Gå til innhold

Formel 1 2022


Anbefalte innlegg

Sjørøver skrev (1 time siden):

Jeg har tidligere fått litt pes av noen for at jeg ikke liker Russel. Her er et klassisk eksempel på hvorfor han er vanskelig å like. Kjører inn i noen, og klager på radioen at det er den andre sin feil. Han burde fått et kurs av Hamilton om hvordan man håndterer sånne situasjoner. 

Haha, sier hans egen engineer "You turned right into..."?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev (19 timer siden):

Hva faen er vitsen med wets og intermediates når de faen ikke tør å kjøre når det regner??

For et sirkus. Flaut 

Gitt det hadde blitt kjørt med wets og veldig mye våtere bane i går, hvor mange hadde fullført løpet? På filmen over går det jo greit for _hele_ banen brukes. Men tror det hadde blitt for trangt i går. 

Lenke til kommentar
guttorm skrev (35 minutter siden):

Kjørte jo ut 5-6 biler...Selv om de ventet, og da var de på intermediates

Laitifi og Zhou --> Ute fordi Latifi er blind og kjørte begge to i veggen, ikke pga regn.
Alonso og Ocon --> Motortrøbbel
Tsunoda --> Var på slicks og litt for ivrig, ikke intermediates. 

Eneste man kan si havnet ute pga. regnet er Albon, men selv der så var det et sakte-kræsj og det så også ut som han kunne fortsatt men de hadde vel en grunn for å ta en DNF.

Lenke til kommentar
guttorm skrev (1 minutt siden):

Hamilton kræsja jo, var ikke han på inter da?  og Versappen kjørte ut, men kresja ikke, han var på slicks.

Tok kun med det som førte til DNF i forrige posten min. Riktig at Hamilton også kræsjet, men det var fordi han bremset aalt for sent. Vanskelig å skylde på føret der, slik kjøring på tørt føre ville nok også ført til en tur i veggen. Med tanke på at street tracks ofte fører til kræsj og DNF selv på tørt føre så var det merkverdig få ulykker der man kan skylde på regnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Comma Chameleon said:

Tok kun med det som førte til DNF i forrige posten min. Riktig at Hamilton også kræsjet, men det var fordi han bremset aalt for sent. Vanskelig å skylde på føret der, slik kjøring på tørt føre ville nok også ført til en tur i veggen. Med tanke på at street tracks ofte fører til kræsj og DNF selv på tørt føre så var det merkverdig få ulykker der man kan skylde på regnet.

Det største problemet med regnvær er ikke veigrepet, det er siktforholdene. Det er uforsvarlig å la biler kjøre i 300 km/t når sjåføren ikke ser noe annet enn ertesuppe foran seg.

Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (3 minutter siden):

Det største problemet med regnvær er ikke veigrepet, det er siktforholdene. Det er uforsvarlig å la biler kjøre i 300 km/t når sjåføren ikke ser noe annet enn ertesuppe foran seg.

Det hadde holdt å utsette det 15-20 min eller når det var, ikke en full time. Det var frustrerende å sitte og se på sendingen når det var klart såpass lenge. Om de hadde kjørt noen runder på wets for å bytte til inters og så til slicks kunne det blitt gøy. Gikk fint i Monaco (Hvis du ikke heter Leclerc da..)

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Det hadde holdt å utsette det 15-20 min eller når det var, ikke en full time. Det var frustrerende å sitte og se på sendingen når det var klart såpass lenge. Om de hadde kjørt noen runder på wets for å bytte til inters og så til slicks kunne det blitt gøy. Gikk fint i Monaco (Hvis du ikke heter Leclerc da..)

Det veit du ingenting om.

Dei som var i Singapore og tok avgjørelsen veit mye mere enn vi gjør, og gjorde det dei mente var riktig.

Sannsynligvis fordi regn og vannsprut i flomlys er noe heilt anna enn regn i dagslys.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dragavon skrev (28 minutter siden):

Det veit du ingenting om. Dei som var i Singapore og tok avgjørelsen veit mye mere enn vi gjør, og gjorde det dei mente var riktig. Sannsynligvis fordi regn og vannsprut i flomlys er noe heilt anna enn regn i dagslys.

Vi fikk jo se bildene av banen fra alle vinkler. Og som @Evil-Duck sier så er det mange flere med mye mer kompetanse enn meg på dette som også var enige i at det kunne startet mye tidligere.

Er det noe vi er vant til nå så er det merkelige avgjørelser fra FIA, Race Directors, Stewards m.m. Det er ikke slik at alt de gjør er riktig heller. Noen ganger overforsiktig, andre ganger motsatt.

Lenke til kommentar

The Briton(Russel) was lucky to avoid a penalty for these incidents, but as he told the media post-race (quoted by motorsportweek), he believes that he left Schumacher enough space.

“Obviously, I had a tangle with Mick – I don’t really know what happened there. I feel like I left him plenty of space. We probably would’ve finished inside the points because we were flying.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Comma Chameleon said:

Det hadde holdt å utsette det 15-20 min eller når det var, ikke en full time. Det var frustrerende å sitte og se på sendingen når det var klart såpass lenge.

Jeg for min del er glad de utsatte starten med en time, for jeg trodde (feilaktig) at løpet skulle starte 15:00. Så jeg slapp unna med å vente i 10 minutter, ikke 70 minutter ... (Da hadde jeg nok blitt litt sur jeg også.)

Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (31 minutter siden):

Jeg for min del er glad de utsatte starten med en time, for jeg trodde (feilaktig) at løpet skulle starte 15:00. Så jeg slapp unna med å vente i 10 minutter, ikke 70 minutter ... (Da hadde jeg nok blitt litt sur jeg også.)

Det er flaks ja :D Er løpet fortsatt i gang så tar jeg bare å trykker Watch From Beginning på F1TV appen og ser derfra. Bare å holde seg unna sosiale medier så er det som å se Live. Og så spoler jeg fram hvis det er rødt flagg en periode og tar igjen live-sendingen.

Jeg har lagt til en F1 kalender som er flink å oppdatere seg. Det gjør at jeg alltid har riktig tidspunkt i kalenderen! Så det var flere som trodde det var 15 men min kalender sa 14.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (20 minutter siden):

 

Synd, men når Porsche  kun er ute etter å kjøpe seg inn i ett top team å ikke har ønske om å bygge opp ett eget team eller kjøpe seg inn i et midfield eller backmarker team for så å bygge seg opp så kan en jo spørre seg om hva de hadde ville tilført sporten uansett? Tenker det ikke nødvendigvis var et alt for stort tap :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...