Gå til innhold

[Løst] Canon EOS 600D-pakke - hva er dette verdt?


Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne, så prøver her.

Jeg prøver å få solgt mitt gamle DSLR kamera, men får null respons. Jeg aner ikke hva pakken min er verdt, så jeg bare så på Finn og plasserte meg i rundt samme område.

Min pakke består av:

- Canon EOS 600D + Canon 18-55mm objektiv
- Sandisk Extreme SDHC 16 GB minnekort
- Lowepro TLZ20 kameraveske (ny)
- Delkin Snug-It Pro silikonbeskyttelse
- Kingston FCR-HS219/1 multikortleser
- Canon IR-RC6 fjernkontroll
- Ekstra original lader.
- Eske, manual og alt tilbehør.

Vil gjerne høre fra noen som kan mer om kameraer enn meg hva dette er verdt.

Ta gjerne også kontakt på PM om noen er interessert i å kjøpe, eller for mer informasjon eller bilder av / med kameraet.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er vel at mobilkamera har helt tatt over for denne typen kamera. Alternativet er jo nyere mindre kamera uten speil.

Enten må du nok ha is i magen for å få solgt pakken, eller så må du lokke med gunstig pris for å få noen til å bite på.

Alt taper seg i verdi over tid, så trikset er å selge ting når man fremdeles får litt for det, eller må man vente til det når vintage-stadiet og prisene begynner å nærme seg nypris igjen.

Lenke til kommentar

Det har ingen hast for meg å selge det, men vil gjerne få solgt det så det kommer til nytte for noen, da jeg ikke bruker det selv. Har avertert lokalt også, da det er et fotomiljø i nærområdet, og er egentlig overrasket ingen der har tatt kontakt.

Og det er et veldig bra kamera. Kan ikke kommentere objektivet, da jeg aldri har brukt det - kjøpte et 18-250 mm objektiv med mitt første Canon kamera som jeg fortsatt bruker med nåværende EOS 800D.

Hva er en "gunstig pris" for denne pakken?

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Er vel et par alternativer. Du kan gjøre som en del som har opphørssalg og justere ned prisen hver uke til du får solgt. Da setter du folk som vil ha det billigst mulig opp mot hverandre så det blir konkurranse om å få produktet.

En annen måte er å legge det ut på auksjon og la markedet få avgjøre verdien.

En god del priser på Finn.no er litt vel optimistiske, spesielt når folk setter for nært nypris på aldrene produkter.

Du kan også prøve å selge tingene løst for å få bedre betalt pr enhet.

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Mellom 1.500,- og 2.200,- kroner avhengig av hvor mange eksponeringer kamera har tatt, samt hvor lite slitasje det har ellers.

Høres svært optimistisk ut for et hus med enkel standardoptikk, som kostet under 3.000 nytt for 10 år siden. Ville ikke gitt over 500 for dette.

Lenke til kommentar
zanta skrev (18 minutter siden):

Høres svært optimistisk ut for et hus med enkel standardoptikk, som kostet under 3.000 nytt for 10 år siden. Ville ikke gitt over 500 for dette.

De ligger på ca 1.000-1.500 for kun hus og standard linse, men her følger det da også med noe ekstra.

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (12 timer siden):

Det har ingen hast for meg å selge det, men vil gjerne få solgt det så det kommer til nytte for noen, da jeg ikke bruker det selv. Har avertert lokalt også, da det er et fotomiljø i nærområdet, og er egentlig overrasket ingen der har tatt kontakt.

Hvis alternativet til slutt er å kaste det - hva med å gi det til noen yngre i slekta som kanskje kan bli fotointeressert? Evt. høre med det lokale miljøet, en fotolinje på VGS, eller lignende om de har noen som kunne trengt et kamera.

Lenke til kommentar

Ladet opp batteriet for å ta et testbilde.

Hvis antall exponeringer er hvor mange bilder som er tatt med kameraet, så er det tallet 5428 (hvis nummeret som kameraet gir til bildene er pålitelig). Hvis dette har noe å si for prisen. Men hvis verdien er ~2000 Kr. så hadde jeg priset meg en del over. Skal redusere prisen på de lokale oppslagene så får jeg se.

En donering er ikke aktuelt.

 

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
  • PaladinNO endret tittelen til [Løst] Canon EOS 600D-pakke - hva er dette verdt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...