Gå til innhold

Endelig kloke ord i strøm saken.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 (takk for meg) skrev (19 minutter siden):

Jeg antar toppjobbene i EU allerede er sikret så nå er det på tide å jobbe for landet.

Ja, den var god. Ønsketenkning tydeligvis.

AP med Høyre på slep, for ikke å nevne SV og Venstre har fullstendig ødelagt Norge som en selvstendig nasjon på absolutt alle tenkelige måter.

Å det kommer ikke til å endres.

 

"Morsomt" å se hvordan Støre, Norges 2 utenriksminister, vi mangler statsminister tydeligvis.. lover bort det ene etter det andre til EU. Snart så lover vel han også bort overskudds inntektene på gass til eu også, det hadde ikke forundret meg ett sekund.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Spetalen hadde et par tilsynelatende ålreite poenger, men det ble en del faktafeil i debatten på NRK, som @Simen1 påpekte i en annen tråd. Da synes jeg det er vanskelig å stole helt på alle påstandene og tolkningene han kom med.

Når Spetalen i tillegg presterte å hevde at det er tvil om menneskeskapt påvirkning på klima så synes jeg poengene hans også druknet litt i agenda. Det er vanskelig å vite helt når man skal stole på mennesker som ikke har problemer med å lyve i beste sendetid på tv.

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Quote

Når Spetalen i tillegg presterte å hevde at det er tvil om menneskeskapt påvirkning på klima 

Blir ikke dette litt stråmann når han heøt motsatt sier at det er hevet over enhver tvil og at menneskers aktivitet selvsagt har påvirket? Da blir det jo vanskelig å ta kritikken av Spetalen alvorlig. Men mindre det ligger en annen agenda bak.

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (20 minutter siden):

Når Spetalen i tillegg presterte å hevde at det er tvil om menneskeskapt påvirkning på klima så synes jeg poengene hans også druknet litt i agenda.

Det er fullt mulig å være uenige i en sak, og likevel respektere noens argument i en annen sak.

Sitat

Det er vanskelig å vite helt når man skal stole på mennesker som ikke har problemer med å lyve i beste sendetid på tv.

Jeg er ikke så sikker på om man bør stole på mennesker på den måten du legger opp til her. Jeg vil heller la meg eksponere for noens tankesett og ideer, og så hente uavhengig bekreftelse eller avkreftelse.

-k

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Theo343 (takk for meg) said:

Men mindre det ligger en annen agenda bak.

Og det gjør det alltid når han snakker. Hans overordnede motiv er å tjene penger, så det er vanskelig å ta noe han sier seriøst. 

Spetalen slapp til på NRK i beste sendetid (for 5+ år siden) og langet ut om hvor idiotiske elbiler var, og at Tesla Model S var fullstendig ubrukelig som familiebil osv. Det han ikke opplyste om var at han var tungt investert i et hydrogenselskap... 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (21 minutter siden):

Det er fullt mulig å være uenige i en sak, og likevel respektere noens argument i en annen sak.

Helt riktig. Jeg respekterer ikke Spetalen fullt ut, det innrømmer jeg gladelig - får meg bare ikke til å respektere rasister og andre som mener noen mennesker er mindre verdt enn andre. Men det blir off-topic.

leifeinar skrev (26 minutter siden):

Hvilke faktafeil?

Han påstod at vi hadde 1TWh eksportkapasitet for 10 år siden. Det er feil. Han hevdet RME er et kontrollorgan fra Acer. Feil. Han sa det er tvil om menneskeskapte klimaendringer. Det er bare syre å hevde i 2022.

Ellers gikk Simen1 gjennom en del her:

Jeg synes også det er litt dumt at elefanten i rommet, Vladimir Putin spilles så ned av Spetalen. Vi ville ikke hatt en energikrise i Europa hvis det ikke var for Russlands invasjon av Ukraina, selv med Tysklands energiomstilling.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, John-B said:

Og det gjør det alltid når han snakker. Hans overordnede motiv er å tjene penger, så det er vanskelig å ta noe han sier seriøst. 

Å spare penger aka redusere utgifter er også noe som tilfeldigvis sammenfaller med alle norske borgeres ønsker. I tillegg å unngå konkurser i hopetall, som nå kommer til å skje fordi vi har gitt fra oss energikost fortrinnet.

Fremfor staten som vil tjene mest mulig penger på høye strømpriser og ikke bryr seg med resten.

Kan du redegjøre for hvordan han skal tjene grovt på dette?

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Jeg synes også det er litt dumt at elefanten i rommet, Vladimir Putin spilles så ned av Spetalen. Vi ville ikke hatt en energikrise i Europa hvis det ikke var for Russlands invasjon av Ukraina, selv med Tysklands energiomstilling.

Kan du i det minste presentere tallene som viser dette? Ingen er i tvil om at gass fra russland har innvirkning men elefanten vil jeg se tall på.

1 hour ago, leifeinar said:

Spetalen sier også at vi har gitt fra oss råderett til Acer og euronext. Skremmende at energiminister ikke har mulighet til å benekte dette.

24.30 ut i debatten forklarer han også at acers kontrollorgan RME sitte å  passer på at energenergiminster ikke kan gjøre det han vil. Heller ikke det benektes. Skrememnde.

Debatten

Skremmende men dessverre noe selv menigmann har sett klarere siste par år. Hvordan politikere orker å vri seg unna dette og samtidig beholde selvrespekten er uforståelig.

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, knutinh said:

Er Spetalen rasist?

-k

Ja det var en kraftig og ubegrunnet påstand, muligens i et forsøk på å lede debatt vekk fra tema og inn på person.

Det som skremmer meg mer er når oppegående voksne mennesker mister gangsynet på temaet som diskuteres og begynner å gå til personangrep.  Er det slik et godt utdannet samfunn fungerer vil vi neppe få løst noe som helst. Trist når man går i sirkel på utbrente personangrep fremfor å komme videre i temaet.

Selv Støre har nok noen ganske usmakelige meninger han ikke tør ytre offentlig eller når han glemmer å være politisk korrekt. 

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 time siden):

Er Spetalen rasist?

-k

Ja, det er han etter min mening. Han har startet og sponset et av Norges største rasistiske prosjekter, Resett. Derfor har jeg ikke respekt for ham, av den enkle grunn at jeg ikke respekterer folk som forfekter et slikt menneskesyn. Dersom han kommer ut og sier oppriktig unnskyld for dette, slik han gjorde etter overfallet på journalisten i sin tid, så kan det hende den respekten kan komme tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jada, Resett må alltid til stadighet dras opp som en ihjelslått hest. Det er da -ingen- som ikke er klar over at han har -hatt- en tilhørighet der. Men skal man først dra denne opp i det uendelige i enhver sak - kan vi konkrete uttalelser han har gjort som beviser dette menneskesynet?

Endret av Theo343 (takk for meg)
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...