Gå til innhold

Hvilke podcast hører du på?


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

oldboy skrev (46 minutter siden):

Har og hørt/sett mer av denne dette året. Synes han har mye interessante gjester. Forøvrig så liker jeg godt Lex Fridman sin.

Hørte tidligere ofte på Joe Rogan sin men datt litt av lasset når den ble spotify eksklusiv.

Rogan har også blitt høy på seg selv syns jeg. Har ikke hørt fryktelig mye på han, men det var absolutt mer før. Nå er der mer utdrag på YT og slikt. Følte det skjedde noe da han gikk over på Spotify. 

Skal ikke sammenligne de, men syns både WW og Goffeng er flinke til å invitere folk som har andre meninger enn seg selv. Ekkokamre er ikke noe særlig når det til tider er betent tematikk. Er ikke noe fan av steile fronter og isolerte leire, selv om jeg som alle andre har mine meninger om ting og tang. 

Fordelen med de lange samtale er selvsagt at man ikke får det strukturerte intervjuformatet, men mer åpen dialog. Veldig fan av det, når man har tid. Artig å høre Joe Rogan snakke med en av mine helter James Hetfield om bier, for eksempel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
  • 2 uker senere...
ProphetSe7en skrev (På 28.3.2023 den 6:23 PM):

Noen som kan tipse om en god podcast? Hører vanligvis på Berrum og Beyer når jeg jogger, men nå har jeg kommet igjennom det som er og trenger noe tilsvarende. Altså enkel men god underholdning.

Med All Respekt er stort sett veldig morsomt 😀

Lørdagsrådet varierer etter hvilke gjester og problemer det er men er bra til litt lengre turer 😊

Lenke til kommentar

Hørte de 150 første episodene av The Joe Rogan experience for over 10 år siden. Interessant i starten men mye av det samme etterhvert som man har hørt litt. Ellers er ikke Joe så big, fortalte på noen av hans tidligere podcast at han brukte å onanere, sprute og trekke t-skjorta over for så å gå ut. Han brukte også å smoke weed og trene, men det er vel ikke noen hemmelighet. Personlig hører jeg lite på pod. Hører av og til på wesselstuen som jeg syns er bra. Mannen som tidligere lagde Wildcard F.C. ellers er wolgang wee sin podcast av verdi, men lurer på om enkelte episoder ligger bak betalings mur. Har også hørt noen episoder av Enkel Servering med Morten Ramm og to til, men syns ikke den fenga så bra dog.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Akkurat nå hører jeg på en om hvordan kvartfestivalen var i de hårde nybegynnerdager og krompen fant søt sørlending etc. Jeg er veldig glad for at jeg ikke var der, for det høres veldig slitsomt ut. Tenker med skrekk på toalettforholdene. 🤯

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (2 timer siden):

Noen som bruker noe annet enn Spotify/youtube for å høre podcast? Gir det noe merverdi? Har sett for skryter av ymse apper, men en del av de krever abonnement. 

Bruker Podcast Addict som er gratis med eit reklamebanner nederst i appen. Av funksjonalitetar så vil eg særleg dra fram at den har ganske god støtte for å legge til virtuelle podcastar, eg brukar denne særleg for å legge til lydbøker som eg har lagra som lydfil på telefonen. To andre funksjonar som eg sett pris på sjølv om dei er ganske standard er støtte for Chromecast og automatisk backup mot skylagring slik at eg ikkje mister podcasts eller oversikt på kor langt eg har lytta om eg må bytte telefon.

 

Av podcast anbefalingar så høyrer eg ein del på.

  • 198 land med Einar Tørnquist. Geografipodcast som tek for seg eit land i kvar episode (av og til over fleire episoder) med fin blanding mellom faktaopplysningar, fun-facts og gjestar med tilknytting til det aktuelle landet.
  • Lateral with Tom Scott. Eit slags panel-show som podcast med youtuberen Tom Scott og diverse gjestar som stort sett også er kjende frå YouTube. Formatet er at ein startar med ei setning som "i 2014 vart brukte iPhoner lagt ut til salg for opp mot $100 000, kvifor?" Og deretter skal deltakarane prøve å finne fram til svaret. 
Spoiler

Svaret er at det populære mobilspelet Flappy Bird vart fjerna frå app store, og at telefonane som vart solgt til slike prisar kom med Flappy Bird ferdig installert.

  • Romkapsel. Ein podcast om ting som har skjedd i rommet, ting som skal skje i rommet, og om aktuelle tema som har med rommet å gjere.

 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Sjørøver said:

Noen som bruker noe annet enn Spotify/youtube for å høre podcast? Gir det noe merverdi? Har sett for skryter av ymse apper, men en del av de krever abonnement. 

Jeg bruker PocketCast. Kjøpte det for rundt 10 år siden for 20-30 kroner. Absolutt verdt det, mener jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...