Dragavon Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Sitat The necessity of defending Ukrainian cities has become even more urgent: Russia has improved its guided aerial bombs, one of the cheapest means of air attack. They are hard to shoot down, and Russia has plenty of them. https://united24media.com/war-in-ukraine/with-a-new-100-km-range-russias-kab-bombs-now-endanger-ukrainian-cities-once-thought-out-of-their-reach-12819 2
Dragavon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Sitat Frontline report: Russian forces hunt down their own soldiers trying to surrender near Orikhiv Russia’s elite VDV paratroopers faced annihilation near Orikhiv after 22 of 26 assault vehicles were destroyed in a single day. As survivors attempted to surrender, their own command turned drones on them, with footage showing Russian kamikaze drones ignoring Ukrainian soldiers to strike surrendering Russian troops instead. https://euromaidanpress.com/2025/10/27/frontline-report-2025-10-25/ 2
Simen1 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden torbjornen skrev (4 timer siden): https://www.nrk.no/urix/putin-testet-reaktordrevet-missil-_-skal-ha-flydd-i-15-timer-1.17628781 Hvis det er sant så burde det vært bekreftet av uavhengige medier, radarsystemer, satellitter og vitneobservasjoner som går viralt. Når ikke det skjer og terrorregimet har raslet med atomsablene av rent strategiske grunner og de i praksis sier "trust me bro" så tar jeg det med en stor klype salt. Og selv om det skulle være noe i det så er det nok et så lavt antall missiler av den typen at det er mer egnet for frykt, som terrorregimer holder på, enn faktiske angrep. 2 1
Simen1 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Dragavon skrev (22 minutter siden): https://united24media.com/war-in-ukraine/with-a-new-100-km-range-russias-kab-bombs-now-endanger-ukrainian-cities-once-thought-out-of-their-reach-12819 Disse trenger bombefly. Nå som nesten halve fly-flåten til Russland er borte så må det vel være en grei taktikk å ta ut flere av de. Dvs svært dype angrep a la spiderweb-aksjonen mot øst-russland. 1
Krig og fred Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 25 minutes ago, Simen1 said: Hvis det er sant så burde det vært bekreftet av uavhengige medier, radarsystemer, satellitter og vitneobservasjoner som går viralt. Når ikke det skjer og terrorregimet har raslet med atomsablene av rent strategiske grunner og de i praksis sier "trust me bro" så tar jeg det med en stor klype salt. Og selv om det skulle være noe i det så er det nok et så lavt antall missiler av den typen at det er mer egnet for frykt, som terrorregimer holder på, enn faktiske angrep. Russland leter desperat etter et wunderwaffe. For noen år siden var det atomvåpen som skulle lage flodbølge som kunne drukne hele England. En gang hvert x år kommer de med et nytt avansert våpen, men som bare er propaganda rettet mot vesten. Det er et patetisk forsøk på å være relevant.
Dovreekspressen Skrevet 17 minutter siden Skrevet 17 minutter siden Jeg skjønner ikke hva som skal gjøre dette missilet mer skremmende enn hva som allerede finnes? Vi kan når som helst få en atombombe i hodet, om Putin bestemmer seg for det. Og det tar ikke så mange minutter fra avfyring til den er her.
Mannen med ljåen Skrevet 14 minutter siden Skrevet 14 minutter siden Vær nå litt grei. De gjorde sitt beste, og det er veldig viktig for dem. Kunne du late som du er litt smånervøs, i det minste?
<generisk_navn> Skrevet 10 minutter siden Skrevet 10 minutter siden Simen1 skrev (1 time siden): Hvis det er sant så burde det vært bekreftet av uavhengige medier, radarsystemer, satellitter og vitneobservasjoner som går viralt. Når ikke det skjer og terrorregimet har raslet med atomsablene av rent strategiske grunner og de i praksis sier "trust me bro" så tar jeg det med en stor klype salt. Og selv om det skulle være noe i det så er det nok et så lavt antall missiler av den typen at det er mer egnet for frykt, som terrorregimer holder på, enn faktiske angrep. For meg virker det ulogisk at man legger så mye vekt på at dette missilet skal være bortimot umulig å oppdage og å skyte ned. Det er uansett bare et missil som kan bære et stridshode, og om det har et konvensjonelt stridshode er det relativt begrenset hvor stor skade det kan gjøre på motstanderens kapasiteter. Derfor tenker jeg at dette missilet for det første er et missil som er best egnet til å bære atomstridshoder, da pga det som trolig er svært høy enhetskostnad for selve missilet. Og for det andre så tenker jeg at denne usynligheten som det snakkes om ikke handler om at missilet er atomdrevet, men snarere at det (om det virkelig stemmer) er en type missil med liten radarsignatur som da definitivt lar seg oppdage, men på mindre avstand enn andre, russiske kryssermissiler. I praksis betyr dette at russerne har et missil med lav bruksverdi i en konvensjonell krig, og gitt at "usynligheten" ikke er overført til andre kryssermissiler tyder på at det hele er et klassisk tilfelle av sabelrasling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå