut over barna. 

Jeg er enig i betraktningen din om at man kan både være familieorientert og fokusere på karriere som kvinne. Men noen (forhåpentligvis et fåtall) av menn syns tydeligvis at det er vanskelig hvis kvinnen tjener egne penger, og spesielt hvis hun har høyere inntekt enn det han selv har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Så på debatten, og var ikke akkurat gutta og "høyresiden" som gjorde det dårlig der. Når det ble dratt opp at unge gutter i enda større grad går mot høyresiden i f.eks skolevalg, var svaret til sosialistisk ungdom jenta mer en fordumming av unge gutter på TikTok. Og på Tinder osv. var også svaret til hun studenten at gutta måtte jobbe mer for å være en del av de topp 10% mennene kvinnene ville ha.

Forskeren pekte på at selv om vi har fått mer likestilling og kvinner har blitt mer selvstendige og økonomisk sterke, der et argument for kvinnekampen tidligere var å gjøre seg mer uavhengig av å gå etter sosioøkonomisk status hos menn, så gjelder det fortsatt i utvelgelsen. Kvinner velger fortsatt etter sosioøkonomiske variabler og fysiske krav (typ. "ingen menn under 180cm" og "må tjene mer enn meg"). Ikke rart mange unge menn ser ganske mørkt på utviklingen.

Endret av KalleKlovn
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
KalleKlovn skrev (11 minutter siden):

Så på debatten, og var ikke akkurat gutta og "høyresiden" som gjorde det dårlig der. Når det ble dratt opp at unge gutter i enda større grad går mot høyresiden i f.eks skolevalg, var svaret til sosialistisk ungdom jenta mer en fordumming av unge gutter på TikTok. Og på Tinder osv. var også svaret til hun studenten at gutta måtte jobbe mer for å være en del av de topp 10% mennene kvinnene ville ha.

Forskeren pekte på at selv om vi har fått mer likestilling og kvinner har blitt mer selvstendige og økonomisk sterke, der et argument for kvinnekampen tidligere var å gjøre seg mer uavhengig av å gå etter sosioøkonomisk status hos menn, så gjelder det fortsatt i utvelgelsen. Kvinner velger fortsatt etter sosioøkonomiske variabler og fysiske krav (typ. "ingen menn under 180cm" og "må tjene mer enn meg"). Ikke rart mange unge menn ser ganske mørkt på utviklingen.

Merkelig - hvor ulikt man kan se ting når man har sett på samme program. Syns ikke "høyresiden" gjorde det spesielt bra, tvert om. Menns problemer er viktig å ta tak i, men ikke på en måte som legger skyld på kvinner, og at kvinner skal få færre rettigheter for at menn skal få det bedre. 

Det studenten sa var at menn må gi mer innsats på sjekkeapper for å få større sjanse slik jeg oppfattet henne. Hvis det skjer, så snakker vi kanskje ikke lenger om 10 % menn, fordi da vil kvinner ønske å være sammen med andre menn enn de 10 % man snakker om nå. 

Når det gjelder utvelgelsen, så er det vel fremdeles slik at menn tjener mer enn kvinner i hovedsak, det gir dermed mening at de fleste kvinner velger en mann som tjener mer enn henne. Det er ofte også kvinnen som må ta mest ansvar med tanke på barn og familie, og da er det kanskje greit med en mann som har god inntekt som kan gjøre at inntektstapet i småbarnsperioden ikke blir altfor stort. Når det gjelder "ingen mann under 1,80" så er gjennomsnittshøyden til norske menn 1,81 cm. Så kanskje ikke så unaturlig at kvinner ønsker en mann som er såpass høy. 

