Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

 Kvinner gjør dette oftere enn kvinner tror, for enkelte kvinner tror at de gjør mannen en tjeneste når de begår seksuelle overgrep(min egen opplevelse med det var sånn). Bare ta en edru tur på byen, nå til dags tafser kvinner like mye eller mer enn menn, enkelte kvinner har enn tendens til å se flisa nå til dags føler jeg, men tenker ikke et sekund over bjelka i eget øye.

Jeg føler med deg i din opplevelse. Men dette er ikke kjønnsbetinget. Menn som begår overgrep (regner med du snakker om barn her) framstiller det også som noe fint dem imellom, noe som må være deres "fine" hemmelighet. Jeg drar ikke ut på byen, så akkurat det kan jeg ikke uttale meg om. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Colin. skrev (3 timer siden):

Helt greit å holde seg slank og fin, men når de begynner å trene muskler i den grad at det buler ut, der de ser mer maskuline ut enn feminine, så synes ihvertfall jeg personlig det ikke ser bra ut. Kan vel ikke bare være meg som synes at de som går rundt og preker om hvor flinke de er til ditt og datt stinker selvgodhet og feminisme i den grad at det ikke er å foretrekke. Hadde aldri klart å levd med noen som skulle tatt min rolle i heimen som den maskuline beskytteren.

Det finnes ikke noe mer selvrealiserende enn å oppfostre et nytt unikt menneske.

 

Man kan da fint være feminin og ha markerte muskler. Det er ikke DET som er femininitet vs maskulinitet.

Det er mange jenter som ikke liker sixpack på menn, også, det betyr jo ikke at de vil ha mindre maskuline menn av den grunn.

Forøvrig har det ingenting med å preke om "hvor flinke de er", men at en god del av oss har en viss interesse av å holde oss i grei form. Og, hvis man trener er det ofte et naturlig samtaletema i kretser der andre trener noe i samme kategori. Jeg har en fin gjeng på Strava som prater litt oss imellom, inkludert kvinner.

Hvis det ikke finnes noe mer selvrealiserende enn å oppfostre et nytt menneske, må vi få kommunisert det ut til de mennene som helst vil at kvinnen skal gå ned i stilling og ordne med ungens daglige behov.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (9 minutter siden):

Skal be for deg leticia. Dette livet er ikke det eneste. Jo fortere man aksepterer det, jo fortere kan man redde seg selv.

Jeg syns det er dumt at du kaster bort livet på å tro dette her. Leve et begrenset liv fullt av religiøse regler for så å finne ut at når det er slutt og du tror det skal fortsette, så er det faktisk slutt. Så du trenger ikke å kaste bort energien på å be for meg. Lev heller livet til det fulle mens du har det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (5 minutter siden):

Men dette er ikke kjønnsbetinget.

Statistikken mener at menn begår flere overgrep, men jeg tipper det er mye statistikken ikke viser, seksuelle overgrep handler om makt ikke sex, det begås overgrep mot de man har makt over, jeg tipper vi på et eller annet punkt vil avsløre at kvinner neppe er stort bedre, jeg tipper veldig lite av det min generasjon av gutter ble utsatt for er med i statistikken, for kvinner gjør ikke sånt. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (55 minutter siden):

Jeg vet hva det var og hva det er nå. 👌

Et liv uten Gud er et liv uten mening. Det sies jo at det som er godt skal males som ondt, og det som er ondt skal hylles som noe godt. Mye av det stemmer i tiden man lever i når det gjelder forskjellige emner. Det er litt trist leticia, at du ikke føler et liv med barn i seg selv ville vært komplett. Det er trist at denne tankegangen får spre seg, noe som gjør at mange utsetter det å bli foreldre, og i mange tilfeller utsetter det så lenge at de kanskje går glipp av muligheten. Da ender man opp i et dystopisk samfunn der 40-åringer omtaler seg selv som en premie mens de sitter der ensomme, deprimerte og barnløse. En karriere alene vil aldri kunne oppveie for at man går glipp av å bli foreldre.

Tinder er ikke nødvendigvis problemet, det har jeg sagt mange ganger. Det er kulturen man er i som avgjør hvorvidt man lykkes der eller ikke. Altså, norske kvinner er frie til å velge det de vil, men de er ikke immune mot kommentarer som i mange tilfeller er helt på sin plass.

Fordi å være den maskuline beskytteren av familien, innebærer å skaffe til veie mat, husrom, beskyttelse mot farer, holde familien samlet. Hvis du vil ta den rollen, fint for deg. Jeg ville ikke vært med noen som skulle gjort min egen rolle betydningsløs og at jeg skulle måtte levd i bakvendtland.

Folk kommenterer det meste, men hvis man skal kommentere kvinner og det er "på sin plass", er det greit å kommentere menn som leter etter Thai-damer også. Just saying. Du får ikke det ene uten det andre. Det er minst like legitimt å synse og mene ting rundt dette som rundt f.eks. kvinners holdninger til singellivet/barnløshet.

Nå er jo også poenget at hvis rollen til en mann kun er å være forsørger, og han ikke kan innta andre roller, er han igrunn ganske verdiløs. One trick pony-opplegg er ikke veldig tiltrekkende. Litt som at kvinner som kun kan amme og stå på kjøkkenet og lage mat, ikke er spesielt sexy. Vi vil jo ha dem som er spreke nok til å bli med på de fysiske aktivitetene vi finner interessante - fremfor noen som blir andpusten etter en kilometer med lett jogging. Det er også bare sunt hvis hun kan være en beskytter selv. Bedre med to beskyttere enn en. Det gjør heller ingenting om man er flere om samme oppgave, akkurat som at et fotballag tross alt har flere midtstoppere (som regel).

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Statistikken mener at menn begår flere overgrep, men jeg tipper det er mye statistikken ikke viser, seksuelle overgrep handler om makt ikke sex, det begås overgrep mot de man har makt over, jeg tipper vi på et eller annet punkt vil avsløre at kvinner neppe er stort bedre, jeg tipper veldig lite av det min generasjon av gutter ble utsatt for er med i statistikken, for kvinner gjør ikke sånt. 

At det er mørketall som gjelder "lette overgrep" mot menn, er jeg enig i - men det betinger jo at noen faktisk sier fra om det og lager en slags mannlig versjon av metoo. Skjønt, lykke til med det - den eneste dagen når mannsdagen trengs, er 8. mars, hvor det i hovedsak er et sutreargument fordi man ikke vil ha noen kvinnedag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 minutt siden):

men det betinger jo at noen faktisk sier fra om det

Hva tror du skjer om noen sier i fra ? Hvordan kan et lite barn si i fra ? Hva om det seksuelle overgrepet fremsto som lek i mange år ? Hvor ofte hører man om kvinner som anmelder overgrep etter flere år, tror du menn\gutter kan gjøre det på samme måte ?  Jeg tipper vi trenger veldig mye holdningsendring i samfunnet før det skjer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, knopflerbruce said:

Man kan da fint være feminin og ha markerte muskler. Det er ikke DET som er femininitet vs maskulinitet.

Det er mange jenter som ikke liker sixpack på menn, også, det betyr jo ikke at de vil ha mindre maskuline menn av den grunn.

Hvis du leser hva jeg skriver, så skriver jeg "ser". Som i, fra et overfladisk utseende-fokus. De kan være kjempe feminine mentalt sett, men muskler forbinder de aller fleste med noe maskulint.

10 minutes ago, knopflerbruce said:

Forøvrig har det ingenting med å preke om "hvor flinke de er", men at en god del av oss har en viss interesse av å holde oss i grei form. Og, hvis man trener er det ofte et naturlig samtaletema i kretser der andre trener noe i samme kategori. Jeg har en fin gjeng på Strava som prater litt oss imellom, inkludert kvinner.

Kan holde seg i fin form uten å trene muskler.

12 minutes ago, knopflerbruce said:

Hvis det ikke finnes noe mer selvrealiserende enn å oppfostre et nytt menneske, må vi få kommunisert det ut til de mennene som helst vil at kvinnen skal gå ned i stilling og ordne med ungens daglige behov.

