Gå til innhold

Gran Turismo 7-sjefen avviser påstander om aggressive mikrotransaksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iki skrev (18 minutter siden):

Dette kan du da altså bevise, eller er dette noe du selv mener?

Den DYRESTE bilen, som er ment å være en sjelden bil som svært få spillere skal kunne kjøre rundt i.

Det virker som om du mener alle skulle ha tilgang til denne bilen?

 

Hvorfor i det heletatt ha credits i spillet, hvorfor ikke bare la alle kjøre alle biler fra starten av, uten noe unlock system?

Ja, jeg satt i møtet når de bestemte dette å kan bekrefte at de sa at dette var for å øke inntjeningen av microtransactions .  Men for å være mer seriøs så forstår ALLE hvorfor de gjør dette her. Om du minmaxet inntjeningen i GT7 ved patch 1.06 så kunne tjene 1,75 millioner credits i timen, ved patch 1.07 så kunne du plutselig ikke akkumulere mer enn 0,85m credits i timen. Hvilken annen grunn skulle det være å innføre dette enn at de ønsket å øke omsetningen sin ved microtransactions? Ingen. 

Og ja, jeg mener at alle biler i spillet bør være oppnåelig å få tak i for alle som har betalt 800 kroner for spillet uten å enten  ha nok midler til å kunne bruke nesten 2000 ekte kroner på bilen i spillet eller å måtte kjøre et singelt løp om og om og om og om igjen 400 ganger på relativt kort tid for å få råd til den bilen de har lyst på før den forsvinner.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 6
Lenke til kommentar

ja nå går det på ræva med playstation ekslusive spill, var bare et spørsmål om tid. når hele selskapet ble flyttet til woke kaliforna og business mannen jim ryan tok over roret. når jim ryan har uttalelser som at ingen er interessert i gammle spill osv, og har en plan for 10 nye live service spill. gt7 er tydelig et av disse så det ser faen meg mørkt ut for playstations framtid. det var helt hjerne dødt det som har blitt gjort med gt7. 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (50 minutter siden):

Men for å være mer seriøs så forstår ALLE hvorfor de gjør dette her. Om du minmaxet inntjeningen i GT7 ved patch 1.06 så kunne tjene 1,75 millioner credits i timen, ved patch 1.07 så kunne du plutselig ikke akkumulere mer enn 0,85m credits i timen. Hvilken annen grunn skulle det være å innføre dette enn at de ønsket å øke omsetningen sin ved microtransactions? Ingen. 

Ingen?

I spill hvor man kan unlocke ting gjennom spilling så er det vel ikke ønskelig at alle skal ha fått tak i alt med en gang de begynner å spille?

Man ønsker vanligvis at folk skal fortsette å spille spillet over tid.

I dette tilfellet vet vi jo at dem ønsker at enkelte biler skal være vanskeligere å få tak i (ble sagt før spillet kom ut) så da gir det ikke noen mening om alle kunne få tak i de bilene?

Evil-Duck skrev (55 minutter siden):

Og ja, jeg mener at alle biler i spillet bør være oppnåelig å få tak i for alle som har betalt 800 kroner for spillet uten å enten  ha nok midler til å kunne bruke nesten 2000 ekte kroner på bilen i spillet eller å måtte kjøre et singelt løp om og om og om og om igjen 400 ganger på relativt kort tid for å få råd til den bilen de har lyst på før den forsvinner.

Da har du en annen oppfatning enn utviklerne av spillet, og målet de satte før spillet kom ut.

Dette er ikke noe som har forandret seg med de siste oppdateringene.

Det er rett og slett ikke meningen at du skal kunne kjøpe alle bilene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (6 minutter siden):

Værste er jo at det er tvungen online. Er serverne nede, eller de omsider stenger serverne så er det hasta la vista, baby.

Akkurat det synes jeg er et stort problem.

Ser ikke helt hvorfor alt i spillet skal være online, de fleste bilene er ikke så populære at det ville gjøre noe om de var i en offline del.

Lenke til kommentar

Det som kanskje kan være litt lovende med denne situasjonen Sony/Polyphony har satt seg selv i er at stadig flere og flere prominente stemmer både i sim racing og det generelle gaming miljøet snakker ut mot denne utviklingen og oppførselen, så jeg tror nok at Sony etterhvert kommer til å tvinge Polyphony til å rulle tilbake mye av det de nå driver med for å redde ansikt, for dette kommer nok ikke til å blow over av seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev:
BakaBerg skrev:
Evil-Duck skrev (17 timer siden):

