Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dere menn som blir "valgt bort", hvordan velger dere å leve livene deres?


Gjest 113d6...552

Anbefalte innlegg

Gjest dd12c...e29

Jeg forsøkte også en sånn brettspill-klubb en gang. Men det virket som de aller fleste som allerede var medlemmer der heller foretrakk å henge sammen med hverandre. De hadde jo selvfølgelig kjent hverandre i flere måneder, eller kanskje noen få år, før jeg dukket opp der. Så de ønsket vel heller å fortsette å henge sammen med hverandre, i stedet for å bli litt kjent med meg.               

Hvis jeg spurte om jeg kunne bli med å spille en rundt på ett brettspill, så ble jeg bare oversett. De gadd ikke en gang å kikke opp, og påstå at det visstnok ikke var plass til flere der. Så det eneste jeg kunne gjøre var å følge med på at noen andre spilte runde etter runde etter runde. Men uten at jeg fikk noen spørsmål om jeg ønsket å være med, eller noe som helst. Bortkastet tid for min del. Men kanskje det finnes andre lignende grupper der ute, som forhåpentligvis er hakket mer inkluderende mot nye medlemmer.     

Anonymous poster hash: dd12c...e29

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest efdeb...443
5 hours ago, Sjørøver said:

Ganske interessant synspunkt. Hvordan mener du at du er en tapt ressurs og mulighet? 

Tapt ressurs blir muligens feil, men jeg mener det i betydningen at jeg har masse å gi. Som barnløs og ressurssterk velger jeg heller å se meg som en person som har alle forutsetninger for å gi noen et godt liv.  Det er nettopp et valg hvordan man velger å se på seg selv.

 

Å si at man er valgt bort impliserer at man ser på seg selv som verdiløs og skylder på alle andre. Det er lite tiltrekkende. Selv velger jeg å bruke fritiden min på egenkjærlighet og benytte meg av mulighetene friheten gir meg. 

Kommer kjærligheten, så kommer kjærligheten. I mellomtiden slipper jeg å være desperat og bitter.

Anonymous poster hash: efdeb...443

Lenke til kommentar
Gjest 113d6...552 skrev (På 2.10.2023 den 9:23 AM):

Fylte år i helgen og situasjonen min er rett og slett blitt veldig smertefull.

Etter å ha forsøkt å finne noen i ca. 15 år uten å lykkes bortsett fra et 2-årig forhold som var giftig fra start, så har jeg vel begynt å innse at jeg trolig ender opp alene. Har prøvd å gjøre meg mer attraktiv og er høyt utdannet, men det funker ikke. Sliter veldig med tanken på hva jeg skal drive med når alle andre etablerer seg og får barn, slik de gjør nå for tiden. Skaffe seg hund, kanskje? Foreløpig går mye av tiden med på trening, matlaging, planter, friluftsliv og piano, men kjenner det blir stusselig iblant. Kanskje spesielt ifm. bursdag slik som nå eller høytider. Nettverket krymper i takt med at folk får barn og jeg må enten henge med folk som er 10+ år eldre og forbi småbarnsfasen, eller folk i studentalderen. Føler jeg faller mellom to stoler.

Hva gjør dere andre evig single menn, dere som blir "valgt bort"?

Anonymous poster hash: 113d6...552

Hvorfor har det ikke funket å gjøre deg mer attraktiv? Hvor ofte møter du nye damer? 

Jeg tenkte selv jeg var evig singel, til jeg innså at jeg aldri møtte noen nye damer og ikke hadde 100% orden på mitt eget liv. Jeg begynte å ordne opp i livet mitt, det ga meg selvtillit. Selvtilliten gjorde at jeg begynte å fikse på utseendet mitt og tenke over hvordan jeg fremstår, dette ga meg mer selvtillit. Jeg begynte så å dra på byen (alene eller sammen med andre) kun med mål om å snakke med minst x antall damer. Har bare vært ute et par ganger, men jeg kan se at om jeg fortsetter dette vil noe skje til slutt. 

Det å finne den rette er vanskelig, men hvorfor ikke få litt bekreftelse og teste ut noen damer mens man leter? 

Lenke til kommentar
Gjest a279a...e03
sedsberg skrev (4 timer siden):

Man blir ikke valgt bort når man ikke er et valg i utgangspunktet. Er man ikke alfahann så må man bare akseptere å være alene. Ikke alle kan bli astronauter og ikke alle kan få dame. Move on.

