Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dere menn som blir "valgt bort", hvordan velger dere å leve livene deres?


Gjest 113d6...552

Anbefalte innlegg

Gjest 9c55a...32c
Gjest 113d6...552 skrev (På 2.10.2023 den 9:23 AM):

Fylte år i helgen og situasjonen min er rett og slett blitt veldig smertefull.

Etter å ha forsøkt å finne noen i ca. 15 år uten å lykkes bortsett fra et 2-årig forhold som var giftig fra start, så har jeg vel begynt å innse at jeg trolig ender opp alene. Har prøvd å gjøre meg mer attraktiv og er høyt utdannet, men det funker ikke. Sliter veldig med tanken på hva jeg skal drive med når alle andre etablerer seg og får barn, slik de gjør nå for tiden. Skaffe seg hund, kanskje? Foreløpig går mye av tiden med på trening, matlaging, planter, friluftsliv og piano, men kjenner det blir stusselig iblant. Kanskje spesielt ifm. bursdag slik som nå eller høytider. Nettverket krymper i takt med at folk får barn og jeg må enten henge med folk som er 10+ år eldre og forbi småbarnsfasen, eller folk i studentalderen. Føler jeg faller mellom to stoler.

Hva gjør dere andre evig single menn, dere som blir "valgt bort"?

Anonymous poster hash: 113d6...552

Nå er jeg riktignok kvinne som kommer til å ende opp alene, så det spørs hvor relevant mitt svar er for deg. Jeg fyller tiden min med sunne relasjoner, foreldre og søsken m/barn, venner, trening, turer i naturen, musikk, matlaging, plantestell, dyrepass, lesing og musikk for å nevne noe. Ingen vet hva fremtiden bringer, men jeg er nå sikker på at det ikke blir barn på meg grunnet alder. 

Før pandemien reiste jeg også en del og det kommer jeg til å gjenoppta når tidene roer seg. Jeg syns ikke livet mitt er fylt med mye mening, men jeg trives og opplever livskvalitet. Jeg er også bevisst på hvorfor jeg er alene; visst er det mange fisk i havet men jeg vil faktisk ikke ta til takke med en person bare å ha en. Da velger jeg aktivt å heller være alene, og det gir min ensomhet en mening likevel. Kanskje du også kan tenke litt sånn? Bedre å være alene enn fast i et dysfunksjonelt forhold med en dame du egentlig ikke ønsker å være nær? 

Anonymous poster hash: 9c55a...32c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kremt skrev (1 time siden):

Det fins plenty E-sports utøvere som tjener over 500 tusen dollar/euro i året. De har coach, manager, mental trener, egen diettplan, eget treningsopplegg. Dette er definitvt toppidrett. At alle disse typisk "norske" sportene nødvendigvis er så sunne kjøper jeg ikke. Målet for de fleste er bare å bli kjent nok gjennom TV til at de får sponsoravtaler på 50-100 mill. Så går de noen år før de pensjonerer seg som 30 åring. Internasjonalt er ikke langrenn noen stor sport, er vel stort sett bare frankrike, italia, tyskland, østerrike, sveists og de nordiske landene som interesserer seg i det.  

Ser ut som du har ganske gammeldagse meninger om "denne gamingen" og at dette bare er nav-ere som sitter i mors kjeller, spiser grandis og drikker mønster dagen lang.

Vet du hva jeg bryr meg fint lite om man som e -sport utøver tjener over 500 tusen dollar / euro i året. Det er akkurat like turn-off om man tjener 0 kroner eller 500 tusen dollar / euro i året for min del. Heller en ordentlig idrett hvor man går i minus da tenker jeg. Som nevnt det er min subjektive mening, og ikke noe "gamere" trenger føle behov for å forsvare seg mot. 

Stereotypiene dine om mine tanker om gaming er altså ikke mine tanker bare så det er sagt. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (1 time siden):

Å ha "gaming" på CV'en ser bare rart ut for min del, med mindre du har fått spesifikke ferdigheter, talenter og/eller erfaringer som du faktisk kan bruke i arbeidslivet. Leder en Corporation i EVE Online for eksempel som er 1,000+ i størrelse? Ledelse og managerial ekspertise og erfaring, samt organisering kan lett komme innenfor sammen med gode kommunikasjons ferdigheter, mulig et ordentlig talent som du har fått gjennom flere år med bruk og erfaring. Gamere, spesielt de som driver med multiplayer spill krever gode kommunikasjons ferdigheter for at ting skal lykkes, om det er et lite 10-manns raid eller 1,000 vs 1,000 Corp/Alliance vs Corp/Alliance krigføring, da alt ifra folk til tider og slikt må times og planlegges. Ah, the memories of doing Corp warfare. :p

Å sitte og spille Candy Crush eller Angry Birds er ikke akkurat innafor det jeg kaller gaming og du får ikke akkurat noen ferdigheter fra dem heller. 

Interessant innlegg.

Høres ut som om du vil ha en normie kjæreste for min del. Er ikke noe galt med det. Burde ikke være vanskelig å finne da det er mett av dem der ute, om du ser etter noen i første omgang. 

Er gaming det eneste som er en "turn off" for din del?

Jeg har kjæreste, så jeg leter ikke etter noen. Og nei, gaming er ikke det eneste som er turn off for min del. Vi har vel alle våre preferanser av hva vi liker og ikke liker. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 22e2b...5e8
qwerty11 skrev (8 minutter siden):

Årsaken til at mange menn forblir evig single er fordi det mange steder er mye færre kvinner enn menn. Dere kan sjekke kommunen deres her: https://www.ssb.no/statbank/table/07459/

Om dere ikke finner en dame der dere bor så flytt.

Sjekket kommunen min Bergen. Blant 20-30 årige er det flere menn enn kvinner. Alle sier at kvinner reiser fra bygdene og trekker inn til byene for caffe latte og studering. Men likevel færre kvinner enn menn her, hvor er kvinnene i flertall i dette landet i aldersgruppen 20-30år?

Antar innvandring fra polske arbeidere og ikke-vestlige asylsøkere til Norge først og fremst er menn. De utgjør nok en større gruppe enn kvinnene fra Ukraina.

Kvinnene i kjønnsmoden alder (20-30) blir jaktet på av eldre menn også 30+

Når vi vet at kvinner er hypergamous og er villig til å date samme mann i håp om å vinne en topp 10% over til seg så forklarer det de dårlige oddsene for alle andre menn.

Anonymous poster hash: 22e2b...5e8

Lenke til kommentar
Gjest 22e2b...5e8
qwerty11 skrev (20 minutter siden):

 

Fant denne https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/fortsatt-flere-menn-enn-kvinner-i-norge

 

Blir relativt sett flere og flere menn relativt til kvinner her. Vi kan takke venstreorienterte partier for det som har åpnet opp for innvandring.

Løsningen blir å enten MGTOW'e eller joine PassportBros for det nytter ikke å pisse i motvind her på berget. Og de få det er å velge mellom her er mest sannsynlig lite familie orientert/feminister/high body count

Anonymous poster hash: 22e2b...5e8

Lenke til kommentar
Gjest 22e2b...5e8 skrev (7 minutter siden):

Sjekket kommunen min Bergen. Blant 20-30 årige er det flere menn enn kvinner. Alle sier at kvinner reiser fra bygdene og trekker inn til byene for caffe latte og studering. Men likevel færre kvinner enn menn her, hvor er kvinnene i flertall i dette landet i aldersgruppen 20-30år?

Antar innvandring fra polske arbeidere og ikke-vestlige asylsøkere til Norge først og fremst er menn. De utgjør nok en større gruppe enn kvinnene fra Ukraina.

Kvinnene i kjønnsmoden alder (20-30) blir jaktet på av eldre menn også 30+

Når vi vet at kvinner er hypergamous og er villig til å date samme mann i håp om å vinne en topp 10% over til seg så forklarer det de dårlige oddsene for alle andre menn.