Skal vi se... De lanserer spillet, spillanmeldere kastet seg over det og priser det som jesu gjenkomst, deretter går det et par uker, alle anmeldelser er ute og først da bestemmer polyphony seg for å pushe ut en oppdatering som gjør det praktisk umulig å grinde seg frem til de dyreste/beste bilene, kast inn et par FOMO mekanikker som invitasjoner til å kjøpe dyre biler i bare en begrenset periode så er mikrotransaksjon helvette tatt rett ut fra F2P mobil spill komplett, dette stinker. Men jeg mener da så vitterlig at jeg betalte 800 kroner for dette spillet å mener det ikke er noe som en bør ha noe behov for å bruke noe mer ekte penger for å få muligheten til å kjøpe de bilene en vil ha, og bare som den siste toppingen på kaka så var det ikke mulig å spille spillet i over 24 timer etter de pushet denne idiotiske oppdateringen fordi en av helt uvisse grunner har brukt en modell hvor en alltid må være online for å spille de aller meste av single player innhold i spillet, så går serverne ned, så kan du ikke gjøre en dritt. Så Kazunori Yamauchi kan ta seg en bolle, og jeg håper denne backlashen de får nå svir som fy for dette her håper jeg ingen av spillerne finner seg i. Jeg håper og at Gamer.no kan gå tilbake å se på det å endre anmeldelsen sin slik den faktisk reflekterer at dette spillet nå effektivt har adoptert en F2P mikrotransaksjonsmodell i et full pris AAA spill.

Utrolig scummy opplegg og ikke ulikt battlefront 2 ser man karikaturene for seg av grisene med dollartegn i øynene bak dette. Når spill hovedsaklig er business håper man på en knekk så de kan gjekke seg ned og slutte å pushe dette MTX opplegget nedover ørene våre. Vare husk at hver gang man punger ut for et "kult" skin i fortnite, destiny eller noe annet I FIFA, gir man signal om at dette er noe vi aksepterer. Håper folk tenker på det før de fortsetter å "enable" dette. Det er vi som stemmer; med lommeboka. 

Tror du må lese deg opp rundt bf2 om du synes dette er lignende...
Battlefront var et MTX hellvete når det releasa. Etterfulgt av den mest downvota posten i historien til reddit, blant annet, og en håpløs kommentar fra lederskapet i EA ble det såpass backlash at de ble tvinget til å endre spillet.
Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (10 minutter siden):

Battlefront var et MTX hellvete når det releasa. Etterfulgt av den mest downvota posten i historien til reddit, blant annet, og en håpløs kommentar fra lederskapet i EA ble det såpass backlash at de ble tvinget til å endre spillet.

Battlefront hadde ikke mikrotransaksjoner ved release (de ble fjernet før spillet kom ut, pga klager på måten loot fungerte i pre-release versjonen av spillet. Utviklerne hadde allerede forklart at det ikke ville være samme innhold når spillet kom ut, men folk klagde likevel)

I det spillet var det også snakk om at det ville ta for lang tid å få tak i enkelte karakterer, men regnestykket som en person la ut på reddit var basert på tall fra betaen, som da altså ikke hadde noe med den faktiske versjonen å gjøre.

Altså spillere som ikke gadd å lese seg opp gjorde en situasjon verre enn den var, slik de alltid liker å gjøre.

Serpentbane skrev (1 time siden):

Nei si det... 

Vel, det kan ikke være meg, da jeg ikke har klaget på battle-pass i halo infinite. 

Jeg har derimot klaget på multiplayer delen gjentatte ganger.

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (1 time siden):

Spillet har et design som styrer folk inn på mikrotransaksjoner. Man kan f.eks bare ha 20Mill Cr som man har tjent gjennom spillet. 

Det gjaldt også gt sport.

Der var også de dyreste bilene priset til 20 millioner.

Der måtte man forresten kjøre sammen løp ca 80 ganger (hvor et løp varte i 9 minutter) og man måtte kjøre helt perfekt, for å tjene opp til denne bilen.

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Det gjaldt også gt sport.

Der var også de dyreste bilene priset til 20 millioner.

Der måtte man forresten kjøre sammen løp ca 80 ganger (hvor et løp varte i 9 minutter) og man måtte kjøre helt perfekt, for å tjene opp til denne bilen.

Har ikke spilt GT-serien siden GT 4 eller 5 før jeg kjøpte GT7, og det har egentlig lite med saken hva andre spill i mellom har gjort før. At spillet prøver aktivt å styre folk inn på mikrotransaksjoner som et F2P-spill er ikke bra.

Det er mye som er feil med spillet, ikke bare mikrotransaksjoner. At det har fått 10/10 her på denne siden er litt komisk, mikrotransaksjoner eller ei. Spillet virker uferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellen på Sport og 7 er at hensikten til Sport er online racing. Det gir ikke noen mening at det skal være vanskelig å få biler i de ulike klassene. Dessverre nådde aldri Sport målet sitt om å bli en seriøs aktør med FIA i ryggen.

I GT-serien (utenom Sport og enkelte Prologer) er derimot hensikten å samle biler. Gran Turismo har siden tidenes morgen vært kjent som et bilsamlingspill. Så lenge man ikke betale ekte penger for å få tak i de dyreste bilene, så ser jeg overhodet ikke problemet i at det skal være vanskelig å få de dyreste bilene i GT7 da.

Endret av (not the real) Dr. Bombay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...