Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dere menn som blir "valgt bort", hvordan velger dere å leve livene deres?


Gjest 113d6...552

Anbefalte innlegg

Man kan også bli valgt bort av den man har hatt et samliv med.  Selv brukte jeg flere år på å komme over det, men så kom jeg også helt over det da. Alle følelser for dette kvinnemennesket forsvant med tiden. Så går det muligens raskere å komme over senere forhold som kan gå skeis, når man først har vert gjennom prosessen en gang.

Jeg sliter med å engasjere meg like mye i forhold som har vært etter den store smellen. Hvis det går i vasken igjen vil jeg heller være like glad enn helt knust. Før jeg møtte min store flamme, kom jeg over kvinner som glapp ved å finne ei ny, men etter at den store kjærligheten rant ut i sanden var jeg sammenhengende trist i 2-3 år.


Den som ikke har kvinner i sitt liv får tenke på all kranglingen som uteblir og alle frihetene som beholdes. Husk at det kun er fint å være to når det er husfred og at sex er en veldig liten del av et forhold og livet generelt. Så må man forholde seg til hennes familie, slekt og venner og det er langt i fra sikkert at de liker deg, og dette skal man leve med i år inn og ut. Jul etter jul, bursdag etter bursdag.

Så må man muligens til samlivsterapeut hvis det blir knute på tråden og så skal man pine seg selv i håpet om at det går seg til selv om man ser at det går bare i feil retning. Så kommer hun for å hente møblene og så har hun ikke fått seg på ei stund og lokker en til sengs. Det gjør ikke noe sier hun, for vi har knullet så mange ganger fra før uansett. Så føler man seg som en dritt i flere år år fordi man gikk til sengs med denne kvinnen som er helt ute av livet. Så fikk hun viljen sin en siste gang og man er brukt og kastet.

Joda, det er sikkert greit å få prøvd å rulle seg litt på lakenet, men det er ikke som at man går glipp av stort heller. Kjekt at noen vil ha en og kroppen, men den dagen det ikke er ønskelig mer, overskygger avvisningen alt som var godt. Så tenker man heller at man har vært nær noen som ikke var godt for eget følelsesliv.

Så kan man møte kvinner på nattklubben og rulle seg på lakenet med dem, men man vet ikke hva de vil eller om de liker deg neste dag.

Har man ikke råd til en Koenigsegg til 32 millioner kroner, kan man enten ergre seg over dette resten av livet, eller så kan man la det gå. Nå kan man få bedre ferdigheter i å møte kvinner, men det er også noe å bruke livet sitt på. Sjansen er også at hvis man greier å bli lykkelig på andre måter vil det også følge kvinner med på kjøpet. Suksess og lykkelige mennesker er som en magnet.

jesko-4.jpg?ve=1&tl=1

Kvinner har to føtter og en hjerne. De kan gå igjen like raskt som de kom og hvis man baserte lykken på ei kvinne så er man like tomhendt som før. Da bør man heller finne lykken i livet på annet vis.

Endret av BadCat
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 01120...858

Jeg er kvinne da. Jeg har vært gift, i forhold og har barn. Men de siste 12 årene har jeg vært singel. Jeg er ikke attraktiv fordi jeg

1. ikke har bra nok jobb

2. ikke ser bra nok ut lenger

3. ikke ønsker forhold til menn under 30 eller over 60 (jeg er 43)

4. jeg har barn

5. jeg er akkurat litt for gammel for menn på minnepenn alder. De vil ha yngre kvinner

6. jeg er ikke supersosial lenger

7. jeg drikker ikke (dette er visst viktig)

8. jeg er blitt litt lubben

9. jeg løper ikke på toppturer, sykkelturer eller treningsstudio

10. jeg vil ikke flytte

Og sikkert mer. Merker at for menn på min alder er ikke vellykket nok rett og slett.

Anonymous poster hash: 01120...858

Lenke til kommentar

Sånn til de voksne jomfruer som tror de skal dra damer pga god jobb. 

I grove trekk:

Olje/jord på hendene står over bleike tastatur-fingre. Og gå på butikken i joggebukse er ikke greit. Arbeidstøy derimot. 

Når folk sier "hei du" -> Smil! Ikke skrekkslagent uttrykk..

Utseende/utdannelse = overfladisk

Utstråling/kunnskap = God kar.

Når du vet hva som er best av rotorharv og jordfres i åkeren din eller klarer å høre at hjullager VF på kjerringas bil er gåent viser du at du ikke bare har interesser, men at "intelligens" ikke er det samme som "god til å huske det jeg har lest". Du har prøvd, feilet og erfart. Det setter de fleste damer over evnen til å kunne betale seg ut av problemer.

Blir nesten mørkredd når jeg leser innlegg av menn på min alder på nett. Jeg sier ikke at mekanisk arbeid eller jordbruk er eneste rette veg, men at man skal ha skikkelige interesser. Gjengangeren blant mange virker å være at hobbyen er å spille data.. Skal ikke snakke ned folk men jeg skjønner ikke at dataspill er interessant for mennesker over 16 år.. Hvis det er det som tar mesteparten av fritiden selv de dagene sola skinner, vel... Kan det hende du kunne interessert deg for andre ting også, noe som gjerne innebærer sosialt samvær? Tenk litt, og så prøv?

Lenke til kommentar
Gjest 22e2b...5e8
Gjest 01120...858 skrev (1 time siden):

Jeg er kvinne da. Jeg har vært gift, i forhold og har barn. Men de siste 12 årene har jeg vært singel. Jeg er ikke attraktiv fordi jeg

1. ikke har bra nok jobb

2. ikke ser bra nok ut lenger

3. ikke ønsker forhold til menn under 30 eller over 60 (jeg er 43)

4. jeg har barn

5. jeg er akkurat litt for gammel for menn på minnepenn alder. De vil ha yngre kvinner

6. jeg er ikke supersosial lenger

7. jeg drikker ikke (dette er visst viktig)

8. jeg er blitt litt lubben

9. jeg løper ikke på toppturer, sykkelturer eller treningsstudio

10. jeg vil ikke flytte

Og sikkert mer. Merker at for menn på min alder er ikke vellykket nok rett og slett.

Anonymous poster hash: 01120...858

La meg hjelpe.

Problemene er disse rangert: 4, 5, 2

Det andre er bare tull

Anonymous poster hash: 22e2b...5e8

Lenke til kommentar

Jeg har kone og barn, men det var en risiko for at jeg endte opp alene. Jeg arbeider som utvikler, liker å spille dataspill, misliker sosiale medier og liker å debate politikk. Ikke akkurat de beste egenskapene om man ønsker seg dame 😅

Min mening er at du må fikse ditt sosiale liv før du kan engang tenke på dating. Utenom å miste selvtilitt på Tinder, hvordan kan du møte kvinner og trene opp dine sosiale evner om du ikke møter andre mennesker. Hvis du liker dataspill, så inviter folk du kjenner til LAN parties. Hvis du liker turliv så bli med på DNT-turer og bli frivillig. Hvis du liker filmer, så bli med i en filmklubb. Dyrk interessene dine med andre folk og du vil ikke ha et så trist liv selv om du aldri finner deg noen.

Når du har et sosialt liv, så kan du fokusere på andre ting som gjør deg attraktiv. Finn deg en sport du liker sånn at du kan komme deg i form. Fokuser på din karriere, men avslutt arbeidsdagen etter 8 timer og dra hjem eller på sosiale aktiviteter. Med en karriere, kropp og sosialt liv, så er det bare å skaffe seg litt selvtillit og prøve om og om igjen til du finner noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Valmeth skrev (3 timer siden):

Sånn til de voksne jomfruer som tror de skal dra damer pga god jobb. 

