Gå til innhold

Russland angriper Ukraina


Gjest

Ny tråd er opprettet.

 

Poll  

269 stemmer

  1. 1. Russland invaderer Ukraina?

    • Ja
      110
    • Nei
      90
    • Vet ikke, usikker
      69

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

perpyro skrev (4 minutter siden):

Hvordan vet du at det dreir seg om å svelg7e propaganda fra Norske medier?
Det finnes da mange andre muligheter til å få informsjonen sin en bare Norske medier.
At folk ikke er enige med deg betyr ikke at de nødvendigvis at de har svelget propaganda.

Og at folk ikke er enige med meg, betyr at jeg skal kastet ut? Ifølge din meningsfelle

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, Mannen1 said:

Ja, man skal straffes for å ha andre meninger enn de som svelger all propaganden fra norske medier?

La oss huske på at du greier å blande Biden og amerikansk politikk inn i Premier league diskusjoner, det finnes ikke en alternativ realitet der hva du påstår er mer troverdig enn norske medier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
.berZerk skrev (1 minutt siden):

La oss huske på at du greier å blande Biden og amerikansk politikk inn i Premier league diskusjoner, det finnes ikke en alternativ realitet der hva du påstår er mer troverdig enn norske medier.

Eneste som blander inn PL her er deg. Du får nesten komme deg tilbake til fotballforumet hvis dette er det eneste du kan komme med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mannen1 skrev (30 minutter siden):

Før kuppet kunne man bruke russisk språk i det ukrainske samfunnet. etter det ulovlige kuppet er ikke dette lenger tillatt og russisk vennlig media er forbudt i "demokratiet" Ukraina. 

Først, det var ikke noe kupp, det var et forslag om misstillit til Yanukovich i Radaen men han forlot landet før misstillitsfortslaget kom opp, han forlot altså landet frivillig, hadde han blitt avsatt kunne vi hatt et diskusjonsgrunnlag på dette men ikke når han forlot landet før han blei potensielt kastet.
Og anngående språk i Uraina hadd landet samme lovgivning for språk fra 2012 til 2018 og blei endret i 2019, og før 2012 var det loven om språk i Ukrainian SSR som gjaldt i landet.
Så i perioden rett etter regjeringsskiftet var det samme lov om språk i Ukraina, en lov som blei stemt gjennom i Radaen året før.

Endret av perpyro
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Mannen1 said:

Eneste som blander inn PL her er deg. Du får nesten komme deg tilbake til fotballforumet hvis dette er det eneste du kan komme med. 

Jeg mener det er legitimt å vise til andre som eventuelt skulle tro på det du lirer av deg. Moderatorer kan gjerne fjerne det hvis de er uenig, men jeg sitter ikke å ser på at du regelrett ødelegger tråder gang på gang med dine absurde synspunkter. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
.berZerk skrev (1 minutt siden):

Jeg mener det er legitimt å vise til andre som eventuelt skulle tro på det du lirer av deg. Moderatorer kan gjerne fjerne det hvis de er uenig, men jeg sitter ikke å ser på at du regelrett ødelegger tråder gang på gang med dine absurde synspunkter.

Så langt har han da postet helt legitime synspunkter. Er du blitt grepet av "silence the nazis" basillen fra woke-miljøet? :)

Lenke til kommentar
perpyro skrev (4 minutter siden):

Først, det var ikke noe kupp, det var et forslag om misstillit til Yanukovich i Radaen men han forlot landet før misstillitsfortslaget kom opp, han forlot altså landet frivillig, hadde han blitt avsatt kunne vi hatt et diskusjonsgrunnlag på dette men ikke når han forlot landet før han blei potensielt kastet.
Og anngående språk i Uraina hadd landet samme lovgivning for språk fra 2012 til 2018 og blei endret i 2019, og før 2012 var det loven om språk i USSR som gjaldt i landet.
Så i perioden rett etter regjeringsskiftet var det samme lov om språk i Ukraina, en lov som blei stemt gjennom i Radaen året før.

Kuppet var voldelig der flere høyreekstreme deltok. 

Her et bildet av "demokrati-heltene"

6214fc2220302715170fd87d.jpg

 

Vel, flere russere ble gravlagt i Donbass i 2014 pga deres språk. 

 

Det er  helt legitimt at russere reagerer når USA går inn og splitter opp landet som tidligere var forent som russere og ukrainere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
.berZerk skrev (12 minutter siden):

Jeg mener det er legitimt å vise til andre som eventuelt skulle tro på det du lirer av deg. Moderatorer kan gjerne fjerne det hvis de er uenig, men jeg sitter ikke å ser på at du regelrett ødelegger tråder gang på gang med dine absurde synspunkter. 

Absurde synspunkter fordi det ikke passer narrativet ditt mener du. Du er usikker på deg selv og dine egne standpunkter, derfor må du begynne med gjørmebryting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mannen1 skrev (2 minutter siden):

Kuppet var voldelig der flere høyreekstreme deltok. 

Her et bildet av "demokrati-heltene"

6214fc2220302715170fd87d.jpg

 

Vel, flere russere ble gravlagt i Donbass i 2014 pga deres språk. 

 

Det er  helt legitimt at russere reagerer når USA går inn og splitter opp landet som tidligere var forent som russere og ukrainere. 

Ja det var voldelige opptøyer under demonstrasjonene på Maidan og ja det var både nazister og farcister blandt demonstrantene men de var aldri i nærheten av Yanukovich og det var først etter at han lot Berkut skyte med skarpt på demonstrantene at ting virkelig begynte å å gå varmt for seg men det var ikke nazister eller fracisater som tok over makten i Radaen, og det er ikke det som styrer Ukraina i dag heller for presidenten er for eksempel jøde.
Kan du forresten bygge oppunder at Russere i Ukraina blei drept på grunn av sitt språk en bare å påstå det.
Kanskje de holdt et gevær og truet andre med det mens de snakke Russisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Windfarmer skrev (28 minutter siden):

Jeg tror nesten at jeg må gjenta det jeg skrev på dette forumet for noen dager siden.

Vi kan som det lille landet Norge ikke velge fra øverste hylle i sikkerhetspolitikken. Vi må tilslutte oss det som alt i alt tjener våre interesser, og der valgt Einar Gerhardsen med sin Kråkerøy tale for oss, nå for ca. 70 år siden:

Kråkerøy-talen – Wikipedia

Og det valget har fungert godt for Norge i over 70 år, og det til tross for at Einar Gerhardsen nærmest gråt blod etter å ha levert denne talen siden innholdet brøt med alle de prinsipper Einar Gerhardsen hadde annammet i hele sitt voksne liv.

Vi er et lite land med svært begrensede militære resurser, og det minste vi bør forstå er at Putins forakt for territorial integritet kan ramme oss neste gang, og at vårt beste og enste svar er; NEI, DETTE FINNER VI OSS FAEN IKKE I.    

 

Ja, helt enig. Vi lever ikke i en ideel verden, der forsvarsallierte deler alle våre verdier. Vi må samarbeide med våre venner, til tross for feilene vi mener de har, og våre venner er først og fremst vestlige land som tror på demokrati og menneskerettigheter. Å innsmigre seg med slike som aldri kan bli våre venner likevel, ja, det er jo slik tapere oppfører seg. Jeg liker at Vesten står sammen om politiske og økonomiske sanksjoner mot Russland. Selvfølgelig vil Russland (og Kina) forsøke å splitte USA og Vest-Europa, og enda mer nå som det sannsynligvis blir krig i Europa, men jeg tror ikke de vil klare det. Tvert om tror jeg vestlige land over tid blir sveiset tettere sammen. Det er bra, for det øker Norges sikkerhet. I fremtiden kommer kanskje nasjonene til å vokse seg større, eller man får store allianser. Akkurat som på markedet, ekspander, eller forsvinn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Gjest gjenåpnet denne emne

Håper verden står samlet her. Det er her en, og kun en, aggressiv part. Man skal være forsiktig med å fyre opp for mye, men som første ledd bør Europa og Amerika blokkere så mye som mulig av russisk økonomi. Det vil gjøre vondt for oss og spesielt de avhengig av gass, men når vi ser jævelskapet til Russland - som eneste aggressive part, så må vi handle. 
 

På mer folkelig språk, føkk Putin.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg kan legge forøvrig at det var mange kommunister i Norge som støttet USSR etter andre verdenskrig og trodde at dette ville være best for Norge å ta parti med USSR kontra Vesten. I ettertid kan vi si at de tok feil, det var noe jævlig og grusomt å være en del av USSR. Jeg tror ikke at det er noe annerledes idag og dette bør dere, som er russiske sympatisører, innse. Lær av historien vår og unngå å gjenta feilen.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...