Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

3 hours ago, kremt said:

Money money, women love it

En holdning som kvinner finner lite attraktivt. 

Jeg har selv hatt kjærester selv om jeg ikke er noen fangst. M.a.o under gjennomsnittet. Jeg er heller ikke rik. Eier ikke egen leilighet engang. Alle gangene har "det bare skjedd", og det eneste det har til felles at jeg aldri var på jakt etter kjæreste da det skjedde. Jeg har også bekjente som man skulle tro at hen kommer aldri til å få seg kjæreste pga x,y,z, men så fikk de seg kjæreste mot alle ods :shrug:

Vi lever i en så fucka verden at til og med det å være kjærester med noen har blitt politisert. Internettet (les. sosiale medier) var en stor fuckings feil. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fokkeslasken skrev (2 timer siden):

Er ikke dette med på å understøtte det at kvinner ser menn i all hovedsak som lite attraktive? Intet negativt i din retning ment med det altså, men tidligere statistikk i tråden fortalte jo at kvinner i all hovedsak anså rundt 80% av menn som lite attraktive, mens for menn om kvinner var det samme tallet 50%.

Nei, jeg syns det passer bedre med at kvinner leter etter andre ting enn attraktivitet når de skal stifte familie. Som jeg har vært inne på så mange ganger nå, så er det personligheten til fyren som er viktigst, for det nytter svært lite med en fin fyr å se på hvis han er en sjåvinist i dagliglivet, for å ta et eksempel. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 hours ago, leticia said:

Det er vel nettopp det. Mange av incels lever mer på internett som du sier, i stedet for i det virkelige liv. Så blir det en litt sånn selvoppfyllende profeti. For hvorfor skal de forsøke å dra ut i det virkelige liv og treffe noen når de allerede har bestemt seg for at "kvinner uansett er sånn". 

Min erfaring er at det er veldig mange menn som er sammen med damer som er penere enn dem utseendemessig.

Veldig enkelt å bli sugd inn i denne boblen og tror det er vanskeligå komme seg ut.

Man må rett og slett komme seg ut og møte folk for å innse at dette internettmiljøet ikke gjenspeiler virkeligheten. Hvertfall ikke i Norge.

Veldig enkelt å ta offerrollen. Skylde på andre fordi livet ikke er bra. Mye enklere enn å legge ned det harde arbeidet for å endre livssituasjonen.

Endret av hocanee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@leticia Hva synes du om kvinner i midten av 30-årene som klager på menn for at de har hatt dårlige forhold og er barnløse (eventuelt aleneforeldre), har de dårlig personlighet? Hvilket ansvar har de for seg selv? Eller er at det bare når menn som er ufrivillig single at du kan slenge ut man har dårlig personlighet? 

Når jeg forteller deg at jeg blir akseptert i utlandet, da er det plutselig ikke personligheten nei. Rart hvordan vinden snur alt etter hvordan du vil se det.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (14 minutter siden):

@leticia Hva synes du om kvinner i midten av 30-årene som klager på menn for at de har hatt dårlige forhold og er barnløse (eventuelt aleneforeldre), har de dårlig personlighet? Hvilket ansvar har de for seg selv? Eller er at det bare når menn som er ufrivillig single at du kan slenge ut man har dårlig personlighet? 

Når jeg forteller deg at jeg blir akseptert i utlandet, da er det plutselig ikke personligheten nei. Rart hvordan vinden snur alt etter hvordan du vil se det.

Hva som er en "dårlig" personlighet kommer an på hvem man spør. Jeg setter ikke likhetstrekk med at hvis man er singel så har man dårlig personlighet. Jeg sier hva jeg betegner som en dårlig personlighet, eller sagt på en annen måte, et dårlig kvinnesyn. Det er tross alt ganske mange som er i et forhold, er gift osv, som også har det jeg kaller for et dårlig kvinnesyn. (At de mener de er bedre enn kvinner på veldig mange områder, og at kvinners plass er som hjemmeværende husmor.)

