Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 2.11.2024 at 8:29 AM, Simen1 said:

AG = Antonio Guterres antar jeg? Ikke Anthon Gerashchenko?

Det tar seg lite pent ut at generalsekretæren i FN besøker en som har aktiv internasjonal arrestordre for krigsforbryter av den internasjonale domstolen i Haag og som har vært under langvarig etterforskning for forbrytelser mot menneskeheten som øverste ansvarlige for systematisk tortur og drap på sivile og krigsfanger. Guterres bør ta sin hatt og gå nå som leken ennå er god, eller så ser jeg i krystallkula at han får en fot i baken.

Pokker, det gjekk meg hus forbi. Du antar rett, eg sikta til Antonio Guterres. Håper den krystallkula di funker, men FN synast tapt.

• Liker 2
Skrevet
Maabren skrev (6 minutter siden):

Pokker, det gjekk meg hus forbi. Du antar rett, eg sikta til Antonio Guterres. Håper den krystallkula di funker, men FN synast tapt.

Trur desverre det er mykje rett i det. Hverken Kina eller Russland har nokon som helst skruplar med å bruke den makta dei har til å påvirke land i Asia og Afrika til å gjere som dei dikterer i FN. Korrupte diktatorar blir kjøpt opp med våpen og penger, og i dei få landa som har demokratisk styre gjer dei det dei kan for å ødelegge og destablilisere.

• Liker 4
Skrevet (endret)
oddeh skrev (23 timer siden):

Instruction manual for digging mass graves given to Russian troops
The 20-page textbook details the equipment and manpower needed to bury the growing number of casualties in Ukraine

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/11/03/instruction-manual-digging-mass-graves-russian-troops/

Er dette en ny oppdatert utgave? Jeg postet manualen de fikk utdelt, ca en måned eller 2 etter starten på invasjonen.

Edit* Ser ut som samme greia. Rart det taes opp først nå..

Endret av Duriello
  • Liker 4
Skrevet
Mbappe09 skrev (1 time siden):

Håper virkelig ikke dette stemmer.

Ingenting overraskar meg når det gjeld Biden og Sullivan.

Harris kan ikkje komme fort nok inn i det ovale kontoret.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Sitat

Den tidligere høyesterettsdommeren Jens Edvin Skoghøy er frifunnet for erstatning etter at han blei saksøkt av ekskona for ærekrenkelse. – Her er det klart ankegrunnlag, sier ekskonas advokat.

https://www.nrk.no/norge/tidligere-hoyesterettsdommer-frifunnet-skoghoy-for-erstatningskrav-etter-giftpastander-1.17107179

Off topic, men nemner dette fordi saka har blitt nemnt tidlegare i tråden. (Ekskona er frå Ukraina).

Endret av torbjornen
  • Liker 1
Skrevet

Fuck

Nå må vi for pokker ta oss sammen! Polen har gjort klokt i å ruste opp! Vi må gjøre det samme!

Og nå blir det vel kanskje atomvåpen på Ukraina også? Er dette noe de kan få i stand på egenhånd?

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Nå tror jeg Ukraina kommer til å slite veldig nå som Trump har vunnet.
De kan komme til å miste deler eller alt av støtten til USA.

Spørs om de kan klare seg med støtten fra de Europeiske landene.

Facister hjelper ofte andre facister. Derfor ser jeg nok at Trump kommer til å hjelpe Putin mer enn Ukraina og Europa.

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...