Gå til innhold

Gran Turismo 7-sjefen avviser påstander om aggressive mikrotransaksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 3/22/2022 at 12:17 AM, Iki said:

Fordi det ville ødelegge hele poenget med å spille et spill hvor man skal få tak i penger for å kjøpe noe?

Hvorfor kan ikke alle få raid våpen i wow etter første time med spilling?

Hvorfor skal det i det heletatt være noen progresjon i spillene?

Legendariske biler er noe annet.

De gir spillerne noe å se frem til.

Noe å spille for.

Om det bare var en enkelt bil i spillet, null progresjon, null inntekt fra løp, ingen forskjell mellom å komme på siste eller førsteplass, hva hadde da vært poenget i spillet?

Selv mario kart har biler låst bak progresjon.

1 time per dag i 20 dager er ikke det samme som 20 dager.

Det er 20 timer.

Det tok 69 dager før noen klarte et enkelt raid i wow. 69 dager.

Hvorfor skal de, som har betalt for et spill, og så betalt per måned for å spille spillet, slite i hele 69 dager for å klare en enkelt del av spillet?

 

Det er helt vanlig at det tar tid å få de beste bilene i et bilspill. 

Need for speed krever at du spiller gjennom hele spillet, for eksempel. 

 

Ser du hvor rart det blir å si at folk burde ha alt i et spill som dette etter en time?

 

Mikrotransaksjoner, så lenge det ikke er snakk om p2w, altså noe det ikke er her, er en utmerket løsning i et multiplayer spill.

Hadde gt7 kun vært single-player, så hadde det selvfølgelig vært bedre med dlc pakker.

 

Problemet med gt7 ser ut til å være at folk tror det er en sammenheng mellom det at man nå tjener litt mindre, og det at det er mikrotransaksjoner i spillet.

Om det hadde tatt nøyaktig like lang tid å grinde for å få en bil, men det ikke hadde vært noen annen mulighet for å skaffe penger, så hadde ingen brydd seg.

Hvis kortere grind hadde ødelagt hele poenget med spillet der man kjøper biler for credits man tjener inn, hvorfor er det da mulighet for pay-to-skip?

Ødelegger ikke microtransactionen pay-to-skip da hele poenget med spillet i ditt syn?

Tror du nødvendig tid å grinde hadde sett lik ut hvis det ikke var pay-to-skip microstransactions i spillet?

Endret av shockorshot
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (47 minutter siden):

Ødelegger ikke microtransactionen pay-to-skip da hele poenget med spillet i ditt syn?

Ja, det ødelegger hele poenget med spill i mitt syn, men enkelte mennesker har ikke egentlig tid til å spille, så da er det fint at de har et alternativ. 

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Iki said:

Ja, det ødelegger hele poenget med spill i mitt syn, men enkelte mennesker har ikke egentlig tid til å spille, så da er det fint at de har et alternativ. 

Men hadde designet for lengden grind vært det samme hvis utvikleren ikke la opp for at man kunne kjøpe pay-to-skip?

Var grindsene like lange før i tida da man heller hadde cheatcodes som gjorde det samme som pay-to-skip, men uten penger til utvikleren? Nei.

Du ser vel at det skaper et kraftig økonomisk insentiv for å designe et spill som ikke føles behagelig og i riktig tempo, men en som heller gir deg litt for lang avstand mellom litt for små gulrøtter?

Det at et spillfirma tjener penger på at du ikke spiller spillet deres bør være det største røde flagget på at spillet ikke er optimalisert for spillerens spillopplevelse. 

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (10 minutter siden):

Og gudsjelov at Polyphony får littegrann betalt for at de var så snille og laget et slikt flott alternativ da. Skulle bare mangle.

Ja, for det vi forbrukere ønsker er vel at de stenger serverne etter noen måneder.

Ikke kommer med noen oppdateringer, null nytt innhold.

Så kommer med et nytt spill neste år?

shockorshot skrev (1 minutt siden):

Men hadde lengden grind vært det samme uten pay-to-skip?

Om man ser på tidligere spill i serien så er svaret ja. Ja, det ville tatt like lang tid.

 

shockorshot skrev (2 minutter siden):

Du ser vel at det skaper et kraftig økonomisk insentiv for å designe et spill som ikke føles behagelig og i riktig tempo, men en som heller gir deg litt for lang avstand mellom litt for små gulrøtter?

Jeg synes virkelig ikke 1 time spilling for å få de beste bilene i spillet er så mye.

Hadde du gitt folk i diablo beskjed om at de hadde det beste utstyret etter å ha løpt gjennom 10 rifts så tror jeg de hadde fått panikk.

 

Er det bare slik at bilspill spillerne er så utålmodige? 

shockorshot skrev (4 minutter siden):

Det at et spillefirma tjener penger på at du skipper x content bør være det største røde flagget på at x content ikke er optimalisert for spillerens spillopplevelse. Du betaler for å ikke spille spillet.

Du betaler kun om du ikke har tid.

Men da er vel heller spørsmålet hvorfor man spiller et spill om man ikke har tid til å spille dette i en time.

 

De fleste spiller spill fordi de synes gameplay i spillet er gøy. Om de ikke liker gameplay i spillet, og da betaler for å hoppe over gameplay, så får det være deres sak. Det påvirker jo ingen andre.

Lenke til kommentar

Oppdateringer i form av season passes og expansions er de gode til å ta betalt for fra før så det blir nok ikke noe problem. Og for all del så er de et firma som skal få lov til å tjene penger, det er ikke det som er problemet. Det er snakk om en bait and switch taktikk.

Å minmaxe ett løp for å grinde seg til penger er ikke gøy. En del av gameplayet i et sånn type spill er progresjonen, og her er det tydeligvis en mismatch mellom progresjon og det spillere føler de gidder å sette av med tid. Du mistolker denne misnøyen med at alle som klager over oppførselen er utålmodige spillere som helst vil ha en skip to end credits glitch.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (19 minutter siden):

Oppdateringer i form av season passes og expansions er de gode til å ta betalt for fra før så det blir nok ikke noe problem.

Så du mener en dlc pakker er bedre for et online spill enn kosmetiske mikrotransaksjoner?

Larzen_91 skrev (20 minutter siden):

Å minmaxe ett løp for å grinde seg til penger er ikke gøy. 

Det er heller ikke meningen eller noe du trenger å gjøre...

Den eneste grunnen til å grinde i dette spillet er om du ønsker å få tak i en kosmetisk forandring litt før noen andre.

Lenke til kommentar

Vi snakker vel om biler med den høyeste ytelsen i spillet her, så det å kalle det kosmetiske mikrotransaksjoner er i beste fall en forglemmelse. Jeg skal ikke være for bombastisk med mine uttalelser her, da ja nok en gang må understreke at jeg ikke eier spillet.

Og ja, DLC pakker er bedre for et online spill enn kosmetiske mikrotransaksjoner om vi snakker om gameplay. At de trenger penger for vedlikehold/patching er noe de bør ta høyde for når de setter kjøpsprisen. Samt eventuelle inntekter fra faktiske kosmetiske mikrotransaksjoner. De er etter mitt syn relativt uproblematiske.

Igjen må jeg bare basere meg på det andre sier, men minmax grinding ser ut til å være noe man trenger å gjøre dersom man vil ha limited edition biler og ikke vil betale ekte valuta for det.

Endret av Larzen_91
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (14 minutter siden):

Den eneste grunnen til å grinde i dette spillet er om du ønsker å få tak i en kosmetisk forandring litt før noen andre.

Om dette er ditt forhold til forskjellige biler i et bil spill så begynner det å gå opp et par lys for meg rundt hvordan du kan forsvare denne praksisen så innbitt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Iki skrev (15 minutter siden):

 

Den eneste grunnen til å grinde i dette spillet er om du ønsker å få tak i en kosmetisk forandring litt før noen andre.

Når du kaller biler for "kosmetiske forandringer" melder jeg meg ut av diskusjonen. Jeg skjønner at vi to ser spill på helt forskjellige måter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (5 minutter siden):

Når du kaller biler for "kosmetiske forandringer" melder jeg meg ut av diskusjonen. Jeg skjønner at vi to ser spill på helt forskjellige måter.

Du kan tune alle biler til å føles som andre.

Du kan forandre klasse ved å tune biler.

Det eneste du ikke kan gjøre er å få bil a til å se nøyaktig ut som bil b. 

Det er kun kosmetikk. 

Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (11 minutter siden):

Vi snakker vel om biler med den høyeste ytelsen i spillet her, så det å kalle det kosmetiske mikrotransaksjoner er i beste fall en forglemmelse.

Bilene med den høyeste ytelsen koster 1 million. Som du altså tjener på rundt en time, avhengig av hva / hvordan du spiller.

Bilen som koster 18 millioner, som er grunnlaget for alle klagene, er en like god bil, den er ikke bedre eller en klasse over dem.

Larzen_91 skrev (12 minutter siden):

Og ja, DLC pakker er bedre for et online spill enn kosmetiske mikrotransaksjoner om vi snakker om gameplay. 

Det er jeg helt uenig i.

