Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dere menn som blir "valgt bort", hvordan velger dere å leve livene deres?


Gjest 113d6...552

Anbefalte innlegg

sedsberg skrev (1 minutt siden):

Først svaret på søket ditt er jo ...

https://greatergood.berkeley.edu/article/item/the_myth_of_the_alpha_male

Single straight guys: If you want to attract more women, research suggests you should cultivate kindness and altruism.

There are a lot of false dichotomies out there — left brain vs. right brainnature vs. nurture, etc. But one really persistent myth, that is literally costing human lives, is the distinction between “alpha” and “beta” males.

As the story typically goes, there are two types of men.

Som sagt temmelig sikker på at dette er debunka for lenge siden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sedsberg skrev (7 minutter siden):

Du burde lest den wiki-artikkelen

Sitat

Alpha male and beta male, or simply put alpha and beta, are pseudoscientific terms

 

Sitat

Claims about women being "hard-wired" to desire "alpha males" are seen by experts as misogynistic and stereotypical, and are not supported by research.

 

 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Duriello skrev (3 timer siden):

Handler litt om å ta seg råd til en ting som gir økt livskvalitet for min del 🙂

Har ikke noe imot klaging om det er "justified" 😅 En hund kan og klage dog hehe.

Å få seg hund, kan jo, i tillegg til at det fort bedrer egen helse psykisk og fysisk, også føre til at man blir kjent med andre folk som også har hund man møter på tur. Mulig å finne kjærligheten på denne måten også, selv om man egentlig har gitt opp å få seg kjæreste. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (10 minutter siden):

Å få seg hund, kan jo, i tillegg til at det fort bedrer egen helse psykisk og fysisk, også føre til at man blir kjent med andre folk som også har hund man møter på tur. Mulig å finne kjærligheten på denne måten også, selv om man egentlig har gitt opp å få seg kjæreste. 

Sant dette, men da kommer vi fort tilbake til det jeg skrev om at jeg har lite til ingenting å "tilby" en eventuell partner og evt avkom. Jeg har mange venner (av begge kjønn, beste av de er faktisk dame), stor familie, og 2 stk hunder. Det holder i massevis for å holde ensomhet i sjakk 😉

 

Lenke til kommentar
Duriello skrev (5 minutter siden):

Sant dette, men da kommer vi fort tilbake til det jeg skrev om at jeg har lite til ingenting å "tilby" en eventuell partner og evt avkom. Jeg har mange venner (av begge kjønn, beste av de er faktisk dame), stor familie, og 2 stk hunder. Det holder i massevis for å holde ensomhet i sjakk 😉

 

Hvorfor mener du at du har ingenting å tilby en evt partner/avkom? 

Lenke til kommentar
Duriello skrev (3 minutter siden):

Sant dette, men da kommer vi fort tilbake til det jeg skrev om at jeg har lite til ingenting å "tilby" en eventuell partner og evt avkom. Jeg har mange venner (av begge kjønn, beste av de er faktisk dame), stor familie, og 2 stk hunder. Det holder i massevis for å holde ensomhet i sjakk 😉

 

Ja, nå tenkte jeg mer på generelt basis da og ikke spesielt din situasjon. Jeg fikk med meg at du mener at du ikke har noe å tilby. Greit når man føler seg trygg i egen situasjon og ikke må føle på den ensomheten. Den kan være hard å takle, spesielt hvis man verken har venner, nær familie å støtte seg på eller kjærest 🤔

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
hocanee skrev (1 time siden):

Nå er det ikke alltid slik at single automatisk blir valgt bort heller.

Mange av oss som har vært i forhold før og ikke orker maset som følger med et a4 liv.

Har rundet 30 nå og føles befriende å være singel i snart 5 år nå.

Det er sant. Har også rundet 30 her, og fortsatt ikke funnet drømmedama. Håper ho finnes der ute, men det er jaggu ikke lett! Har ikke brukt Tinder på lenge og er ikke noe fan å bruke det heller. Problemet mitt er at jeg bor i en veldig liten med mye av de samme folka ute og er sjeldent ute på byen(er dyrt og har ikke noen særlig interesse av det).

Har dog ikke gitt opp i det hele tatt, men fokuserer på meg selv, tar vare på helsen ved å trene og prøver å gjøre livet så bra som mulig.

Er langt ifra avhengig av en dame for dette, men kunne nå gjerne tenkt meg en dame for det om, og noen barn etter hvert. Har alltid vært glad i barn og jeg er i den situasjonen at jeg har en veldig liten familie som jeg gjerne skulle ha fått utvida før eller siden. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Iterion skrev (4 minutter siden):

Det er sant. Har også rundet 30 her, og fortsatt ikke funnet drømmedama. Håper ho finnes der ute, men det er jaggu ikke lett! Har ikke brukt Tinder på lenge og er ikke noe fan å bruke det heller. Problemet mitt er at jeg bor i en veldig liten med mye av de samme folka ute og er sjeldent ute på byen(er dyrt og har ikke noen særlig interesse av det).

Har dog ikke gitt opp i det hele tatt, men fokuserer på meg selv, tar vare på helsen ved å trene og prøver å gjøre livet så bra som mulig.

Er langt ifra avhengig av en dame for dette, men kunne nå gjerne tenkt meg en dame for det om, og noen barn etter hvert. Har alltid vært glad i barn og jeg er i den situasjonen at jeg har en veldig liten familie som jeg gjerne skulle ha fått utvida før eller siden. 

Dere er heldige som er 20 og 30 åra 😛
Jeg er 45 år og sliter enda, men har flyttet også rundt omkring i Landet pga 2 exer.

Men Norske folk er STA forhold til Andre kand som USA/og Asia.
 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Iterion skrev (13 minutter siden):

Hvorfor mener du at du har ingenting å tilby en evt partner/avkom? 

For evt avkom er økonomisk og emosjonel trygghet viktig, emosjonel også for evt partner. Har perioder der jeg er såpass syk at jeg ikke vil "påføre" noen dette.

Hundene mine tar familien hånd om i de periodene dette skjer. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (9 minutter siden):

For evt avkom er økonomisk og emosjonel trygghet viktig, emosjonel også for evt partner. Har perioder der jeg er såpass syk at jeg ikke vil "påføre" noen dette.

Hundene mine tar familien hånd om i de periodene dette skjer. 

Ja ser den, er kanskje ikke like lett da nei 😕 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 hours ago, Duriello said:

Morsomt at dette er en tråd som heter "Hvordan velger dere å leve deres liv" holder på å utvikle seg i samme rettning som "Hvorfor er damer fra Thailand så populært" 🙂

"Hvorfor er Thai damer så populære 3.0". :p

2 hours ago, Duriello said:

For evt avkom er økonomisk og emosjonel trygghet viktig, emosjonel også for evt partner.

Sier meg enig der. Selv da ser jeg folk som er ufør som har unger, og unga har det bra selv om de ikke vil ende opp med å leve i luksus så lenge de er med foreldra. Når de flytter ut og mulig skaffer seg en jobb selv vil de uten tvil ende opp i en bedre posisjon enn det foreldra er i, noe som burde gjøre enhver forelder stolt. Foreldre vil tross alt at unga gjør det like bra eller enda bedre enn dem.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (18 minutter siden):

 

Sier meg enig der. Selv da ser jeg folk som er ufør som har unger, og unga har det bra selv om de ikke vil ende opp med å leve i luksus så lenge de er med foreldra. Når de flytter ut og mulig skaffer seg en jobb selv vil de uten tvil ende opp i en bedre posisjon enn det foreldra er i, noe som burde gjøre enhver forelder stolt. Foreldre vil tross alt at unga gjør det like bra eller enda bedre enn dem.

Bunner i grunn ut at man vil det beste for unga sine, og det er det ikke sikkert jeg klarer, på begge de planene. Da tar jeg ikke sjansen. Sparer evt verden for litt ekstra "lidelse" 😅

Samt ting jeg sliter med kan være genetisk disponert. Så no-no!

Nå høres jeg ekstremt fatalistisk ut, mener ikke å være det, jeg har det greit og situasjonen er fin for meg. 🙂

 

Er verre for min mor som må ta til takke med de barnebarna hun har.😁

(Som i hun får ikke flere)

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 22e2b...5e8
leticia skrev (16 timer siden):

Med familieorientert mener du da at du vil ha en som bare er fødemaskin og steller hjemme, eller skal hun få lov å ha en jobb? Skal du ta alle avgjørelser i dagliglivet, styre hele økonomien osv? Sparer du til hennes pensjon? 

At hun skal være familieorientert. Mener du da at hun skal ofre seg for deg og barna, mens du kan gå ut og gjøre hva du vil? Kvinnen har jo ingen muligheter økonomisk, verken nå eller i fremtiden, med tanke på et eventuelt brudd eller pensjon. (Utgangspunkt at hun faktisk ikke jobber da). Eller tenker du en light versjon, at hun kan ha en jobb, bare det ikke går ut over deg på noen måte? (f.eks at hvis hun går ut i jobb så blir også du nødt til å ta tak på hjemmebane)?

Ble vel egentlig bare en haug med spørsmål her, siden jeg syns dette var så spesielt og langt unna min egen hverdag, så setter pris på hvis du utdyper hva du egentlig mener.

Skal hun få lov å få jobb eller er hun fødemaskin spør du. Jeg er ikke en diktator som bestemmer om dama skal jobbe eller ei. Ordet fødemaskin sier mye om holdningene dine og hvordan du betrakter kvinner som gjør tradisjonelle valg.

Men lets be real. En utenlandsk dame med ingen høyere utdanning kommer til landet og hun preiker ikke et ord norsk. Jeg prater utelukkende engelsk med hun. Hvis hun er veldig heldig finner hun en jobb som deltids vaskehjelp og tjener lite på en kjip jobb.

Hadde jeg vært i hennes sko ville jeg heller vasket dassen hjemme en gang i uken og tilbragt tid med barn&mann enn å vaske 50 dass på jobb hver dag. Hvis hun begynner å tjene penger vil jeg selvfølgelig kreve at hun bidrar til husleie, utgifter, mat osv. Så hun ville ha fått veldig veldig liten fortjeneste av å ta den jobben.

Jeg skal ikke ta alle avgjørelser. I mitt syn er damen i et forhold daglig leder, mannen er CEO. Ja jeg skal styre økonomien min. Går hun ifra meg er målet mitt at hun skal sitte igjen med minst mulig økonomisk. Er vi sammen skal jeg sørge for at hun får et bra liv.

Og for å svare på det siste du spør om.. Jeg er en rotete person så om damen får mindre tid til husarbeid pga jobb er det greit for meg, jeg tåler veldig godt å ha det rotete.

Men bare så det er sagt, jeg er på jakt etter en tradisjonell kvinne. Skulle hun late som hun er tradisjonell for så å bli karrierekvinne sekundet flyet lander i Norge så kan hun ikke forvente at jeg skal støtte det. Jeg spiller med åpne kort.

Hva tenker du Leticia? Er jeg en forferdelig mann? 😆

Anonymous poster hash: 22e2b...5e8

Lenke til kommentar
Gjest 22e2b...5e8 skrev (19 minutter siden):

Skal hun få lov å få jobb eller er hun fødemaskin spør du. Jeg er ikke en diktator som bestemmer om dama skal jobbe eller ei. Ordet fødemaskin sier mye om holdningene dine og hvordan du betrakter kvinner som gjør tradisjonelle valg.

Men lets be real. En utenlandsk dame med ingen høyere utdanning kommer til landet og hun preiker ikke et ord norsk. Jeg prater utelukkende engelsk med hun. Hvis hun er veldig heldig finner hun en jobb som deltids vaskehjelp og tjener lite på en kjip jobb.

Hadde jeg vært i hennes sko ville jeg heller vasket dassen hjemme en gang i uken og tilbragt tid med barn&mann enn å vaske 50 dass på jobb hver dag. Hvis hun begynner å tjene penger vil jeg selvfølgelig kreve at hun bidrar til husleie, utgifter, mat osv. Så hun ville ha fått veldig veldig liten fortjeneste av å ta den jobben.

Jeg skal ikke ta alle avgjørelser. I mitt syn er damen i et forhold daglig leder, mannen er CEO. Ja jeg skal styre økonomien min. Går hun ifra meg er målet mitt at hun skal sitte igjen med minst mulig økonomisk. Er vi sammen skal jeg sørge for at hun får et bra liv.

Og for å svare på det siste du spør om.. Jeg er en rotete person så om damen får mindre tid til husarbeid pga jobb er det greit for meg, jeg tåler veldig godt å ha det rotete.

Men bare så det er sagt, jeg er på jakt etter en tradisjonell kvinne. Skulle hun late som hun er tradisjonell for så å bli karrierekvinne sekundet flyet lander i Norge så kan hun ikke forvente at jeg skal støtte det. Jeg spiller med åpne kort.

Hva tenker du Leticia? Er jeg en forferdelig mann? 😆

Anonymous poster hash: 22e2b...5e8

Men jeg syns eksempelet med utenlandsk kvinne blir litt søkt jeg da,  for det er ikke sånn for de fleste damer her i landet at de ikke har utdanning og er heldig hvis de får seg en vaskejobb. Og mange utenlandske kvinner har jo utdanning også,( hvis det er en utenlandsk du er sammen med / søker etter) eller starter egen virksomhet slik at de ikke blir nødt til  å ha en dårlig betalt jobb hvis de skal jobbe. 

Selvfølgelig skal du styre økonomien din, spørsmålet gikk vel mer på om du også skal styre hennes, og om du er villig til å ta de grep som er nødvendig for hennes del som sparing til pensjon, og at hun sitter igjen med noe den dagen dere eventuelt går fra hverandre. (Det kan jo hende det er du som får lyst til å dra og ikke hun).

Jeg syns det er positivt da at du ikke nekter henne å jobbe, og at du samtidig godtar at det blir mindre tid til husarbeid. Jeg bare tenker at du også kunne gjort noe husarbeid jeg da ;)

Du klager på mine holdninger om kvinner som tar tradisjonelle valg. Men for at man skal ta et tradisjonelt, eller utradisjonelt valg så må man faktisk ha et valg. Og beskrivelsen som du gir med en dame som havner i en dårlig betalt deltidsjobb, som ikke har noe utdanning sier meg noe om at denne dama ikke har et reelt valg. Har kvinnen hatt mulighet til å få tatt seg en utdanning, få en jobb som ikke er lavtlønnet og fremdeles velger tradisjonelt, ja da stiller saken seg annerledes. Ut fra antall barn så kunne sikkert også jeg gått under ordet "fødemaskin", men jeg har høy utdanning i tillegg da, og hjemmet er begges ansvar, ikke bare den enes. 

Du spør om du er en forferdelig mann. Ordet forferdelig ville nok ikke jeg brukt. Jeg har jo mine tanker om menn med slike holdninger til hvordan kvinner skal være. Men når det kommer til stykket så er det den kvinnen som skal være sammen med den enkelte mannen som må avgjøre om han er snill, forferdelig eller noe midt i mellom, og om det er noe hun kan håndtere / godta å leve med. Menn med holdninger som dine hadde ikke jeg godtatt å være sammen med, hvis det gir deg et svar. Og sånn jeg har forstått så holder du deg også unna kvinner med holdninger som mine 😄 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 time siden):

Bunner i grunn ut at man vil det beste for unga sine, og det er det ikke sikkert jeg klarer, på begge de planene. Da tar jeg ikke sjansen. Sparer evt verden for litt ekstra "lidelse" 😅

Samt ting jeg sliter med kan være genetisk disponert. Så no-no!

Nå høres jeg ekstremt fatalistisk ut, mener ikke å være det, jeg har det greit og situasjonen er fin for meg. 🙂

 

Er verre for min mor som må ta til takke med de barnebarna hun har.😁

(Som i hun får ikke flere)

Forstår deg veldig godt og hadde nok tenkt det samme hvis jeg var i samme situasjon som deg. Godt å høre at du etter forholdene har det bra :) Så får heller moren din godta at det ikke blir flere barnebarn 🤪

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, Iterion said:

Det er sant. Har også rundet 30 her, og fortsatt ikke funnet drømmedama. Håper ho finnes der ute, men det er jaggu ikke lett! Har ikke brukt Tinder på lenge og er ikke noe fan å bruke det heller. Problemet mitt er at jeg bor i en veldig liten med mye av de samme folka ute og er sjeldent ute på byen(er dyrt og har ikke noen særlig interesse av det).

Har dog ikke gitt opp i det hele tatt, men fokuserer på meg selv, tar vare på helsen ved å trene og prøver å gjøre livet så bra som mulig.

Er langt ifra avhengig av en dame for dette, men kunne nå gjerne tenkt meg en dame for det om, og noen barn etter hvert. Har alltid vært glad i barn og jeg er i den situasjonen at jeg har en veldig liten familie som jeg gjerne skulle ha fått utvida før eller siden. 

Det er jo lov å ønske dette. men om du ikke finner det, tror du at du kunne levd et greit liv også?

Lenke til kommentar
Gjest 22e2b...5e8
leticia skrev (17 minutter siden):

Men jeg syns eksempelet med utenlandsk kvinne blir litt søkt jeg da,  for det er ikke sånn for de fleste damer her i landet at de ikke har utdanning og er heldig hvis de får seg en vaskejobb. Og mange utenlandske kvinner har jo utdanning også,( hvis det er en utenlandsk du er sammen med / søker etter) eller starter egen virksomhet slik at de ikke blir nødt til  å ha en dårlig betalt jobb hvis de skal jobbe. 

Selvfølgelig skal du styre økonomien din, spørsmålet gikk vel mer på om du også skal styre hennes, og om du er villig til å ta de grep som er nødvendig for hennes del som sparing til pensjon, og at hun sitter igjen med noe den dagen dere eventuelt går fra hverandre. (Det kan jo hende det er du som får lyst til å dra og ikke hun).

Jeg syns det er positivt da at du ikke nekter henne å jobbe, og at du samtidig godtar at det blir mindre tid til husarbeid. Jeg bare tenker at du også kunne gjort noe husarbeid jeg da ;)

Du klager på mine holdninger om kvinner som tar tradisjonelle valg. Men for at man skal ta et tradisjonelt, eller utradisjonelt valg så må man faktisk ha et valg. Og beskrivelsen som du gir med en dame som havner i en dårlig betalt deltidsjobb, som ikke har noe utdanning sier meg noe om at denne dama ikke har et reelt valg. Har kvinnen hatt mulighet til å få tatt seg en utdanning, få en jobb som ikke er lavtlønnet og fremdeles velger tradisjonelt, ja da stiller saken seg annerledes. Ut fra antall barn så kunne sikkert også jeg gått under ordet "fødemaskin", men jeg har høy utdanning i tillegg da, og hjemmet er begges ansvar, ikke bare den enes. 

Du spør om du er en forferdelig mann. Ordet forferdelig ville nok ikke jeg brukt. Jeg har jo mine tanker om menn med slike holdninger til hvordan kvinner skal være. Men når det kommer til stykket så er det den kvinnen som skal være sammen med den enkelte mannen som må avgjøre om han er snill, forferdelig eller noe midt i mellom, og om det er noe hun kan håndtere / godta å leve med. Menn med holdninger som dine hadde ikke jeg godtatt å være sammen med, hvis det gir deg et svar. Og sånn jeg har forstått så holder du deg også unna kvinner med holdninger som mine 😄 

 

Selv om man har utdanning som f.eks lærer eller jurist i Asia er det ekstremt vanskelig å få jobbe med det når man kommer til Norge og ikke kan språket. Dessuten er jeg på jakt etter fattige damer med lav utdanning. Forskning viser at jo mer utdanning damen har jo større sjanse for at forholdet går i oppløsning.

Det er ikke søkt at type vaskehjelp jobber er det man kan nå opp til uten norsk utdanning. Man kommer ikke inn på høyere utdanning her uten å ha bestått bergenstesten/B2 nivå - det kreves mye for å komme opp til det nivået.

Jeg kommer ikke til å styre damen sin økonomi. Hun vil jo ikke ha noe særlig økonomi uansett som diskutert tidligere. Jeg kommer ikke til å bidra noe til hennes pensjon på forhånd da det er penger hun kan bruke hvis hun bestemmer seg for å gå fra meg. Jeg kommer ikke til å gå fra hun så lenge hun behandler meg like bra som hun alltid har gjort og er trofast.

Jeg kan ta noe husarbeid, er ikke helt allergisk mot det, men jeg vil ikke ha noe mas om det. Syns hun det er for uryddig får hun ta tak selv.

Damen har valg. Hun kan velge å bli hjemmeværende og sammen med meg eller hun kan velge noen andre å være sammen med eller å fortsette å bo hjemme hos foreldrene og gjøre husarbeid der. Ingen tvang fra min side.

Jeg må ikke være verdens beste mann, jeg må bare være bedre enn de andre alternativene hennes. Dette er jo damer som bor hjemme hos foreldrene i hjemlandet sitt, som er vant til å gjøre mye husarbeid der og som vil gå kraftig opp i levestandard ved å komme til Norge. Jeg tjener over middels i Norge så jeg kan tilby et bra og stabilt liv med mye kjærlighet.

Målet er å gjøre hun raskt gravid slik at noe jobbing ikke blir aktuelt. Og skulle hun prøve seg på dating markedet som alenemor så sier jeg bare lykke til. Fleste menn skyr unna alenemødre med god grunn, med unntak av One night stands selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 22e2b...5e8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...