Gå til innhold

Gran Turismo 7-sjefen avviser påstander om aggressive mikrotransaksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sist nytt fra Polyphony er at de nå pushet ut en Mclaren F1 i legendary car shoppen for en begrenset periode, på sett og vis den ultimate drømmebilen for mange som vil være effektivt helt uoppnåelig i det virkelige liv, heldigvis har Polyphony og simulert dette aspektet med å kjøpe en Mclaren F1 med å prisen den til 18 millioner credits, eller 1791,- norske kroner, alt etter hvordan du vil se på det. Gran Turismo 7, the real car buying simulator.  

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Zeph skrev (31 minutter siden):

Forstår du ikkje problemet eller er du ueinig i at det er eit problem at for å få tilgang til mykje av innhaldet i spelet så må du enten spele i årevis eller betale for det med pengar?

Om vi tar for oss dagens situasjon. 

Det vil ta under 2 timer med spilling, da med en dårligere bil, å samle sammen 1 million credits i spillet.

De beste bilene i spillet koster rundt 1 million.

Dvs at for å få end-game biler så må du spille i 3-4 timer.

 

Problemet ser ut til å være at noen mener de skal kjøpe alle bilene i spillet, altså alle 425.

Da vil det ta en del tid.

Men er det poenget? Er det meningen man skal kjøpe alle bilene?

Lenke til kommentar
Zeph skrev (5 minutter siden):

Kvifor skulle dei vore ein del av spelet om det ikkje var meininga å kjøpe dei? Mange er glad i å samle alt dei kan i eit spel, og mykje av moroa med bilspel er å kjøre med ulike bilar.

Kva intensjonen til utviklaren var veit eg ikkje.

Det er en forskjell på å kunne kjøpe enkelte biler i spillet, og det å kjøpe alle bilene i spillet samtidig.

Mener det er rart at folk forventer å ha alle 425 biler etter noen timers spilling.

Lenke til kommentar
Iki skrev (14 minutter siden):

Om vi tar for oss dagens situasjon. 

Det vil ta under 2 timer med spilling, da med en dårligere bil, å samle sammen 1 million credits i spillet.

De beste bilene i spillet koster rundt 1 million.

Dvs at for å få end-game biler så må du spille i 3-4 timer.

 

Problemet ser ut til å være at noen mener de skal kjøpe alle bilene i spillet, altså alle 425.

Da vil det ta en del tid.

Men er det poenget? Er det meningen man skal kjøpe alle bilene?

Det er ikke noen end game bil du kan kjøpe, spillet er konstruert på en slik måte at du må ha mange forskjellige biler fra mange forskjellige fabrikanter med mange forskjellige oppsett med bakhjulstrekk, fremhjulstrekk , firehjulstrekk, motor fremme, motor bake, motor i midten, fra asia, europa, amrerika med PP rating med alt fra PP100 til PP1000 for å kunne delta i alle i forskjellige champinships eller løp og ligaer online. Denne oppbyggingen har jo alltid vært en fordel for GT serien da du blir nettopp tvungen til å ikke bare finne deg en "end game" bil å bruke denne overalt, men du  må faktisk ha mange forskjellige biler og lære deg å kjøre de forskjellige bilene. Problemet med dette nå er jo at Polyphony har nå etter alle anmeldelser er ute gjort spillet om til en grindfest hvor en nesten ikke kommer seg unna å bruke ekte penger in game om en ønsker muligheten for å skaffe seg de bilene en virkelig har lyst på. Syns du og eksempelvis at det er greit at de nå har kjørt ut en Mclaren F1 til 18 millioner credits for en begrenset periode? Har du fryktelig lyst på denne bilen å du ikke har akkumulert mye penger på forhånd rekker du sansynligvis ikke å grinde deg til så mye penger før den forsvinner uansett hvor mye du nolifer å ikke gjør annet enn å grinde i spillet de neste døgnene, så da har de effektivt lansert en bil i spillet som koster 1791,- norske kroner.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 minutt siden):

Problemet med dette nå er jo at Polyphony har nå etter alle anmeldelser er ute gjort spillet om til en grindfest hvor en nesten ikke kommer seg unna å bruke ekte penger in game om en ønsker muligheten for å skaffe seg de bilene en virkelig har lyst på. 

Jeg regner med at de ikke hadde nok spillerdata til å kunne se hvor mange biler folk kjøpte opp i starten?

Synes det gir mening å justere etter at man ser hvordan spillet spilles, slik at man ikke ender opp med at alle har alt etter en uke.

 

Hva gjelder grinding, ovenfor ser vi noen nevne en bil til 18 millioner. 

Gitt at du virkelig ønsker deg denne bilen så vil du måtte kjøre et bestemt løp, som kun krever en bestemt bil, 400 ganger.

Dette løpet tar 3 minutter. 

Det blir da 20 timer spilling.

For en svært dyr bil.

