Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Etterspill (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Everket skrev (13 timer siden):

 

 

 

vor mye kommer media i norge til å skrive om dette? Ca 0. Og det er langt flere videoer der man ser "insurrectionists" fist bumpe og snakke til politiet, noe som kan antyde at de var undercover og var med på å faselitere dette.

H

 

Jeg holder ikke helt følge ... Er ikke så belest på denne konspirasjonsteorien.

Men forstår jeg det korrekt, dersom påstanden er at politiet/myndighetene selv satte i gang angrepet på Capitol? At det på ingen måte var Trump-sympatisører?

Spenstig!?! 

Nei, regner egentlig med at jeg har misforstått noe? (Igjen?)

 ---

Hvem ledet politiet, i så fall? Hvem hadde myndighet? 

Vi så jo forresten at militærpoliti ikke ble satt inn med én gang. Så kan godt være at noen instrukser ble gitt. 

Skal for eksempel slettes ikke se bort fra at presidenten ga ordre om å ikke stoppe demonstrantene. Kanskje fikk de holde på litt for lenge? 

... Hmm .. Hvem var det nå igjen som satt med styrespaken i sin hule hånd, og kunne instruere noe i den dur, igjen? Tror jeg har glemt hvem som ledet landet da.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitat

 

- Ekko fra Nazi-Tyskland
USAs nåværende president, Joe Biden, mener Trumps retorikk likner Nazi-Tyskland på 1930-tallet.

- De siste dagene har Trump sagt at hvis han returnerer til Det hvite hus, så vil han gå etter alle dem som er mot ham og utrydde det han beskriver som «skadedyr i Amerika». Det er et ekko fra språk du hørte i Nazi-Tyskland på 1930-tallet, sier Biden, ifølge The Guardian.

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/anklages-for-nazi-sprak-skremmende/80543112

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Medlem skrev (På 20.11.2023 den 11:04 PM):

Det bare gjør det meget soleklart at Biden må ta til fornuft og trekke seg fra presidentvalget for at en yngre og mer egnede kandidat kan stille til valg. 

Dette er valget mellom to onder 

Dette er hva den meget store majoriteten blant amerikanerne uansett partitilhørighet mener, for dem er Biden ikke attraktiv fordi de er i en levekostnadskrise som gjør at mange tiltrekkes av uholdbare løfter og påstander, samtidig som hans alder og helsetilstand gjør folk flest frustrert, ikke minst når Biden heller spøke det bort fremfor å snakke alvor. Men Trump både skremme og tiltrekke dem, det virker som at jo mer støy og naziretorikk han bruker, jo mer oppmerksomhet får han, både i avmakt og interesse. Mange er egentlig trøtt av ham, uten å fatte at dette er ekstremistenes strategi. De ser ut til å være blind for muligheten at Trump vil kaste USA ut i borgerkrig om han skulle sette seg over lov og orden. 

TikTok-generasjonen har blitt for lettvint. På eksperthold er det kommet vurderinger om at en nedstengning av nettet kan bli uunngåelig i fremtiden for å unngå anarki uansett om demokrati, teokrati eller tyranni hersker. Det som kan berolige disse, er at de får nye ansikter og lovnader som kan mottas med en blanding av lettelse og realisme. Men de må opptre ansvarlig for sitt land, sitt folk - spesielt sitt styre. Og da må Biden tar hans hatten og reise hjem fra det hvite huset i januar 2025, for å gir dem det de trenger. Det har blitt helt avsindig at ungdommer og yngre som eldre menn og kvinner skulle velge mellom to gubber bokstavelig talt. 

Biden var feil valg. Han var valgt fordi han var konservativ nok, men nå er denne konservativismen et ulempe sammen med hans alder, og valget skyldes at man hadde lite annet for hånd pga. Clinton-leirens innflytelse (som nå er borte) den gang, slik at demokratene måtte gamble under valget i 2020. Flesteparten stemt på Biden fordi han var ikke Trump. Uheldigvis vist det seg at han heller vil bruke seddeltrykkeriet fremfor reformer og finansielle reorganiseringer - de gigantiske pengepakkene i 2017-2018 var et sjokk for meg den gang. Deretter hadde det vist seg at han ikke har anlegg for snarlige inngrep og energi for kraftanstrengelser - og at han valgt å følge opp Trumps fotsporene på flere steder. Hans arroganse gjør at han kunne skape unødvendige og tragiske omstendigheter som andre dro fordel av. 

Biden kan ikke stille til valg. Det er umenneskelig i seg selv! Andre må overta, en kvinnelig republikaner som president eller en homoseksuelle demokrat som president er å foretrekke. Egentlig håper jeg at en ny Truman vil dukke opp.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sitat

 

Under aktoratets utspørring fikk McConney utdelt et dokument som viste et utkast til Trumps nettoformue i 2014.

McConney ble bedt om å se på det som sto med tynn, blå skrift: «DJT TO GET FINAL REVIEW» (Donald J. Trump skal gjennomgå til slutt, red.anm.)

- Donald Trump skulle gjennomgå til slutt? spurte New Yorks advokat Andrew Amer.

- Det var slik jeg forsto det ja, sa McConney.

 

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/mener-det-kan-felle-trump/80560749

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
The Very End skrev (4 timer siden):

Hvor jævla dum er man når man drapstruer en dommer? 

De kunne storme kongressen uten å bli meid ned på plenen av autoritetene, ene og alene fordi de var Trump-supportere. Hadde det vært noen som helst andre, BLM, Antifa, studenter, klimaaktivister, pro-Palestina demonstranter, osv. noe som helst annet enn Trump-supportere, hadde de fått samme behandling som menneskene på Den Himmelske Freds Plass i 1989. Å være en Trump-supporter gir dem tydligvis en slags "God-mode". Drapstrue en dommer? Lavthengende frukt for disse brunskjortene.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 6
Lenke til kommentar
1 hour ago, AtterEnBruker said:

De kunne storme kongressen uten å bli meid ned på plenen av autoritetene, ene og alene fordi de var Trump-supportere. Å være en Trump-supporter gir dem tydligvis en slags "God-mode". Drapstrue en dommer? Lavthengende frukt for disse brunskjortene.

Jeg ser på Trump suportere som litt mindre utviklede. De lever i en fullstendig ko-ko verden og er så frakoblet virkeligheten at alt er en eneste stor konspirasjon for å gjøre livet deres jævelig. 

Endret av The Very End
  • Liker 7
Lenke til kommentar
The Very End skrev (3 timer siden):

Jeg ser på Trump suportere som litt mindre utviklede. De lever i en fullstendig ko-ko verden og er så frakoblet virkeligheten at alt er en eneste stor konspirasjon for å gjøre livet deres jævelig. 

Det er lett å se på dem på denne måte når du kjenner veldig få supportere. Når flertallet rundt deg som du jobber med og er naboer du har kjent i tiår støtter Trump så har du et annet perspektiv enn at alle er «ko-ko».   Alle Trump støttere jeg kjenner personlig er høytutdannede, flere med PhD , jobber hardt og har gode familier og nesten aldri tar religion alvorlig.  Alle slags mennesker stemte på Trump, ikke bare galninger, det er et faktum 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (13 minutter siden):

Alle Trump støttere jeg kjenner personlig er høytutdannede, flere med PhD , jobber hardt og har gode familier og nesten aldri tar religion alvorlig.  Alle slags mennesker stemte på Trump, ikke bare galninger, det er et faktum

De du kjenner, støtter de også angrepene 6. januar 21?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
22 minutes ago, jjkoggan said:

75% av republikanere ikke støtter angrepene 

Da bør jo de voksne sørger for at de 25% rabiate tullingene i partiet finner seg noe annet å gjøre. Men når man ikke har ryggrad og bare bagataliserer dette som ufarlig støy så man både feig og lite ansvarlig. At det i det hele tatt er så mye som 25% viser jo for øvrig at partiet er ekstemistisk. 

Bare så det er sagt, demokratene er jo også en historie for seg selv, men av to onder så er Trump og de som foresøker å legitimere han og hans tankegods det verste. Jeg har gått lei av å bruke tid på å forsøke å snakke voksent til mennesker som kan støtte slikt. De fortjener ikke min eller andres energi eller å bli tatt seriøst, og er så langt ute på viddene at det eneste som kan hjelpe er å sende de til rehabilitering og voksenopplæring. 

./Rant

Endret av The Very End
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 timer siden):

Det er lett å se på dem på denne måte når du kjenner veldig få supportere. Når flertallet rundt deg som du jobber med og er naboer du har kjent i tiår støtter Trump så har du et annet perspektiv enn at alle er «ko-ko».   Alle Trump støttere jeg kjenner personlig er høytutdannede, flere med PhD , jobber hardt og har gode familier og nesten aldri tar religion alvorlig.  Alle slags mennesker stemte på Trump, ikke bare galninger, det er et faktum 

Da burde disse få et spørsmål; 

hva innbar demokrati og folkemedbestemmelse? 

Det virker som at mange i USA ikke maktet å forstå dette. Mange valgt å støtte Trump i ansvarsløshet og vil dermed bare ødelegge for seg selv fordi de ikke villet innse hvilken ansvar som er påhvilt dem. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, JK22 said:

Det virker som at mange i USA ikke maktet å forstå dette. Mange valgt å støtte Trump i ansvarsløshet og vil dermed bare ødelegge for seg selv fordi de ikke villet innse hvilken ansvar som er påhvilt dem. 

Jeg tenker at to-parti systemet i USA bør avvikles og erstattes med koalisjoner slik vi har her til lands.

polariseringen der borte blir bare større og større med slike ytterliggående krefter som trump og maga.

Jeg lurer på hva slags grupperinger vi ser ti år frem i tid, når vi trekker en kurs fra Sarah Palin og Tea Party bevegelsen tilbake i 2009 og nå til the donald og maga, jeg antar egentlig det er noe som er enda lengre fra sentrum.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...