Latterlig utsagn🙄

Anonymous poster hash: a279a...e03

Lenke til kommentar
Gjest 9dd79...5f9

Hei, blir nok halshugget av noen her men jeg er en kvinne som er i en situasjon der jeg ikke kan velges. Er 28 år, store psykiske vansker og trøbbel med relasjoner, samt et mindre pent ansikt og en kropp som vil gi de fleste menn en slapp en. Jeg blir eldre, er barnløs og den siste tiden har jeg dessverre innsett at det å ha barn ville vært en veldig fin ting, men det er for sent for meg da jeg også har trøbbel med hormonene og sannsynligvis ikke vil bli gravid. For meg er alt håp ute og jeg går alderdommen i møte med en stor klump i halsen, og et håp om at jeg ikke fyller 30, 40, 50 eller 60. Vil dog ikke si jeg er ufrivillig barnløs, dette har jeg egentlig akseptert og det er ikke en sorg. Livet ellers er en stor sorg. 

Du er høyt utdannet skriver du og du har sikkert et gjennomsnittlig utseende som de fleste, eller så er du kanskje ganske kjekk uten at du vet om det selv. Uansett så er skjønnhet, i ditt tilfelle det å være kjekk, ganske relativt og kvinner vil se deg ulikt. Du er helt sikkert en fin mann for noen der ute men du har dessverre ikke møtt disse damene enda. Du lister få positive kvaliteter annet enn høyere utdanning, men du har nok langt mer ved deg som kan være attraktiv for en potensiell partner. Det høres for meg ut som du kanskje ønsker å stifte familie(?) og det er aldri for sent for en mann å gjøre det. Ja, det kan være litt vanskeligere å gjøre kvinnen gravid, men for mange går det. Jeg vet om en mann som er nybakt far som 80-åring.... Det sier sitt. 

Kjærlighet kan man også finne utenfor landegrensene. Har du vurdert å reise rundt og komme i kontakt med andre mennesker og bli kjent med nye kulturer? Dette er det mange kvinner og menn som har gode erfaringer med og både kvinner og menn kan finne kjærligheten andre steder også. Vi nordmenn er kanskje litt kalde og innestengte, til tider - og det blir litt vanskeligere å møte noen her, kanskje. Men det kommer jo også an på hvor man sosialiserer seg og om man har hobbyer hvor man kan møte andre. 

De siste årene har jeg vært mye på nettet og har lest mye som er skrevet av "evig single menn" og disse har ofte en bitter og hatsk undertone hvor de som skriver har ødelagt selvtillit og et forvrengt bilde av virkeligheten som de kaller den ultimate sannhet. Et synkehull som gjør vondt og er vanskelig å komme seg ut av, har selv vært nedom der, det er ikke noe fint der. Det forsterker ensomheten og følelsen av hjelpeløshet og ikke minst håpløshet. Prøv å hold deg unna dette, for det vil ikke gjøre livet ditt noe særlig bedre. 

Å skaffe seg en hund eller et annet kjæledyr er veldig lurt. En hobby du liker og som gir deg glede er fint å bruke tid på. Mye av dette er ting jeg tror du allerede vet, det er "the basics" når man skal råde andre om å finne glede og mening alene. Fysisk aktivitet, en jobb man trives med, bruke fritiden sin på noe man liker, sove godt og nok, spise sunt, ha rutiner. Dårlig selvtillit og et negativt selvbilde kan være frastøtende for enkelte og om du ikke føler deg trygg i eget sinn og egen kropp kan ette påvirke hvordan noen ser deg. Hvor sant dette er i det store og hele bildet er jeg usikker på, for jeg tror mange også "faker" selvtillit og likevel blir de likt. Men det sier seg selv at god selvfølelse og kjærlighet for seg selv er noe andre vil legge merke til. 