Evil-Duck skrev (6 minutter siden):

Syns du og eksempelvis at det er greit at de nå har kjørt ut en Mclaren F1 til 18 millioner credits for en begrenset periode? 

De "legendariske" bilene er ment å være svært begrenset. 

I enkelte tilfeller begrenset i antall som kan kjøpes totalt. (Altså kun noen få spillere får noensinne kjøpe dem)

De roteres ut og inn fortløpende, så en bil du ikke får kjøpt kommer tilbake senere.

Det er over 70 slike biler, og prisen er dynamisk (den er basert på det virkelige markedet)

Dette har vi fått beskjed om siden før spillet ble lansert.

Der fikk man også vite at de dyreste bilene ville koste opp mot 20 millioner. 

 

Dette er ikke noe nytt man fikk vite etter at spillet kom ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (Akkurat nå):

Dette er ikke noe nytt man fikk vite etter at spillet kom ut.

Det er ikke noe nytt nei, men det er helt nytt at de har nå gjort en bait and switch etter alle anmeldelser er ute, hvor de har nerfet alt av muligheter du har å tjene penger, uten tvil for å pushe micro transactions. At du ønsker å forsvare denne praksisen for sådan være din sak.  

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (40 minutter siden):

Det er ikke noe nytt nei, men det er helt nytt at de har nå gjort en bait and switch etter alle anmeldelser er ute, hvor de har nerfet alt av muligheter du har å tjene penger, uten tvil for å pushe micro transactions. At du ønsker å forsvare denne praksisen for sådan være din sak.  

De har nerfet enkelte løp, samtidig som de har buffet andre.

Dette kunne de ikke gjort før spillet var ute, da de ikke hadde noe grunnlag for å stille om prisene.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Zeph said:

Forstår du ikkje problemet eller er du ueinig i at det er eit problem at for å få tilgang til mykje av innhaldet i spelet så må du enten spele i årevis eller betale for det med pengar?

Hans oppgave på forumet er å forsvare milliarder spill bedrifter mot all form for kritikk mot deres umoralske utnyttelse av spillere. Nevn en tilfeldig ting spilltutgivere gjør for å utnytte spillere. Og han vil forsvare det.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (17 minutter siden):

De har nerfet enkelte løp, samtidig som de har buffet andre.

Dette kunne de ikke gjort før spillet var ute, da de ikke hadde noe grunnlag for å stille om prisene.

Og grunnen til de nerfet de løpene de gjorde, var fordi de så at dette var gode måter å tjene credits på og dermed gjorde det mindre sannsynlig at folk så seg nødt til å kjøpe credits med ekte penger. Så enkelt er det, de løpene de økte utbetalingen på er lange løp hvor en ikke effektivt kan tjene credits på uansett. At du ikke ser noe galt i at du nå må minmaxe ett singelt løp 400 ganger i 20 timer (mest trolig mye lenger da en må inn og ut av løpet , starte en ny session osv) for å få rå til den dyreste bilen, helst på relativt kort tid siden den bare er for salg en liten stund ikke er en ekstremt kundefiendtlig og scummy  oppførsel for igjen være din sak. Jeg spiller for å kunne rømme litt fra virkeligheten en stund å få kjøre biler jeg selv aldri ville fått muligheten til i det virkelige liv, å minmaxe ett singelt løp 400 ganger for å få råd til en singel bil er en jobb, ikke underholdning, som er hovedoppgaven til ett spill.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ja men et spill handler jo også noe om å jobbe mot et mål for å få tilgang til end game stuff. Det er ikke moro å begynne med OP endgame items. Så det blir et spørsmål om hvor mye grind som er for mye grind, som også er avhengig av spillet. Diablo spillene er jo f.eks. kjent for at man må grinde en god del timer for å få den beste looten. Men da er det et premiss spilleren er kjent med før de begir seg ut på oppgaven.

Så dette er jo et helt åpenbart slibrig triks ved å endre spillmekanikker etter release for å skvise mer penger ut av folk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (11 minutter siden):

Og grunnen til de nerfet de løpene de gjorde, var fordi de så at dette var gode måter å tjene credits på og dermed gjorde det mindre sannsynlig at folk så seg nødt til å kjøpe credits med ekte penger. 

Dette kan du da altså bevise, eller er dette noe du selv mener?

Evil-Duck skrev (12 minutter siden):

At du ikke ser noe galt i at du nå må minmaxe ett singelt løp 400 ganger i 20 timer (mest trolig mye lenger da en må inn og ut av løpet , starte en ny session osv) for å få rå til den dyreste bilen, helst på relativt kort tid siden den bare er for salg en liten stund ikke er en ekstremt kundefiendtlig og scummy  oppførsel for igjen være din sak. 

Den DYRESTE bilen, som er ment å være en sjelden bil som svært få spillere skal kunne kjøre rundt i.

Det virker som om du mener alle skulle ha tilgang til denne bilen?

 

Hvorfor i det heletatt ha credits i spillet, hvorfor ikke bare la alle kjøre alle biler fra starten av, uten noe unlock system?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...