Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kremt skrev (3 minutter siden):

Money money, women love it

Hm... - hvem er det som sitter på de største verdiene i samfunnet? Spørs om ikke menn også loves it. Jeg vet nå hvertfall at for egen del så er det helt uinteressant hvor mye penger en partner måtte ha eller ikke ha, så sant ikke hans dårlige økonomi og elendige pengestyring gikk ut over min egen. (Sånn typisk at vi hadde mistet huset fordi han hadde gamblet bort penger, tatt opp lån (da spesielt usikret) bak min rygg. Kvinner tjener faktisk egne penger og kan ta vare på seg selv (helt uavhengig av om noen menn ikke måtte like det). 

Men det er jo ganske greit da hvis man selv ikke får seg dame å skylde på at man har for lite penger, for lav høyde, at kvinner er kravstore og kun går etter menn med bra utseende og feit lommebok. Da slipper man å ta tak i det man har som selv mangler, som er en personlighet som er ønsket av norske kvinner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (21 minutter siden):

Jeg ser det samme. Jeg tror det går en del personlighet og uvilje til å se det. 

 

leticia skrev (51 minutter siden):

Det er vel nettopp det. Mange av incels lever mer på internett som du sier, i stedet for i det virkelige liv. Så blir det en litt sånn selvoppfyllende profeti. For hvorfor skal de forsøke å dra ut i det virkelige liv og treffe noen når de allerede har bestemt seg for at "kvinner uansett er sånn". 

Min erfaring er at det er veldig mange menn som er sammen med damer som er penere enn dem utseendemessig.

Sosial angst er selvforsterkende hvis man gir etter for den.  Gutter / menn / incels, som aldri får prøvd seg i et forhold får problemer med å etablere forhold.   Det blir litt som med det å søke jobb om du aldri har hatt en jobb. 

Ellers så er dette med offermentalitet et svært dårlig livstriks generelt.  Det er lettere sagt enn gjort, men egentlig så er alt som ligger i fortiden irrelevant.  Man må ta den man er i dag, her og nå og hele tiden spørre seg:  Hva kan jeg gjøre akkurat nå for å gjøre livet mitt bedre?

Positive mennesker gjør positive ting.  Negative mennesker gjør negative ting.

Enhver styrke er en potensiell svakhet og enhver svakheter en potensiell styrke.  Har man aldri vært i et forhold, så kan det være en fordel og en styrke!

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 time siden):

Enig i hva du skriver. Kom tilfeldigvis over denne her, som gir god innsikt i hvorfor noen menn oppfører seg på en slik måte hvor de prøver å sette seg selv over kvinnene.

https://stralende-tanker.com/livet/dette-er-grunnen-til-at-svake-menn-ikke-takler-a-elske-sterke-kvinner/

Her var det mye påstander, litt projisering kanskje, men likefullt er dette helt greit for folk, men jeg er ikke like sikker på om det hadde vært like greit om det var snakk om sterke menn å svake kvinner.

Personlig vil jeg påstå at dette var et temmelig misandrisk innlegg fra denne personen, for det hadde definitivt vært sett på som et eksempel på misogyni om rollene var snudd.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 minutter siden):

Her var det mye påstander, litt projisering kanskje, men likefullt er dette helt greit for folk, men jeg er ikke like sikker på om det hadde vært like greit om det var snakk om sterke menn å svake kvinner.

Personlig vil jeg påstå at dette var et temmelig misandrisk innlegg fra denne personen, for det hadde definitivt vært sett på som et eksempel på misogyni om rollene var snudd.

Fullstendig enig. Denne fremstillingen er ganske så giftig. Her forbinder man også selvtillit med svak eller sterk, noe som er en horribel fremstilling av mennesker!

Ett nedbrutt menneske er ikke sterk eller svak, men har vært rundt veldig giftige mennesker. Her blir sterk satt i bås med beskyttet og velutviklet. Man trenger gode mennesker rundt seg for å ha selvtillit, samt riktig veiledning for selvutvikling.

Endret av Neffi
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (14 timer siden):

Det er igrunn ganske mye ved deg i denne tråden somrelatert til det å "burde vite bedre".

Det var ikke noe forsøk på å redusere dine meninger. Derimot var det et hint til at når vi diskuterer og én tolkning av noe betyr en ting og en annen tolkning betyr noe annet, da bytter du gjerne tolkning der det passer deg. Dermed blir slike ting som kan, med litt godvilje, tolkes på to måter etterhvert meningsløse.

Her var det altså spesifikt at jenter blir kvinner og gutter blir menn. Én måte å lese det på er at rent biologisk er det jo et aksiom. Kulturelt er det ikke nødvendigvis det. Så kan du jo spørre om det er nødvendig å påpeke noe så selvsagt, og det er mulig det ikke var den helt selvfølgelig og åpenbare sannhet at en biologisk gutt blir en biologisk mann jeg mente. Da til referanse ting som "ta det som en mann", for eksempel.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (6 timer siden):

Er vel bare å kaste litt servietter...

Eller spytte.

knopflerbruce skrev (6 timer siden):

Jeg forventer selvsagt at noen blir butthurt, for det er forskjell på hvem som kommer med spydighetene i denne tråden.

Ja, du forventer vel det. Nok et bevis på at hva du forventer ikke alltid stemmer med virkeligheten.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
hocanee skrev (4 timer siden):

Jeg jobber i sentrum der jeg bor og ser hver dag mange menn med gjenomsnittsutseende med kjæreste.

Det at det bare er de peneste mennene som  har sjanse på datingmarkedet stemmer ikke alltid overens med det virkelige liv.

Er enkelt å leve klistret til skjermen i dag og lese alt pisset på twitter og forums og havne i en boble. 

Har lest hva incels beskriver av kvinner, men det stemmer rett og slett ikke med inntrykket jeg ser i det virkelige liv.

Enig i dette, men de har kanskje ikke møtt sine kjærester på Tinder..?

Lenke til kommentar
leticia skrev (2 timer siden):

Det er vel nettopp det. Mange av incels lever mer på internett som du sier, i stedet for i det virkelige liv. Så blir det en litt sånn selvoppfyllende profeti. For hvorfor skal de forsøke å dra ut i det virkelige liv og treffe noen når de allerede har bestemt seg for at "kvinner uansett er sånn". 

Min erfaring er at det er veldig mange menn som er sammen med damer som er penere enn dem utseendemessig.

Bare en digresjon som datt inn i hodet mitt med dét:
Er ikke dette med på å understøtte det at kvinner ser menn i all hovedsak som lite attraktive? Intet negativt i din retning ment med det altså, men tidligere statistikk i tråden fortalte jo at kvinner i all hovedsak anså rundt 80% av menn som lite attraktive, mens for menn om kvinner var det samme tallet 50%.

Kanskje disse egentlig er omtrent like attraktive?

Lenke til kommentar
leticia skrev (1 time siden):

Men det er jo ganske greit da hvis man selv ikke får seg dame å skylde på at man har for lite penger, for lav høyde, at kvinner er kravstore og kun går etter menn med bra utseende og feit lommebok. Da slipper man å ta tak i det man har som selv mangler, som er en personlighet som er ønsket av norske kvinner. 

Skjønner hva du mener, men dette er vel et større Tinderproblem enn et "virkelig liv"-problem.

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Her var det mye påstander, litt projisering kanskje, men likefullt er dette helt greit for folk, men jeg er ikke like sikker på om det hadde vært like greit om det var snakk om sterke menn å svake kvinner.

Personlig vil jeg påstå at dette var et temmelig misandrisk innlegg fra denne personen, for det hadde definitivt vært sett på som et eksempel på misogyni om rollene var snudd.

Du kan helt sikkert skrive noe tilsvarende om svake kvinner, selv om innholdet blir noe annerledes. Det er ingen her som hevder at den type kvinner som ikke kan takle en sterk mann ikke eksisterer. Men, siden trådens topic er MENNS problemer blir det liksom ikke så relevant å snakke om settinger der kvinner forblir single av en slik grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Det var ikke noe forsøk på å redusere dine meninger. Derimot var det et hint til at når vi diskuterer og én tolkning av noe betyr en ting og en annen tolkning betyr noe annet, da bytter du gjerne tolkning der det passer deg. Dermed blir slike ting som kan, med litt godvilje, tolkes på to måter etterhvert meningsløse.

Her var det altså spesifikt at jenter blir kvinner og gutter blir menn. Én måte å lese det på er at rent biologisk er det jo et aksiom. Kulturelt er det ikke nødvendigvis det. Så kan du jo spørre om det er nødvendig å påpeke noe så selvsagt, og det er mulig det ikke var den helt selvfølgelig og åpenbare sannhet at en biologisk gutt blir en biologisk mann jeg mente. Da til referanse ting som "ta det som en mann", for eksempel.

Jeg stilte deg et spørsmål. Du kunne valgt å svare på det.

