Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Moderna og Pfizer vaksinen kan gi hjerteproblemer


Mannen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jovia skrev (3 timer siden):

Kanskje ikke der og da, og mulig det går helt fint også. Jeg vil ikke drive noen skremselspropaganda, og jeg er mer skeptisk enn redd selv. Når leger uttalte etter vaksiner etter svineinfluensaen at folk må tenke selv også, når det gjelder nye vaksiner, så prøver jeg på det. Det er veldig mange jeg snakker med som skjønner meg og er enige, uansett om de har tatt vaksinen eller ei. Men veldig få vil og tør si noe om det pga propagandaen vi jo faktisk blir utsatt for, og ikke minst fordi man tror man er konspi. Det er ikke så lett for mange å skille på ren skepsis og paranoide tanker tydeligvis. Men vi håper jo alle at alt går bra! Og det gjør nok helst det. 

Jeg føler jeg blir litt brukt som en soldat i en krig. Alle må ofre seg for fedrelandet. For Ernas rykte internasjonalt. 

Lenke til kommentar

Nei.

At to promille får komplikasjoner kan skyldes underliggende problemer. Kanskje var det helt tilfeldig, at Magda på 82 år fikk hjerteflimmer like etter hun fikk vaksinen. Slike ting vet vi ikke. 

Får man hjerteinfarkt rett etter å ha spist knekkebrød er det ingen logikk i at knekkebrødet utløste infarktet. 10 000 får hjerteinfarkt i Norge i året. Kanskje spiste 2 personer knekkebrød en kort periode før. Det er faktisk ganske sannsynlig. 

49 er et så lavt antall at det har tvilsomt en klinisk sammenheng med vaksinen direkte. Men - selvfølgelig skal det utredes. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kris85 skrev (19 minutter siden):

Nei.

At to promille får komplikasjoner kan skyldes underliggende problemer. Kanskje var det helt tilfeldig, at Magda på 82 år fikk hjerteflimmer like etter hun fikk vaksinen. Slike ting vet vi ikke. 

Får man hjerteinfarkt rett etter å ha spist knekkebrød er det ingen logikk i at knekkebrødet utløste infarktet. 10 000 får hjerteinfarkt i Norge i året. Kanskje spiste 2 personer knekkebrød en kort periode før. Det er faktisk ganske sannsynlig. 

49 er et så lavt antall at det har tvilsomt en klinisk sammenheng med vaksinen direkte. Men - selvfølgelig skal det utredes. 

Er unge menn som får dette. Ikke Magda på 90

Lenke til kommentar
dDork skrev (9 timer siden):

Er også mulig at det gir auto-immune sykdommer. De skal man ikke spøke med. 

De "gir" ikke autoimmune sykdommer.

De trigger isåfall allerede latente autoimmune sykdommer du da har i kroppen fra før, men det kan like godt være en vaksine, som en hard influensa, som alder, som en stresset situasjon osv osv osv som trigger den allerede latente sykdommen. 

 

Endret av Winnowill
grammatikk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Winnowill skrev (43 minutter siden):

De "gir" ikke autoimmune sykdommer.

De trigger isåfall allerede latente autoimmune sykdommer du da har i kroppen fra før, men det kan like godt være en vaksine, som en hard influensa, som alder, som en stresset situasjon osv osv osv som trigger den allerede latente sykdommen. 

 

Påstanden min er korrekt. 

Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (På 26.6.2021 den 11.23):

~2,3 millioner har fått en vaksinedose.  Moderna og Pfizer står vel for 95% av de eller noe i den stil. 

Ifølge yr.no, er risikoen for å bli ramt av lynet ca. 1:143.000.  49 tilfelle av hjerteproblemer ut av 2,2 millioner gir odds på ca. 1:45.000.  

Så selv om folk i mine øyne absolutt ikke trenger gå rundt å være redd for å få hjerteproblemer etter vaksinasjon, så er tross alt risikoen for det med de nåværende tall mellom 3-4 gange høyere enn det å bli truffet av lynet, så det er temmelig dumt om du er mer redd noe som har langt lavere risiko for å skje. 

Jeg skrev att jeg er mer redd for å bli slått ned av lynet som en litt morsom kommentar. Ikke noe du trenger å dra frem masse tall fra Yr og videre. Dessuten kan jo jeg og alle andre også finne andre tall enn det du har kommet med . Det er bare å hente info fra en annen side. Er ikke dumt å være redd for hva som helst som kan gjøre skade. Det er vel heller klokt. (Så det er temmelig Dumt da om du sitter og krønsjer tall bare for å overbevise på en litt tullete måte)

Lenke til kommentar

For det første er det verdt å nevne at hjertebetennelse ikke skyldes underliggende årsak. Det en reaksjon der kroppens immunforsvar reagerer så sterkt at den angriper egne celler.

Dette har ikke noe med medfødte hjertefeil å gjøre i det hele tatt.

Som flere kanskje har fått med seg her, har jeg fortalt at jeg har myokarditt selv for 4 år siden. Jeg fikk det etter en hissig virusinfeksjon. Så man kan like godt få det av andre virus eller koronavirus i seg selv. Det er ikke vaksinen i seg selv som utløser dette.

Mange kan ha hatt det etter virusinfeksjon uten å være klar over det. Det er ikke så mye å gjøre enn å slappe av og la kroppen lege seg selv. 

Jeg hadde noe nedsatt pumpefunksjon på hjertet da jeg var angrepet, men de så på sykehuset at det var på vei tilbake. Ble utskrevet og på kontroll senere var hjertet tilbake til normal funksjon. Ikke hatt problemer siden.

Kroppen klarer nok å ordne opp, og man får god hjelp i helsevesenet om man først skulle være så uheldig å få det, så dette er ikke noe å dvele over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Fnugle skrev (3 timer siden):

For det første er det verdt å nevne at hjertebetennelse ikke skyldes underliggende årsak. Det en reaksjon der kroppens immunforsvar reagerer så sterkt at den angriper egne celler.

Dette har ikke noe med medfødte hjertefeil å gjøre i det hele tatt.

Som flere kanskje har fått med seg her, har jeg fortalt at jeg har myokarditt selv for 4 år siden. Jeg fikk det etter en hissig virusinfeksjon. Så man kan like godt få det av andre virus eller koronavirus i seg selv. Det er ikke vaksinen i seg selv som utløser dette.

Mange kan ha hatt det etter virusinfeksjon uten å være klar over det. Det er ikke så mye å gjøre enn å slappe av og la kroppen lege seg selv. 

Jeg hadde noe nedsatt pumpefunksjon på hjertet da jeg var angrepet, men de så på sykehuset at det var på vei tilbake. Ble utskrevet og på kontroll senere var hjertet tilbake til normal funksjon. Ikke hatt problemer siden.

Kroppen klarer nok å ordne opp, og man får god hjelp i helsevesenet om man først skulle være så uheldig å få det, så dette er ikke noe å dvele over.

Vet ikke om jeg skal beundre dere som er så skråsikre, eller om jeg skal tenke at hvor er den kritiske sansen? 

Det er alltid lurt å være kritisk. Ikke at en skal mistro eller bare henge seg opp i feil. Men ha et åpent blikk på at alt ikke er som en blir fortalt bla. At alt en leser ikke nødvendigvis er ren sannhet. Se også det som ikke blir sagt, og det som ikke blir skrevet 

Hva tenker du om det som skjedde etter svineinfluensa-vaksinen da? Man fikk jo høre at den var trygg også? Det var det man trodde, men så kom de fatale bivirkningene da. Og slikt gjør meg skeptisk all den tid det allerede er blitt feilet het mht vaksiner som ble tatt ut av markedet etter blodpropp. Det var bivirkninger som kom kjapt. Hva tenker du om de som kan komme etter en tid? 

 

Lenke til kommentar

Men, historisk så oppstår ikke bivirkninger fra vaksiner etter lang tid.

Blodproppene med AstraZeneca, de ble oppdaget rimelig kjapt. Narkolepsi etter Pandemrix, mistanken kom omtrent et halvt år etter at massevaksineringen startet. 

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal gå rundt å være bekymret for noe som potensielt kan oppstå flere år frem i tid. Det er ingenting som tilsier at det skal skje. 

Jovia skrev (19 minutter siden):

Hva tenker du om de som kan komme etter en tid? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mannen1 skrev (17 timer siden):

Jeg føler jeg blir litt brukt som en soldat i en krig. Alle må ofre seg for fedrelandet. For Ernas rykte internasjonalt. 

Da vet du ikke hva soldater går igjennom både under trening til skarpe oppdrag og når de står i skiten i en krig.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (15 minutter siden):

Nei, mange ting jeg gjør i hverdagen har større kjangs til å gi meg hjerte problemer. 

Stress kan gi hjerteinfarkt i ellers friske folk.

Som eks at man mister et barn, foreldre dør plutselig, med mer.

Ibux som eks er faktisk rett ut farlig bruke og mange spekulerer at det er bruk av slikt som gjør at mange idretts stjerner plutselig faller om døde.

Så tenker nok Covid vaksinen er ekstremt trygg og Mrna vil bare bli brukt mer i framtiden, stort potensial for kreftvaksine som kan hindre flere typer kreft.

https://www.biospace.com/article/mrna-tech-used-in-covid-19-vaccines-could-be-used-to-cure-hiv-cancer-and-other-diseases/

Har selv følgt med på Mrna teknologien lenge før covid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jovia skrev (1 time siden):

Vet ikke om jeg skal beundre dere som er så skråsikre, eller om jeg skal tenke at hvor er den kritiske sansen? 

Det er alltid lurt å være kritisk. Ikke at en skal mistro eller bare henge seg opp i feil. Men ha et åpent blikk på at alt ikke er som en blir fortalt bla. At alt en leser ikke nødvendigvis er ren sannhet. Se også det som ikke blir sagt, og det som ikke blir skrevet 

Hva tenker du om det som skjedde etter svineinfluensa-vaksinen da? Man fikk jo høre at den var trygg også? Det var det man trodde, men så kom de fatale bivirkningene da. Og slikt gjør meg skeptisk all den tid det allerede er blitt feilet het mht vaksiner som ble tatt ut av markedet etter blodpropp. Det var bivirkninger som kom kjapt. Hva tenker du om de som kan komme etter en tid? 

 

Jeg forteller bare om min egen oppleving med myokarditt, og hvordan man kan få det uavhengig av vaksine. Jeg tviler faktisk ikke på at man kan få det av vaksinen heller. Når man allerede vet godt at virus kan gi hjertebetennelse, fordi det trigger en voldsom immunrespons, så er det helt og holden logisk for meg at vaksiner som også skal trigge en form for immunrespons, kan føre til det samme.

Poenget mitt er at det er viktig å være klar over at hjertebetennelse er noe som oppstår hos friske mennesker uavhengig av vaksine eller ei. Og de aller aller fleste overlever uten varige skader. Det viktige er at man tar det rolig om man får det, og ikke kjører på med hard trening. 

Får du korona kan du nok risikere både å få myokarditt og varige skader på organ, så å velge å ikke ta vaksinen medfører seg helserisiko det også.

Jeg som mange andre er klar over at vaksiner ikke kommer uten noen form for bivirkninger, men for de aller fleste er det bedre å ta vaksine enn å få korona, så de fleste har nok vurdert det til at risikoen er verdt det.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...