Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 40xx tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Den tid de bytter spoler, IC, kondensatorer, osv mellom generasjoner, og produsenter og modeller veksler mellom ulike utgaver samt at dette skal  kjøre sammen med tilfeldige strømforsyninger, vil coil whine variere mellom batcher og oppsett. Ingen komponenter er produsert helt like og avvik vil forekomme.

Jeg har vært heldig senere år, men jeg har hatt så kraftig whine at det var uholdbart. Jeg fikk orden på det ved å skru inn og ut diverse PSU til det opphørte, uten at jeg skal si at dette vil være til lindring hver gang.

DSC_0003.thumb.JPG.1ce23e7e8f7e5cc753392ae942df32fb.JPG

Hvis ikke akkurat den maskina er så full av støv, skulle jeg kanskje ha orket å lage en video med coil whine av og på.

Det kan være vanskelig å sammenligne erfaringer da få har helt like oppsett.

Endret av BadCat
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TechPowerUp har kretskortanalyse og bilder av teardown av Zotac AMP EXTREME AIRO for de som vurderer kortet.
https://www.techpowerup.com/review/zotac-geforce-rtx-4090-amp-extreme-airo/4.html
https://www.techpowerup.com/review/zotac-geforce-rtx-4090-amp-extreme-airo/3.html

Jeg synes at denne er litt artig.

Quote

Jeg vil dog trekke for én ting, og det er at viftene har en tendens til å knurre litt - eller coil whine om du vil. 

Han burde kanskje ha slått opp at coil betyr spole og ikke har noe med vifter å gjøre. Nå skal det sies at vifter har spoler, men det er ikke det som er kilden da lasten der er heller lav i forhold til spenningsreguleringen til kortet.

Vet dere hva Petter Solberg sa da han skulle kjøpe seg RTX 4090 til sim-racing?

Spoiler

I only, only want Giga-but-but. It møst have bin the OC edition ai såv on your shjelf! Ai will jus it tu vinn the game.

 

Endret av BadCat
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Voro skrev (6 minutter siden):

Noen her som har tro på at AMD RX7900XT blir nesten like god som 4090 til en mye bedre pris? Tenker da hovedsaklig for 4K gaming med max eye-candy!

Ryktes at navnet blir RX7900XTX på toppmodellen. Mulig det vil være i nærheten av 4090, men prisen blir nok høy der også. Så er spørsmålet hvordan ytelsen blir med raytracing. 

Lenke til kommentar
Theo343 (takk for meg) skrev (2 minutter siden):

Sies at AMD dropper den nye strømkontakten og har gjort rom på PCB til de gamle. 

Lite sannsynlig at de gjør dette pga problemene vi ser med enkelte kort nå.

AMD kortene er nok allerede produserte med gamle standard i noen måneder allerede.

Lenke til kommentar
1 hour ago, shinsengumi said:

AMP X Airo har bra vrm men elendig (og stygg) kjøler 😛 phantom har ræva vrm men god kjøler. Hadde zotac og palit/gw slått seg sammen så hadde vi fått en bra pcb med bra kjøler.

Hele kortet ser horribelt ut dessverre, ellers hadde jeg bare slått til her

 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, dada1 said:

Har bare sett 600W kort som har fått adapteren brent? Hittil Gigabyte og ASUS er de som har blitt meldt inn som jeg har sett.

Kanskje det er noe der? Har noen sett 450W adapter brent?

Slapp av, sikkert like vanlig at alle andre generasjoner har hatt problemer med strømkontakter....

Skal si ifra om det blir noen problemer.... 😎
1000w.thumb.png.d9d6a3fcef5d7c7ebc72e20693cdfc87.png

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...