Ta battlefield, et spill som gikk fra dlc pakker til kosmetiske mikrotransaksjoner. 

Du måtte betale store summer for å få noen få ekstra kart, og noen få våpen.

Når du så fikk dette så kunne du bruke de nye våpnene mot folk som ikke hadde dem, noe som i enkelte tilfeller gjorde at du hadde langt bedre våpen enn andre.

Du kunne ikke spille kartene sammen med dem som ikke hadde dem heller.

Kundene ble splittet mellom dem som betalte og dem som ikke betalte.

 

Med kosmetiske mikrotransaksjoner får alle alt.

Alle får de nye riflene og alle får de nye kartene.

Da kan alle spille sammen, man får fulle servere og bedre balanse.

Larzen_91 skrev (16 minutter siden):

Igjen må jeg bare basere meg på det andre sier, men minmax grinding ser ut til å være noe man trenger å gjøre dersom man vil ha limited edition biler og ikke vil betale ekte valuta for det.

Bilene koster nok til at du vil måtte spare penger fra omtrent 20 timer gameplay om du ønsker å kjøpe de dyreste.

Bilene går på rotasjon, så de skiftes med andre biler du kanskje har mer eller mindre lyst på.

Så byttes de igjen.

Den ene bilen kommer tilbake før eller siden, så du tvinges ikke til å betale for den med mindre du absolutt må ha den nå, og ikke har tid til å spille.

Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

Om man ser på tidligere spill i serien så er svaret ja. Ja, det ville tatt like lang tid.

Dette er jo helt feil i følge de jeg har sett som har regnet på det, i følge dem ligger inflasjonen sammenlignet med GT Sport snitt på 800% for identiske biler. 

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (28 minutter siden):

Dette er jo helt feil i følge de jeg har sett som har regnet på det, i følge dem ligger inflasjonen sammenlignet med GT Sport snitt på 800% for identiske biler. 

Jaha. Hva har det med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (5 timer siden):

Om dette er ditt forhold til forskjellige biler i et bil spill så begynner det å gå opp et par lys for meg rundt hvordan du kan forsvare denne praksisen så innbitt.

Ønsker du deg denne bilen som koster 18 millioner fordi:

 

A:

Den er bedre enn alle andre biler i spillet.

Den låser opp baner eller noe du ikke kan gjøre med billigere biler.

Du må ha akkurat denne bilen for et bestemt trofe. 

 

B:

Du bryr deg om designet, lyden eller historien til denne bilen.

 

 

Lenke til kommentar
Iki skrev (30 minutter siden):

Ønsker du deg denne bilen som koster 18 millioner fordi:

A:

Den er bedre enn alle andre biler i spillet.

Den låser opp baner eller noe du ikke kan gjøre med billigere biler.

Du må ha akkurat denne bilen for et bestemt trofe.

B:

Du bryr deg om designet, lyden eller historien til denne bilen.

Du har her bevist ovenfor absolutt alle i tråden her at din bil interesse = 0, med dine utsagn om at biler ikke er annet enn "cosmetics" for deg. Så hva enn jeg svarer på ditt spørsmål vil du vri i en retning til det komplett ugjenkjennelige så jeg lar rett og slett være.

Det jeg derimot kan være behjelpelig med er å gi deg en kjapp forklaring. Gran Turismo serien har alltid vært stolt over å kalt seg selv en bil simulator, poenget med en bil simulator er å simulere hvordan det er å kjøre biler i det virkelige liv, det disse simulatorene muliggjør er at du kan få muligheten til å oppleve hvordan det er å kjøre biler du ellers ikke ville hatt muligheten til i det virkelige liv. Om dette er hyperbiler fra Lamborghini eller Ferrari, en klassisk Jaguar E-Type eller ett 90 talls ikon som Mclaren F1 bør ikke spille så stor rolle, men alle er unike på sin måte med sine egne lyder, kjørefølelse og ytelse, poenget er ikke å få tak i den "beste" bilen for å bli best, poenget er å få oppleve de bilene du selv ønsker å kjøre. Med en oppfatning av at det eneste "end goalet" vil være å få tak i den "beste" bilen og kun ser på de forskjellige andre bilene som kosmetiske skryte objekter har en fundamentalt misforstått hva denne typen spill faktisk dreier seg om.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Edit: er svar på Iki sitt siste innlegg på forrige side.

Dersom det tallet stemmer og du er enig at det stemmer har det alt med saken å gjøre, da argumentet ditt faller i grus. Med mindre du mener at GT Sport er unntaket i serien, og at argumentet ditt gjelder alle de andre spillene.

Endret av Larzen_91
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...