Jeg regner med de fleste menn som har tatt på seg ansvaret av å få egen familie, faktisk er med på å ta seg av ungenes daglige behov...

15 minutes ago, leticia said:

Jeg syns det er dumt at du kaster bort livet på å tro dette her. Leve et begrenset liv fullt av religiøse regler for så å finne ut at når det er slutt og du tror det skal fortsette, så er det faktisk slutt. Så du trenger ikke å kaste bort energien på å be for meg. Lev heller livet til det fulle mens du har det. 

Jeg kjenner sannheten. Jeg skal be for deg. Ser ikke på det som å kaste bort energi, om det kan føre til at du også aksepterer sannheten.

Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (2 timer siden):

Svært beskrivende for "likestillingen" i hele det norske samfunnet nå. Ikke bare i helsevesenet.

Her er en til beskrivelse av hvordan det er å være mann i 2023:

Min kones blåøye

Hadde fordommene satt like løst om kjønnene var motsatt? - Neppe!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Colin. skrev (2 timer siden):

Det er litt trist leticia, at du ikke føler et liv med barn i seg selv ville vært komplett. Det er trist at denne tankegangen får spre seg, noe som gjør at mange utsetter det å bli foreldre, og i mange tilfeller utsetter det så lenge at de kanskje går glipp av muligheten. Da ender man opp i et dystopisk samfunn der 40-åringer omtaler seg selv som en premie mens de sitter der ensomme, deprimerte og barnløse. En karriere alene vil aldri kunne oppveie for at man går glipp av å bli foreldre.

Jeg tror veldig mye av problemet som oppstår hos kvinner, og som gjør det vanskelig å 'bare være hjemme', er at man blir veldig isolert fra 'det menneskelige sosiale samfunnet'. Vet dette kommer ut litt hardt, men det kan fort sammenlignes med fengselstraff, når man låses fast og ikke får være med på 'å bygge samfunnet videre', og ikke får en stemme i samfunnet. For man får begrenset med kompetanse til å ta del. Nå snakker jeg om menneskelige behovm helt uavhengig av kjønn, og jeg håper at du klarer å forestille deg det. 

Det er ikke det at barn ikke er stort og fantastisk. Men man blir fryktelig ensom hvis noen barn er dine eneste medspillere i livet. Det er begrenset hvor mye barn kan stimulere en intellektuelt. Og det er her 'tradisjonelle menn' får mye pes, fordi det virker som om at de tror at kvinner ikke er mennesker med menneskelige behov, bare fordi at de kan få barn. 

Se på fugler og hvordan de gjør det. Der drar 'mamma-fuglene' også ut for å hente mat til ungene. De bygger også på reiret. Det er liksom kun noen mennesker - menn - som tror at det å få barn er nok. Jeg er rimelig sikker på at vi kunne vist fram med scanning av hjernen til kvinner som holdes hjemme slik faktisk krymper (altså nevronbaner). Mennesker trenger å lage ting med hendene, og de trenger gruppetilhørighet i samfunnet de lever i.

Faktisk reklamerer du ganske dårlig for en Gud når du markedsfører en levestil som ikke er sunn for kvinner. Du dytter Gud vekk fra kvinner. Tenk litt på det. For hvis kvinner er mennesker før kjønn, så vil de ha menneskelige behov før kjønnsuttrykket blir gjeldende. 

 

Endret av Neffi
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

@Colin. Jeg kjenner fryktelig mange personlig kristne kvinner, men bare et bittelite fåtall av disse har funnet seg kristne menn av den 'tradisjonelle' typen, og det tror jeg ligger i at de ikke vil settes i et marginalisert bur, hvor de ikke får ta del i storsamfunnet. For det er ikke bærekraftig på et menneskelig nivå. Altså grunnleggende menneskelige behov.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

@Colin. Det kristne og ikke kristne kvinner hører når du legger fram ditt budskap er "Jeg trenger at du gjør deg uviktig i verden og samfunn, fordi jeg har et behov for at du skal trenge meg, fordi jeg ikke tror noen kan ville ha meg og elske meg bare fordi jeg er meg. Jeg trenger at du utsletter deg selv, for at jeg skal få være".

Du serverer deg selv på et partner-marked som usympatisk og du gjør det med å gjemme deg bak Gud.

Og jeg forteller deg dette fordi jeg syns synd på deg, for du tror det er høyden din som avskrekker kvinner.

Endret av Neffi
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (7 timer siden):

Nå er det jo ikke "vår" feil at du tydeligvis liker å involvere deg med (avvikende) kvinner som ikke liker moderne likestilling, da.

Uff, ja. Den feministen jeg var gift med var fryktelig avvikende i hvordan hun ville ha ting delt likt.

knopflerbruce skrev (7 timer siden):

Jeg tror ikke noen av de kvinner som argumenterer mot deg i tråden her ville ivret etter å opprettholde denne ideen med at "menn gjør alt det tunge arbeidet". De fleste kvinner er jo mer enn sterke nok til å takle det selv, og for mange er det et poeng å faktisk ta disse jobbene fordi man er i stand til det og ikke vil bli dullet med som en eller annen Nora.

Det er ikke snakk om hva de kan gjøre. Det er snakk om hva de faktisk gjør og hvordan de direkte sier at de vil ha det. Og nå påstår du kvinner ser på det som å bli dullet med om mannen bytter dekk? Den var ny.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (6 timer siden):

Kan du nevne noen navn/brukernavn på disse noen? Hvis du vet om folk som står for dette, er det bare å henvise til dem. Jeg kjenner meg f.eks. ikke igjen, jeg har aldri sagt at kvinner og menn er identiske. Bl.a. har vi ulike genitalia - det er jo åpenbart. Men man trenger ikke late som at ulikhetene er noe mer omfattende enn de faktisk er. Menn og kvinner er faktisk ganske like, når alt kommer til alt (men ikke HELT like).

Det er jo ellers bare å se på debattantene i denne tråden, så ser en et godt bilde på virkelighetens mangfold. Vi er åpenbart ganske ulike, og det finnes kvinner som likner mer på deg som person enn på meg - og motsatt. Som person, har jeg nok mer til felles med trådens kvinner enn med deg, fordi variasjonen innad blant kjønn er mye større enn variasjonen mellom dem.

Vel... Har du aldri hørt noen som mener man er født like og enhver forskjell stammer fra kultur og oppvekst så for all del. Deg om det.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (6 timer siden):

Forøvrig: mange klager over at kvinner ikke føder nok barn til at samfunnet går rundt i dag. Kanskje det er de tradisjonelle kjønnsrollene som har skapt problemet? Jeg mener, vi har jo laget oss et system hvor det er den samme som lager barnet (og dermed avgjør fødselsratene) som forventes å ofre karriere o.l. om de velger å få barn. Da sier det seg jo litt selv at det er flere som velger det bort. Hvis vi hadde flyttet om på dette slik at den som ikke fødte barnet er den som ofrer karrieren, kanskje det ville vært lettere for selvrealiserende kvinner å få barn tidlig, Det er jo også en grei arbeidsdeling: den ene ofrer kroppen for en periode, hvor den andre ofrer seg på andre måter i den samme perioden - fremfor at det bare er den ene som tar støyten.

Og det står man jo fritt til i dag. Eller sier du kvinner er så evneveike at de ikke klarer ytre sin mening til sin bedre halvdel og dermed bare blir hjemme fordi de ikke klarer stå på sitt? Jeg tror ikke så dårlig om våre kvinner hvertfall. Det ligger nok noe annet bak, og jeg tror kvinner heller tar valget av egen fri vilje oftere enn man liker å tro.

Lenke til kommentar
leticia skrev (3 timer siden):

Vi (du og jeg) har nok forskjellig oppfatning av hva som ligger i feminisme. Jeg mener at feminisme og humanisme går hånd i hånd. Jeg forholder meg til definisjonen av feminisme, ikke hva alle andre legger i ordet. Eller hva andre folk prøver å legge i ordet. 

