Gå til innhold

Over 200 skip venter på å få komme gjennom Suez-kanalen – her kan du følge dramaet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En tanke som slår meg er at dette (i alle fall rent teoretisk) gjerne burde undersøkes mht. hvem det er som kanskje TJENER på denne situasjonen. Så vidt jeg har fått med meg har ikke dette skjedd tidligere, og selvsagt KAN det være tilfeldig. Men jeg tror ikke man skal helt utelukke muligheten for sabotasje og at det sitter noen i bakkant som altså da har noe å tjene på dette enten økonomisk eller politisk. Eller begge deler.

For øvrig, takk til Martin O Nygård for god og nyttig informasjon i innlegget lenger opp her. 

Endret av 3L5Y3RE8
la inn manglende tekst
  • Liker 3
Lenke til kommentar

'Uker og måneder for å fjerne lasten'? Da snakker vi 'fjerne lasten  på en måte som ikke skader containerne'? Timeprisen for å holde kanalen stengt er vel så høy at man bare kunne lempet containerne overbord og heller akseptert tap av last? Måtte hatt noen arbeidsbåter klar som flyttet containerne videre inn på land men da øker du arealet hvor det jobbes og da går det forhåpentligvis fortere. Eneste grunn jeg kan se til ikke å gjøre dette er at det kan skade skipssiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker ikke særlig optimistisk at det løser seg snart når flere skip nå velger å seile rundt Afrika, forbered dere på høye priser på det meste fremover.

Blant annet høyere olje, gass, bensin og diesel, og også elektronikk.

 

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/lEQK0y/frykter-langvarig-blokkering-naa-seiler-flere-rundt-afrika?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Endret av Dragonlove
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...