Gå til innhold

Gran Turismo 7-sjefen avviser påstander om aggressive mikrotransaksjoner


Anbefalte innlegg

Iki skrev (4 timer siden):

Tja, nå var det vanskeligere å tjene credits i gt3, og bilene kostet like mye.

Ser ikke at folk klager på det.

Rundt 300.000 credits per time.

Mot gt7 sine 600.000 per time.

 

Om de hadde gjort det enda vanskeligere så kanskje noen hadde klaget?

 

Hadde gt7 blitt et bedre spill om det ble like vanskelig å tjene credits i det som i gt3?

Du kunne selge biler i GT3. Det var også mange flere turneringer og løp man kunne kjøre, og man vant ganske bra biler.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Evil-Duck skrev (5 timer siden):

eksempelet jeg nevner i sted med prisforskjellen mellom de billigste og dyreste bilene i hvert spill taler vel for seg selv. 

Dyreste bilen i gt7 ligger på litt mer enn den dyreste i gt3 ja, 1,3 millioner mere.

 

Men så er det også 240 flere biler å velge mellom.

Pagani zonda er forresten med i gt7.

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (3 timer siden):

Du kunne selge biler i GT3. Det var også mange flere turneringer og løp man kunne kjøre, og man vant ganske bra biler.

 

Ja. Den inntekten jeg viste til var faktisk det man fikk om man solgte bilen man kunne vinne. Ca 25% sjanse for å få den.

 

Virker som om det er meningen at man skal kunne selge biler i gt7 men at dette ikke virker / ikke er slått på.

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Dyreste bilen i gt7 ligger på litt mer enn den dyreste i gt3 ja, 1,3 millioner mere.

 

Men så er det også 240 flere biler å velge mellom.

Pagani zonda er forresten med i gt7.

Dyreste bilen i GT7 koster 18,5 millioner, dyreste bilen i GT3 koster 2 millioner så den matten er jeg ikke helt med på.

Og ja, der er en Zonda i GT7, men dette er Zonda R modellen, som er enda dyrere enn Huayraen i eksempelet mitt over, dog ville det vært en urettferdig sammenligning ettersom jeg da hadde sammenlignet en gatebil mot en banebil. Men så er jo det litt absurd at du henger deg opp i et 21 år gammelt spill for å forsvare praksisene for et nytt spill. En mer naturlig sammenligning vil heller være Gran Turismo 6 ettersom dette er spillet som kom før og er av en noenlunde moderne standard, selv om dette og er 8 år gammelt, eventuelt så kan jo og Forza Motorsport 7 være en grei sammenlignings kandidat.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tør ikke tenke på hvor lang tid det tar etter nåværende nerfing å få tjent seg opp 18 millioner til 1 superbil. Jeg kjørte mest Cafe missions før denne patchen men kjørte et par grindløp en god del ganger for å komme meg opp til 2 millioner (over 1 helg) så jeg kunne kjøpe et par biler jeg ville ha. Det hadde jeg ikke lyst til å gjenta særlig mye og så for å oppnå superbilene må man til med 10 gangern av det og nå dobling av det igjen?

Fin måte å drepe spillet på PD. Dere er 10 år forsent ute til "The Great Microtransaction Feast", 7 år etter at folk har begynt å boikoitte spill som opplagt legger opp til det og 5 år etter at slike spill dør ganske så raskt. Som man ville sagt hos den godeste Bob Ross "RUINED!"

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (11 timer siden):

Dyreste bilen i GT7 koster 18,5 millioner, dyreste bilen i GT3 koster 2 millioner så den matten er jeg ikke helt med på.

Dyreste bilen i gt7 er en lamborghini veneno som koster 3.640.000 credits.

 

Evil-Duck skrev (12 timer siden):

Men så er jo det litt absurd at du henger deg opp i et 21 år gammelt spill for å forsvare praksisene for et nytt spill. 

Så du skal altså bare ignorere at det ikke var jeg som nevnte dette spillet?

Theo343 skrev (5 timer siden):

Jeg tør ikke tenke på hvor lang tid det tar etter nåværende nerfing å få tjent seg opp 18 millioner til 1 superbil....og så for å oppnå superbilene må man til med 10 gangern av det og nå dobling av det igjen?

20 timer.

Løpet ble redusert med 33%, ikke 50%.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (18 minutter siden):

Hehe, ok, så du utelukker ALLE de dyreste bilene du kan kjøpe i GT7 fordi det passer deg og din argumentasjon best. Da melder jeg meg ut av diskusjonen.

Jeg utelukker de bilene du selv sa vi skulle se bort fra.

Biler som ikke har noen fast verdi i spillet, og som ikke er en del av hovedmarkedet i spillet.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Iki said:

Spillet fikk ekstremt god kritikk, så det skal mye til å gjøre det bedre.

Det er mange ting i spillet som er knallbra. Det er dette som gjør det hele til en skandale og fadese. Grunnspillet er godt, derfor viktig å stå i mot dette.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (10 minutter siden):

Det er mange ting i spillet som er knallbra. Det er dette som gjør det hele til en skandale og fadese. Grunnspillet er godt, derfor viktig å stå i mot dette.

Hva er det faktiske problemet her? 

Er det tiden det tar å unlocke ting?

Ville det vært et problem om det ikke var mikrotransaksjoner i spillet?

Er problemet det at andre kan betale for noe?

Er det prisen på mikrotransaksjoner som er problemet?

Hadde du klaget på spillet om det hadde tatt like lang tid å unlocke ting i spillet, om det var slik det var når spillet ble lansert, og det ikke var mikrotransaksjoner i det?

Lenke til kommentar

Problemet er enkelt og greit at de har låst ting bak en betalingsmur og økt tiden det tar å ikke betale betraktelig. Alle andre hypotetiske situasjoner er irrelevant. Vi snakker en ekstrem økning i tidsbruk om man ikke kjøper seg ut av det. Hadde de tatt 350,- for spillet eller gitt det ut som "free2play" så tja.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (4 minutter siden):

Problemet er enkelt og greit at de har låst ting bak en betalingsmur og økt tiden det tar å ikke betale betraktelig. 

Det er ingen betalingmur. Du kan tjene credits i spillet.

 

De har økt tiden det tar med 33%.

Spørsmålet var om du mener dette ville vært for mye om spillet hadde kommet ut slik fra starten av.

Tror du spillet hadde fått dårligere kritikk om det tok 33% lengre tid å unlocke alt i den versjonen som ble testet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...