Du vil nok finne mange som legger "feminister" i ordet. Altså, det de ser og opplever fra de som selv kaller seg feminister blir tillagt hva feministe står for og er. Litt som at en viss politisk retning som var grobunnen for andre verdenskrig per definisjon står for noe helt annet enn hva man oppfatter fra de som benevner seg med det navnet. Tross alt betyr navnet "Nasjonal Sosialisme", og var på papiret ikke mye mer skremmende enn noen andre politiske retninger. Men se hvordan det gikk når man fikk blod på tann. Slik mange oppfatter at også har skjedd med feminismen, og at den opprinnelige egalitære versjonen er forkastet for flere ti-år siden til fordel for en mer fientlig innstilt bevegelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Neffi said:

Jeg tror veldig mye av problemet som oppstår hos kvinner, og som gjør det vanskelig å 'bare være hjemme', er at man blir veldig isolert fra 'det menneskelige sosiale samfunnet'. Vet dette kommer ut litt hardt, men det kan fort sammenlignes med fengselstraff, når man låses fast og ikke får være med på 'å bygge samfunnet videre', og ikke får en stemme i samfunnet. For man får begrenset med kompetanse til å ta del. Nå snakker jeg om menneskelige behovm helt uavhengig av kjønn, og jeg håper at du klarer å forestille deg det. 

Det er ikke det at barn ikke er stort og fantastisk. Men man blir fryktelig ensom hvis noen barn er dine eneste medspillere i livet. Det er begrenset hvor mye barn kan stimulere en intellektuelt. Og det er her 'tradisjonelle menn' får mye pes, fordi det virker som om at de tror at kvinner ikke er mennesker med menneskelige behov, bare fordi at de kan få barn. 

Se på fugler og hvordan de gjør det. Der drar 'mamma-fuglene' også ut for å hente mat til ungene. De bygger også på reiret. Det er liksom kun noen mennesker - menn - som tror at det å få barn er nok. Jeg er rimelig sikker på at vi kunne vist fram med scanning av hjernen til kvinner som holdes hjemme slik faktisk krymper (altså nevronbaner). Mennesker trenger å lage ting med hendene, og de trenger gruppetilhørighet i samfunnet de lever i.

Faktisk reklamerer du ganske dårlig for en Gud når du markedsfører en levestil som ikke er sunn for kvinner. Du dytter Gud vekk fra kvinner. Tenk litt på det. For hvis kvinner er mennesker før kjønn, så vil de ha menneskelige behov før kjønnsuttrykket blir gjeldende. 

 

Her var det mye rart. Å sidestille hjemmeværende flotte kvinner med å være i fengsel... yikes.

Menneskelige behov ja. Mhm.

Det man trenger - er et samfunn der en kvinne og en mann, holder sammen... og ikke går på rundgang. Men akk, det er for mye å forvente vel?

Rart hvordan du skal bestemme hva som er en sunn levestil for andre. Finnes nok av mennesker som har det supert i tradisjonelle forhold. Og hvis noen må tilfredsstille intelligensen, hvorfor kan ikke det være partneren?

1 hour ago, Neffi said:

@Colin. Jeg kjenner fryktelig mange personlig kristne kvinner, men bare et bittelite fåtall av disse har funnet seg kristne menn av den 'tradisjonelle' typen, og det tror jeg ligger i at de ikke vil settes i et marginalisert bur, hvor de ikke får ta del i storsamfunnet. For det er ikke bærekraftig på et menneskelig nivå. Altså grunnleggende menneskelige behov.

Så flott for dem. Supert at de finner noen som de trives med og som de holder sammen med!

1 hour ago, Neffi said:

@Colin. Det kristne og ikke kristne kvinner hører når du legger fram ditt budskap er "Jeg trenger at du gjør deg uviktig i verden og samfunn, fordi jeg har et behov for at du skal trenge meg, fordi jeg ikke tror noen kan ville ha meg og elske meg bare fordi jeg er meg. Jeg trenger at du utsletter deg selv, for at jeg skal få være".

Du serverer seg selv på et partner-marked som usympatisk og du gjør det med å gjemme deg bak Gud.

Og jeg forteller deg dette fordi jeg syns synd på deg, for du tror det er høyden din som avskrekker kvinner.

