engavif Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli aklla skrev (1 time siden): Noen tanker rundt at du ved å reise økonomisk sett støtter terrorangrep i Ukraina? Tja kjøper man noe fra Kina, så støtter man vel også Russland, da dem kjøper olje og gass fra Russland. Jeg flyr turkish airlines så pengene går til dem, ellers støtter jeg famile jeg har der. Man må tydeligvis la være å kjøpe noen ting i verden, kanskje man støtter noen økonomisk som har onde tanker. Jeg er ikke i Russland på ferie, jeg bruker penger ja, men for det meste til nødvendige ting. 2 2
Delvis Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli qualbeen skrev (1 time siden): Aller helst ønsker jeg meg et alternativ 5, hvor Putin blir styrtet i et attentat med støtte innenfra. Altså at det russiske folket samler seg og demonstrerer tydelig mot Putin, før noen knerter ham. Dessverre ser ikke det ut til å skje. Da må Europa samles og tvinge frem en endring på annet vis. Tenkte noe i samme retning. Men de ressurser et samlet vesten besitter innen det meste, kunne de opprettet et omfattende prosjekt. Hovedsaklig basert på etterretning og spesialgrupper, som infiltrerte seg sammen med Russiske motstandfolk, med det mål å få sprengt regimet innenifra. Men det er kanskje ikke så lett å få til noe sånt. Iallefall hvis det stemmer at 90% av Russerne støtter putin og regimet Nato burde ha stilt ultimatum med det samme de visste( flere uker før) at en invasjon sto for døren. Da hadde det nesten garantert ikke kommet noe russisk angrep. Men sånn som det er blitt nå, er jeg også for å ta sjansen på alternativ 4. 1
Dragavon Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Sitat Putin Awards ‘Hero of Russia’ to ‘Butcher’ General Who Led Troops Into a Bloodbath Putin honors Gen. Sukhrab Akhmedov with Russia’s top title, despite his record of battlefield failures and massive troop losses. https://www.kyivpost.com/post/56152 2 4
Dragavon Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Sitat Ukrainian Knowhow + German Cash = Game-Changing Long-Range Missiles Ukraine’s armed forces will receive the first batch of several hundred locally produced long-range missiles funded by Berlin under an agreement signed in Kyiv on Friday. https://www.kyivpost.com/post/56189 5 3
Neptun1 Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Neptun1 skrev (2 timer siden): Hva burde vi (europeere) gjøre? 1) La Ukraina fortsette å lide i det uendelige? 2) La Russland få store landområder i Ukraina, omså hele landet og tro dette betyr fred? 3) Overlate alt ansvar for Ukrainas sikkerhet og forsvarsevne til Trump og USA? (som flertallet i tråden) 4) Rykke inn med store styrker fra europeiske Nato-land - og skyte langtrekkende missiler mot Moskva og andre russiske byer. La dem få føle på redselen, smerten, sorgen og lidelsen de påfører Ukraina og en rekke andre naboland - helt til de gir seg. Jeg går for alternativ 4. Ikke akkurat voldsomt mange svar. Som forventet. Gir mer kred å diskreditere USA.
Neptun1 Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Dragavon skrev (Akkurat nå): Kan du ikke med egne ord beskrive hva du mener. ARK er en særdeles dårlig kilde. Flere ansatte der har spionert for Russland.
