Gå til innhold

Gran Turismo 7-sjefen avviser påstander om aggressive mikrotransaksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iki skrev (8 minutter siden):

Det er ingen betalingmur. Du kan tjene credits i spillet.

 

De har økt tiden det tar med 33%.

Spørsmålet var om du mener dette ville vært for mye om spillet hadde kommet ut slik fra starten av.

Tror du spillet hadde fått dårligere kritikk om det tok 33% lengre tid å unlocke alt i den versjonen som ble testet?

Du har jo sikkert en eller annan kreativ tolkning på dette og, samme som at du utelukker alle dyreste bilene fordi de gir de et annet navn, men nei tiden har ikke økt med 33% tiden har økt med over 105%


Gran Turismo 7 (v1.06) – 1.75m credits/hr
Gran Turismo 7 (v1.07) – 0.85m credits/hr
 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (6 minutter siden):

Du har jo sikkert 

Endringer:

5 - 70 = 1300%

5 - 70 = 1300%

50 - 30 = -40%

65 - 30 = -54%

65 - 40 = -38%

65 - 40 = -38%

65 - 35 = -46%

65 - 45 = -31%

75 - 50 = -33%

75 - 50 = -33%

75 - 50 = -33%

35 - 25 = -28%

35 - 25 = -28%

35 - 12 = -66%

30 - 15 = -50%

15 - 10 = -33%

15 - 10 = -33%

15 - 10 = -33%

 

Gjennomsnittlig økning på 110%

Median -33%

Lenke til kommentar
Iki skrev (36 minutter siden):

Endringer:

5 - 70 = 1300%

5 - 70 = 1300%

50 - 30 = -40%

65 - 30 = -54%

65 - 40 = -38%

65 - 40 = -38%

65 - 35 = -46%

65 - 45 = -31%

75 - 50 = -33%

75 - 50 = -33%

75 - 50 = -33%

35 - 25 = -28%

35 - 25 = -28%

35 - 12 = -66%

30 - 15 = -50%

15 - 10 = -33%

15 - 10 = -33%

15 - 10 = -33%

 

Gjennomsnittlig økning på 110%

Median -33%

Dette er jo ikke bare en kreativ tolkning , det er jo helt urelevant? Hvor mye du kan tjene iløpet av en time i spillet er en fast verdi, at du nå kaster en ut en hau med tall å får en median på 33% har jo ingen verdens ting å gjøre med hvor mye penger en kan tjene iløpet av en gitt tidsintervall, som er det som diskuteres. Dette er jo bare missbruk av statistikk for å få frem et tall som ikke har noe relevanse for hva vi snakker om i det heletatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 minutter siden):

Dette er jo ikke bare en kreativ tolkning , det er jo helt urelevant? Hvor mye du kan tjene iløpet av en time i spillet er en fast verdi, at du nå kaster en ut en hau med tall å får en median på 33% har jo ingen verdens ting å gjøre med hvor mye penger en kan tjene iløpet av en gitt tidsintervall, som er det som diskuteres. Dette er jo bare missbruk av statistikk for å få frem et tall som ikke har noe relevanse for hva vi snakker om i det heletatt.

Kan du kjøre alle løpene samtidig? Det var jeg ikke klar over.

Lenke til kommentar
Iki skrev (8 minutter siden):

Kan du kjøre alle løpene samtidig? Det var jeg ikke klar over.

De relevante tallene er vel å basere seg på hvilket løp som gir best avkastning (antall credits per time), og sammenligne det tallet fra hver versjon. Hvorfor du drar så mange andre tall med i bildet vet jeg ikke. Nå vet jeg heller ikke om disse tallene stemmer da jeg ikke har spillet. Men er mye fiksing og triksing man kan gjøre med tall for å fremme sitt poeng.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (9 minutter siden):

De relevante tallene er vel å basere seg på hvilket løp som gir best avkastning (antall credits per time), og sammenligne det tallet fra hver versjon. Hvorfor du drar så mange andre tall med i bildet vet jeg ikke. Nå vet jeg heller ikke om disse tallene stemmer da jeg ikke har spillet. Men er mye fiksing og triksing man kan gjøre med tall for å fremme sitt poeng.

Skal man se på helheten eller skal man se på et enkelt tilfelle? 

Her er tallene:

https://www.pushsquare.com/news/2022/03/new-gran-turismo-7-patch-lowers-currency-rewards-fuelling-more-microtransaction-criticism

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Spillet fikk ekstremt god kritikk, så det skal mye til å gjøre det bedre.

Jeg synes den gode kritikken er helt ufortjent. Det er altfor mye som mangler i spillet for at det skal gjøre seg fortjent til kritikken. Jeg hadde gitt dette spillet 7/10 og da tar jeg ikke med MTX.

 

-Rolling starts og AI

Å starte sist i vært eneste løp er dritkjedelig. Burde vært kvalifisering. Alle løpene blir klin like pga dårlig AI som kjører likt hver gang.

 

-Ikke værvarsel før løp

Veldig kjedelig når man starter med RS dekk, så begynner det å regne etter en runde. Jeg kjører derfor alt på asfalt med Intermidate.

 

-lite turneringer

-Ikke noe insentiv for å ta høyere lisenser enn NA

-Ikke løp for alle bilene

-always online

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 minutt siden):

Skal man se på helheten eller skal man se på et enkelt tilfelle? 

Her er tallene:

https://www.pushsquare.com/news/2022/03/new-gran-turismo-7-patch-lowers-currency-rewards-fuelling-more-microtransaction-criticism

Man kan godt se på helheten, men de tallene du kommer med stemmer ikke med virkeligheten overhode, de løpene som har fått økt utbetalingen sin fra 5000 til 70 000 er fortsatt ikke de mest lønnsomme å kjøre om målet er å tjene penger, ettersom det er lange løp. Vi diskuterer hvor lang tid det tar å tjene x antall credits, du påstår det tar 33% lenger tid. Dette er objektivt feil uansett hvordan du vinkler det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Reviewers er ikke hæppi med utviklingen. 

https://goombastomp.com/gran-turismo-7-review-correction/

Og, jeg har gjentatte ganger av enkelte blitt beskyldt for å være anti PS og XBOX Fanboy siden opptrappingen mot lanseringen av PS5, men som jeg har poengtert mange ganger siden før PS-lanseringen, Sony har sporet av, og har gått fra å være "The Good Guy of Gaming" til å i beste fall villede sine fans og brukere, på mange nivåer. 

Og det er disse tingene jeg har påpekt mange ganger og som jeg ikke liker utviklingen av. Jeg har alltid likt PS som produkt og dette endres ikke med PS5, men sa ved lanseringen at sporet Sony havnet utpå er en av grunnene til at jeg ikke stresser med PS5. Og desverre virker det å fortsette.

Noen vil kanskje ikke se eller forsvare dette. Ok, greit for meg. Men jeg vil ikke endre min mening før Sony endrer sine holdninger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (20 minutter siden):

Hvis vi snakker ren grinding for credits er det kun mest optimale løp som er relevant.

Så da må man altså bruke tallene for det ene, mest optimale løpet.

Noe Evil-Duck her ikke gjør.

 

Det mest optimale du kan gjøre gir over en million i timen. (Nå med den nye oppdateringen)

 

Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (1 minutt siden):

Det kjenner jeg ikke til personlig, tar bare utgangspunktene i tallene som oppgis her. Og det eneste jeg har sett kilde på er de talla som Evil-Duck kom med.

Fordi dette er de faktiske tallene som er utregnet etter 1.07/1.08 patchen

https://www.gtplanet.net/gt7-latest-update-has-outraged-fans-20220317/

Tallene Iki opperer vet jeg ikke hvor blir tatt fra.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (27 minutter siden):

Det kjenner jeg ikke til personlig, tar bare utgangspunktene i tallene som oppgis her. Og det eneste jeg har sett kilde på er de talla som Evil-Duck kom med.

Tallene for enkeltløp har ingenting å si for hvor mye man kan tjene per time, da enkeltløp ikke er den mest optimale måten å tjene penger i spillet.

Man tjener langt mer, hurtigere, ved å kjøre championship.

Lenke til kommentar
Iki skrev (2 minutter siden):

Tallene for enkeltløp har ingenting å si for hvor mye man kan tjene per time, da enkeltløp ikke er den mest optimale måten å tjene penger i spillet.

Man tjener langt mer, hurtigere, ved å kjøre championship.

Har du kilder på dette? Om dette hadde vært tilfelle hadde ikke metaen vært å kjøre singel løp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...