I grove trekk:

Olje/jord på hendene står over bleike tastatur-fingre. Og gå på butikken i joggebukse er ikke greit. Arbeidstøy derimot. 

Når folk sier "hei du" -> Smil! Ikke skrekkslagent uttrykk..

Utseende/utdannelse = overfladisk

Utstråling/kunnskap = God kar.

Når du vet hva som er best av rotorharv og jordfres i åkeren din eller klarer å høre at hjullager VF på kjerringas bil er gåent viser du at du ikke bare har interesser, men at "intelligens" ikke er det samme som "god til å huske det jeg har lest". Du har prøvd, feilet og erfart. Det setter de fleste damer over evnen til å kunne betale seg ut av problemer.

Blir nesten mørkredd når jeg leser innlegg av menn på min alder på nett. Jeg sier ikke at mekanisk arbeid eller jordbruk er eneste rette veg, men at man skal ha skikkelige interesser. Gjengangeren blant mange virker å være at hobbyen er å spille data.. Skal ikke snakke ned folk men jeg skjønner ikke at dataspill er interessant for mennesker over 16 år.. Hvis det er det som tar mesteparten av fritiden selv de dagene sola skinner, vel... Kan det hende du kunne interessert deg for andre ting også, noe som gjerne innebærer sosialt samvær? Tenk litt, og så prøv?

Hmmm - olje / jord på hendene og arbeidstøy får deg kanskje til å få et ligg. Kunnskap (altså høy utdanning og tastaturfingre får deg til å få en kjæreste / samboer / kone. (Min subjektive mening). 

Hjullageret hører jeg selv når har røket på bilen, og evnen til å ha orden i økonomien (altså kunne betale seg ut av problemer, men trenger ikke være rik) er viktigere enn å vite forskjell på rotorharv og jordfres i åkeren. Som mekaniker kan man likevel ha mye på plass, ha grei økonomi og kunne betale seg ut av problemer. 

Men enig i din betraktning av en gamer. Det hadde jeg ikke orket å være sammen med. Det får være noen sunne interesser også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man blir ikke snekker av å kjøpe en hammer og man blir heller ikke gamer av å spille.

Samme hva man driver med, hvis man ikke er god i det bør man bruke minst mulig tid på det. Hvis man er elendig i spill bør man spille minst mulig, helst ikke mer enn en kveld i uka. Hvis man er god i spill og tusenlappene renner inn er det fornuftig å kjøre på.

Dette gjelder alle aktiviteter. For noen er golf tidsfordriv mens andre håver inn millioner. Det er ikke vits å skjære alle aktiviteter og folk over én kam. Gi en mann en hammer og han bygger et hus, gi en annen mann den samme hammeren og han får ikke en gang til å lage et fuglehus.

Quote

Natt til mandag skrev Viktor Hovland norsk idrettshistorie. Som første nordmann noensinne vant han FedEx-cupen og kunne innkassere svimlende 190 millioner kroner i premiepenger. Samtidig klatret 25-åringen fra Ekeberg opp til en fjerdeplass på verdensrankingen.

Samtidig vil det være en 60-åring som har spilt golf i 30 år uten å få til noe som helst.

Det finnes ikke sunne eller usunne interesser. Noen får resultater i det de gjør og andre ikke.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Man blir ikke snekker av å kjøpe en hammer og man blir heller ikke gamer av å spille.

Samme hva man driver med, hvis man ikke er god i det bør man bruke minst mulig tid på det. Hvis man er elendig i spill bør man spille minst mulig, helst ikke mer enn en kveld i uka. Hvis man er god i spill og tusenlappene renner inn er det fornuftig å kjøre på.

Dette gjelder alle aktiviteter. For noen er golf tidsfordriv mens andre håver inn millioner. Det er ikke vits å skjære alle aktiviteter og folk over én kam. Gi en mann en hammer og han bygger et hus, gi en annen mann den samme hammeren og han får ikke en gang til å lage et fuglehus.