Neffi, de du trenger å synes synd på, er de som har blitt villedet til å gå glipp av noe av det fineste i denne verden. De som utsatte det fineste fordi de ble lurt til å tro de ble mer betydningsfull som menneske av å ha en flott karriere eller ble lurt til å tro at å ha mange forskjellige partnere i etableringsfasen er "normalt". De som nå sitter alene i middelalderen.

For min del Neffi, så kan jeg, som mann som snart tar fatt på midten av livet, møte en kvinne i fremtiden som kan gjøre meg lykkelig mer enn det en eneste jobb eller karriere kan. For meg er det håp.

Lenke til kommentar
Gjest 764ff...403
Colin. skrev (2 minutter siden):

Her var det mye rart. Å sidestille hjemmeværende flotte kvinner med å være i fengsel... yikes.

Menneskelige behov ja. Mhm.

Det man trenger - er et samfunn der en kvinne og en mann, holder sammen... og ikke går på rundgang. Men akk, det er for mye å forvente vel?

Rart hvordan du skal bestemme hva som er en sunn levestil for andre. Finnes nok av mennesker som har det supert i tradisjonelle forhold. Og hvis noen må tilfredsstille intelligensen, hvorfor kan ikke det være partneren?

Så flott for dem. Supert at de finner noen som de trives med og som de holder sammen med!

Neffi, de du trenger å synes synd på, er de som har blitt villedet til å gå glipp av noe av det fineste i denne verden. De som utsatte det fineste fordi de ble lurt til å tro de ble mer betydningsfull som menneske av å ha en flott karriere eller ble lurt til å tro at å ha mange forskjellige partnere i etableringsfasen er "normalt". De som nå sitter alene i middelalderen.

For min del Neffi, så kan jeg, som mann som snart tar fatt på midten av livet, møte en kvinne i fremtiden som kan gjøre meg lykkelig mer enn det en eneste jobb eller karriere kan. For meg er det håp.

Ikke om du forventer at gud skal gi deg en. 

Anonymous poster hash: 764ff...403

Lenke til kommentar
Colin. skrev (2 minutter siden):

Her var det mye rart. Å sidestille hjemmeværende flotte kvinner med å være i fengsel... yikes.

Denne visste jeg du ville komme med. Jeg forklarte deg sammenligningen i forstand av hva som skjer med en hjerne når den ikke blir stimulert. Men klart, kanskje du ikke klarer å ta det inn over deg, nettopp fordi hjernen din har krympet med for lite stimulering?

Colin. skrev (2 minutter siden):

Rart hvordan du skal bestemme hva som er en sunn levestil for andre. Finnes nok av mennesker som har det supert i tradisjonelle forhold. Og hvis noen må tilfredsstille intelligensen, hvorfor kan ikke det være partneren?

Jeg kan si hva som er sunt, fordi isolasjon er skadelig. Både fysisk og psykisk. Vis meg et tilfelle av hvor isolasjon ikke er skadelig!?

Colin. skrev (2 minutter siden):

Neffi, de du trenger å synes synd på, er de som har blitt villedet til å gå glipp av noe av det fineste i denne verden. De som utsatte det fineste fordi de ble lurt til å tro de ble mer betydningsfull som menneske av å ha en flott karriere eller ble lurt til å tro at å ha mange forskjellige partnere i etableringsfasen er "normalt". De som nå sitter alene i middelalderen.

Nei, for kvinnene kan få begge deler, både jobb og barn. Det er kun du som setter dette opp som en umulighet. Jeg har selv fått mange barn, selv om jeg har karriere. Hvordan kan du forklare det? Er både jeg og @leticia unntakene? De kvinnene idag som ikke får begge deler er de som er i forhold som er basert på ekstreme religiøse familietradisjoner.

Colin. skrev (2 minutter siden):

For min del Neffi, så kan jeg, som mann som snart tar fatt på midten av livet, møte en kvinne i fremtiden som kan gjøre meg lykkelig mer enn det en eneste jobb eller karriere kan. For meg er det håp.

Ja, det er håp for deg, og jeg skal be for deg. Be om at Gud åpner hjerte ditt og viser deg hva kjærlighet er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...