Menns problemer er som sagt viktige å ta tak i. Men man bør begynne med skolesystemet og helsevesenet før man tar tak i datingmarkedet. Som det ble sagt så takler menn avvisning mye dårligere enn kvinner, så kanskje vi må gi menn midlene for å få den selvtilliten og psykiske styrken de trenger for å takle avvisning bedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (8 minutter siden):

. Når det gjelder "ingen mann under 1,80" så er gjennomsnittshøyden til norske menn 1,81 cm. Så kanskje ikke så unaturlig at kvinner ønsker en mann som er såpass høy. 

Det ble jo nettopp et opprør av negative kommentarer på sosiale medier mot en «viss» sosial profil etter han postet «Jeg liker ikke tjukke jenter». 

Fedme kan man faktisk gjøre noe med. 

Å derimot slenge ut at man ikke godtar lave gutter(som man ikke kan gjøre noe med) er dermed helt godtatt, og det skal gutter bare finne seg i. Andelen gutter under 181 er ikke liten. 

Det er nok av tilfeller hvor kvinner ønsker først og fremst likestilling der det passer dem. 

 

 

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Sjokolade1 skrev (5 minutter siden):

Hva foreslår du vi skal gjøre med det, egentlig?

Hva med at problemene blir tatt litt mer seriøst når det kommer opp i den offentlige debatten, og ikke latterliggjøres? Så kanskje blir disse problemene gjort noe med? Så kanskje det gjøres noe med bla. skole, foreldrerett, mannlig psykologi osv? Ikke at jeg tror det vil skje. Mange er redd for å ta debatten, da man blir satt i bås med en gang. Å dra frem Adrew Tate og gjenta feministiske floskler i ren "sitt ned" stil hver gang noen prøver å løfte disse gutteproblemene redder i alle fall ikke det mer barnløse og mer ensomme samfunnet vi er på sporet av nå. Dette er i lengden et tap for både kvinner og menn, og heller ikke bærekraftig for samfunn og nasjon. Sikkert en god utvikling for de med anti-depressiva og katter/hunder på markedet. 

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
MrL skrev (8 minutter siden):

Det ble jo nettopp et opprør av negative kommentarer på sosiale medier mot en «viss» sosial profil etter han postet «Jeg liker ikke tjukke jenter». 

Fedme kan man faktisk gjøre noe med. 

Å derimot slenge ut at man ikke godtar lave gutter(som man ikke kan gjøre noe med) er dermed helt godtatt, og det skal gutter bare finne seg i. Andelen gutter under 181 er ikke liten. 

Det er nok av tilfeller hvor kvinner ønsker først og fremst likestilling der det passer dem. 

 

 

Jeg vet ikke hvem denne sosialen profilen er som ikke liker tjukke jenter er. Eller kan godt hende jeg vet hvem han er, men ikke hvem som har sagt akkurat dette.  Å si at man ikke godtar lave gutter (eller at man ønsker gutter som er over 1,80) har ingenting med likestilling å gjøre. Det er ikke noe verre det enn at noen gutter foretrekker blondiner fremfor brunetter (eller rødhårede). Alle må få lov å ha sine preferanser både på utseende og personlige egenskaper uten at noen skal bli fornærmet av den grunn. Det er ikke akkurat slik at det kun er menn over 1,80 som får seg barn og partner. 

Uttrykket at kvinner ønsker likestilling kun når det passer dem er oppbrukt altså. Likestilling handler om like rettigheter og like muligheter. På hvilke områder ønsker kvinner ikke at man skal ha like rettigheter og muligheter? Utdyp gjerne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er en mann som føler meg litt truffet av Simen Velle, men jeg er stort sett uenig med påstanden hans. Tror rett og slett det er opp til deg selv. Er et ordtak som heter: ''Den som inte våger, inte vinner'' Nå kommer dette utrykket fra feil person som meg, siden jeg har ikke hatt en seksuell omgang på 12 år. Har aldri vært i et forhold heller. Men jeg sliter med psykiske utfordringer som jeg holder på å jobbe med. Men for dere som er sterkt i sinnet enn meg, er bare å være deg selv og slå deg løs. Dere klarer nok dette. 

Endret av ForTheEmperor
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
KalleKlovn skrev (19 minutter siden):

Hva med at problemene blir tatt litt mer seriøst når det kommer opp i den offentlige debatten, og ikke latterliggjøres? Så kanskje blir disse problemene gjort noe med? Så kanskje det gjøres noe med bla. skole, foreldrerett, mannlig psykologi osv? Ikke at jeg tror det vil skje. Mange er redd for å ta debatten, da man blir satt i bås med en gang. Å dra frem Adrew Tate og gjenta feministiske floskler i ren "sitt ned" stil hver gang noen prøver å løfte disse gutteproblemene redder i alle fall ikke det mer barnløse og mer ensomme samfunnet vi er på sporet av nå. Dette er i lengden et tap for både kvinner og menn, og heller ikke bærekraftig for samfunn og nasjon. Sikkert en god utvikling for de med anti-depressiva og katter/hunder på markedet. 

Hva med at man kan ta opp disse problemene i den offentlige debatten uten å nevne likestilling og feminisme som årsak til at menn sliter? De tingene du nevner bør så absolutt tas tak i. Enig i at hvis ikke menns problemer blir tatt tak i så vil det gå ut over både menn og kvinner. Men du må ikke se vekk fra at noen faktisk er barnløse og uten partner av eget ønske, både kvinner og menn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (13 minutter siden):

Jeg vet ikke hvem denne sosialen profilen er som ikke liker tjukke jenter er. Eller kan godt hende jeg vet hvem han er, men ikke hvem som har sagt akkurat dette.  Å si at man ikke godtar lave gutter (eller at man ønsker gutter som er over 1,80) har ingenting med likestilling å gjøre. Det er ikke noe verre det enn at noen gutter foretrekker blondiner fremfor brunetter (eller rødhårede). Alle må få lov å ha sine preferanser både på utseende og personlige egenskaper uten at noen skal bli fornærmet av den grunn. Det er ikke akkurat slik at det kun er menn over 1,80 som får seg barn og partner. 

Uttrykket at kvinner ønsker likestilling kun når det passer dem er oppbrukt altså. Likestilling handler om like rettigheter og like muligheter. På hvilke områder ønsker kvinner ikke at man skal ha like rettigheter og muligheter? Utdyp gjerne. 

Likestillingen omhandler også om at man ikke blir diskriminert pga kjønn. Eksemplet jeg viser til viser nettopp det, det er ting kvinner kan si som gutter ikke får lov til. 
 

Du mener likestilling når det passer seg er oppbrukt? Skulle kanskje sent litt flere kvinner ut i krigen i ukrania da, men det er kanskje ikke så morro med likestilling når man må dø i krig. 

Endret av MrL
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
MrL skrev (1 minutt siden):

Likestillingen omhandler også om at man ikke blir diskriminert pga kjønn. Eksemplet jeg viser til viser nettopp det, det er ting kvinner kan si som gutter ikke får lov til. 

Eksemplet du viser til handler ikke om diskriminering pga kjønn. Det viser at man selv står fritt til velge hvem man ønsker å bli sammen med. Det du tenker på er nok at sosialt så får man større reaksjoner hvis man sier at en kvinne er tjukk versus at en mann er for lav. Men dette har ikke noe med likestillingen å gjøre. 

Det er ikke slik at ingen menn under 1,80 får seg partner, og at ingen tjukke kvinner får seg partner ;)  For å få seg en kjæreste så skal det være en utvelgelse begge veier, det er ikke slik at kvinner skal godta hva /hvem helst bare fordi at akkurat denne mannspersonen har bestemt seg for at akkurat denne kvinnen skal han ha. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KalleKlovn skrev (9 timer siden):

Hva med at problemene blir tatt litt mer seriøst når det kommer opp i den offentlige debatten, og ikke latterliggjøres? Så kanskje blir disse problemene gjort noe med? Så kanskje det gjøres noe med bla. skole, foreldrerett, mannlig psykologi osv? Ikke at jeg tror det vil skje. Mange er redd for å ta debatten, da man blir satt i bås med en gang. Å dra frem Adrew Tate og gjenta feministiske floskler i ren "sitt ned" stil hver gang noen prøver å løfte disse gutteproblemene redder i alle fall ikke det mer barnløse og mer ensomme samfunnet vi er på sporet av nå. Dette er i lengden et tap for både kvinner og menn, og heller ikke bærekraftig for samfunn og nasjon. Sikkert en god utvikling for de med anti-depressiva og katter/hunder på markedet. 