Poenget er at det er høyst uklart hva det å "bli en kvinne" eller "bli en mann" vil si, om det ikke vil si å bare bli en voksen versjon av seg selv. Er en kvinne som har vokst opp og fått "stereotypisk manneadferd" blitt til en mann? Svaret på det må jo være "nei", hun har blitt til en kvinne, siden hobbyer, væremåte etc ikke er slik vi definerer kjønn.

Det ville vært utrolig klossete hvis vi faktisk mente at "å bli en mann" betydde å være nødt til å innordne seg etter en snever bås av akseptert adferd som noen har ment er "typisk for sitt kjønn". Det er kanskje derfor vi har feminisme og kjemper for likestilling i dette landet - nettopp fordi dette VAR normer og det kreves litt innsats for å eliminere fenomenet?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (11 minutter siden):

Men, siden trådens topic er MENNS problemer blir det liksom ikke så relevant å snakke om settinger der kvinner forblir single av en slik grunn.

At det fins kvinner som tenker sånn er et like stort problem som at det fins menn som tenker sånn, forskjellen er vel at feminister hyller dette innlegget, men snudd på hodet så hadde de nok spydd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (7 minutter siden):

At det fins kvinner som tenker sånn er et like stort problem som at det fins menn som tenker sånn, forskjellen er vel at feminister hyller dette innlegget, men snudd på hodet så hadde de nok spydd. 

Du bare antar masse greier her som passer inn i ditt narrativ om feminister. "Svake kvinner" gjør ikke at menn velges bort på Tinder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (2 minutter siden):

Du bare antar masse greier her som passer inn i ditt narrativ om feminister.

Vet du engang hva du svarer på ? Hva har jeg antatt ? 

 

knopflerbruce skrev (3 minutter siden):

Svake kvinner" gjør ikke at menn velges bort på Tinder.

Jeg har heller ikke sagt det, jeg kritiserer et misandrisk innlegg som i følge @leticia gir👇

Sitat

god innsikt i hvorfor noen menn oppfører seg på en slik måte hvor de prøver å sette seg selv over kvinnene.

Noe det ikke gjør det var syke hatefulle påstander om menn, hvorfor skal jeg ikke få lov til å svare på det ?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (37 minutter siden):

At det fins kvinner som tenker sånn er et like stort problem som at det fins menn som tenker sånn, forskjellen er vel at feminister hyller dette innlegget, men snudd på hodet så hadde de nok spydd. 

Tull! Jeg er feminist, men reagerte øyeblikkelig på at artikkelen var nedsettende på helt feil grunnlag. 

At menn tiltrekkes av søte og ydmyke kvinner handler om forventinger og rollemønster, ikke svak eller sterk.

Kvinner som ikke er søte og ydmyke (slike som meg) blir ikke sett på som sterk, men som avvik fra rollemønsteret. Det blir som å skulle sette sammen to puzzlebiter som plutselig ikke passer sammen i den dynamikken man forventer. Bare så enkelt.

Skruen må passe til mutteren. Gjør det ikke det, så passer den ikke. Ikke noe å buhue over.

Eller for å snu på det, menn er ikke svake bare fordi de liker å spille rollen de er opplært til å spille. De bare lever ut seg selv. Det er jo positivt i grunn. 

Endret av Neffi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (7 minutter siden):

Tull! Jeg er feminist,

Jeg har aldri inkludert deg, men @leticia er feminist om jeg ikke har misforstått, og det var nok skribenten også. Alle feminister er ikke like i tankegangen, hvis du tror det så tror du feil. 

 

Neffi skrev (9 minutter siden):

Skruen må passe til mutteren. Gjør det ikke det, så passer den ikke. Ikke noe å buhue over.

Men det er greit å påpeke at visse fundamentalistiske elementer eksisterer eller ? At det ikke er noe ålreit med sånne holdninger eller gjelder det bare når menn har dem ? Påpeke at noen holdninger er kjipe uansett det er å buhue ? I

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 minutter siden):

Men det er greit å påpeke at visse fundamentalistiske elementer eksisterer eller ? At det ikke er noe ålreit med sånne holdninger eller gjelder det bare når menn har dem ? Påpeke at noen holdninger er kjipe uansett det er å buhue ? I

Klart vi skal si ifra om holdninger og ting som er kjipe. Mennesker har et negativt bias for å finne feil, fordi vi er naturlige problemløsere. Så det vil vi jo gjøre. Mitt poeng var at om mutteren eller skuren ikke passer, så trenger man ikke angripe noen av den grunn.

Endret av Neffi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...