Gå til innhold

Formel 1 2022


Anbefalte innlegg

OddZen skrev (6 minutter siden):

Igjen fortjent seier til Verstappen!

Leclerc hadde nok ikke vunnet uansett, selv om vi ble snytt for en kjempespennende slutt. 

Håper ledelsen i Williams har baller til å kutte strengen til Latifi og pengene hans, og slik viser at de har litt selvrespekt. Ukultur med at sjåfører velges pga. pengene. 

Leclerc kunne vel ha vunnet, hvis Ferrari ikke hadde kalt han inn i pit når siste safety car kom? Han hadde muligens kommet ut før Verstappen da, og vunnet bak safety car?

Det er jo ikke noe de kunne vite, men med en så sen safety car, kunne de kanskje hatt baller til å prøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fankern for en skuffende avslutning på løpet. Fair at Verstappen vant, men dette var en solid nedtur. Folk begynte å forlate tribunene under SC, og mange som satt igjen buet og peip. Dette er det Monzas jubileumsfeiring vil bli husket for.

På den positive siden: Dritkult at de Vries fikk poeng, og jeg skulle ønske Ricciardo holdt plassen sin. Det så lovende ut en stund..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (3 timer siden):

Han hadde muligens kommet ut før Verstappen da, og vunnet bak safety car?

Hvis jeg husker riktig så var Verstappen såpass langt framme at det var ingen sjans for at Leclerc kunne kjørt forbi. Så det var ingen grunn til å ikke gå inn i pit. Eneste håpet hadde i så fall vært om Red Bull hadde et dårlig pit-stop, men de er jo best av alle så ikke smart å gamble på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som var på Monza i helgen? Det var jeg, sånn delvis. Hadde billetter for hele helga. Dro dit med friskt mot på lørdag for å se kvalik og F2 m.m. Noen lyse hoder hadde bestemt at alt salg av mat og drikke skulle skje med "tokens", enten i form av elektroniske armbånd eller fysiske "coins". Det hele ble en miserabel affære. Armbåndene virket ikke, og det var nesten umulig å kjøpe coins. Vi sto to timer i kø for å kjøpe tokens, midt i solsteiken. Mens DJ-en fra h***te spilte krampetekno så høyt at jeg måtte bruke ørepropper. Det var ikke nok tokens, så de som solgte dem måtte vente på å få dem inn igjen fra salgsbodene før de kunne selges på ny. Det var ikke mulig å få kjøpt så mye som et glass vann uten tokens. Kvaliken nærmet seg faretruende raskt, vi stod i kø dehydrerte, sultne og oppgitte. Til slutt gikk vi til medic-teltet for å prøve å få noe vann der, men uten hell. Vi kom fram til at hvis vi skulle se kvalik ville det ta minst tre timer før vi kom ut og kunne kjøpe noe. Så vi besluttet å gå ut igjen og kjøpe vann og mat i bodene før sikkerhetskontrollen. Endte opp med å se kvalik på en bitteliten TV i et øltelt. F2-løpet gikk vi helt glipp av, og det tok en evighet å komme hjem med shuttlebuss og den ene køen etter den andre. Fikk oss omsider en pizza rett over midnatt.

Vi orket ikke tanken på å oppleve det samme én dag til, med enda mere folk på søndag. Så vi endte opp med å se F1-løpet på en pub i byen. Det var en tung avgjørelse å ta, men vi hadde i det minste en bra dag med god mat og drikke. Men det er ganske surt å dra på Formel 1-tur til Italia for å se løpet på en pub. Jeg leste at bodene gikk tomme for øl 1,5 t før løpet startet. Det satte liksom prikken over i-en. Måtte arrangørene dømmes til å bruke tokens til alt de skal kjøpe resten av livet! Formel 1 er best på TV hjemme i godstolen...

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

For en megakjip opplevelse @Dovreekspressen, skulle tro at de på Monza hadde såpass rutiner for å arrangere løpshelger nå, hele opplegget med armbånd, tokens og problemer med å få tak i mat og drikke minner mer om Fyre Festival enn noe en profesjonell organisasjon har kastet sammen, for håpe de i det minste skjerper rutinene og kutter ut det token tullet til neste år.

Lenke til kommentar
Dovreekspressen skrev (8 timer siden):

Måtte arrangørene dømmes til å bruke tokens til alt de skal kjøpe resten av livet!

Det var tokens på Spa også. Og selvfølgelig lagd på en måte så det blir vanskelig å hoderegne seg frem til hva ting koster. Veldig lange køer. De som sto i bodene var ungdom som ikke kunne engelsk. Vi satt vedsiden av Max tribunen. Full guffe med nederlandsk syre musikk i alle pausene. Jeg synes egentlig helgen sett på som et arrangement var en katastrofe. Det var feks ingen kart på hvor en skulle gå, og all informasjon var på fransk, nederlandsk eller tysk. 

 

 

Lenke til kommentar

Alle prisene var i euro, såklart. Så måtte det regnes om til tokens, og du betalte med nærmeste verdi over. Så du ender opp med å betale enda mer enn de allerede høye prisene. Fikk jeg høre, jeg kom aldri så langt at jeg fikk kjøpt tokens engang... Monza hadde 100-årsjubileum nå. Dvs. at de har klart å selge mat og drikke for penger i 99 år, men nå måtte de føkke opp opplevelsen for 350.000 publikummere. Jeg burde egentlig være fly forbanna, men jeg orker ikke.

