Gå til innhold

Jeans til herre av god kvalitet?


Anbefalte innlegg

Trenger å fornye garderoben min litt, og først ut er noen nye bukser.

Hverdagsbruk, men også passende på kontoret. Orker ikke flere busker fra JJ osv der knapper faller av, kommer blir ødelagt osv. Så er ute etter god kvalitet uten å blakke meg helt. Tenker maks 1500 for en bukse, om det er noe bra å finne i den prisklassen.

Noen gode tips til hvilke merker en bør se etter?

Gjerne tskjorter og gensre også som ikke er full i små hull etter få måneders bruk.

Holder til i Bergen, så må kunne handles her 🙂

Endret av ProphetSe7en
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ProphetSe7en skrev (7 minutter siden):

Ønsker å prøve buksene først. Kan alltids returnere det som ikke passer osv, men vanskelig å finne busker som passer skikkelig synes jeg.

Det er det som er så topp med SNT (Shaping New Tomorrow). Kommer i mengder av størrelser!

Nå er det vel gratis frakt og retur også, selv om det så klart er et miljøspørsmål... Det fine er at produksjonen er lagt opp til å være så bærekraftig som mulig, og all bekledning produseres i Portugal av familiebedrifter som følges opp godt :)

Sjekk gjerne det jeg skrev her:https://pulssonen.no/artikler/shaping-new-tomorrow-test/

Og yes. Brista ribbeina under det hoppet...

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Alle har vel sin favoritt. Lee med modellen "Daren" syns jeg er god. Ellers har jeg et par fra Henry Choice i skapet også. De er flere år gamle, men har holdt seg godt og er veldig gode. 

Jeg handler som regel på nett. Om du skal i butikk mener jeg å huske at Carlings fører Lee, og at Match har HC. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (2 timer siden):

Jeg foretrekker McGordon Regular fra Dressmann.
Eneste grunnen til at jeg har kjøpt nye bukser er at jeg har blitt feit.
Kjøper de på tilbud, kjøpte 2 i mai, begge er så god som ny.

Jeg bruker Dressmann Nevada stretch og har forsåvidt vært fornøyd med de igrunnen, de har vært bra holdbare også,  men jeg er egentlig litt fan av "Loose fit" og jeg foretrekker å gå i joggebukse, men jeg synes ikke alltid det passer seg  😂 en denim bukse som føles som en joggebukse hadde vært midt i blinken for meg 😃

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (20 timer siden):

Ja.

Kroppsnær, men stoffet er utrolig elastisk og føyelig. Vil si de er normale i størrelsen, men du kan gjerne ha buksen litt tightere enn for eksempel vanlige jeans uten at det blir ukomfortabelt. Jeg bestilte først 30/34, men etter å ha brukt den en stund, så bestilte jeg 29/32. Denne passet bedre ettersom voksen likevel var bød på så god bevegelighet.

Endret av torbjornhb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
ProphetSe7en skrev (5 timer siden):

Gjerne tskjorter og gensre også som ikke er full i små hull etter få måneders bruk.

For noen år siden så gikk jeg drastisk til verks for å finne ut hvorfor det kom slike små hull.

Jeg gikk igjennom kvalitet på stoffet, hvilket stoff, hvor tynt det var, hvor mye det var blitt vasket før hullene kom, med mer...

Konklusjonen ble at de kom av glidelåser. Nå er jeg bevist når jeg trekker opp glidelåser at det ikke kommer i kontakt med genser eller tskjorte - Nå blir de kastet fordi de er utvasket, ikke pga. mange små hull.

Et annet tips som gjelder for alt tøy: Vreng de før vask, så tar det lengre tid før det blir utvasket.

Jeg kjøper bukser fra Jack and jones og Boys of europe til 599 og aldri opplevd at knapper fyker i "hytt og gevær"

:)

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dragonlove said:

Jeg bruker Dressmann Nevada stretch og har forsåvidt vært fornøyd med de igrunnen, de har vært bra holdbare også,  men jeg er egentlig litt fan av "Loose fit" og jeg foretrekker å gå i joggebukse, men jeg synes ikke alltid det passer seg  😂 en denim bukse som føles som en joggebukse hadde vært midt i blinken for meg 😃

Basic shop har bukser som kjennes ut som joggebukser. Jeg har konvertert til de vanlige "pene" modellene deres. I tillegg har de jeans-modeller, uten at jeg har prøvd de så mye.

Det er litt off topic siden buksene er motsatt av hva OP spør om. Billig, kjempedigg å gå i, men svært lite slitesterk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...