Den som intet våger intet vinner. Snakk mer med damer, bli kjent med de, og prøv å gjør dette i det virkelige liv. Første møtet burde ikke være på internett, men i det virkelige liv. Det høres enkelt ut men er ikke så enkelt: men prøv og fortsett å prøve. Med mindre det er noe vanvittig galt med deg som person (som det er med meg, store psykiske problemer og det som er) så kan jeg ikke se at der er grunnlag for å være evig singel, det er vel heller at du ikke har møtt den rette enda. Jo mer utfordringer man har med seg selv, jo vanskeligere kan det være å finne partneren, og om du har "ting på stell" så skal det ikke være et problem. Igjen, du har bare ikke møtt den rette. Ordner seg for snille gutter vet du. :) 

Anonymous poster hash: 9dd79...5f9

Lenke til kommentar
Gjest 3335c...5cd
Gjest 9dd79...5f9 skrev (33 minutter siden):

Hei, blir nok halshugget av noen her men jeg er en kvinne som er i en situasjon der jeg ikke kan velges. Er 28 år, store psykiske vansker og trøbbel med relasjoner, samt et mindre pent ansikt og en kropp som vil gi de fleste menn en slapp en. Jeg blir eldre, er barnløs og den siste tiden har jeg dessverre innsett at det å ha barn ville vært en veldig fin ting, men det er for sent for meg da jeg også har trøbbel med hormonene og sannsynligvis ikke vil bli gravid. For meg er alt håp ute og jeg går alderdommen i møte med en stor klump i halsen, og et håp om at jeg ikke fyller 30, 40, 50 eller 60. Vil dog ikke si jeg er ufrivillig barnløs, dette har jeg egentlig akseptert og det er ikke en sorg. Livet ellers er en stor sorg. 
Anonymous poster hash: 9dd79...5f9

Det er flere damer som har funnnet løsningen på barnløshet i Danmark. Har ei nabodame som har det. Kunne passet med beskrivelsen som du nevner om deg selv, foruten psykiske vansker. Men kan legge til at hun ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Men hun er egentlig ikke så fæl som det kan se ut med første øyekast. Og det er nok ikke du heller.

Opplever nok selv at de fleste damene har høyere krav til menn enn det de kanskje ønsker at mennene skal ha mot dem selv. Det er nok mange menn med mindre uheldig utseende som hadde vært glad for å bli kjent med deg til jeg tro, bare de hadde fått sjansen.

 

 

Anonymous poster hash: 3335c...5cd

Lenke til kommentar
34 minutes ago, Guest 3335c...5cd said:

Det er flere damer som har funnnet løsningen på barnløshet i Danmark. Har ei nabodame som har det. Kunne passet med beskrivelsen som du nevner om deg selv, foruten psykiske vansker. Men kan legge til at hun ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Men hun er egentlig ikke så fæl som det kan se ut med første øyekast. Og det er nok ikke du heller.

Opplever nok selv at de fleste damene har høyere krav til menn enn det de kanskje ønsker at mennene skal ha mot dem selv. Det er nok mange menn med mindre uheldig utseende som hadde vært glad for å bli kjent med deg til jeg tro, bare de hadde fått sjansen.

Anonymous poster hash: 3335c...5cd

Kunstig befruktning er lovlig i Norge også nå, hvis det var det du hintet til. Men som hun skriver er det noen medisinske hindre for henne også, ikke bare det å ikke finne den rette.

Endret av Trontron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest a279a...e03
Valmeth skrev (10 minutter siden):

Hva er en "alfahann"? 

En som er utadvendt og har erfaring med damer,en med høy selvtillit og vanvittig selvgodhet og som tar plass,en som har lagt ned et arsenal av damer,en som ikke er redd for avslag og turer på til han får det han vil,player,rundbrenner,pikenes jens etc. 

Anonymous poster hash: a279a...e03

Lenke til kommentar
Gjest 9dd79...5f9
sedsberg skrev (1 time siden):

Nei er man ikke alfahann så ikke bare bør man holde seg borte fra damene. Man skal. Trakkasering er faktisk forbudt ved lov.

Mange menn som har kjærester, nå vet jeg ikke skråsikkert hvordan en "alfahann" defineres, men om det er snakk om en ekstremt kjekk, veltrent mann som er 2 meter høy og styrtrik, samt selvsikker, morsom og "alt" som er bra - så tror jeg ikke at jeg akkurat nå vet om en slik mann som er meg bekjent i det virkelige liv (har mange bekjente). 

Mange menn der ute som er gift, i et forhold, som ligger rundt og som ikke har bare positive kvaliteter og ingen negative. 

