Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Moderna og Pfizer vaksinen kan gi hjerteproblemer


Mannen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 6/28/2021 at 12:18 PM, Jovia said:

Hva var du mest redd for ved å ikke vaksinere deg? 

Jeg var redd for å få Covid-19 infeksjon. Jeg aner ikke hvordan forløpet hadde blitt. Hadde jeg havnet i respirator? Hadde jeg fått kronisk utmattelsessyndrom etter infeksjonen? Ville jeg slitt med senvirkninger? Jeg er ikke redd for å dø av korona, jeg er redd for at infeksjonen skal gi varig mén. 

Å si noe om hvor farlig en infeksjonsykdom er, gjør man ikke kun ut fra dødstall. Mange infeksjonssykdommer fører ikke nødvendigvis til død, men kan gi en varig funksjonsnedsettelse som fører til redusert livskvalitet. Dette kunne personen vært foruten om sykdommen ikke fant sted i utgangspunktet. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (23 timer siden):

Det hadde vært gull. Men det fordrer at vi får flest mulig til å ta vaksinen.

Sant nok. Tok min Pfizer i går, så da har ihvertfall jeg bidratt med mitt. Eneste reaksjonen et døgn senere er at jeg er øm i armen. Neste stikk om 12 uker (min kollega i Stockholm har bare fire ukers ventetid på stikk nr to - det er forskjell på folk 🤣).

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde 1 måned mellom stikkene (Moderna). Jeg tror det er flere ting som bestemmer hvor lang tid det bør være(alder og helse osv.), det er sikkert også forskjell på vaksinene.
Jeg ble syk mot slutten av dagen, begge gangene, og det varte litt over et døgn. Andre gangen var litt verre. Føltes som tidenes fyllesjuke.
Jeg fikk også en sjelden allergisk reaksjon, kalt "covid arm" på folkemunne, 12 dager etter første dose. Det er visstnok kun knyttet til Moderna vaksinen.
Jeg tok dose 2 for noen dager siden, så det blir interessant og se når eller om jeg får den allergiske reaksjonen igjen. Basert på rapportene så langt så er det grunn til å tro at jeg vil få den.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 8b3a7...6d1

Det er mRNA metoden som ser ut til å være farlig her. Den gjelder for Astrazeneca, Moderna og Pfizer. Det er ikke gjort fullverdige tester med denne metoden på mennesker. Det er gjort noen dyreforsøk. Det er helt klart blitt rapporter over normalen av vaksine-symptomer, men ingen vet helt sikkert hvor alvorlig dette vil bli i tiden fremover siden det kan ta flere år før vi begynner å se mer alvorlige symptomer/lidelser. Normalt vil en slik vaksine ta opp mot 10 år å få testet. Disse er fremskyndet for å nettopp forhindre Covid spredning. Dette utgjør en viss risiko.

Ikke ett populært tema blant faggruppene dette her. Å ta opp dette i ett fora er nesten som å reise seg som en miljøfornekter. Derfor blir det heller ikke diskutert i noen særlig grad hos faggruppene.  

 

Her har dere en link der hvor Robert Malone, utvikler av mRNA teknologien, utdyper at disse vaksinene kan være ett problem. 

https://www.youtube.com/watch?v=59LgoY6Nk6Y&t=781s

Tips: fra 02:18:00 for å se hva som kan være årsaken til mensforstyrrelser som Nakstad utaler seg om på VG:

https://www.vgtv.no/video/220864/nakstad-om-mensforstyrrelser-etter-vaksinen?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row14_pos1

 

Her er Podcasten når videoen forsvinner fra Youtube:

https://podcasts.apple.com/us/podcast/how-to-save-the-world-in-three-easy-steps/id1471581521?i=1000525032595

 

Anonymous poster hash: 8b3a7...6d1

Lenke til kommentar
Sitat

Det er mRNA metoden som ser ut til å være farlig her. Den gjelder for Astrazeneca, Moderna og Pfizer. 

Sitat

Ikke ett populært tema blant faggruppene dette her. Å ta opp dette i ett fora er nesten som å reise seg som en miljøfornekter. Derfor blir det heller ikke diskutert i noen særlig grad hos faggruppene.  

Tja, noe av grunnen kan være at AstraZeneca ikke er en mRNA-vaksine, men en virusvektor-vaksine, basert på adenovirus fra sjimpanser, en tradisjonell vaksinetype som er brukt i mange år mot bla. tuberkolose, Ebola, Zika, og kliniske forsøk mot HIV og flere andre sykdommer. Så da utgår den fra diskusjonen om bivirkninger av mRNA-vaksinene som er en helt annen plattform. Skjønner godt om det er upopulært å diskutere dette i faggruppene om de inkluderer en eldre vaksinetype som ikke hører hjemme i mRNA-gruppen av vaksiner overhodet. Da har man liksom lagt listen.

 

Endret av xRun
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
xRun skrev (13 minutter siden):

Tja, noe av grunnen kan være at AstraZeneca ikke er en mRNA-vaksine, men en virusvektor-vaksine, basert på adenovirus fra sjimpanser, en tradisjonell vaksinetype som er brukt i mange år mot bla. tuberkolose, Ebola, Zika, og kliniske forsøk mot HIV og flere andre sykdommer. Så da utgår den fra diskusjonen om bivirkninger av mRNA-vaksinene som er en helt annen plattform. Skjønner godt om det er upopulært å diskutere dette i faggruppene om de inkluderer en eldre vaksinetype som ikke hører hjemme i mRNA-gruppen av vaksiner overhodet. Da har man liksom lagt listen.

LOL, pwned.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg tittet på videoen for moro skyld, jeg også, men når amerikanske «doktorer» og «entreprenører» uttaler seg om vaksiner via Darkhorse sin kanal med 176 abonnenter klikker jeg raskt vekk igjen. En rask titt på de andre videoene deres gir ikke mye kredibiliteten. Får nok mer faglig input av bikkja mi som er snart nok til å holde kjeft om ting den ikke har greie på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Retroman said:

Jeg tittet på videoen for moro skyld, jeg også, men når amerikanske «doktorer» og «entreprenører» uttaler seg om vaksiner via Darkhorse sin kanal med 176 abonnenter klikker jeg raskt vekk igjen. En rask titt på de andre videoene deres gir ikke mye kredibiliteten. Får nok mer faglig input av bikkja mi som er snart nok til å holde kjeft om ting den ikke har greie på.

Haha det var jo derfor jeg måtte stålsette meg for å se den og moro skyld var noe mer "underholdningsverdi" så rar den en kan være. Kirch var et stort irritasjonsmoment hele veien.

Men ser fortsatt ikke at de likestiller AZ, JJ med mRNA vaksinene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest 8b3a7...6d1
Retroman skrev (16 minutter siden):

Jeg tittet på videoen for moro skyld, jeg også, men når amerikanske «doktorer» og «entreprenører» uttaler seg om vaksiner via Darkhorse sin kanal med 176 abonnenter klikker jeg raskt vekk igjen. En rask titt på de andre videoene deres gir ikke mye kredibiliteten. Får nok mer faglig input av bikkja mi som er snart nok til å holde kjeft om ting den ikke har greie på.

Må nesten kommentere på dette. I og med at det er direkte feil, og ett forsøk på å latterliggjøre noe som er alvorlig. Ignoranse løser vanligvis ikke problemer, selv om det kan føles godt ut å fekte vekk vanskelige temaer bort som tull og tøys. For å gå i forsvar med hunden til Retroman og hva den kan informere om. 

Darkhorse har mer enn 350k følgere og den originale videoen ble tatt av youtoube. Videoen er kontroversiell og sprer frykt, og sannsynlig  årsak til at den ble fjernet fra youtube. Men at slik type informasjon sprer frykt betyr ikke at det skal ignoreres.  Linken er refererte til noen som har lastet opp igjen videoen (ikke orginal).

Meningen er at folk som er interessert kan få mulighet til høre hva, blant annet, Robert Malone (oppfinner av mRNA) har å si om  mRNA vaksiner og potensielle utfordringer. Så denne "doktoren" det refereres til er faktisk en doktor, ironisk nok. Dette er ikke "hvilken som helst" som antydet. Robert Malone jobber med vaksiner og bekjempelse av Covid pdd.  Videoen bør selvsagt behandles med skepsis, og mye er nok ikke korrekt i sin fulle helhet. Men den røde tråden er ganske klar. Det er noe fundamentalt galt med disse vaksinene, og det er ett vanskelig tema for alle. Også for hunden til Retroman, tydeligvis.  

Anonymous poster hash: 8b3a7...6d1

Lenke til kommentar

Når flere faktasjekkere debunker den gjengen der og flere av videoene deres så er det lite poeng i å prøve å tale deres sak. YouTube fjerner alle forsøk på konspirasjonsteorier og annen drit og jeg kunne ikke vært mer enig så ikke rart man må ty til kanaler som aksepterer konspirasjonsteorier/svada.

At de tullingene derfor linker til Parler som vi alle vet, eller burde vite, er kjent for alt fra Trumpistisk pisspreik, qAnon og masse annen drit understreker vel egentlig poenget mitt enda bedre.

Men for all del: kos dere med ikkefaglige utslipp som dette 👍 K thanks og bye.

Endret av Retroman
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 8b3a7...6d1
Theo343 skrev (16 timer siden):

Det er også Dr. Robert Malone sine innspill som er interessant her. Kirch er mer en klovn som ikke burde deltatt.

