Krig og fred Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden (endret) 8 minutes ago, hagenlund said: Så pussig. Alle polakkene, Ukrainerne og Litauerne jeg har møtt har stemt borgerlig, og de har hatt enorm avsmak for alt som kan lukte av sosialisme - fordi de forbinder det med sovjetiske grusomheter begått mot landene deres. LOL. Hva har dette med noe å gjøre? Uansett, folk fra Øst-Europa som var tidligere en del av Soviet Unionen er ekstremt skeptiske til alt som har noe med kommunisme å gjøre. Saken er at kommunisme og sosialisme er to forskjellige ting. Og de forbinder alt som er til venstre til høyre for Russland, og de hater Russland, fordi Russland er nasjon som styrt av barbarer som har begått utallige forbrytelser gjennom århundrer. edit: du misforstod. De jeg snakker om er folk med russiske aner. De er født og oppvokst i andre land enn Russland, men som beskriver seg selv som russiske. Endret 14 timer siden av Krig og fred 2
TheKims Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Krig og fred skrev (15 minutter siden): LOL. Hva har dette med noe å gjøre? Uansett, folk fra Øst-Europa som var tidligere en del av Soviet Unionen er ekstremt skeptiske til alt som har noe med kommunisme å gjøre. Saken er at kommunisme og sosialisme er to forskjellige ting. Og de forbinder alt som er til venstre til høyre for Russland, og de hater Russland, fordi Russland er nasjon som styrt av barbarer som har begått utallige forbrytelser gjennom århundrer. edit: du misforstod. De jeg snakker om er folk med russiske aner. De er født og oppvokst i andre land enn Russland, men som beskriver seg selv som russiske. Nå tar du alle under en kam. Jeg har en kompis som flyttet fra Russland i voksen alder(før krigen). Han støtter ikke Russlands invasjon på noen måte. 2
hagenlund Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 21 minutes ago, Krig og fred said: LOL. Hva har dette med noe å gjøre? Uansett, folk fra Øst-Europa som var tidligere en del av Soviet Unionen er ekstremt skeptiske til alt som har noe med kommunisme å gjøre. Saken er at kommunisme og sosialisme er to forskjellige ting. Og de forbinder alt som er til venstre til høyre for Russland, og de hater Russland, fordi Russland er nasjon som styrt av barbarer som har begått utallige forbrytelser gjennom århundrer. edit: du misforstod. De jeg snakker om er folk med russiske aner. De er født og oppvokst i andre land enn Russland, men som beskriver seg selv som russiske. Jeg brukte sitatfunksjonen, så du kan lett se hva jeg svarte på. Kan ikke se at jeg har misforstått noe. 1
oddeh Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Ukraine Receives $4.44 Billion From EU Under Ukraine Facility Program The Ukraine Facility program for 2024–2027 allocates about $55.5 billion for Ukraine, including $42.48 billion in direct budgetary support. Since the beginning of 2024, more than $25.09 billion has already been transferred to the state budget through this instrument. In 2025 alone, Ukraine plans to attract around $13.88 billion, of which over $7.22 billion has already been received. To obtain the latest tranche, Ukraine implemented a number of reforms in areas such as anti-corruption policy, public administration, regional development, education, agri-food, digital transformation, environmental protection, and state asset management. https://united24media.com/latest-news/ukraine-receives-444-billion-from-eu-under-ukraine-facility-program-11003 3
Krig og fred Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 1 hour ago, hagenlund said: Jeg brukte sitatfunksjonen, så du kan lett se hva jeg svarte på. Kan ikke se at jeg har misforstått noe. Å ja, da tok du feil. Det har blitt dokumentert ad nauseam at russere i Europe er ofte overveldende pro-Putin . Det finnes ingen reell russisk opposisjon. Navalny var imperialist, akkurat som Putin.
hagenlund Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 3 minutes ago, Krig og fred said: Å ja, da tok du feil. Det har blitt dokumentert ad nauseam at russere i Europe er ofte overveldende pro-Putin . Det finnes ingen reell russisk opposisjon. Navalny var imperialist, akkurat som Putin. Tok feil i hva?