N-4K0 Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli En diktator og eneveldig hersker i et lukket land som undertrykker folket sitt, støtter helhjertet en annen diktator med et bortimot like brutalt regime som bedriver folkemord på et selvstendig naboland de har et uttrykt ønske om å annektere. Dessverre ikke overraskende. Lite annet å si egentlig. Kan vel kanskje spørre hva slags nyhetskilder du anser som pålitelige siden NRK er så forferdelig? 7
Apathy Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli 46 minutes ago, Delvis said: Tenkte noe i samme retning. Men de ressurser et samlet vesten besitter innen det meste, kunne de opprettet et omfattende prosjekt. Hovedsaklig basert på etterretning og spesialgrupper, som infiltrerte seg sammen med Russiske motstandfolk, med det mål å få sprengt regimet innenifra. Men det er kanskje ikke så lett å få til noe sånt. Iallefall hvis det stemmer at 90% av Russerne støtter putin og regimet Nato burde ha stilt ultimatum med det samme de visste( flere uker før) at en invasjon sto for døren. Da hadde det nesten garantert ikke kommet noe russisk angrep. Men sånn som det er blitt nå, er jeg også for å ta sjansen på alternativ 4. "Eneste" problemet med det er at det spiller rett inn i psykosen til Putin og det Russiske folk; at Nato er ute etter de... Det som burde skjedd har ikke skjedd og vil ikke skje ila dodo sin presidentperiode. Om noen med "faktiske" baller og intellekt hadde vært lederen for den frie verden så ville vi ikke hatt en krig atm. Og nei grunnen til at faktiske står i gåseøyne er ikke noe annet enn det faktum at den kandidaten som i sin tid stilte til valg "over there" hadde ikke biologiske baller, men hadde ikke blitt skremt av Putins bløff og stilt hardt mot hardt fra dag 1 (mens som visepresident måtte hun følge Biden som ikke hadde disse ballene mot slutten av sitt liv. Biden hadde også en akkilleshel i sin tro på egen befolkning sin evne til å se gjennom BS`et til dodo og velge en leder som var oppegående). Det USA har gjort nå (uavhengig av om det er bevisst eller ikke) er i praksis geopolitisk selvmord på alle mulige måter. Øknomisk, idealistisk etc. De som tror at Putin vil bruke atomvåpen mot vesten bør ALDRI spille kort med meg.... (underforstått aldri være en leder i den vestlige verden). Mannen er mye; suicidal religiøs fanatiker er ikke en av de. Og ja; sleivsparket her (ironisk nok) går i retning USA da den "lederen" ligner mer en religiøs fanatiker enn noe annet i disse dager. Mer opptatt av sitt eget ettermele (som uansett er .......) enn at / om verden overlever til å fortelle om det. Og btw til de som tenker at det er en fordel at USA sitt system blir revet ned av Trump.... Vel dere har ikke funlgt med i timen. Da faktum er at de står klar med noe langt verre i kullissene. Og dodo og hans kult-følgere er for dumme til å se at de blir brukt for å endre systemet fra innsiden til å bli .... vel i praksis Russland (Oligarki). 1
toreae Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Som min svigermor pleier å si: Noen har stått opp med feile føtter! 1
VifteKopp Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Neptun1 skrev (1 time siden): Kan du ikke med egne ord beskrive hva du mener. ARK er en særdeles dårlig kilde. Flere ansatte der har spionert for Russland. Hvem? 6
torbjornen Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli Neptun1 skrev (4 timer siden): Ikke? Det aller meste dreier seg om Trump og USA i tråden når det gjelder forsvar av Ukraina. I lite positive vendinger. Sjeldent noen etterspør mottiltak fra europeiske land. Som her; "...føler du deg 100% sikker på at USA v/ Trump vil reagere? En eller annen reaksjon før vi kanskje, men hvis den er av samme slappe kaliber som benyttes opp mot Putin, så er det ikke mye å bli redd av..! Spør du meg, så er passiviteten fra Trump å regne som en innbydelse til alle fascister..." Dei fleste her i tråden ynskjer seg at BÅDE Europa og USA bidreg. 6
Duriello Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli Upopulær mening i russland, men av og til så savner jeg sprellene til Boris Jeltsin. 😏 1
torbjornen Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli Sitat Jekaterina skulle gjerne eid sitt eget sted, men med dagens rentenivå har hun ikke sjans. https://www.nrk.no/urix/xl/russland_-for-dyrt-med-egen-bolig-1.17452515
torbjornen Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli (endret) Duriello skrev (14 minutter siden): Upopulær mening i russland, men av og til så savner jeg sprellene til Boris Jeltsin. 😏 Ikkje alle sprella. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Den_første_Tsjetsjenia-krigen https://no.m.wikipedia.org/wiki/Raketthendelsen_på_Andøya (Rett nok var vel ikkje rakett-forvirringa Jeltsin sin feil). Endret 13. juli av torbjornen 1
Duriello Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli torbjornen skrev (Akkurat nå): Ikkje alle sprella. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Den_første_Tsjetsjenia-krigen https://no.m.wikipedia.org/wiki/Raketthendelsen_på_Andøya Neida, tenker hovedsaklig på mannen og hans levevis, ikke politikken. 😅 1
torbjornen Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli Duriello skrev (1 minutt siden): Neida, tenker hovedsaklig på mannen og hans levevis, ikke politikken. 😅 Jeltsin si levevis (korrupsjon) var det som brakte Putin til makta. 2
Duriello Skrevet 13. juli Skrevet 13. juli torbjornen skrev (Akkurat nå): Jeltsin si levevis (korrupsjon) var det som brakte Putin til makta. Det er sant.. Ach, måtte bare mimre litt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå