Gå til innhold

Volkswagen solgte flere ladbare biler enn Tesla i fjerde kvartal


Anbefalte innlegg

uname -i skrev (24 minutter siden):

Åja, ifølge han over så var visst det eneste som telte rene elbiler.  Men vi kan godt snakke om totalsalg og overskudd for virksomheten.

«Rene elbiler» og «Rene bensinbiler». Hva pokker er det som omtales, er det antall vaskede biler i fjor ?

Det heiter: Batteri - bil, plugg - inn - hybrid - bil (eller betre og kortere «ladbar - hybrid», bensinbil osv.

 

Vel det er vel snart på tide å komme med en artikkel om «rene-veg-vaske-biler»

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (9 minutter siden):

Ja total salg er jo ned hos VW, og 36ish opp hos tesla. 

Hva er det Du mener med «36ish», er det % knappen Du ikke finn på tastaturet (shift og 5 tasten). Men Du kan jo også skrive «prosenter» om Du mener det.

 

«Kall en spade for en spade», som det heiter.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 timer siden):

Synes det er litt morro med GM sin elbilsatsing. De har jo virkelig skutt segselv i foten på det tidligere 😅

https://youtu.be/RNvvvVt_628

Tragi - komisk at kunder som leigde deise bilene med 10 til 100 biler før i garasjen klager på GM sin sløsing.

Og ja, i komentarfelt i TU er det å lese mykje om «0 - utslipp» Tangs, med mye smarte greier man kan trukle med på «padden»

 

Huuhh......

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
molna skrev (21 timer siden):

Imponerende, men ikke overraskende av VW. Og BMW er fortsatt størst i Europa, men hvor lenge før VW slår de? Jeg tipper allerede nå i 2021.

Her et bilde, helt gratis av noe eg tok 2 bilde av. Jaa, OK, fint eller kall det hva som helst :

Her...:

050962DC-A3D3-4986-AAAE-02253BEA13C1.thumb.jpeg.12066e644922c01fbb8ce54210395c51.jpeg

 

Tja, om en spegel på en X5 koster 52 000,-, kjøp 10 liter epoxy på biltema til kroner 1 000. Obs, husk herder, lit sparkel og sandpapir...

7D4C7C36-1B18-42DF-935C-5D568B06B97C.thumb.jpeg.af7d6025123f3c3007364eb393136f5c.jpeg

 

Og forsikring, person.

 

Fan, eg tok 3 bilder (på slutten låg bilen forran, om man rekner i Nordlig retning) :

A096AA59-7D70-44DF-A686-41E2CB20A5D1.thumb.jpeg.e7c4533ad373c7fea3523ffb725fe8e1.jpeg

 

Ja, nydlig. Til den overkomlige forstand om man kan å lime. Eller kjøpe seg en unik bil å kjøre med, eller som investering eller hobby.

Siste av sitt slag, må ikke opdateres ukentlig. Skulle ikke forundre meg om det er Prius drivline, eller Toyota med motor fra HONDA eller BMW.

 

 

Mitt råd er følgende: kjøper Du bilen kjøp et vrak med bra struktur i tilleg til + 20 000,- (lagr det tørt, eller spyl litt lim på det)

ref: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_i8

Volumet er for lite eller for stort, like gale okke som.

 

 

En liten artighet ved denne bilen, sportsfelgene var symetriske med hensyn til H/V plasering. Første bilmerket eg som har sett har gjort seg så mykje møye (OK, foruten RR og mer eksklusive).

 

 

Her et fint intervju av en personbil som skal lages i litt over 100 eksemplar. Filmen er selvforklarendes, og med god reporter, versegod. Høør...

https://www.youtube.com/watch?v=K4EIYQ6fkG4

 

Det er rett under 5 ganger vekten på en motorsykkel uten Japansk sjåfør, litt over 3 ganger hestene og med langt betre nytte av luftstrømmer. Likeledes over 50 ganger så dyrt, småskala produksjon.

Så i kampens hete rundt 250 km/t har syklen mistet 100 hestekrefter, har att 120 og mistet noe veggrep. Likeledes har bilen ikke mistet trykk på dekkene (veggrep) men forbedret det nue og tapt 200 hestekrefter. Tja, for dei som har kjørt en «Sesna», der går med 100 hp til løftet (— 1 G er å fyke) og 100 til i farts - luftmotstand i 250 km/t.

 

Dog vil prisen ved leige på bane for en time bli ca 400 000 for å gå «brake even» (anslag 25 000 km er vel kva den orker på bane med forskjellige sjåfører). En vanlig oppspritet Merzedes GL med + 1 200 hp er jo rundt 1 000,- i gearkasse kostnad bare på en rå start. Joda, løfter nesten fremhjula...

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...