Gå til innhold

Russland angriper Ukraina


Gjest

Ny tråd er opprettet.

 

Poll  

269 stemmer

  1. 1. Russland invaderer Ukraina?

    • Ja
      110
    • Nei
      90
    • Vet ikke, usikker
      69

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

1 minute ago, Delvis said:

Det som er å håpe, er at noen enes om å gjøre et komplott mot Putin og avsette han. Tror det må finnes krefter i det Russiske apparatet som tenker slik nå. De må kunne se hva slags skrulling som leder dem. 

Har liten tro på det dessverre, når jeg så hans såkalte sikkerhetsråd bestående utelukkende av et "ja-team". Når frykten for lederen er større enn vilje til å si sin mening, vet du aldri hvem du kan stole på om du vil uttrykke en bekymring om riktigheten av strategien. Vi så det vel tydeligst på latterliggjøringen av e-sjefen, som så ut til å ville si noe som kanskje ikke helt ville være i tråd med lederens ønske.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fox skrev (1 time siden):

 

Ja, så klart! Det er aldri enten eller, alt er gråsoner. Men når det gjelder krig og hvilket parti vi bør ta, så er kommunistere den siste gruppen man bør høre på. Partiet Rødt må man holde seg langt unna, historien peker på det samme.

Jeg håper at Vesten klarer å stå imot, Russland har en helt annen kultur og holdning enn Vesten har. Det gjelder ikke å være diplomatisk, men rett på sak og si ting som det er. Jeg har vært i Russland fire ganger (2-3 uker opphold hver gang) og har mange russiske venner, så jeg har plukket opp en del der som jeg hadde vansker å forstå meg på i begynnelsen av. Om det er noen ting de forstår, så er det smøret i grøten. Ikke noe rundt grøten.

Smøret i grøten? Skjønner ikke det ordtaket der.

Men det med kommunister er jeg helt enig med. Men er Rødt egentlig kommunistisk nå for tida?

Endret av Askeladd
Grøten
Lenke til kommentar
Morromann skrev (Akkurat nå):

Jeg antar at de vil komme til å peke på vestlige lands dobbeltmoral og at de ikke skal være de første til å rette pekefingre og kalle andre aggresive.

Jupp. 
De gjør det allerede nå.

For Russere er det NATO som er de aggressive, som vil flytte militære styrker nær deres hjem.

For resten av Europa (bortsett fra Transnistria) er det Russland som er de aggressive for å ha brutt internasjonale lover og invadert et annet land fordi de ikke er enig med deres politikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Enceladus skrev (31 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvordan dette på noen måte er godt for Russland. Hva tjener de på fullskala krig med Ukraina og okkupasjon av landet? Hele den frie og demokratiske verden vil jo stå samlet mot dem nå og innføre kraftige sanksjoner.

Helt uvirkelig!

De tjener ingen verdens ting.
De får eventuelt til å okkupere Ukraina i en liten periode men jeg ser ikke for meg at de vil kunne holde det lenge. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Askeladd skrev (1 minutt siden):

Jupp. 
De gjør det allerede nå.

For Russere er det NATO som er de aggressive, som vil flytte militære styrker nær deres hjem.

For resten av Europa (bortsett fra Transnistria) er det Russland som er de aggressive for å ha brutt internasjonale lover og invadert et annet land fordi de ikke er enig med deres politikk.

Vel, jeg tenkte mest på at de vil peke på at Vesten i nyere tid uprovosert har startet kriger mot andre land langt borte fra eget terirtorier og angrepet Irak og Libya, samt innblanding i krigene i Syria og Jemen og slike ting og si "hvem er dere til å rette pekefingre mot oss når dere selv bomber og angriper andre land". Noen kaller det whatabouttisme, andre vil si at de som kaster sten må holde sin sti ren.

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (15 minutter siden):

De tjener ingen verdens ting.

«De får eventuelt til å okkupere Ukraina i en liten periode men jeg ser ikke for meg at de vil kunne holde det lenge.»

Joda. Landområder og nye republikker.

En sjanse for å vise militær makt, endre verdensordenen og få større kontroll av Østersjøen.

Hvis de klarer å innta seg dypere i Ukraina, kan de kanskje rekke å nå Transnistria i Moldova, og okkupere det området. Men det hadde vært helt sinnsykt…

 

De kommer til å beholde landområdene i lang tid fremover hvis de klarer å okkupere de. De greide da å holde Krimøya.

Så lenge de investerer i de landene og flytter inn en stor russisk befolkning.

Endret av Askeladd
Tilleggsinformasjon
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Det begynner å spre seg ut en del jævlige bilder og videoer fra angrep på sivilbefolkningen, boliger etc, spesielt i områdene rundt Kharkiv. Jeg tror det allerede må være flere hundre sivile drepte i hele Ukraina.

  Skjul innhold

 

 

Helvete… 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (11 minutter siden):

Dette er nok over på et par dager tipper jeg, presidenten i Ukraina stikker nok av så setter putin sin egen mann på tronen akkurat som de andre land rundt som gjør som putin sier dessverre.

Synd for Ukrainere som ønsker å nærme seg vesten men blir heller motsatt.

Eller fordeler Putin Ukraina i forskjellige republikker, og jobber for at landet skal være fordelt.

Endret av Askeladd
Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Russland invaderer Ukraina

Kvalmt. Det er sjeldent jeg er så skuffa over å ha så rett. Rett og slett motbydelig.

Nå gjelder det bare å passe på at krigen ikke smitter, noe det fort kan gjøre. 

EDIT: Lurer på hvor toxic chatten kommer til å være når jeg skal spille Rust senere idag, der det er en stor andel russiske spillere og samtidig mange spillere fra østeuropeiske land+USA. Tror drittslenginga kommer til å være litt mer følelseslada idag 😔

Endret av shockorshot
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Russland angriper Ukraina
Morromann skrev (29 minutter siden):

Vel, jeg tenkte mest på at de vil peke på at Vesten i nyere tid uprovosert har startet kriger mot andre land langt borte fra eget terirtorier og angrepet Irak og Libya, samt innblanding i krigene i Syria og Jemen og slike ting og si "hvem er dere til å rette pekefingre mot oss når dere selv bomber og angriper andre land". Noen kaller det whatabouttisme, andre vil si at de som kaster sten må holde sin sti ren.

De bruker det som en begrunnelse og slags propaganda, er hva jeg prøver å si.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...