Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Etterspill (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Men la oss prate om litt kjekkere ting. Det at Trump har blitt dømt for å lyve om verdiene sine til banker og styresmakter, kommer til å ha enorme konsekvenser for Trump. Nesten hele forretningsimperiet kan bli demontert og i verste tilfellet kan han også miste retten til merkenavnet Trump. Bedriftene på listen som Trump må levere skal ikke gjennomgå den artige formen for konkurs slik som SAS eller Norwegian, men god gammeldags mageplask konkurs.

Legaleagle går mer in-depth for de som har lyst til å høre mer om tyngden av det.

 

Endret av shockorshot
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Yakamaru said:

95% av media har hatt negativ presse dekning om Trump. Han klarer fortsatt å sitte på ~42% approval rating

 

Det er bare sprøyt.

DT hadde KUN positiv dekning og vinkling på Fox News og andre kanaler på ytre høyre. Det dekker over 60% av velgermassen. Det er også en stor overvekt av personer som hadde Fox som eneste nyhetskilde, noe som ikke var like fremtredende blant CNN seere. 
 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

Ja, du kan peke på noe få unntagelser, men det er ikke noe i nærheten av det som er vanlig og det er MYE å angripe Trump for.  Dette er første gangen en kandidat for president har lite tid til å drive med en valgkamp fordi de må stilles for retten

Du skrev opprinnelig at en har kritisert han, jeg ville bare poengtere at det ikke stemmer. Jeg skrev ingenting om at han har fått for lite kritikk av folk fra samme parti, men dette kan man jo også si om Biden, 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (17 minutter siden):

Du skrev opprinnelig at en har kritisert han, jeg ville bare poengtere at det ikke stemmer. Jeg skrev ingenting om at han har fått for lite kritikk av folk fra samme parti, men dette kan man jo også si om Biden, 

Har du sett nominasjonsdebattene? 

Ingen våger å kritisere Trump, bortsett fra Christie og han har vel 2% på målingene. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (15 minutter siden):

Du skrev opprinnelig at en har kritisert han, jeg ville bare poengtere at det ikke stemmer. Jeg skrev ingenting om at han har fått for lite kritikk av folk fra samme parti, men dette kan man jo også si om Biden, 

Biden har ingen alvorlige motkandidater til å angripe ham. Demokrat fløyene tåler og respektere hverandre, det finnes ingenting som ligner MAGA kulten som ville helst bortkaste de som ikke tilber Trump og sin politikk, bare spør McCarthy 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (9 minutter siden):

Biden har ingen alvorlige motkandidater til å angripe ham. Demokrat fløyene tåler og respektere hverandre. 

Det skal demokratene ha utad så virker de som en mer samler enhet enn republikanerne, og topp-sjiktet hos demokratene har nok en sterk kontroll over de mer underliggende politikerne. Dessverre har ikke Biden noen motkandidat innad i partiet bortsett fra kanskje Kennedy. 

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (4 minutter siden):

Det skal demokratene ha utad så virker de som en mer samler enhet enn republikanerne, og topp-sjiktet hos demokratene har nok en sterk kontroll over de mer underliggende politikerne. Dessverre har ikke Biden noen motkandidat innad i partiet bortsett fra kanskje Kennedy. 

Demokratene viser sin integritet når de angriper deres egne når et medlem gjør noe ulovlig, bare spør Menendez

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Mr.Duklain said:

Det skal demokratene ha utad så virker de som en mer samler enhet enn republikanerne, og topp-sjiktet hos demokratene har nok en sterk kontroll over de mer underliggende politikerne. Dessverre har ikke Biden noen motkandidat innad i partiet bortsett fra kanskje Kennedy. 

Det skal mye til for å utfordre en sittende president. Det er jeg usikker på om har blitt gjort (et seriøst forsøk) av noen partier før. 
Den eneste grunnen nå er at det er absurd alder på både Biden og Trump. USA burde snarest innføre en aldersgrense på kandidater.. kanskje < 65år ved utgangen av valgåret, 69år om man har hatt en periode før. Da er man maks 74 ved endt 2 periode.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (14 minutter siden):

Demokratene viser sin integritet når de angriper deres egne når et medlem gjør noe ulovlig, bare spør Menendez

Ja, Mendez er en korrupt fyr som har bedrevet dette i flere år, og det blir nok opprettet flere saker rundt han.(demokratene kunne ha gjort mer, som for eksempel stille han for riksrett).  Forhåpentligvis vil flere bli tatt for korrupsjon (fra begge partier), men håper straffen for de neste blir hardere enn at man "må" trekke seg fra en komité.  Trump hadde nok et poeng med "drain the swamp", men samtidig er jo hans årelange kamp mot å betale skatt gjort at han er like mye i sumpen som de andre. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Mr.Duklain said:

..Trump hadde nok et poeng med "drain the swamp",..

..og ansatte nære familiemedlemmer i toppjobber de overhode ikke var kvalifiserte for og omga seg med mange som har tilstått kriminelle handlinger.. Det er helt absurd å se på hvilket ansvar Jared Kushner hadde. Dersom noen andre hadde ansatt han til de jobbene, så hadde alle stilt et enormt spørsmålstegn til hva som foregår. Siden DT gjør det i rollen som svigerfar, så er det helt greit :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar
52 minutes ago, Mr.Duklain said:

Hunter har nok gjort mer enn å bare vært narkoman med våpenlisens for å si det slik. 

Absolutt og det er verdt en etterforskning. Det er dog ingenting som tyder på at gamlefar har vært aktivt involvert, og etterforskingen har heller ikke funnet noe.

Hunter burde derfor håndteres som den privatpersonen han er. Biden har ALDRI gitt han en offentlig rolle i administrasjonen eller lignende. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
germanwhip skrev (10 timer siden):

nevn i vei, gjerne supportert med kildehenvisninger.

Du klarer fint å finne ut det jeg referer til selv.

WiiBoy skrev (9 timer siden):

Absolutt og det er verdt en etterforskning. Det er dog ingenting som tyder på at gamlefar har vært aktivt involvert, og etterforskingen har heller ikke funnet noe.
 

Det er flere bevis som peker på at Joe Biden har vært involvert i Hunters shadye forretningsvirksomhet. Både vitner og konotoverføringer med store beløp. Problemet er ikke at duoen har forhandlet med korrupt firma i Ukraina, men at Biden brukte sin rolle som vise-president for å hjelpe sønnen.  Er jo snakk om riksrett mot Biden, men mange republikanere gidder ikke fordi det vil gjøre Biden met populær, slik det var med Trump når han ble stilt for riksrett. 

Gidder ikke whataboutisme. Jeg svarer bare nå på saken om Hunter, og det er helst fordi jeg i det siste har lest lite om Kutcher-saken og er redd jeg kan huske noen detaljer fra den saken feil, så har egentlig ingen kommentar til den. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (13 timer siden):

Det skal mye til for å utfordre en sittende president. Det er jeg usikker på om har blitt gjort (et seriøst forsøk) av noen partier før. 
Den eneste grunnen nå er at det er absurd alder på både Biden og Trump. USA burde snarest innføre en aldersgrense på kandidater.. kanskje < 65år ved utgangen av valgåret, 69år om man har hatt en periode før. Da er man maks 74 ved endt 2 periode.

Ikke uenig her. Men det jeg jjkoggan diskuterte er hvem som kan overta som den topledende politikeren i partiet etter Biden. Ikke om å ouste ut Biden, selv om kanskje det hadde vært en god ide. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...