Tokens kan heller ikke veksles inn igjen, så de penga er tapt. Aller verst er det med armbåndene som ikke virka. Jeg snakket med noen tyske ungdommer som hadde armbånd med tokens på, men fikk ikke benyttet dem. Og ingen penger tilbake.

Jeg har vært på til sammen 6 F1-løp, hvorav tre (to!) på Monza. Dette var nok siste gang. I tillegg gikk omtrent alt annet galt på turen også. Forsinkede fly, streik i bagasjen i Milano. Og jeg har friskt i minne 2 timer i kø på Schiphol forrige helg. Sistemann i følget vårt er fremdeles stuck i Polen, av alle steder. Han håper å komme seg hjem i kveld. 🙃

Lenke til kommentar
Dovreekspressen skrev (15 timer siden):

Noen som var på Monza i helgen? Det var jeg, sånn delvis. Hadde billetter for hele helga. Dro dit med friskt mot på lørdag for å se kvalik og F2 m.m. Noen lyse hoder hadde bestemt at alt salg av mat og drikke skulle skje med "tokens", enten i form av elektroniske armbånd eller fysiske "coins". Det hele ble en miserabel affære. Armbåndene virket ikke, og det var nesten umulig å kjøpe coins. Vi sto to timer i kø for å kjøpe tokens, midt i solsteiken. Mens DJ-en fra h***te spilte krampetekno så høyt at jeg måtte bruke ørepropper. Det var ikke nok tokens, så de som solgte dem måtte vente på å få dem inn igjen fra salgsbodene før de kunne selges på ny. Det var ikke mulig å få kjøpt så mye som et glass vann uten tokens. Kvaliken nærmet seg faretruende raskt, vi stod i kø dehydrerte, sultne og oppgitte. Til slutt gikk vi til medic-teltet for å prøve å få noe vann der, men uten hell. Vi kom fram til at hvis vi skulle se kvalik ville det ta minst tre timer før vi kom ut og kunne kjøpe noe. Så vi besluttet å gå ut igjen og kjøpe vann og mat i bodene før sikkerhetskontrollen. Endte opp med å se kvalik på en bitteliten TV i et øltelt. F2-løpet gikk vi helt glipp av, og det tok en evighet å komme hjem med shuttlebuss og den ene køen etter den andre. Fikk oss omsider en pizza rett over midnatt.

Vi orket ikke tanken på å oppleve det samme én dag til, med enda mere folk på søndag. Så vi endte opp med å se F1-løpet på en pub i byen. Det var en tung avgjørelse å ta, men vi hadde i det minste en bra dag med god mat og drikke. Men det er ganske surt å dra på Formel 1-tur til Italia for å se løpet på en pub. Jeg leste at bodene gikk tomme for øl 1,5 t før løpet startet. Det satte liksom prikken over i-en. Måtte arrangørene dømmes til å bruke tokens til alt de skal kjøpe resten av livet! Formel 1 er best på TV hjemme i godstolen...

interessant. hvor hadde dere billetter? Hørt at General Admission er rimelig so-so neste uansett hvor man er, men dersom dette er stand-billetter kan man jammen begynne å lure..

Lenke til kommentar

Det var general admission, så det kan nok være en faktor. Men tokens var samme h****te for alle. Jeg var der i 2014, med general admission. Funka veldig bra da. Stod ved Lesmo-svingene. Hadde til og med en liten benk å sitte på. Men det er nok en del mer folk nå, og generelt høyere interesse. Har også vært to ganger på Spa med general admission. Kemmel og Pouhon. Det var veldig fint.

Det var visstnok lang kø for å komme ut og inn av tribunene. Billetten måtte skannes både ut og inn. 

Heretter blir det TV, fra godstolen hjemme. Øl fra kjøleskapet. Det er et par sesonger siden jeg brukte F1TV, men opplevde litt ustabilitet den gangen. Og det var ingen mulighet for å redusere databruken. Derfor har det vært Viaplay til 329,- pr. mnd. For en del år tilbake brukte jeg VPN for å se BBC. Med Jake Humpfrey, DC, Eddie Jordan, Brundle og Lee McKenzie. Den gangen var det langt bedre enn den norske sendinga. Nå syns jeg de norske er blitt veldig bra. Daniel Høglund gjør en veldig god jobb. Regine Anthonessen steppet også inn og styrte som om hun aldri har gjort annet. Imponerende av den unge jenta i en mannsdominert sport. Atle og alle de andre er solide som alltid. Pluss Luna. Og ikke minst noen ord fra DC og Mika. I tillegg Viaplay Motorpod. Det har tatt seg opp betydelig. Verdt penga slik det er nå, syns jeg.

https://thesportsrush.com/f1-news-f1-fans-have-to-use-1-52-dollars-worth-special-coin-to-purchase-food-and-water-at-the-italian-grand-prix/

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Da blir det enten Paddock Club eller Stressless Vegas foran Samsung'en. (Jeg har en anelse om hvor det ender.)

Jeg får vel bare leve resten av livet på den opplevelsen det var å kjøre på Spa, fra La Source til Les Combes, uten å ane hvor vi var, og først finne det ut da vi var tilbake i Norge en uke senere ...  (Dette var før Spa ble en permanent racerbane.) Der og da skjønte vi ingenting av hva garasjer og tribuner hadde å gjøre ute på den belgiske landsbygda!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Evil-Duck endret tittelen til Formel 1 2022 - Singapore GP (2. oktober)
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...