Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Schibsted innlogging


Anbefalte innlegg

får denne meldingen ofte når jeg besøker vg, e24, pent og tek

schibsted.PNG.32e7f283bb7cccd5c0df514f7a5b72bc.PNG

Trykker på fortsett uten å logge inn, men den kommer tilbake etter en liten stund.

Er det mulig å få den helt vekk uten å måtte logge seg inn på de forskjellige sidene?

Den kommer fordi jeg er logget inn på finn.no. men ønsker ikke å logge meg inn på de andre sidene

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vidor skrev (På 23.12.2021 den 19.16):

Poenget er å loggføre deg sånn at du kan datamines, med din velsignelse vel og merke. Du kan jo velge å bruke en browser som du bruker til innlogginger og en annen til andre websider i nettverket.

Er nok det som er trikset, bruke en egen nettleser til finn.. litt tungvint men bedre enn maset

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Bumper denne, da jeg har samme problem. Jeg er innlogget i én lokal nettavis jeg betaler for, og plutselig skal Schibsted tracke meg overalt. Er det noen med teknisk kunnskap som vet hvilken cookie som er satt, og hvorvidt det er mulig å endre den cookien slik at den kun er gyldig på den aktuelle avisen jeg ønsker å være innlogget i?

Lenke til kommentar

Abonner som Jan Johansen. Det er den personen det finnes flest av i Norge, og som er vanskeligst å spore.

Tror nok nettbasert sporing bare kommer til å bli verre over tid i praksis.

Det som er praksis i dag er å mase om å sette de cookies de vil for sporing helt til du sier ja til alt. Ellers blir du normalt mast på ofte.

Når de jobber så hardt for å få deg til å godta alt cookies vet du at det er viktig for dem. Det holder ikke å bare godta nødvendige.

Lenke til kommentar

Med uBlock Origin kan du høyreklikke og velge "block element" på det vindu elementet den åpnes i, den kommer fortsatt opp når du besøker sider men du ser den ikke (hvis du senere vil logge inn noe sted må du slette denne blocken og legge den inn igjen etter å ha logget på)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...