Anonymous poster hash: 22e2b...5e8

Det er nok lettest i Oslo, der er det flest damer pr. mann. Det er nok likevel flere norske kvinner enn menn i Bergen. Du er jo i mindre grad i konkurranse med arbeidsinnvandrere og menn fra fjerne kulturer (selv om begge grupper til tider finner ei norsk dame).

Lenke til kommentar
Gjest 22e2b...5e8
leticia skrev (5 minutter siden):

Ut fra hvordan du skriver så er nok ikke disse så veldig interessert i en mann med slike holdninger uansett så...

Slike kvinner som kan selv-eliminere seg fra å være i kontakt med meg er supert. Da slipper jeg å bruke verdifull tid på å sortere de ut. Derfor er jeg åpen overfor nye kvinner hvor jeg står så vi slipper å kaste bort hverandres tid. Hadde jeg bare vært på jakt etter å pule hadde jeg selvfølgelig lekt feminist for en kveld jeg også. Da er jo høy bodycount på damen bra fordi det viser at hun er lett på tråden som et sted til å få tømt seg.

Anonymous poster hash: 22e2b...5e8

Lenke til kommentar
Gjest 22e2b...5e8 skrev (1 minutt siden):

Slike kvinner som kan selv-eliminere seg fra å være i kontakt med meg er supert. Da slipper jeg å bruke verdifull tid på å sortere de ut. Derfor er jeg åpen overfor nye kvinner hvor jeg står så vi slipper å kaste bort hverandres tid. Hadde jeg bare vært på jakt etter å pule hadde jeg selvfølgelig lekt feminist for en kveld jeg også. Da er jo høy bodycount på damen bra fordi det viser at hun er lett på tråden som et sted til å få tømt seg.

Anonymous poster hash: 22e2b...5e8

Jeg syns det er bare trist hvordan syn du har på hvordan en kvinne skal være. Men okay, er enig med deg i at det er greit å slippe å kaste bort hverandres tid hvertfall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 22e2b...5e8
leticia skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det er bare trist hvordan syn du har på hvordan en kvinne skal være. Men okay, er enig med deg i at det er greit å slippe å kaste bort hverandres tid hvertfall. 

Trist at menn har preferanser? Bare kvinner som skal få lov å komme med en smørbrødliste med krav til hvordan en mann skal være? X i inntekt, x i høyde, x i status osv osv.

Det er hyklersk.

 

Preferanser blant menn som har vært normale i Norge i tusenvis av år og som er normale den dag i dag blant menn i største deler av verden? Ok da skal du få fortsette å være trist

Anonymous poster hash: 22e2b...5e8

Lenke til kommentar
Gjest 22e2b...5e8 skrev (2 minutter siden):

Trist at menn har preferanser? Bare kvinner som skal få lov å komme med en smørbrødliste med krav til hvordan en mann skal være? X i inntekt, x i høyde, x i status osv osv.

Det er hyklersk.

 

Preferanser blant menn som har vært normale i Norge i tusenvis av år og som er normale den dag i dag blant menn i største deler av verden? Ok da skal du få fortsette å være trist

Anonymous poster hash: 22e2b...5e8

Nei, trist at det enda finnes menn som tror at kvinner kun er et statussymbol på lik linje med en sportsbil. Nå har aldri jeg vært borti en kvinne som krever x i inntekt, x i høyde, x i status osv osv. Ei heller hørt om en mann som skal finne seg en dame som kun går etter livvidde, at hun ikke er feminist, at hun skal være "familieorientert", (hva i all verden du måtte mene med det).

Kanskje ikke så rart man har problemer med å finne seg dame hvis det skal være standarden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 621ba...a0d

Jeg fyller 40 om noen måneder. Velger å leve livet mitt alene. Er trygda, og har egentlig ingenting whatsoever å by en eventuell partner uansett, så da er det like greit :) 

Har gode venner og familie så slipper å tenke på ensomhet.

 

Anonymous poster hash: 621ba...a0d

Lenke til kommentar
Gjest 22e2b...5e8
leticia skrev (1 minutt siden):

Nei, trist at det enda finnes menn som tror at kvinner kun er et statussymbol på lik linje med en sportsbil. Nå har aldri jeg vært borti en kvinne som krever x i inntekt, x i høyde, x i status osv osv. Ei heller hørt om en mann som skal finne seg en dame som kun går etter livvidde, at hun ikke er feminist, at hun skal være "familieorientert", (hva i all verden du måtte mene med det).

Kanskje ikke så rart man har problemer med å finne seg dame hvis det skal være standarden...

Jeg tenker ikke på kvinner som statussymbol. Er ikke noe statussymbol i Norge å MGTOW'e eller være PassportBro. Jeg driter i status.

Med familieorientert mener jeg en som prioriterer barn og familie fremfor karriere.

Har du virkelig aldri hørt om kvinner som stiller masse krav til partneren sin? Neivel. Hvis du sier det så.

Det er ikke noe problem å finne dame i Norge. Problemet er å finne noen som jeg er tiltrukket av til å inngå et langvarig forhold med. Det problemet oppstår bare hvis jeg begrenser meg selv til Norges grenser, så hvorfor skulle jeg gjøre det?

Anonymous poster hash: 22e2b...5e8

Lenke til kommentar
Gjest 22e2b...5e8 skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker ikke på kvinner som statussymbol. Er ikke noe statussymbol i Norge å MGTOW'e eller være PassportBro. Jeg driter i status.

Med familieorientert mener jeg en som prioriterer barn og familie fremfor karriere.

Har du virkelig aldri hørt om kvinner som stiller masse krav til partneren sin? Neivel. Hvis du sier det så.

Det er ikke noe problem å finne dame i Norge. Problemet er å finne noen som jeg er tiltrukket av til å inngå et langvarig forhold med. Det problemet oppstår bare hvis jeg begrenser meg selv til Norges grenser, så hvorfor skulle jeg gjøre det?

Anonymous poster hash: 22e2b...5e8

Neivel du tenker ikke status. Men hvordan tenker du egentlig på kvinner da? For vibes du gir her gir ikke et positivt bilde fra mitt ståsted. (Altså måten du omtaler enkelte kvinner på). 

Med familieorientert mener du da at du vil ha en som bare er fødemaskin og steller hjemme, eller skal hun få lov å ha en jobb? Skal du ta alle avgjørelser i dagliglivet, styre hele økonomien osv? Sparer du til hennes pensjon? 

At hun skal være familieorientert. Mener du da at hun skal ofre seg for deg og barna, mens du kan gå ut og gjøre hva du vil? Kvinnen har jo ingen muligheter økonomisk, verken nå eller i fremtiden, med tanke på et eventuelt brudd eller pensjon. (Utgangspunkt at hun faktisk ikke jobber da). Eller tenker du en light versjon, at hun kan ha en jobb, bare det ikke går ut over deg på noen måte? (f.eks at hvis hun går ut i jobb så blir også du nødt til å ta tak på hjemmebane)?

Ble vel egentlig bare en haug med spørsmål her, siden jeg syns dette var så spesielt og langt unna min egen hverdag, så setter pris på hvis du utdyper hva du egentlig mener.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, leticia said:

Jeg har kjæreste, så jeg leter ikke etter noen. Og nei, gaming er ikke det eneste som er turn off for min del. Vi har vel alle våre preferanser av hva vi liker og ikke liker. 

Ah, ok.

7 hours ago, leticia said:

Jeg syns det er bare trist hvordan syn du har på hvordan en kvinne skal være. Men okay, er enig med deg i at det er greit å slippe å kaste bort hverandres tid hvertfall. 

???

"Kvinnen skal ikke være en hore/ha en OnlyFans, ha verdier som omhandler familie og nære, ha fokuset på hjemmet". Det som er trist er at folk synes det er greit å kritisere menn som ikke vil ha en kvinne som kan bli sett på som lav kvalitet og/eller dårlig kandidat for et langvarig forhold. Er nokså ironisk å se all projiseringa komme fra noen som ikke ser alle problemene menn har eller for den saks skyld. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (2 timer siden):

Ah, ok.

???

"Kvinnen skal ikke være en hore/ha en OnlyFans, ha verdier som omhandler familie og nære, ha fokuset på hjemmet". Det som er trist er at folk synes det er greit å kritisere menn som ikke vil ha en kvinne som kan bli sett på som lav kvalitet og/eller dårlig kandidat for et langvarig forhold. Er nokså ironisk å se all projiseringa komme fra noen som ikke ser alle problemene menn har eller for den saks skyld. 

Du vet hva en hore er ,sant? En som får betalt for å ha sex. Jeg tror du blander det å være løs på tråden og det å være en hore. Onlyfans er det tragisk at noen føler de må ty til, men det hadde ikke vært så lukrativt å holde på med noe sånt hvis ikke det var et marked for det (altså menn som var interessert i dette.) 

 Når det gjelder verdier som omhandler familie og nære det kan man ha selv om man går ut i jobb og mannen tar sin del av ansvaret hjemme. Kan man ikke være så ærlig og si heller at man som mann ikke ønsker å bidra på hjemmebane på andre måter enn å dra inn lønningsposen? Sånn i stedet for å si at hun skal ha "familiære verdier". En kvinne som ikke har familiære verdier hun ønsker seg ikke barn, og gjerne heller ikke mann, så det er uansett ikke et marked for å finne sånne damer hvis man selv ønsker seg barn. Ei heller er det så veldig mange damer som er frivillig barnløse, så det er ikke så veldig mange som er borte fra markedet i utgangspunktet.  Alle andre damer, nesten uten unntak  vil sette familien foran karriere, men det betyr ikke at de ikke også kan ha en karriere. Men det er en fordel med en mann som også bidrar på hjemmebane for å få dette til. (Selv om jeg vet at driftige damer også får dette til som alenemødre).

Nå vet ikke jeg om du var den anonyme jeg stilet spørsmålene til, men jeg skulle gjerne hatt en fordypning i hva man mener med disse familiære verdiene, for jeg ser ikke noe annet motiv enn at man ønsker en kvinne man kan bruke økonomisk makt til å  bestemme over, en dame som tilfredsstiller mannens behov uten å få dekket egne behov. Og hvis man ønsker et langvarig forhold som du nevner, så er ikke dette oppskriften på et langt forhold ihvertfall. 

Jeg ser så absolutt at det kan være vanskelig å være mann på noen områder, men man (begge kjønn) må tilpasse seg hverandre, det gir gjerne de beste løsningene og forutsetningene for å få et forhold som varer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Morsomt at dette er en tråd som heter "Hvordan velger dere å leve deres liv" holder på å utvikle seg i samme rettning som "Hvorfor er damer fra Thailand så populært" 🙂

 

Selv velger jeg å være enslig, har uansett ikke stort å tilby en partner evt potensielt avkom uansett, så det er like greit. 

Mer tid til å gjøre ting jeg liker osv så er jo på en måte vinn-vinn når man uansett føler som jeg gjør. 👍🙂

Godt selskap i en hund eller 2 👍🙂

 

Endret av Duriello
  • Liker 4
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (13 timer siden):

Dere som sliter med å få svar fra de dere matcher med, hvordan åpner dere kommunikasjonen?

Jeg åpner alltid med : Hei god dagen!  Går det bra med deg?
Eller God Morgen/God kvelden!

Kommer ann på når på dagen jeg skjekker.

Vanskelig Uansett få svar tilbake(( Exmpel på møteplassen jeg nå slettet min profil, må man ha Premium ting for og svare andre, ikke gratis skrive til folk og lese.
Derfor en av tingene jeg misliker med skjekkesider,  hjekper lite også med (( God start kommunikasjon)) Hvis man ikke får svar tilbake, alt handler vist om Enten Utseende eller texten på din profil.  2 ting folk kan se.

Uten snakke med deg åssen kan man da vite åssen person man er? Umulig haha.

Men ja, dette er min Åpning, jeg prøve rvære kort og enkelt og forståelsesfull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...