Gå til innhold

Black Friday, Black week, Cyber Monday og Singles day 2021


Anbefalte innlegg

14 minutes ago, plankeby said:

Ja vel. Nå i år? Meget merkelig.... Jeg endte med å ta alt hos Komplett allikevel. -Men å juge om  Prismatch, så på villspor med løgn trodde jeg ikke Komplett drev med.

Jeg sjekket prismatch på komplett. Der står det at prismatch ikke gjelder for blant annet:

  • Kampanjer (for eksempel Black Week, romjulssalg, nyttårs- og januarsalg).

Så det er jo ikke akkurat noe hemmelig. Jeg regner med du kan få prismatchet det når Black Week er over.

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stoddart skrev (9 minutter siden):

Jeg sjekket prismatch på komplett. Der står det at prismatch ikke gjelder for blant annet:

  • Kampanjer (for eksempel Black Week, romjulssalg, nyttårs- og januarsalg).

Så det er jo ikke akkurat noe hemmelig.

Det jeg viste til var ikke noen kampanje rettet mot overnevnte. Som nevnt, skal sjekke til mandag om de gir avslag da også.

Forøvrig har Komplett skilt seg langt ut fra alle konkurrenter. Power, Elkjøp, XXL osv. har ikke slike vilkår. Dermot har dem vilkår om lokkevarer av meget begrenset parti og åpningstilbud, det er forståelig. Slik som at en butikk har 2-3 av en vare for å lokke folk. Det forplikter butikken å opplyse om også.

Men jeg vil ikke spore tråden her mer av. I år er det fleste tilbud til og med lørdag eller søndag.

Det er også lett å se hva som kommer på romjulstilbud, eller nyttår på noe elektronikk.

Butikkene må ha førprisen i 6 uker etter regler fra forbrukerrådet. Nå er flere varer skrudd opp med solid pris.

Så ser du varer du har lurt på med et voldsomt prishopp nå, som ikke har vært før, er det lov å håpe at varen settes ned til under prisen, før den kunstige pristoppen, ved nyåret.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
plankeby skrev (1 time siden):

Jeg skal prøve på nytt til mandag. For de fikk linken og kunne selv se at det ikke var relatert til Black Friday.

De svarte jo klart også. Prismatcher ikke tilbud.

Spørs vel litt hvem du treffer på også sikkert.

Har ikke prismatchet under Black week, men fikk prismatchet noen ssd'er for noen uker siden som var på tilbud hos annen butikk, det er jo klart at Komplett er tjent med fornøyde kunder og de er jo en stor aktør så de har sikkert like mye å gå på som konkurentene.

Når det gjelder årets Black week/Black Friday må jeg si at for min del har det bare vært tull hele greia egentlig, når endelig Black Friday kom så synes ikke jeg at jeg kunne se noe særlig forskjell med resten av uka, nei takke seg til Black Friday og kun det, akkurat som i USA, i neste uke skal de vel ha Cyber Monday hele uka også da🙈

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (59 minutter siden):

 

Når det gjelder årets Black week/Black Friday må jeg si at for min del har det bare vært tull hele greia egentlig, når endelig Black Friday kom så synes ikke jeg at jeg kunne se noe særlig forskjell med resten av uka, nei takke seg til Black Friday og kun det, akkurat som i USA, i neste uke skal de vel ha Cyber Monday hele uka også da🙈

Man er tross alt bra presset på pris i Norge. Vi selger faktisk flere lyd og bildeprodukter billigere enn i India!! Så vi er bortskjemte med priser kontra vår inntekt.

Black week er mest siste uka med gode priser før julen.

En selger sa på Elkjøp, vi har tilbud 11 måneder i året... 

Lenke til kommentar
8 hours ago, plankeby said:

Man er tross alt bra presset på pris i Norge. Vi selger faktisk flere lyd og bildeprodukter billigere enn i India!! Så vi er bortskjemte med priser kontra vår inntekt.

Black week er mest siste uka med gode priser før julen.

En selger sa på Elkjøp, vi har tilbud 11 måneder i året... 

Ikke så dumt som man kunne tro. Jeg kom hjem via Schipol i går og var innom og titta black friday tilbud i tax-free. Ble litt forundret da de fleste tilbudene lå over (i følge prisjakt.no) normal priser i Norge.

Lenke til kommentar

Det gir lite mening å klage så lenge butikker ikke får tak i varer og det er mange måneder å vente på ting man bestiller. Om man får det i hele tatt da, uavhengig av pris. Valutaen du sitter på blir bare mindre og mindre verdt for hver eneste dag, det er bare å kjøpe når du kan hvis det er noe du vil ha eller trenger og det kan kjøpes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sjalottløk skrev (14 timer siden):

Den der må du utdype. 

Vi må først ha et utgangspunkt. 😉 Den første setningen i Karl Marx "Kapital" påstår at rikdom «fremstår som en enorm opphopning av varer». Marx undret seg over kapitalismens styrke, dens overproduktivitet og hvordan den skaper en kilde til nye «behov» som vi ikke visste at vi hadde (jeg visste ikke at jeg trengte en dampvasker nå - enda jeg har solgt mange slike selv). Det kommersielle "toget" vi går i hver dag – en visuell oversvømming av lokkende dingser, fristende og smarte priser, pompøse annonser, røde prislapper og fordelaktige abonnements-avtaler – presenteres på denne oppkonstruerte måten. Det hele konseptet skjuler et enormt sosialt og økonomisk maskineri av produksjon og utveksling. Denne illusjonen av en "varefetisj". Å ha duppeditter som erstatning for evner og trivsel uten dem. Litt moro må vi ha med retorikk her.

Et par av mine tidligere innlegg om dette er sletta ser jeg. Uten at jeg forstår hvorfor eller fått beskjed. De var faktisk ikke så ille og det er mye  jobb tenke ut slikt. Men det er ikke tema her. Klage får man gjøre i graven. 

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dart said:

Vi må først ha et utgangspunkt. 😉 Den første setningen i Karl Marx "Kapital" påstår at rikdom «fremstår som en enorm opphopning av varer». Marx undret seg over kapitalismens styrke, dens overproduktivitet og hvordan den skaper en kilde til nye «behov» som vi ikke visste at vi hadde (jeg visste ikke at jeg trengte en dampvasker nå - enda jeg har solgt mange slike selv). Det kommersielle "toget" vi går i hver dag – en visuell oversvømming av lokkende dingser, fristende og smarte priser, pompøse annonser, røde prislapper og fordelaktige abonnements-avtaler – presenteres på denne oppkonstruerte måten. Det hele konseptet skjuler et enormt sosialt og økonomisk maskineri av produksjon og utveksling. Denne illusjonen av en "varefetisj". Å ha duppeditter som erstatning for evner og trivsel uten dem. Litt moro må vi ha med retorikk her.

Et par av mine tidligere innlegg om dette er sletta ser jeg. Uten at jeg forstår hvorfor eller fått beskjed. De var faktisk ikke så ille og det er mye  jobb tenke ut slikt. Men det er ikke tema her. Klage får man gjøre i graven. 

Nå går dette veldig offtopic, og det i en tråd der man ikke skal ha skam for slikt.
Jeg tror det er veldig få som er uenig med at forbruket burde gå ned, men jeg synes det blir litt enkelt å angripe BF. Det er ikke noen selvfølge at kjøp gjort på BF er unødvendig heller.

Jeg vil påstå at det er ytterst få nordmenn som kan sitte på en høy hest med pekefingern på de som handler på BF.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sjalottløk skrev (15 minutter siden):

Nå går dette veldig offtopic, og det i en tråd der man ikke skal ha skam for slikt.

Kun overfladisk og dekadent altså 🙂 Kjenner noen som ikke føler seg vel om de ikke har brukt halve lønna på klær... hver mnd. Mamma og Pappa syns de kunne betalt litt husleie. Særlig når vennene kommer og spiser fordi de er blakke av samme grunn også.

For hvert års BF & BW blir de enda mere dekadente. Varer fra fjorårets sløsing henger ubrukt i skapet. 

Lenke til kommentar

Det har vært en lunken BF. Jeg lurer på hvorfor. Det naturlige er jo å tenke at Pandemien er en grunn. Men jeg lurer også på om butikkene spekulerer i at vi har mere penger å bruke på materielle ting nå. Dette blir jo litt konspiratorisk, men jeg synes det ikke er helt utenkelig. Vi har jo vist at vi er villig til å betale overpris, og at vi gjerne vil ha materielle ting nå når det er lite annet å bruke penger på.

Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (2 minutter siden):

Det har vært en lunken BF. Jeg lurer på hvorfor. Det naturlige er jo å tenke at Pandemien er en grunn. Men jeg lurer også på om butikkene spekulerer i at vi har mere penger å bruke på materielle ting nå. Dette blir jo litt konspiratorisk, men jeg synes det ikke er helt utenkelig. Vi har jo vist at vi er villig til å betale overpris, og at vi gjerne vil ha materielle ting nå når det er lite annet å bruke penger på.

Har vel vært en standard black friday, var vel ingen som forventet store tilbud på ddr5, grafikkort og Intel 12 serien. Men gode tilbud på LG sine oled skjermer trekker opp. At vi i de siste åra har hatt ekstremt dyr elektronikk her i landet handler primært om at den norske økonomien har gått rett til helvete de siste 10 åra for å si det rett ut.

Ps5 koster det samme som PS4 gjorde i USA ved lansering, her er den rundt 75% dyrere f.eks

Lenke til kommentar
Just now, bruker-540634 said:

Har vel vært en standard black friday, var vel ingen som forventet store tilbud på ddr5, grafikkort og Intel 12 serien. Men gode tilbud på LG sine oled skjermer trekker opp. At vi i de siste åra har hatt ekstremt dyr elektronikk her i landet handler primært om at den norske økonomien har gått rett til helvete de siste 10 åra for å si det rett ut.

Ps5 koster det samme som PS4 gjorde i USA ved lansering, her er den rundt 75% dyrere f.eks

Er ikke helt enig. Tilbud på nye CPUer, RAM og grafikkort er ikke vanlig. Og de tilbudene som har vært på LG OLED ligger ca 10% over normalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...