Samtidig vil det være en 60-åring som har spilt golf i 30 år uten å få til noe som helst.

Det finnes ikke sunne eller usunne interesser. Noen får resultater i det de gjør og andre ikke.

Hei, hvis det var mitt innlegg du mente å svare på så hadde det vært greit om du siterte meg. 

Jeg er uenig med deg i at hvis man ikke er god i noe så bør man bruke minst mulig tid på det. Trivsel har mye å si her og man bør drive med noe som gjør deg fornøyd selv om man ikke er god i det. Ikke alt måles i penger. 

Med å skrive at det får være noen sunne interesser også så er det min subjektive mening jeg tar utgangspunkt i , og med sunne interesser så mener jeg da altså idrett. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 7dbb7...397
On 10.10.2023 at 1:46 AM, leticia said:

sunne interesser så mener jeg da altså idrett.

er rimelig mange positive effekter av "gaming", da i hovedsak rundt "hjerne-ting", som reaksjon, beslutningstaking, forbedret kognitive egenskaper mm. rundt det. Skjønner ditt inntrykk av "gaming" er ei feit gøbbe som sitter 24/7 foran skjerm med en bolle potetgull, men trenger ikke å være det. 

er selsvagt mye bedre med ei som løper et par ganger i uka, og ellers ligger på sofaen å ser på fotball eller langrenn på TV etterpå. Helsenorge anbefaler 2,5-5t trening i uka, selv hvis man dobler det har man rimelig mye fritid (etter 8t arbeidsag + 8t søvn så har man 70t "fritid".....) Topp idrets utøvere (olympiatoppen) trener ca. 15t i uken (800~~ timer i året)

 

både gaming og trening kan uten problem kombineres. jeg er selv ganske interessert i "gaming", men trener en del (ikke så mye som jeg kan og hva jeg vil pga sykdom, men sånn går livet). Velger selv gaming over TV-seeing stort sett

er au flere professjonele idrettsfolk som driver med gaming au

Anonymous poster hash: 7dbb7...397

Lenke til kommentar

Jeg kunne sett på Farmen, binget serier eller sittet på cafe og pratet skit med venner, og alle hadde akseptert det som helt grei bruk av tid (avhengig av hva som skjer resten av tiden), mens det er en kultur for å se ned på dataspill. Store deler av Norges befolkning driver med hjernedøde aktiviteter på fritiden, men det å sitte med en spillkontroller i hånda blir liksom ekstra idiotisk for mange. Det er vel rett og slett at de ikke er interessert selv og dermed ikke forstår hvor appellen ligger. Jeg hadde nok tenkt det samme om folk som valgte å se på vanlige TV-kanaler de siste par timene på dagen, fordi jeg ikke fatter hva slags verdi som ligger der. 

Det viktigste er nok å ha varierte interesser, da kommer man antakelig unna med å game. Jeg hadde også hatt problemer med å forstå et menneske som gjør samme greie i 8 timer om dagen. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Valmeth skrev (På 9.10.2023 den 7:18 PM):

 

Blir nesten mørkredd når jeg leser innlegg av menn på min alder på nett. Jeg sier ikke at mekanisk arbeid eller jordbruk er eneste rette veg, men at man skal ha skikkelige interesser. Gjengangeren blant mange virker å være at hobbyen er å spille data.. Skal ikke snakke ned folk men jeg skjønner ikke at dataspill er interessant for mennesker over 16 år.. Hvis det er det som tar mesteparten av fritiden selv de dagene sola skinner, vel... Kan det hende du kunne interessert deg for andre ting også, noe som gjerne innebærer sosialt samvær? Tenk litt, og så prøv?

Så sant så sant.

Altfor mange går ut i jobb med «gaming» som hovedinteresse på cv´n. Når noen av disse også havner som leder i en bedrift, er fadesen et faktum. Introvert, usosial, dårlig menneskekjenner og manglende prosessforståelse burde ikke være populære ansettelseskriterier.

Lenke til kommentar

Nå generaliserer du fælt. Det er mange lederfolk innen gaming og disse har erfaring med lederskap før de kommer ut i arbeidslivet.

Det er lite som er så sosialt som gaming. Man henger med folk hele tida.

Her går det et arrangement akkurat nå. Disse ungdommene tilbringer hele høstferien med likesinnede.
https://www.twitch.tv/theconvention

Spillmiljøet er sosialt og inkluderende. Det finnes selvsagt mennesker som sitter alene eller har falt helt utenfor samfunnet, men det har ikke noe med at de spiller.

Her er bilder fra ett av Norges mange gamingsentre. Det er i alle fall ikke sosialt.  En god del frivillighetssentraler og kommuner har startet gamingsenter. I tillegg kommer idrettslag og diverse som satser.

307314004_164037186231078_23911050240098348655914_282674927700636_33211208166116

En annen aktivitet som kan nevnes er spillturneringer på kjøpesentre. Det drar hundrevis av folk i alle aldre, bakgrunn og etnisiteter. Ikke sosialt og inkluderende det heller.

Det verste er tenåringer som livestreamer spillinga. Tenke seg til å bli komfortabel foran mikrofon og kamerea, bygge selvtillit til å gi av seg selv foran titalls og hundretalls seere. Det er i alle fall negativt. Det er dumt å få seg ferdighetter, fans, inntekt og selvtillit mens man er tenåring.

Så kan man ta med at markedet for gaming øker med 13% i året. Det er stort sett mer enn noe annet. Det må være helt grusomt for dere som ikke kan fordra folk som driver med gaming.

Quote

Report Overview. The global video game market size was estimated at USD 217.06 billion in 2022 and is expected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 13.4% from 2023 to 2030.

Så har vi denne i tillegg.

Quote

Et av funnene, som samsvarer godt med tilsvarende tall i fjorårets rapport om barn og unge fra Medietilsynet, er at 96 prosent av barn og unge spiller dataspill, og 43 prosent av barna spiller daglig. Prosentandelen som spiller er stor blant barn og unge.

https://www.gamer.no/artikler/det-sosiale-med-spillingen-er-det-viktigste-for-barna/516667
 

Quote

Det sosiale blir viktigst

Hva som er viktigst med spillingen, endrer seg med alderen. De yngre barna oppgir at det aller viktigste med å spille er at spillingen er gratis, og peker på mestring og utvikling av ferdigheter som andre viktige deler av opplevelsen.

Fra 10-årsalderen endrer dette seg drastisk. Her oppgir over halvparten at det viktigste med spillingen er at de kan snakke og spille med venner. Viktigheten av det sosiale fortsetter å være viktigst for barna i 13-14-årsalderen, men her peker halvparten også på at det er viktig for dem å bli god og komme videre i spillet.

Alle blir ikke gode i videospill, så er det nettop det sosiale og rammen rundt det som gjør at folk liker å holde på med det.

Weben har vært søkbar siden september 1993. Det er lov å lese seg opp litt i stedet for synsing i stummende mørke.

Som Hugo pleide å si på 90-tallet.
"Bank, bank, følg med, siste sjanse."
image.png.00d3a1df5e36384ccf1470894a40313c.png

Endret av BadCat
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Jeg ble valgt bort p.g.a jeg ikke føyde meg inn i hva som i enhver tid var populært og gikk mine egne veier. Mislikte fester hvor folk oppførte seg som amøber, likte alternativ musikk og kjøpte ikke "populære" klær for å virke kul. Men det ordnet seg til slutt, fant en fornuftig og no bullshit dame. Er fornøyd. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, Inspector said:

Så sant så sant.

Altfor mange går ut i jobb med «gaming» som hovedinteresse på cv´n. Når noen av disse også havner som leder i en bedrift, er fadesen et faktum. Introvert, usosial, dårlig menneskekjenner og manglende prosessforståelse burde ikke være populære ansettelseskriterier.

Er det noe bedre å ha sosiale medier, tv-serier, tiktok og festing som hovedinteresse på CV-en? En undersøkelse viste at åttendeklassinger bruker 6.5 timer på mobilen, så alle kaster bort mye tid på skjerm. Så lenge du ikke har mer skjermtid enn andre, så er det ikke noe problem å game.

Og hva har interesser med CV-en å gjøre? CV-en skal være på 1 til 2 sider og fokusere på det viktigste som er arbeidserfaring, evner og utdannelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Camlon skrev (4 timer siden):

Er det noe bedre å ha sosiale medier, tv-serier, tiktok og festing som hovedinteresse på CV-en? En undersøkelse viste at åttendeklassinger bruker 6.5 timer på mobilen, så alle kaster bort mye tid på skjerm. Så lenge du ikke har mer skjermtid enn andre, så er det ikke noe problem å game.

Og hva har interesser med CV-en å gjøre? CV-en skal være på 1 til 2 sider og fokusere på det viktigste som er arbeidserfaring, evner og utdannelse.

Tenk om alle argumenterte på måten «jeg har ikke et problem fordi alle andre er værre»……

Overdrevet gaming og skjermtid er «smale» interesser, kun verdifullt for et fåtall yrker.
Det har vært altfor mange skandaler og kostnadsoverskridelser ved anskaffelse av nye dataløsninger.
Produkter som er utarbeidet av nevnte nerdegruppe, uten nødvendig kvalitetssikring, brukervennlighet og prosessforståelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 7dbb7...397 skrev (På 12.10.2023 den 9:28 AM):

er rimelig mange positive effekter av "gaming", da i hovedsak rundt "hjerne-ting", som reaksjon, beslutningstaking, forbedret kognitive egenskaper mm. rundt det. Skjønner ditt inntrykk av "gaming" er ei feit gøbbe som sitter 24/7 foran skjerm med en bolle potetgull, men trenger ikke å være det. 

er selsvagt mye bedre med ei som løper et par ganger i uka, og ellers ligger på sofaen å ser på fotball eller langrenn på TV etterpå. Helsenorge anbefaler 2,5-5t trening i uka, selv hvis man dobler det har man rimelig mye fritid (etter 8t arbeidsag + 8t søvn så har man 70t "fritid".....) Topp idrets utøvere (olympiatoppen) trener ca. 15t i uken (800~~ timer i året)

 

både gaming og trening kan uten problem kombineres. jeg er selv ganske interessert i "gaming", men trener en del (ikke så mye som jeg kan og hva jeg vil pga sykdom, men sånn går livet). Velger selv gaming over TV-seeing stort sett

er au flere professjonele idrettsfolk som driver med gaming au

Anonymous poster hash: 7dbb7...397

Hvis du leste hva jeg skrev så er det min subjektive mening å si at "med sunne interesser så mener jeg idrett". Gaming er altså en sport og ikke en idrett, og vil dermed ikke komme inn under idrettsbegrepet, og heller ikke under min tanke om sunn idrett. Jeg tenker ikke at dette er feite gubber med en pose potetgull. Faktisk, alle de som jeg vet er opptatt av gaming er slett ikke feite, og alle av dem er heller ikke gubber. 

Når jeg sier at jeg ikke kunne tenkt meg å ha en kjæreste som holder på med gaming (sånn at han bruker kveldene på gaming i stedet for TV - titting) er at jeg ser for meg at med gaming så blir det ikke så mye armkrok å finne som hvis han ser på TV ;)

I vår familie har vi alltid drevet med idrett, (også toppidrett) så vet veldig godt hva som kreves og at man også kan game ved siden av, men jeg har da altså lov å mene at denne gamingen ikke går under "sunne interesser", selv om du kan ha en annen oppfatning av dette. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 12.10.2023 at 6:07 PM, Inspector said:

Så sant så sant.

Altfor mange går ut i jobb med «gaming» som hovedinteresse på cv´n. Når noen av disse også havner som leder i en bedrift, er fadesen et faktum. Introvert, usosial, dårlig menneskekjenner og manglende prosessforståelse burde ikke være populære ansettelseskriterier.

Å ha "gaming" på CV'en ser bare rart ut for min del, med mindre du har fått spesifikke ferdigheter, talenter og/eller erfaringer som du faktisk kan bruke i arbeidslivet. Leder en Corporation i EVE Online for eksempel som er 1,000+ i størrelse? Ledelse og managerial ekspertise og erfaring, samt organisering kan lett komme innenfor sammen med gode kommunikasjons ferdigheter, mulig et ordentlig talent som du har fått gjennom flere år med bruk og erfaring. Gamere, spesielt de som driver med multiplayer spill krever gode kommunikasjons ferdigheter for at ting skal lykkes, om det er et lite 10-manns raid eller 1,000 vs 1,000 Corp/Alliance vs Corp/Alliance krigføring, da alt ifra folk til tider og slikt må times og planlegges. Ah, the memories of doing Corp warfare. :p

Å sitte og spille Candy Crush eller Angry Birds er ikke akkurat innafor det jeg kaller gaming og du får ikke akkurat noen ferdigheter fra dem heller. 

21 minutes ago, leticia said:

Hvis du leste hva jeg skrev så er det min subjektive mening å si at "med sunne interesser så mener jeg idrett". Gaming er altså en sport og ikke en idrett, og vil dermed ikke komme inn under idrettsbegrepet, og heller ikke under min tanke om sunn idrett. Jeg tenker ikke at dette er feite gubber med en pose potetgull. Faktisk, alle de som jeg vet er opptatt av gaming er slett ikke feite, og alle av dem er heller ikke gubber. 

Når jeg sier at jeg ikke kunne tenkt meg å ha en kjæreste som holder på med gaming (sånn at han bruker kveldene på gaming i stedet for TV - titting) er at jeg ser for meg at med gaming så blir det ikke så mye armkrok å finne som hvis han ser på TV ;)

I vår familie har vi alltid drevet med idrett, (også toppidrett) så vet veldig godt hva som kreves og at man også kan game ved siden av, men jeg har da altså lov å mene at denne gamingen ikke går under "sunne interesser", selv om du kan ha en annen oppfatning av dette. 

Interessant innlegg.

Høres ut som om du vil ha en normie kjæreste for min del. Er ikke noe galt med det. Burde ikke være vanskelig å finne da det er mett av dem der ute, om du ser etter noen i første omgang. 

Er gaming det eneste som er en "turn off" for din del?

Lenke til kommentar
23 minutes ago, leticia said:

jeg har da altså lov å mene at denne gamingen ikke går under "sunne interesser", selv om du kan ha en annen oppfatning av dette

Det fins plenty E-sports utøvere som tjener over 500 tusen dollar/euro i året. De har coach, manager, mental trener, egen diettplan, eget treningsopplegg. Dette er definitvt toppidrett. At alle disse typisk "norske" sportene nødvendigvis er så sunne kjøper jeg ikke. Målet for de fleste er bare å bli kjent nok gjennom TV til at de får sponsoravtaler på 50-100 mill. Så går de noen år før de pensjonerer seg som 30 åring. Internasjonalt er ikke langrenn noen stor sport, er vel stort sett bare frankrike, italia, tyskland, østerrike, sveists og de nordiske landene som interesserer seg i det.  

Ser ut som du har ganske gammeldagse meninger om "denne gamingen" og at dette bare er nav-ere som sitter i mors kjeller, spiser grandis og drikker mønster dagen lang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...