Ufrivillig barnløse kvinner i midten av 30 årene må som ufrivillig single menn ta ansvar for seg selv og eventuelt endre på noe hvis de ønsker et forhold og ikke får dette. Ja, det kan godt hende at disse kvinnene har en dårlig personlighet, en som ikke passer med noen menn de har truffet på til nå. 

Når du sier at du blir akseptert i utlandet og at du tror dette ikke har med personligheten din å gjøre, så handler det om at jeg antar at du ikke plutselig har endret personlighet bare fordi du leter et annet sted, men at de kvinnene du finner der har andre prioriteringer enn det du finner hos en norsk kvinne.  Selvstendighet, og å ta ansvar for seg selv og egen økonomi settes høyt hos veldig mange norske kvinner. (Jeg tror også det ville vært mulig for deg å finne en dame i Norge, selv om du er mer konservativ enn mange norske kvinner setter pris på).

Jeg har sagt det til deg tidligere, det kan også være at rett og slett "markedet" i utlandet også kan være større og det derfor er lettere å få et treff. Rett og slett fordi det er så mange flere kvinner som bor i det området du søker enn det bor kvinner i Norge. 

Dette har absolutt ingenting med "vindretning" å gjøre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Colin. skrev (43 minutter siden):

@leticia Hva synes du om kvinner i midten av 30-årene som klager på menn for at de har hatt dårlige forhold og er barnløse (eventuelt aleneforeldre), har de dårlig personlighet? Hvilket ansvar har de for seg selv? Eller er at det bare når menn som er ufrivillig single at du kan slenge ut man har dårlig personlighet? 

Når jeg forteller deg at jeg blir akseptert i utlandet, da er det plutselig ikke personligheten nei. Rart hvordan vinden snur alt etter hvordan du vil se det.

Det kan være flere forskjellige grunner til det. Husker meg selv som 16-17 åring på ferie i utlandet og ferieflørter. Det føltes mye lettere, men det har med at jeg ikke var så sjenert i utlandet.

At du sliter mindre i utlandet kan ha noe med at du viser en helt annen personlighet i utlandet, og er det i land der kvinner vil flytte vekk fra, så ser de på deg som en billett ut. 

 

Angående det øverste avsnittet ditt, så er det litt anderledes enn ditt problem. Du klager jo på kvinner du ikke har kommet i forhold med. Du har jo til og med sagt tidligere, "hvis man har hatt tre forhold før man er 30 så er man dårlig på forhold", men er det egentlig ikke du som er dårlig på forhold som har bikket 30 og ikke vært i et noensinne? Du aner ikke en døyt hva du snakker om.

 

Endret av RRhoads
  • Liker 3
Lenke til kommentar
9 minutes ago, leticia said:

Jeg setter ikke likhetstrekk med at hvis man er singel så har man dårlig personlighet.

Det er nærmest det inntrykket jeg sitter med etter å ha lest dine siste innlegg. Men jeg kan ta feil eller ha misforstått. 🙂 

12 minutes ago, leticia said:

Når du sier at du blir akseptert i utlandet og at du tror dette ikke har med personligheten din å gjøre, så handler det om at jeg antar at du ikke plutselig har endret personlighet bare fordi du leter et annet sted, men at de kvinnene du finner der har andre prioriteringer enn det du finner hos en norsk kvinne.

Det er som du sier, min personlighet har ikke forandret seg uavhengig av hvor jeg søker. Derfor konkluderer jeg med at jeg ikke er god nok her, og at kravene som stilles her er ikke noen jeg kan nå.

17 minutes ago, leticia said:

Selvstendighet, og å ta ansvar for seg selv og egen økonomi settes høyt hos veldig mange norske kvinner. (Jeg tror også det ville vært mulig for deg å finne en dame i Norge, selv om du er mer konservativ enn mange norske kvinner setter pris på).

Vel, jeg er uføretrygdet på bygda. Som du sier er jeg også konservativ, uten at det betyr jeg ville behandlet noen dårlig eller trodd jeg var bedre enn de.

20 minutes ago, leticia said:

Jeg har sagt det til deg tidligere, det kan også være at rett og slett "markedet" i utlandet også kan være større og det derfor er lettere å få et treff. Rett og slett fordi det er så mange flere kvinner som bor i det området du søker enn det bor kvinner i Norge. 

Dette har absolutt ingenting med "vindretning" å gjøre. 

OK. 😊

16 minutes ago, RRhoads said:

Det kan være flere forskjellige grunner til det. Husker meg selv som 16-17 åring på ferie i utlandet og ferieflørter. Det føltes mye lettere, men det har med at jeg ikke var så sjenert i utlandet.

At du sliter mindre i utlandet kan ha noe med at du viser en helt annen personlighet i utlandet, og er det i land der kvinner vil flytte vekk fra, så ser de på deg som en billett ut.

Nei, jeg viser ikke noen annen personlighet. Jeg er ikke på jakt etter noen useriøst, og jeg ser på det som useriøst å ikke vise hvem jeg egentlig er.

17 minutes ago, RRhoads said:

Angående det øverste avsnittet ditt, så er det litt anderledes enn ditt problem. Du klager jo på kvinner du ikke har kommet i forhold med. Du har jo til og med sagt tidligere, "hvis man har hatt tre forhold før man er 30 så er man dårlig på forhold", men er det egentlig ikke du som er dårlig på forhold som har bikket 30 og ikke vært i et noensinne? Du aner ikke en døyt hva du snakker om.

Hva behager? Jeg har da vært i et forhold tidligere, og jeg har erfaring med kvinner og hvordan snakke til dem. Jeg er ikke helt uten erfaring. Hvis jeg ikke hadde hatt erfaring, så hadde jeg nok aldri hatt selvtillit til å skrive om min situasjon i det hele tatt. Så du tar feil når du sier jeg ikke aner en døyt hva jeg snakker om, jeg vet ihvertfall en liten døyt om hva jeg snakker om. 🫥

Lenke til kommentar
Colin. skrev (3 minutter siden):

Hva behager? Jeg har da vært i et forhold tidligere, og jeg har erfaring med kvinner og hvordan snakke til dem. Jeg er ikke helt uten erfaring. Hvis jeg ikke hadde hatt erfaring, så hadde jeg nok aldri hatt selvtillit til å skrive om min situasjon i det hele tatt. Så du tar feil når du sier jeg ikke aner en døyt hva jeg snakker om, jeg vet ihvertfall en liten døyt om hva jeg snakker om. 🫥

Hvorfor skriver du da at det ikke er mulig å finne seg dame for deg?

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, RRhoads said:

Hvorfor skriver du da at det ikke er mulig å finne seg dame for deg?

Jo det er mulig, men ikke her på berget av hva jeg har erfart. Jeg aksepterer at alle har de kravene de selv har, men noen av kravene synes jeg er tullete. Det må jeg få kunne mene. Av alle matcher på Tinder er sikkert 0.5% norske og de svarer ikke tilbake etter en høflig melding engang som regel, eventuelt hvis de gjør er det alltid jeg som må dra samtalen videre de få meldingene det går helt til de ikke gidder svare mer. Kjempe kjekt. 🙃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (2 minutter siden):

Det er nærmest det inntrykket jeg sitter med etter å ha lest dine siste innlegg. Men jeg kan ta feil eller ha misforstått. 🙂

Ikke min hensikt hvertfall. Det er kvinnesynet jeg har problemer med, ikke hvilken sivilstatus man har. Som sagt, det er ikke bare single som har et slikt syn. (Og i tillegg så er det sikkert flust av ufrivillig single som ikke har et slik syn i det hele tatt). 

 

Colin. skrev (4 minutter siden):

Det er som du sier, min personlighet har ikke forandret seg uavhengig av hvor jeg søker. Derfor konkluderer jeg med at jeg ikke er god nok her, og at kravene som stilles her er ikke noen jeg kan nå.

Det har du nok rett i, men du har kanskje også noen krav som ikke passer med de kvinnene vi har i Norge?

 

Colin. skrev (5 minutter siden):

Vel, jeg er uføretrygdet på bygda. Som du sier er jeg også konservativ, uten at det betyr jeg ville behandlet noen dårlig eller trodd jeg var bedre enn de.

Jeg forstår at det er vanskelig som uføretrygdet mann på bygda å finne seg noen. Særlig hvis man ikke søker etter dame et godt stykke utenfor bygda. Jeg påstår på ingen måte at du ville behandlet noen dårlig eller trodd du var bedre enn de, men for meg, bare det å ville være i et tradisjonelt forhold hvor kvinnen kun skal være hjemmeværende /eller deltidsarbeidende, er egentlig ensbetydende med at man setter seg selv over den andre (at denne ikke får mulighet til selvrealisering via jobb, og selvstendighet til å kunne styre egen økonomi). 

Jeg har som sagt før ikke noe problem med at folk velger denne løsningen. Men da det være på plass en sikkerhet for dama den dagen et forhold skulle bli slutt, og sparing til hennes pensjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (5 minutter siden):

Jo det er mulig, men ikke her på berget av hva jeg har erfart. Jeg aksepterer at alle har de kravene de selv har, men noen av kravene synes jeg er tullete. Det må jeg få kunne mene. Av alle matcher på Tinder er sikkert 0.5% norske og de svarer ikke tilbake etter en høflig melding engang som regel, eventuelt hvis de gjør er det alltid jeg som må dra samtalen videre de få meldingene det går helt til de ikke gidder svare mer. Kjempe kjekt. 🙃

Det er vel bare å styre langt unna tinder.  Har akkurat samme erfaring som deg med det.  Det var litt annerledes da den ble lansert.  Anbefaler å slette den og heller finne sosiale sammenhenger hvor kvinner deltar å bruke tida på.

Engasjer deg i lokalsamfunnet, da dukker det fort opp muligheter.  Skjønner at bøgda, hvor kvinner flytter fra når de fyller 16 og senest 18 ikke er enkleste markedet å være på.

På 10 år har jeg gått fra å være I til å være tydelig E på Mayer-Briggs.  Det har ikke vært enkelt og har krevd mye egeninnsats.  Tinder og diskusjon.no er neppe noen gode ting å bruke mye tid på, selv om jeg setter pris på innspillene dine på sistnevnte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

Vet du engang hva du svarer på ? Hva har jeg antatt ? 

 

Jeg har heller ikke sagt det, jeg kritiserer et misandrisk innlegg som i følge @leticia gir👇

Noe det ikke gjør det var syke hatefulle påstander om menn, hvorfor skal jeg ikke få lov til å svare på det ?

"Hvis X, så hadde nok det og det skjedd" er bare gjetning fra din side.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (13 timer siden):

Hvis X, så hadde nok det og det skjedd" er bare gjetning fra din side.

Jeg har ikke skrevet noe som helst som minner om dette, men ok.

Sitat

At det fins kvinner som tenker sånn er et like stort problem som at det fins menn som tenker sånn, forskjellen er vel at feminister hyller dette innlegget, men snudd på hodet så hadde de nok spydd. 

Jeg skrev dette, og det har jeg greit belegg for, det var en selverklært feminist som serverte det, og det var skrevet av en kvinnelig sjåvinist om ikke nødvendigvis en feminist, det har jeg ikke noe grunnlag for å si noe 100% om, men hele innlegget var jo gjennomsyra av sjåvinistisk å misandrisk tankegang, noen ganger går det an å kalle en spade for en spade, uten at jeg trenger å gjette. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (22 timer siden):

At det fins kvinner som tenker sånn er et like stort problem som at det fins menn som tenker sånn, forskjellen er vel at feminister hyller dette innlegget, men snudd på hodet så hadde de nok spydd

Dette.

"Hadde de nok spydd" betyr bare at du gjetter på hvordan noen ville reagert, og fremstiller det som en fasit. Du har ikke belegg for å si at det er noen dobbeltmoral her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (36 minutter siden):

"Hadde de nok spydd" betyr bare at du gjetter på hvordan noen ville reagert, og fremstiller det som en fasit.

