Gå til innhold

Uro i Kina - Hva skjer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SkyMarshall Arts skrev (6 minutter siden):

De har fått en direkte advarsel. Opptil flere. Tror nok Biden og et samlet militære har signert på den flyturen 😄

Det tror ikke jeg. Biden er, til forskjell fra Xi ikke en diktator, og kongressmedlemmer er ikke bundet av regjeringen. Dersom Kina eskalerer på grunn av et slikt besøk er det kun Kina det står på. Det har ingenting med USAs regjering å gjøre, som kjører den linja de gjør uavhengig av dette.

Biden har dog sagt at han ikke ønsker at hun reiser. Det har også Pentagon. Men de kan ikke stoppe henne.

Du må huske på at Pelosi har en aktivistisk historie mot Kina og har vært en knallsterk kritiker av regimet der i mange tiår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Betydelig dekning i media ser jeg. "Stuntet" er nok planlagt lenge. Her bør man se på hva folk gjør, og ikke hva de sier. Det er sjelden noen tilfeldigheter i storpolitikken. Dette er nok nøye regissert og media er godt forberedt på å legge frem sine synspunkt. Hele maskineriet surrer for USA.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det planlagt. Men dere sier planlagt som om det er en konspirasjon. Det er Kina som har lagt prestisje og viktighet i dette, som er en helt normal greie folk gjør. Kina har skutt seg selv i foten, og nå er de butthurt og mister ansikt om de ikke foretar seg noe.

Det dere driver med er enten å akseptere statlig terrorisme eller gi etter for det.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm

Rett før jeg mistet kontakten med flightradar, fant jeg et Boeing c-17A Globemaster 3 ikke langt fra Taiwan.

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
Just now, Bugle said:

Rett før jeg mistet kontakten, fant jeg et Boeing c-17A Globemaster 3 ikke la GT fra Taiwan


USA er forberedt. De har både AWACS og tankfly i luften. Amerikanerne har flybaser både i Japan og også på Filippinene så vidt jeg vet. Kampgruppen til USS Ronald Reagan skal også befinne seg et sted sør for Taiwan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, SkyMarshall Arts said:

US Indo-Pacfic Command er selvfølgelig på saken så det holder.
Dette er jo som stadfestet over kun et høflig helt vanlig kaffebesøk av Kongressen.



Det er Kina som har elevert dette til noe mer, til en konfrontrasjon, hvor de enten forsøker å avskjære flyet, eller taper ansikt.

Sansyneligvis vil de bare oppføre seg som sure drittunger og si at "næh, ville ikke det uansett".

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...