Gjest 3335c...5cd skrev (55 minutter siden):

Det er flere damer som har funnnet løsningen på barnløshet i Danmark. Har ei nabodame som har det. Kunne passet med beskrivelsen som du nevner om deg selv, foruten psykiske vansker. Men kan legge til at hun ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Men hun er egentlig ikke så fæl som det kan se ut med første øyekast. Og det er nok ikke du heller.

Opplever nok selv at de fleste damene har høyere krav til menn enn det de kanskje ønsker at mennene skal ha mot dem selv. Det er nok mange menn med mindre uheldig utseende som hadde vært glad for å bli kjent med deg til jeg tro, bare de hadde fått sjansen.

 

 

Anonymous poster hash: 3335c...5cd

Jeg er kjent med mine alternativer. Som sagt har jeg ikke bare problemer med hodet, men også min kjære livmor, så det er ikke sikkert jeg kan få barn uansett. Jeg velger uansett bort å prøve dette. Det er ikke ønskelig for meg å få et barn, omfanget ved sæddonasjon, i et slikt samfunn vi lever i i dag. Jeg ser så mye mobbing, utestenging, hat og så lite aksept og empati for andre i samfunnet vårt i dag at jeg vil ikke dra et barn inn i dette. Jeg har hørt dette om høye krav, men jeg kan ikke relatere til det da jeg personlig ikke har vært i en omgangskrets som har såkalte urealistiske krav. Vel, nå er det ikke slik at bare fordi en mann er "uheldig med utseendet sitt" så betyr dette at han vil ha glede av å bli kjent med meg. Mine vansker er såpass store at de vil være en ekstrem byrde for en eventuell partner og jeg ønsker overhodet ikke å dra noen inn i dette. Det er egoistisk og slemt som fy. Vi lar dette ligge, videre til trådens tema: 

En annen ting jeg kom på, ghosting og slikt er veldig vanlig i dagens datingkultur og i samfunnet. Jeg ønsker å nevne at det er ikke sikkert man blir ghostet av de grunner man tror (man er ikke pen nok, bra nok, bla bla bla). For en god tid tilbake ble jeg kjent med en mann. Det viste seg at han var interessert i mer (hvordan vi ble kjent hadde ingenting med dating å gjøre). Jeg backet ut av relasjonen, sakte men sikkert. Sa ingenting om hvorfor. Kontakten bare døde ut (jeg "forsvant" ikke, men jeg roa veldig ned på kontakten). Jeg ønsket ikke å fortelle om det jeg slet med og hvordan livet mitt faktisk er, derfor ble det slik. Kunne ikke si at "kjemien ikke var der" da vi hadde god kjemi. 

Om du blir ghostet, så trenger ikke du nødvendigvis å være grunnen. Jeg er ikke den eneste som strever. Vi er mange. Kanskje dette kan roe en ned litt når selvtilliten har fått seg en knekk. Det er så lett å tenke at det er noe galt med seg selv, når noen forsvinner, men jeg tror ikke det er slik i alle tilfeller. 

Jeg nevner dette trådstarter fordi det virker som om du har "blitt valgt bort" og kanskje du har opplevd å bli ghostet. Bare husk dette om det skulle skje en annen gang. Det er så lett å tro at alt er bra når man ser en blankpolert flate, men kan skjule seg mye rust på baksiden. 

Men så er det drittsekker og drittkjerringer der ut også, selvfølgelig. Møter du de og de forsvinner, så glem de bare. Ikke bruk mer tid eller energi på de. Jeg tror det er gode folk der ute, i ditt tilfelle damer, men du må finne de!! De har sikkert gjemt seg. :) 

Anonymous poster hash: 9dd79...5f9

Lenke til kommentar
Gjest a279a...e03 skrev (14 minutter siden):

vanvittig selvgodhet og som tar plass,en som har lagt ned et arsenal av damer

turer på til han får det han vil,player

Anonymous poster hash: a279a...e03

 

Nei, det kalles nevemagnet. Du vet, han som får bank fordi han oppfører seg som en kuk og er ufin.

Du skjønner jeg har truffet han her en gang. Jeg traff ganske bra også, for han reiste rett hjem :D 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 1b796...f0c

Jeg kunne lagt ut mange sider med info her, men jeg har ETT viktig råd å gi.

Ikke gå inn i et forhold som ikke er bra for deg. Da er det faktisk bedre å være alene.