Er det selve spyinga du reagerer på, eller det faktum at det hadde blitt reagert på ? Når jeg sier at de ville spydd så er poenget at de hadde funnet det avskyelig, med rette. 

 

knopflerbruce skrev (38 minutter siden):

Du har ikke belegg for å si at det er noen dobbeltmoral her.

Jo det har jeg da. Det var et fanatisk mannhatende innlegg fra en gal person som en selverklært feminist mente var bra saker, det var det ikke, og hadde saken vært snudd på hodet så kan jeg love deg at det hadde blitt reagert, igjen med rette. 

Har du noe annet enn kverulering å bidra med ?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
20 hours ago, Investigator224 said:

Det er vel bare å styre langt unna tinder.  Har akkurat samme erfaring som deg med det.  Det var litt annerledes da den ble lansert.  Anbefaler å slette den og heller finne sosiale sammenhenger hvor kvinner deltar å bruke tida på.

Engasjer deg i lokalsamfunnet, da dukker det fort opp muligheter.  Skjønner at bøgda, hvor kvinner flytter fra når de fyller 16 og senest 18 ikke er enkleste markedet å være på.

På 10 år har jeg gått fra å være I til å være tydelig E på Mayer-Briggs.  Det har ikke vært enkelt og har krevd mye egeninnsats.  Tinder og diskusjon.no er neppe noen gode ting å bruke mye tid på, selv om jeg setter pris på innspillene dine på sistnevnte.

Jeg leser hva du skriver, og jeg skal reflektere litt over hva som er den beste måten å komme i mål på for min egen del.

Tusen takk. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Jo det har jeg da. Det var et fanatisk mannhatende innlegg fra en gal person som en selverklært feminist mente var bra saker, det var det ikke, og hadde saken vært snudd på hodet så kan jeg love deg at det hadde blitt reagert, igjen med rette. 

Har du noe annet enn kverulering å bidra med ?

Nei, det var ikke et fanatisk mannehatende innlegg. Det var et innlegg fra en person som beskriver holdningen til noen menn. Og hvordan hun selv ser på disse mennene som har denne holdningen.  Man leser ting med de "brillene" man selv har på tydeligvis (Jeg liker ikke dine briller, og du liker tydeligvis ikke mine, eller feminister generelt da tydeligvis).

Hun beskriver også i innlegget at sterke menn løfter kvinner opp, ikke forsøker å trykke dem ned slik som svake menn gjør. Jeg må ta forbehold her om at man kan ha forskjellig oppfatning av hva en sterk og svak mann og sterk og svak kvinne vil si. Er det fysisk styrke, psykisk styrke, avhengighet, selvstendighet osv... Med en sterk kvinne så tenker jeg at det er snakk om en som er selvstendig / økonomisk uavhengig i hovedsak, men også har sterk mental styrke, og med svak mann så tenker jeg at det er en mann som ikke ønsker at kvinnen skal være selvstendig og økonomisk fri.  En sterk mann er altså da ikke en som jeg betegner som fysisk sterk, men en som anser at menn og kvinner er likeverdige / likestilte. 

Og hvordan i all verden har du grunnlag for å si at denne personen som skrev det innlegget er en gal person? Sitter du med legejournalen til denne personen? Eller er hun bare gal fordi det passer best for deg å beskrive henne slik fordi du misliker budskapet hun kommer med?

Jeg anser ikke @knopflerbruce som kverulanten her for å si det sånn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (8 minutter siden):

Nei, det var ikke et fanatisk mannehatende innlegg. Det var et innlegg fra en person som beskriver holdningen til noen menn. Og hvordan hun selv ser på disse mennene som har denne holdningen. 

Noen ble aldri nevnt, svake menn derimot, og det var et gjennomført misandrisk innlegg på alle mulige måter, men du skal få lov til å være uenig.

 

leticia skrev (10 minutter siden):

eller feminister generelt da tydeligvis).

Hvor har jeg sagt det ? Jeg mener feminisme er et nyttig verktøy, er du så glad i likestilling da ? Eller er det kirsebærplukkede fordeler som er ønskelig ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...