I utgangspunktet var spørsmålet mitt hva du foreslår vi skal gjøre for at kvinner skal velge noen andre enn den de mener er den beste partneren.

Spørsmålet bør kanskje heller være hva man skal gjøre for å få skape flere attraktive menn i kvinners øyne. Det bør være mulig å svare på uten å virke så bitter på kvinner og feminisme og å fremstå som et offer.

 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fikk sett debatten i går. Første man gjør er å bagatellisere det man skal debattere. Virkelig høyt nivå av statskanalen, men er jo ikke annet å forvente fra den kanten.

Uansett er det tøft gjort av en politiker å bringe dette på banen, selv om han ikke "turte" å gå all-in å holde på det han først sa. Fordi å si sannheten, vil i mange tilfeller føre til sosial kansellering, og derfor tenkte han nok at han måtte moderere seg litt. Vil også si han forskeren kom med mange gode og riktige poenger.

Det viktigste jeg tok fra debatten, var at den studenten Helene eller hvem det var, snakket om at det ikke er vanskelig å få "seg et ligg". Det er i bunn og grunn hele essensen i hva som er galt. Når unge individer tenker sånn, så har man skapt en ukultur der "å få seg et ligg" er målet. Det burde ikke være målet. Målet burde være å etablere et forhold med hverandre der man behandler hverandre med respekt, og skape en familie der man tilfører mange nye borgere til samfunnet, og holder sammen i tykt og tynt! Men slik gammeldags holdning om at det å holde sammen er positivt, er jo ikke til fordel for eliten. Passport-bros er en bevegelse som er kommet for å bli. Da har normale greie individer en sjanse til å skape et meningsfylt likeverdig respekterende forhold blant hverandre, der man kan bli gamle sammen i en tradisjonell lykkelig tilværelse.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sjokolade1 skrev (3 timer siden):

Spørsmålet bør kanskje heller være hva man skal gjøre for å få skape flere attraktive menn i kvinners øyne. Det bør være mulig å svare på uten å virke så bitter på kvinner og feminisme og å fremstå som et offer.

Et sted man kan starte er å gjøre noe med skolesystemet. Gutter faller av, systemet er på mange områder tilpasset jenter, langt flere jenter gjennomfører høyere utdanning enn gutter.
Vi vil se resultatet av det i årene fremover, som vi vet så velger mange kvinner seg menn som har samme sosioøkonomiske status eller høyere, i mye større grad enn det menn gjør, det kommer til å bli flere ensomme kvinner og menn fremover når det stadig blir færre potensielle partnere på markedet.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis menn forbedrer seg vil kvinner bare heve listen ytterligere. Det vil sannsynligvis ikke føre til at flere menn finner noen. Kvinner hevder jo de ikke trenger menn til NOE, at de er bedre til alt. Gjelder selvsagt ikke alle, men en økende trend. Kvinner vil ha topp 10 % menn og surfer mellom disse mennene mens de tror de selv er topp 10 % og at de fortjener en chad. Dette gjør de til de er 30-35 og deres tid for å finne noen fast renner ut. Etter å ha racket opp en BC på 200-300 og troen på at de er top 10 % og fortjener kun det beste, er de fortsatt single. De rir på karusellen og vil fortsette med dette, men møter til slutt veggen. 

Snodig av NRK å trekke inn en komiker/influensa jente for å gjøre narr av dette. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...