Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ps5 skrev (4 timer siden):

Det du viser her er fortjeneste ekstrapolert utifra de siste sekunder. Det kan overhodet ikke brukes til å estimere snittfortjeneste hverken frem eller tilbake i tid. Mer interessant å se på utbetalinger de siste 4 timer eller par dager.

Jeg er klar over det og det var derfor jeg rapporterte snittet fra siste uka, som ender på anslagsvis 50k i året. Ettersom BTC sannsynligvis går betydelig opp fra både nåværende nivåer og tidligere ATH, er dette et konservativt anslag. 

I praksis har jeg 1000,- i uka med 3090 de siste ukene, som sannsynligvis er underestimert (gitt at man fortsatt er bullish). 

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (4 minutter siden):

Hvorfor selger du ut cryptoen såpass fortløpende om du er småskala?

Selv om det ikke er mye, er det fortsatt penger, og ønsker ikke å spekulere i kursendring.

Beholder en liten del, men selger det meste for å ta gevinst fortløpende. Hvis kursen stiger er det selvsagt dumt, men ønsker å minimere risiko.

Kanskje litt unødvendig gitt at det er små beløper, og ikke er noe jeg ikke kan tape. Men det er den strategien jeg har valgt, og holder meg til den :)

Lenke til kommentar
2 minutes ago, snp said:

Jeg er klar over det og det var derfor jeg rapporterte snittet fra siste uka, som ender på anslagsvis 50k i året. Ettersom BTC sannsynligvis går betydelig opp fra både nåværende nivåer og tidligere ATH, er dette et konservativt anslag. 

I praksis har jeg 1000,- i uka med 3090 de siste ukene, som sannsynligvis er underestimert (gitt at man fortsatt er bullish). 

Hvilken pool er det du bruker?

(siden den tydeligvis utbetaler ca 4 ganger så mye per hash som feks ethermine....)

Lenke til kommentar
51 minutes ago, snp said:

Jeg er klar over det og det var derfor jeg rapporterte snittet fra siste uka, som ender på anslagsvis 50k i året. Ettersom BTC sannsynligvis går betydelig opp fra både nåværende nivåer og tidligere ATH, er dette et konservativt anslag. 

I praksis har jeg 1000,- i uka med 3090 de siste ukene, som sannsynligvis er underestimert (gitt at man fortsatt er bullish). 

Fortell gjerne vilken pool.

De siste 24h med 120MH skulle gitt 67 kr fra hiveon. 7*67 er under 500 kr men fine, gårdagen var ræva men idag er det bra. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker NiceHash (som skjermdumpen min på forrige side viser). 75,- siste døgnet, 83,-/døgn siste uke i snitt, men det er med dagens kurs. 40% ligger i stablecoins pga volatiliteten. Trader hver dag, så kan ikke regne ukesnitt basert på dagskurs. BTC payout har vært stabil, siste nå var ganske høy. Konverterer aldri til Fiat så den inntjeningen er ganske uinteressant, men i praksis rundt 1000,- siste uke, 83,- NOK i snitt per dag om jeg hadde konvertert med dagens kurs, hvis jeg hadde vært så løk.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, snp said:

Bruker NiceHash (som skjermdumpen min på forrige side viser). 75,- siste døgnet, 83,-/døgn siste uke i snitt, men det er med dagens kurs. 40% ligger i stablecoins pga volatiliteten. Trader hver dag, så kan ikke regne ukesnitt basert på dagskurs. BTC payout har vært stabil, siste nå var ganske høy. Konverterer aldri til Fiat så den inntjeningen er ganske uinteressant, men i praksis rundt 1000,- siste uke, 83,- NOK i snitt per dag om jeg hadde konvertert med dagens kurs, hvis jeg hadde vært så løk.

Huh? Du forteller oss inntjeningen din i fiat men samtidlig sier du at inntjeningen i fiat er ganske uintressant? Makes no sense. Fortell da inntjeningen i BTC, loggar du den per dag?

Oensket  det fanns noen som tracket feks Hiveon og Nicehash sine 24h genomsnitt siste uken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Cardinal said:

Og NH sier $8,66 per dag med 3090. 70kr dagen eller 500kr uka.

og iogmed BTC har gått i gulvet, ikke taket, sliter jeg med å skjønne hvordan du får ut 1000kr uka.

Faktisk fortjeneste for 3090 siste 24 timer med nicehash var 74 kr, riktignok kun klokket til 115MH/s

Lenke til kommentar
rfm skrev (6 timer siden):

Huh? Du forteller oss inntjeningen din i fiat men samtidlig sier du at inntjeningen i fiat er ganske uintressant? Makes no sense. Fortell da inntjeningen i BTC, loggar du den per dag?

Oensket  det fanns noen som tracket feks Hiveon og Nicehash sine 24h genomsnitt siste uken.

Det var det som var konteksten og tydeligvis det mange her ser på, selv om isolerte Fiat-kalkyler er fullstendig uinteressant for en som ikke fortløpende realiserer og selvfølgelig veldig misvisende i et volatilt marked. Om man realiserer fortløpende skjønner jeg at man stresser over korreksjoner og rapporterer forventet inntjening i NOK, men jeg er som nevnt mer interessert i krypto. Å mine er som å DCAe og da justerer man for volatiliteten.

Gjennom siste uke har 1x 3090 gitt 210421 Satoshis og det har vært relativt stabilt fra dag til dag, med unntak av én dag som var en del bedre enn de andre (19. mai). Jeg miner og trader for å øke porteføljens BTC-verdi, ikke for å realisere i NOK. En måte å gjøre det på er å sette gevinst i stablecoins på gode dager eller i lovende alts som er svake mot BTC på dårlige dager, for eksempel Polygon i går, som ville gitt (og i mitt tilfelle ga) en økning i ~35% mot BTC. 

 

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (3 minutter siden):

Hmm

R9 på bildet = rejected   er dette noe vi kan fikse eller skyldes det forhold utenfor vår kontroll ?

Ser iallefall ikke hvilke(t) skjermkort som er synderen...

 
 

Rejected.jpg

99,94% accepted må da være bra

edit: ser jeg ligger på 0,28% rejected siste 14 dager

Endret av muuha
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...