Jeg var i et giftig forhold i over 15 år, og betaler prisen for det hver bidige dag nå, fordi det ble et barn på slutten av forholdet. Samværs-sabotasje og samværs-utpressing var daglig kost til det kom på plass en samværsavtale - i tingretten. Og moren til barnet gjør alt for å fortsette å være vanskelig, innenfor rammene av avtalen.

Noen vil si at alt det der er min egen feil, men når man vokser opp uten å bli lært grenser for hva man skal tåle, så tåler man alt for mye senere i livet. Dessverre.

Så selv om det er mye man savner når man ikke er i et forhold, så kan tabber som mine, gjøre alt verre - i lang tid etter at forholdet er over.

Anonymous poster hash: 1b796...f0c

Lenke til kommentar
Gjest 3335c...5cd skrev (På 6.10.2023 den 2:55 PM):

Det er flere damer som har funnnet løsningen på barnløshet i Danmark. Har ei nabodame som har det. Kunne passet med beskrivelsen som du nevner om deg selv, foruten psykiske vansker. Men kan legge til at hun ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Men hun er egentlig ikke så fæl som det kan se ut med første øyekast. Og det er nok ikke du heller.

Opplever nok selv at de fleste damene har høyere krav til menn enn det de kanskje ønsker at mennene skal ha mot dem selv. Det er nok mange menn med mindre uheldig utseende som hadde vært glad for å bli kjent med deg til jeg tro, bare de hadde fått sjansen.

 

 

Anonymous poster hash: 3335c...5cd

99% av kvinner tenker for høyt om menner, ser etter perfekt type. 
(( Perfekte er INGEN))  vi er EKTE  :)

Exempel har vært på Match siden i fler måneder nå selv med betaling uten få napp, (( NOen damer skriver til meg)) Jeg har skrivd til fler uten dem svarer meg tilbake.

Sier litt da om situasjonen når man prøver være hyggelig og være ett forbildet med gode intensjoner.

Som jeg nevnte tidligere, mange mannfolk har ødelagt det gode rykte til mannfolka, derfor sliter vi nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Menner?:realmad: Flertall av menn bøyes ikke likt som flertall av kvinner.

Ei dame, flere damer
Ei kvinne, flere kvinner
En mann, flere menn

Det ryktet har nok menn ødelagt selv ved å slutte å oppføre seg som menn. Menn er ikke barske jegere mer, de er handlingslammet og bortimot ber om unnskyldning for at de eksisterer. Kilden til problemet finnes best i speilet og ikke alle andre steder. Det er for beleilig å påstå at noen har ødelagt menns gode navn og rykte. Hvis det var slik hadde det vært lettere å stå ut fra mengden av menn på en god måte.

Menn som står ut fra mengden og de som tør å ta en sjanse får fremdeles "kjøtt på kølla".

 

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det å bryte «jomfrudommen» er ikke altid like lett. Det med å få seg en partner/dame/mann som jomfru er ofte noe som gjør denne prosessen værre.

å tenke at en er blitt valg bort er ofte en konsekvens av det å ikke ha opparbeidet seg den erfaringen og  persolighets endring enn har med å ha vært i mange forhold/ligget rundt/datet (alt fra en horebukk til en stabil familiemann)

det er ingenting gale med å være alene uten forhold eller partner, om så for resten av livet. Men om en ønsker å finne en partner «den rette» å om en sliter med å få til slike relasjoner, bør en helst begynne med å jobbe med sinn egen selvfølelse og personlighet. 
 

mann skal ikke forandre seg til å være noen en ikke er vedr. Personlighet bare for å møte noen, men å bygge på sinn egen personlighet ang selfølese er viktig. Det er som oftest vanskeligere å vinne innteressen til andre, om enn skal date eller treffe en aktuel partner, vist en selv ikke utstråler selvsikkerhet å utstråler enn usikkerhet rundt det med å være god nokk som person 

Gode tips fra mann til mann fra min side er hvertfall å aldri gå vekk fra den gode gamle sjarmen menn hadde før. Ikke spør om sex til en dame(gjelder spessielt rundt nett dating) å snakk normalt med folkeskikk. 

du trenger ikke nødvendigvis å være noe alfahann for å være tiltrekkende eller sjarmfull.

tro på deg selv, lik å være i ditt egent selskap å bruk tiden av dette korte livet på ting som gir deg glede: da vill resten falle naturlig på plass

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...