Gå til innhold

Bjørnar Moxnes tatt for tyveri på Gardermoen - verre enn først antatt


Anbefalte innlegg

Jeg synes det skurret at han fikk sykemelding i 2 uker. Om det var psykiske årsaker burde han ikke fått mer enn 1 uke, for så deretter evaluere om utviding er nødvendig

Uansett fremstår det nå som han utnytter sykemeldingsordningen. 

Jeg kan til en viss grad forstå at en uke sykemelding var nødvendig, men etter en uke med ro, burde han jammen klare å få ut pressemeldingen hvor han beklager og sier opp jobben som han åpenbart ikke er egnet til. Saken ville da vært lagt død. 

Nå er det han selv som velger å ikke ordne problemet sitt, så er helt uhørt at han skal få sykemelding videre (med mindre det er helt spesielle årsaker vi ikke kjenner til) 

Endret av John-B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper bare han ikke leser denne tråden.

Sitat

Selv om skandalen er selvforskyldt, burde både folk og medier være forsiktige med å livnære seg på skadefryd.

https://frifagbevegelse.no/debatt/bjornar-moxnes-bor-ga-6.490.971917.1b05d8a840

Det er noe som heter menneskelig svikt. Man kan bli sykemeldt både av fysiske og psykiske årsaker. Så mye spetakkel han har vært utsatt for i det siste og hva han går igjennom personlig, ville ha satt ut de fleste av oss.

NAV har fine ord om hvordan det skal tilrettelegges for å kunne arbeide under sykdom, men det blir sjelden etterlevd.

Vi befinner vi oss midt i fellesferien og Stortinget er på ferie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, frohmage said:

Jeg synes også solbrillesaken var kjip, men at så mange idioter kommer frem fra gjemmestedene siden for å kritisere sykemeldingen hadde jeg aldri trodd.

Er vi idioter fordi vi kritiserer sykemeldingen?! Hvorfor det? Kan jeg også stjele i butikker og bli sykmeldt på fellesskapets regning? Selvfølgelig ikke, jeg har noe som heter skamvett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (2 minutter siden):

Er vi idioter fordi vi kritiserer sykemeldingen?! Hvorfor det?

Ja, fordi du ikke er legen hans.

Gargantua skrev (3 minutter siden):

Kan jeg også stjele i butikker og bli sykmeldt på fellesskapets regning? Selvfølgelig ikke

Jo, selvfølgelig kan du det. Jeg vil ikke anbefale det, for du kan tape anseelse og andre ting på det, men værsågod.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gargantua said:

Er vi idioter fordi vi kritiserer sykemeldingen?! Hvorfor det? Kan jeg også stjele i butikker og bli sykmeldt på fellesskapets regning? Selvfølgelig ikke, jeg har noe som heter skamvett.

Fromage er sikkert politiker selv og vil pynte på historien Moxnes, og ved å rette kritikken mot de som reagerer på Moxnes utnyttelse av trygdesystemet så forsøker han å dra fokus vekk fra Moxnes og vri det over på alle de som reagerer. Det er vi som er forskrudde ikke Moxnes og andre politikere som først stjeler, svindler på skatten, og svindler til seg urettsmessige goder de ikke har krav på, for så å runde av med trygdesvindel og falsk sykemelding.

Til tross for at de har all makt til å punktere presset når de vil ved å fortelle sannheten, og evt. ta ansvar ved å trekke seg. Men de vil jo ikke trekke seg, for da mister de jo millionlønn, og alle frynsegodene politikerne har. Vi har sett det før, politikerne kjemper med nebb og klør for å bli sittende, selv om de må lyve gang på gang. 

Hm. Dette er jo ikke helt ulikt hvordan russland driver på, forsøke å skape en alternativ virkelighet eller i det minste skape så mange alternativer at folk skal bli forvirret og miste oversikten. 

Vi trenger et nytt regelverk føler jeg. Slik at politikere som kriminelle og blir tatt blir utestengt fra politikken. Lengden på karantenen kan et uavhengig organ sette. Straks politikerne blir satt i karantene mister de lønn, politikergoder og stortingsbolig. 

Om vi ikke endrer spillereglene vil jo politikerne bare fortsette å stjele, bedra og også utnytte trygdesystemet når de blir tatt. Fordi de vet at de ikke blir straffedømt og det egentlig ikke får noen konsekvenser utenom at de kanskje må tilbakebetale deler av det de har stjålet. 

Slik kan vi ikke fortsette. 

Endret av bojangles
  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, bojangles said:

Fromage er sikkert politiker selv og vil pynte på historien Moxnes, og ved å rette kritikken mot de som reagerer på Moxnes utnyttelse av trygdesystemet så forsøker han å dra fokus vekk fra Moxnes og vri det over på alle de som reagerer. Det er vi som er forskrudde ikke Moxnes og andre politikere som utnytter NAV ordninger. 

Hm. Dette er jo ikke helt ulikt hvordan russland driver på, forsøke å skape en alternativ virkelighet eller i det minste skape så mange alternativer at folk skal bli forvirret og miste oversikten. 

Kanskje han er en av dem med kreative sykmeldinger?
Trafikkbot - sykmelding.
Ute på puben med gutta kvelden før jobb - sykmelding.
Nasking i butikk - sykmelding.
Dårlig vær i ferien - sykmelding. 
Nytt spill til Xboxen - sykmelding. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Subara said:

Håper bare han ikke leser denne tråden.

Javel? Selv håper jeg både Moxnes og alle andre politikere leser tråden slik at de skjønner at vi ikke kan akseptere kriminelle politikere. Kanskje, bare kanskje det da synker inn hos politikerne at det er de selv som skaper politikerforakt? Og at det er politikerne selv som har makten til å snu politikerforakten. Alt de trenger å gjøre er å oppføre seg som skikkelige folk. Slutte å stjele, lyve, vri på historier for å fremstå i bedre lys, avstå fra bedrag, svindel og trygdemisbruk. Kort sagt, politikerne trenger bare være som helt vanlige folk, så vil politikerforakten avta. 

Men for alt jeg vet er kanskje politikerforakt et mål i seg selv? Jo flere folk som blåser i politikken fordi stortinget er blitt ett bandittreir jo enklere blir det vel for dem å karre til seg ennå flere frynsegoder, snike, svindle og stjele ennå mer og da kanskje med ennå lavere risiko for å bli tatt?

Er vi på vei til å bli et mini russland der den politiske elite gjør som de vil - trygge for at de uansett ikke mister makt og posisjon? Og at de ikke blir tiltalt og straffet selv om de skulle bli tatt? Og blir det for mye støy om de blir tatt kan de bare ta ut sykemelding til stormen har lagt seg?

Det kan jo nesten virke slik, sette venner og allierte inn i viktige offentlige posisjoner, dele ut offentlige penger til sine venner og stjele og snike på skatten straks det er mulig. 

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (1 time siden):

Jeg synes også solbrillesaken var kjip, men at så mange idioter kommer frem fra gjemmestedene siden for å kritisere sykemeldingen hadde jeg aldri trodd.

Du har et poeng, samtidig så er det et stort paradoks hos Rødt her. 

Når mobberen (Rødt) peker stygt og kritiserer andre, selv får det vanskelig, skylder mobberen lett på andre uten å ta ansvar for egne handlinger. 

Paradoks at bare uker før hendelsen var det sleivete/frekke kommentarer fra Rødt om en sykmelding hos politiker i annet parti. Den berømte å kaste stein i eget glasshus. 

Rødt har vist en moral som passer hos Putin eller konservativt muslimsk land. 

Det som er bra med hendelsen er at det viser en side hos Rødt som var mer skjult før. Heldigvis er Rødt et lite parti.

Jeg går også i repeterende mønster her. 

Å skrive her har liten/ingen betydning. En burde få ut fingeren og skrive gode leserinnlegg. 

Endret av plankeby
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Marzo skrev (1 time siden):

Det er helt sikkert første gang han stjeler. 

På samme måte som all statestikk viser at folk blir tatt i fartskontroll første gang de kjører for fort...

Nettopp. All sannsynlighet tilsier at dette har han gjort før. Ser vi på videoen, ser man ikke noen usikkerhet i handlingen. En som gjør dette som en av de første gangene i sitt liv, ville vært betydelig mer nervøs enn dette.

Men skal vi nå kritisere så hardt at han er sykemeldt? Gjentakende nasking tyder enten på dårlig råd, eller på kleptomani. Jeg tror ikke en partileder med millionlønn har så dårlig råd at han ikke kan ta seg råd til et par solbriller, så at han lider av kleptomani, som er betegnet som en psykisk lidelse, må vi se på som en mulighet.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Nukleosid said:

Nettopp. All sannsynlighet tilsier at dette har han gjort før. Ser vi på videoen, ser man ikke noen usikkerhet i handlingen. En som gjør dette som en av de første gangene i sitt liv, ville vært betydelig mer nervøs enn dette.

Men skal vi nå kritisere så hardt at han er sykemeldt? Gjentakende nasking tyder enten på dårlig råd, eller på kleptomani. Jeg tror ikke en partileder med millionlønn har så dårlig råd at han ikke kan ta seg råd til et par solbriller, så at han lider av kleptomani, som er betegnet som en psykisk lidelse, må vi se på som en mulighet.

Neppe. Om det faktisk er slik at Moxnes er psykisk syk ville det vært helt kurant for Moxnes å forklare situasjonen. Vi har hatt andre politikere før Moxnes som har overlevd psykiske utfordring. Vi hadde jo liketil en sittende statsminister som ble sykemeldt for depresjon, innlagt på døgnbehandling på Modum og som var åpen om situasjonen og fikk all mulig støtte fra både politikere og det norske folk. 

Moxnes hadde ikke engang trengt fortelle dette selv, han kunne bare sendt ut en pressemelding, forklart seg sannferdig og samtidig bedt om ro til å finne ut av fremtiden. 

Det der har jeg ingen tro på, Moxnes er bare enda en kriminell og løgnaktig politiker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...