Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser mange har 49-55C i temperatur på sin GPU, synes det er veldig lav temperatur, mine kort er på omtrent 66C (en er på 70C grunnet dårlig plassering i PC:en)

Skal jeg få 50C på mine GPU må viftene gå opp til 75% hvilken gir mye støy.

Er det virkelig rimelig å presse viftene for å få ned kortens temperatur til 50C?

Lenke til kommentar
Kato85 skrev (8 minutter siden):

Ser mange har 49-55C i temperatur på sin GPU, synes det er veldig lav temperatur, mine kort er på omtrent 66C (en er på 70C grunnet dårlig plassering i PC:en)

Skal jeg få 50C på mine GPU må viftene gå opp til 75% hvilken gir mye støy.

Er det virkelig rimelig å presse viftene for å få ned kortens temperatur til 50C?

Ett PC kabinett er egentlig ikke særlig egnet til å drive med mining, da er det bedre å få det i en rigg, men 60-70 grader tror jeg likevel ikke er krise, men varme er i utgangspunktet en fiende i seg selv

Lenke til kommentar

Sorry hvis dette er spurt om tidligere, men sliter voldsomt med å finne mining hovedkort.

Finner ingen på prisjakt som er på lager (6 slots eller mer). Blir ganske dyrt om jeg må bygge 2 komplette systemer for å ha 6 skjermkort tilsammen.

Kikker også etter et rimelig kabinett som er egnet til mining. Gjerne lukket type med egne lommer pr GPU for optimal kjøling (tenker å ha det stående på låven, så støy er ingen problem). Noen tips? :)

Lenke til kommentar
IceBlitz skrev (7 minutter siden):

Sorry hvis dette er spurt om tidligere, men sliter voldsomt med å finne mining hovedkort.

Finner ingen på prisjakt som er på lager (6 slots eller mer). Blir ganske dyrt om jeg må bygge 2 komplette systemer for å ha 6 skjermkort tilsammen.

Kikker også etter et rimelig kabinett som er egnet til mining. Gjerne lukket type med egne lommer pr GPU for optimal kjøling (tenker å ha det stående på låven, så støy er ingen problem). Noen tips? :)

Har du sjekket Iwill.no? De skal ha flere med 6 PCI slot, men om de har inne aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
IceBlitz skrev (7 minutter siden):

Sorry hvis dette er spurt om tidligere, men sliter voldsomt med å finne mining hovedkort.

Finner ingen på prisjakt som er på lager (6 slots eller mer). Blir ganske dyrt om jeg må bygge 2 komplette systemer for å ha 6 skjermkort tilsammen.

Kikker også etter et rimelig kabinett som er egnet til mining. Gjerne lukket type med egne lommer pr GPU for optimal kjøling (tenker å ha det stående på låven, så støy er ingen problem). Noen tips? :)

6 skjermkort på denne med risere:

https://www.iwill.no/iwill-h81-btc-6-h81-r2-0-ddr3-usb-3-0-atx-socket-1150

https://www.iwill.no/intel-g3440-socket-1150-pentium-dualcore-prosessor

https://www.iwill.no/iwill-pci-e-1x-til-pci-e-16x-for-mining-mkabler

All in one men ikke på lager:

https://www.iwill.no/iwill-4u-btc-8-i3-3220-ddr3-usb-3-0-m2400w-psu

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Dragonlove said:

Ett PC kabinett er egentlig ikke særlig egnet til å drive med mining, da er det bedre å få det i en rigg, men 60-70 grader tror jeg likevel ikke er krise, men varme er i utgangspunktet en fiende i seg selv

Kommer vel litt an på, vet det er populært med åpne rigger, også fordi det er enkelt/billig å bygge selv og få plass til masse kort. Har hørt noen hevde at type serverkabinett med bra airflow kjøler mer effektivt, men bråker mer, ja. 

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (28 minutter siden):

Ett PC kabinett er egentlig ikke særlig egnet til å drive med mining, da er det bedre å få det i en rigg, men 60-70 grader tror jeg likevel ikke er krise, men varme er i utgangspunktet en fiende i seg selv

Jepp. Jeg bruker en vanlig stasjonær PC til mining når jeg ikke spiller, og der går mitt 3070-kort opp mot 65-70 grader. Inne i kabinettet er det ca 46 grader. 

Jeg har også et 1080-kort som jeg nå har i samme kabinett, som gjør at det blir ganske trangt mellom kortene.

Når jeg kjører begge samtidig går 3070-kortet et par grader opp, og 1080-kortet ligger på 90 grader(!).
Dette går også så det suser, men er nok ikke helt heldig på lang sikt, men gitt at det kun er 1080-kortet som blir så varmt tenker jeg at det ikke er så farlig.
Jeg kan vel like godt "mine det i stykker" som å stresse med å selge det....

PS/Edit: Det bråker litt når jeg kjører alt samtidig. Da går viftene på 1080-kortet på maks og 3070 på 80-90%.
Når jeg bare miner med 3070-kortet er lydnivået egentlig ganske behagelig.

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
57 minutes ago, IceBlitz said:

Sorry hvis dette er spurt om tidligere, men sliter voldsomt med å finne mining hovedkort.

Finner ingen på prisjakt som er på lager (6 slots eller mer). Blir ganske dyrt om jeg må bygge 2 komplette systemer for å ha 6 skjermkort tilsammen.

Kikker også etter et rimelig kabinett som er egnet til mining. Gjerne lukket type med egne lommer pr GPU for optimal kjøling (tenker å ha det stående på låven, så støy er ingen problem). Noen tips? :)

iwill har 12 slot inne

https://www.iwill.no/iwill-b250-btc-12-2-0-b250-ddr4-usb-3-0-atx-socket-1151

Endret av idleman_2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (39 minutter siden):

Jepp. Jeg bruker en vanlig stasjonær PC til mining når jeg ikke spiller, og der går mitt 3070-kort opp mot 65-70 grader. Inne i kabinettet er det ca 46 grader. 

Jeg har også et 1080-kort som jeg nå har i samme kabinett, som gjør at det blir ganske trangt mellom kortene.

Når jeg kjører begge samtidig går 3070-kortet et par grader opp, og 1080-kortet ligger på 90 grader(!).
Dette går også så det suser, men er nok ikke helt heldig på lang sikt, men gitt at det kun er 1080-kortet som blir så varmt tenker jeg at det ikke er så farlig.
Jeg kan vel like godt "mine det i stykker" som å stresse med å selge det....

PS/Edit: Det bråker litt når jeg kjører alt samtidig. Da går viftene på 1080-kortet på maks og 3070 på 80-90%.
Når jeg bare miner med 3070-kortet er lydnivået egentlig ganske behagelig.

Du kan jo prøve å sette en ekstra vifte til å blåse i mellom kortene. Da vil nok både temp og støy gå betraktelig ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, IceBlitz said:

Sorry hvis dette er spurt om tidligere, men sliter voldsomt med å finne mining hovedkort.

Finner ingen på prisjakt som er på lager (6 slots eller mer). Blir ganske dyrt om jeg må bygge 2 komplette systemer for å ha 6 skjermkort tilsammen.

Kikker også etter et rimelig kabinett som er egnet til mining. Gjerne lukket type med egne lommer pr GPU for optimal kjøling (tenker å ha det stående på låven, så støy er ingen problem). Noen tips? :)

Om du vil ha AM4; https://prisguiden.no/produkt/asrock-fatal1ty-b450-gaming-k4-475443

Problemet er gjerne å få tak i CPU med IGP til en fornuftig pris (<1k NOK), noe som gjelder både Intel- og AMD-baserte HK.

Endret av jocke
Lenke til kommentar
1 hour ago, IceBlitz said:

Kan man dele opp en 16x slot til 16stk 1x? Hvis ikke får jeg bare 2 gpuer på dette :)

Det kortet gjør fint 6x GPU-er på en 3000G CPU. Om man kan få til flere er jeg usikker på, men krever i alle fall en oppgradering hva CPU angår (siden 3000G kun har 6 lanes tilgjengelig).

Endret av jocke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...