Gå til innhold

Kongsberg Politivold


Melding lagt til av Uderzo,

Navn og annen identifiserende informasjon er fjernet. Det er ikke aktuelt med "doxxing" her.
Enn så lenge er ikke navn på de involverte, utover de fornærmede, offentliggjort.
Videre forsøk på å dele navn og annen informasjon som leder til identifisering, vil bli premiert med en advarsel.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KalleKanin skrev (18 minutter siden):

Brutalt, men det må nok ofte til for å få kontroll. Politimannen regnet vel med at dette ikke var en mann som ville gi seg frivillig, og det fikk de jo rett i....

Det er oppførselen til "mistenkte" FØR politiet agerer som har noe som helst med saken å gjøre. Da var han passiv, og skulle fått anledning til å gjøre det politiet ønsket. Det fikk han ikke.
ETTER politiet uten noe som helst spørsmål om han blir med frivillig begynner å banke ham er det jo klart at han vil forsvare seg! Alle ville kjempet imot der. Det kan ingen lastes for.
Ingen politimann har lov til å banke noen fordi han "regner med at mistenkte ikke kommer til å gi seg"! Den der har kun oppstått i ditt... jo vi får kalle det hode.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
1 minute ago, wampster said:

Tviler, politimannen som la han i bakken hadde vært der i underkant av 5 sekunder.
Det er begrenset med ting du får sagt på så kort tid

På 5 sekunder rekker du gjerne si "den første som kødder med meg stikker jeg rett ned". Da går du i bakken og får nye armbånd på omtrent like lang tid.

Men slagene som kommer her har ingenting med god opptreden å gjøre. Politimannen ser ikke ut til å ville gjøre noen forsøk på håndjern og en standard pågripelse. Dette ser mest ut som sinne, ikke profesjonalitet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som igjen skjer uten at de har hjemmel til å kaste ham i bakken og begynne å slå løs på ham til å begynne med..?

edit: Det som nesten er mer sjokkerende er at det står 3 politifolk rundt som ikke agerer som om dette er litt i overkant i det hele tatt. 

Endret av wampster
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Pop skrev (9 minutter siden):

På 5 sekunder rekker du gjerne si "den første som kødder med meg stikker jeg rett ned". Da går du i bakken og får nye armbånd på omtrent like lang tid.

Men slagene som kommer her har ingenting med god opptreden å gjøre. Politimannen ser ikke ut til å ville gjøre noen forsøk på håndjern og en standard pågripelse. Dette ser mest ut som sinne, ikke profesjonalitet.

De må jo først klare å få armene til vedkommende bak på ryggen før de kan sette på håndjern?

Lenke til kommentar

Jiiii-sus !!!   Sitter langt inne å kritisere politiet, men dette virker jo som om det ikke er noen hemninger i det hele tatt. 

Sett videoen flere ggr nå på nyhetene i kveld og ja- sikkert en forhistorie utenfor kamera, men regner med det har vært verbalt og ikke fysisk. 

Inntrykket som fester seg er at det er en apekatt som har fått uniform på.  

Helt unødvendig og tidvis farlig voldsbruk.   Politimenn bør være de første til å holde hodet kaldt, ellers egner de seg ikke til kontakt med publikum.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (19 minutter siden):

Ja, og så? Det er vel en del av å få han ned i bakken. Hva er galt med det?

Bare det at det er ulovlig og straffbart.

Faktisk så ille at politiet selv sendte det til spesialenheten og suspenderte vedkommende umiddelbart. Spesialenheten vil tiltale ham for dette.

Men hva vet vel noen av disse om reglene? Vi burde nok basere oss på din lovforståelse i stedet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (Akkurat nå):

Kaste ham i bakken, jo sannsynligvis.

Slå løs på ham, sannsynligvis ikke, men ikke nødvendigvis.

Nei til begge deler.
Klart overdreven maktbruk på begge punkter

Det er noe som heter eskalering. Her går det fra null til et hundre uten at gutten skjønner det en gang

  • Liker 3
Lenke til kommentar
nirolo skrev (2 minutter siden):

Bare det at det er ulovlig og straffbart.

Faktisk så ille at politiet selv sendte det til spesialenheten og suspenderte vedkommende umiddelbart. Spesialenheten vil tiltale ham for dette.

Men hva vet vel noen av disse om reglene? Vi burde nok basere oss på din lovforståelse i stedet.

Hva vet DU da?....

Jeg gir opp. NULL ønske om nyanser...

Lenke til kommentar
Just now, KalleKanin said:

Hva vet DU da?....

Jeg gir opp. NULL ønske om nyanser...

Politimesteren anmelder til spesialenheten og suspenderer politimannen.

Politidirektøren har gått ut i media og sagt at videoen er sjokkerende.

Spesialenheten tiltaler mannen. Hvordan i helvette kan du da sitte her og forsvare politimannen for hvordan han oppfører seg her?

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
xaco skrev (Akkurat nå):

Politimesteren anmelder til spesialenheten og suspenderer politimannen.

Politidirektøren har gått ut i media og sagt at videoen er sjokkerende.

Spesialenheten tiltaler mannen. Hvordan i helvette kan du da sitte her og forsvare politimannen for hvordan han oppfører seg her?

hepp hepp hepp..
n-y-a-n-s-e-r 😆😆😆

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (1 minutt siden):

Hva vet DU da?....

Jeg gir opp. NULL ønske om nyanser...

Jeg peker på hva politiet og spesialenheten har sagt. Men du sier at det er jeg som ikke forstår loven når jeg peker på hva de sier?

Det er i tillegg diverse jurister som har uttalt seg i media og de er alle enige i at dette ikke er lov.

Det er på tide at du gir opp dette politiforsvaret ja, for her tar du feil.

Lenke til kommentar
xaco skrev (1 minutt siden):

Politimesteren anmelder til spesialenheten og suspenderer politimannen.

Politidirektøren har gått ut i media og sagt at videoen er sjokkerende.

Spesialenheten tiltaler mannen. Hvordan i helvette kan du da sitte her og forsvare politimannen for hvordan han oppfører seg her?

Han er ikke dømt. Jeg forsvarer han ikke, men prøver å få frem nyanser..

Men takker for meg. Her er lynsjemobben i harnisk...

Lenke til kommentar

Jeg har vært med på maaange pågripelser av fulle godgutter, da jeg jobbet i utelivsbransjen under studiedagene. Så mange situasjoner som starten på videoen. Men ingen der politiet endte med å hamre løs på folk. Så videoen viser likhet i starten, så endrer det hele seg brått. Det spiller egentlig ingen rolle at det ikke er lyd på filmen, det er ingenting den pågrepne sier som skulle tilsi å bli banka. Men det kan absolutt være en pågripelse.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (11 minutter siden):

De må jo først klare å få armene til vedkommende bak på ryggen før de kan sette på håndjern?

Hva er galt med å informere den mistenkte om at han er anholdt og be han legge hendene på ryggen? Hvis mistenkte på dette tidspunktet nekter, så kan det selvfølgelig bli nødvendig å bruke makt, men ingenting i denne videoen tyder på at noe slikt har skjedd her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...