Ja, dette vil jeg si meg delvis enig i. Kirsch har mange superlativ uttalelser som er vanskelig å ta seriøst, men han kommer også med noen tankekors i forhold til mulige behandlingstyper isteden for vaksinering. Dette er ikke hans ideer, men han prøver etter beste evne å formidle det. Legg også merke til at Robert Malone bekrefter at FDA har kommet frem til mange av de samme konklusjonene. Så dette er ikke bare prat. 

Vi får håpe og tro at utfallet av disse mRNA vaksinene ikke blir så ille som det blir forespeilet. Det er ett vanskelig tema for alle, og som vi ser her så blir dette rett og slett for mye for enkelte. Helt forståelig. Problemet er at vi nå ser symptomer fra vaksinen som er forutsett, og da er det rom for kritikk.  

Jeg vil ikke påstå at folk ikke skal ta vaksinene, det er for ekstremt på dette tidspunktet. Kortidseffekt som lammelser i ansiktet, skjelvende hender, menstruell forstyrelser som går over er en ting. Skal ikke krisemaksimere, men folk bør gå og rapportere til fastlege de symptomene de får. På den måten er det enklere å kartlegge hvorvidt dette er ett stort problem eller ikke. 

Anonymous poster hash: 8b3a7...6d1

Lenke til kommentar
Gjest 8b3a7...6d1 skrev (2 timer siden):

Ja, dette vil jeg si meg delvis enig i. Kirsch har mange superlativ uttalelser som er vanskelig å ta seriøst, men han kommer også med noen tankekors i forhold til mulige behandlingstyper isteden for vaksinering. Dette er ikke hans ideer, men han prøver etter beste evne å formidle det. Legg også merke til at Robert Malone bekrefter at FDA har kommet frem til mange av de samme konklusjonene. Så dette er ikke bare prat. 

Vi får håpe og tro at utfallet av disse mRNA vaksinene ikke blir så ille som det blir forespeilet. Det er ett vanskelig tema for alle, og som vi ser her så blir dette rett og slett for mye for enkelte. Helt forståelig. Problemet er at vi nå ser symptomer fra vaksinen som er forutsett, og da er det rom for kritikk.  

Jeg vil ikke påstå at folk ikke skal ta vaksinene, det er for ekstremt på dette tidspunktet. Kortidseffekt som lammelser i ansiktet, skjelvende hender, menstruell forstyrelser som går over er en ting. Skal ikke krisemaksimere, men folk bør gå og rapportere til fastlege de symptomene de får. På den måten er det enklere å kartlegge hvorvidt dette er ett stort problem eller ikke. 

Anonymous poster hash: 8b3a7...6d1

Dr. Robert Malone har jo selv tatt Moderna.

Utifra det lille jeg har fått med meg er han skeptisk til at vaksiner skal brukes på de yngre da risk vs benefit ikke er der.

Lenke til kommentar
:utakt skrev (5 timer siden):

VG skriver i dag at Rune Jarstein har hjertemuskelbetennelse etter å ha hatt et ganske røft forløp av covid 19. Må bare ønske han god bedring!

Å få viruset er ikke noe bedre enn å ta vaksinen ift. dette med risiko for hjertetrøbbel ...

https://www.vg.no/sport/fotball/i/56m67z/jarstein-ute-med-hjertemuskelbetennelse

Dette tenkte jeg også på. Han har både fått dobbelsidig lungebetennelse, blodpropp i lungen og hjertebetennelse. Det er mye bedre å heller ta vaksinen og få en forbigående hjertebetennelse, uten å få alt annet opp på når man får viruset.

Jeg vil også tippe, uten at jeg har noe informasjon om tilstanden hans, at han har fått en mye større belastning på hjertet enn disse som har rapportert bivirkningen av vaksinen. Både det å ha dobbelsidig hjertebetennelse og blodpropp i lungen er en belastning i seg selv, således tror jeg nok det tar mye lenger tid for kroppen hans å lege hjertebetennelsen med det tøffe sykdomsforløpet han har hatt. Jeg biter meg merke i at han var syk i april, og det virker fortsatt som hjertet hans ikke er tilbake til normalen. Det er 3 mnd siden. Han har nok vært hardt angrepet. Tilsvarende når jeg hadde hjertebetennelse i 2017 var jeg syk med virus i november, i januar kunne legene se at hjertet var på bedringens vei, men fortsatt høy puls og plager, men ved kontroll i februar var hjertet erklært frisk og tilbake til normalen og jeg kunne leve som normalt.

Han har noen tøffe måneder foran seg, men det skal nok gå bra for han også. Masse god bedring!

Endret av Fnugle
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...