Dragavon Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden https://x.com/NOELreports/status/1958943156688625982 2
qualbeen Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Russisk desertør har rømt til Norge https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/person-arrestert_-krysset-grensen-ulovlig-fra-russland-ved-grense-jakobselv-i-finnmark-1.17538049 3
torbjornen Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) "Fredsmeklaren" Trump fører Kina og India saman. https://www.nrk.no/urix/trump-sin-tollpolitikk-forar-india-og-kina-saman-1.17537348 Sitat – I verda i dag, der gammaldagse tankar om dominans og maktpolitikk framleis har innflytelse, der enkelte land prøvar å prioritere deira eiga interesser over andres, er ei alvorleg trussel mot fred og stabilitet i verda sa talsperson for Kinas utanriksminister, Liu Bin på eit pressemøte på fredag. Utsegna blir tolka som ei tilvising til USA, skriv nyheitsbyrået AFP. Når Kina seier dette burde dei vere konsekvente i staden for å kaste stein i glashus. Kina burde ha stått på Ukraina si side og forsvart folkerett og landegrenser mot russisk dominans og imperialisme. Endret 8 timer siden av torbjornen 3
Simen1 Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden qualbeen skrev (37 minutter siden): Russisk desertør har rømt til Norge Jeg liker det jeg ser! Rent statistisk så betyr det 1 færre drept russer i Ukraina og viktigere: 1/2,5 færre drepte Ukrainere, hvis vi tar utgangspunkt i at alle skal "ekspederes" før eller siden og at tapsforholdet er 1:2,5. Jeg håper han får et nytt navn og nytt liv på hemmelig adresse og kan bidra med nyttig etterretning eller jobbe mot det russiske krigsmaskineriet han rømte fra. 3 1
torbjornen Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) Sitat 21:44 Mogleg prosjekt mellom Russland og USA i Arktis og Alaska Russland sin president Vladimir Putin opplyser om at Russland er i dialog med USA om eit felles prosjekt i Arktis og Alaska, melder Reuters. Putin vil ikkje seie noko om kva prosjektet omhandlar. Putin seier at han har tru på eit godt forhold til USA etter at Donald Trump blei president. Foto: Kevin Lamarque / Reuters / NTB Trump har jo gått inn for å byte landområde. Eg har eit forslag: Ukraina får att dei områda som Russland okkuperer, mot at Russland får kjøpe Alaska. Endret 7 timer siden av torbjornen 2
Nedward Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden torbjornen skrev (9 minutter siden): Trump har jo gått inn for å byte landområde. Eg har eit forslag: Ukraina får att dei områda som Russland okkuperer, mot at Russland får kjøpe Alaska. Kanskje Trump-Putin-Traktaten. Der Trump og Putin deler Svalbard og Grønland mellom seg.
torbjornen Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Krig og fred skrev (7 timer siden): Det er ikke jeg. Jeg har hatt flere kolleger som har vært født og oppvokst i Polen, Litauen og Estland, men som allikevel har beskrevet seg selv som russiske. Folk fra Russland, og de som har aner der i fra, ser på seg selv som en diaspora fra en "stolt" og "mektig" kultur på linje med Kina og Hellas. De integrerer seg sjeldent, og de er en trussel. Absolutt. Men det er vel akkurat difor justisministeren har heilt rett. Ein kan ikkje sjå seg blind på statsborgarskap. PST må følgje med på desse miljøa på same måten som ein gjer når det gjeld andre typar radikalisering. 1 1
Svein M Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Ukraina kan ikke gi bort land de kontrollerer i dag i en fredsavtale. En må heller prøve å fryse fronten der den er. 1
torbjornen Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Sitat Nye detaljer om sprengingen av Nord Stream-gassledningene Publisert klokken23:32 iGassrørledningen Nord Stream Gassledningene Nord Stream 1 og 2 skal ha blitt sprengt med minst fire tidsinnstilte bomber som ble transportert ut i Østersjøen med en seilbåt, viser tyske etterforskningsdokumenter SVT og DR har fått innsyn i. Nylig ble en ukrainsk mann pågrepet i Italia mistenkt for sabotasje mot rørledningene som fraktet russisk gass. Tyske myndigheter mener at mannen som er pågrepet planla og koordinerte angrepet som skjedde i 2022. SVT skriver at et mannskap på seks skal ha vært med på seilbåten. Fira av disse skal ha vært dykkere som plasserte bomber ved gassledningene på 70–80 meters dyp. Ifølge dokumentene skal bombene ha vært på 14–27 kilo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå