Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

1 hour ago, ps5 said:

Kjøper man en 3090 til 30K nå så er nedbetalingstiden nesten 550 dager (før strøm) så gullalderen er visst passert ja.

Idiotiskt at telle på en 3090. 

En 3080 for 14,5k eller 10k for en 3070 gir 290 og 334 dager før strøm. Det er fortsatt mye men bruke en 3090 for mining er idiotiskt. 

15k for 100MH/s og 30k for 120MH/s 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rfm skrev (6 minutter siden):

Idiotiskt at telle på en 3090. 

En 3080 for 14,5k eller 10k for en 3070 gir 290 og 334 dager før strøm. Det er fortsatt mye men bruke en 3090 for mining er idiotiskt. 

15k for 100MH/s og 30k for 120MH/s 

Markedsverdien sist jeg sjekka var 11-12k for 3070, 17-18k for 3080 og 26-27k for 3090.

Det blir feil å regne 10k for en 3070 eller 14,5k for en 3080 all den tid du kunne solgt den på finn på dag 0 for prisene jeg nevnte over.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, apoe4 said:

Markedsverdien sist jeg sjekka var 11-12k for 3070, 17-18k for 3080 og 26-27k for 3090.

Det blir feil å regne 10k for en 3070 eller 14,5k for en 3080 all den tid du kunne solgt den på finn på dag 0 for prisene jeg nevnte over.

Fikk leverert 2st 3070 for 9990 kr stykk og en 3080 for 14500 kr denne uka. 

Fine at det var 2-3v siden jeg bestilte 3080:n men ene 3070 bestilte jeg 2 dager før. Så nei, det er ikke feil i skrivande stund for meg at bruke de siffrene. Ikke alle gidder å scalpe kort. 

Hvis det er mining er det og feil at ikke ha med en resale value med sin beregninger.

 

Edit: min hovedpoenget var at du ikke miner og teller på en 3090 og dess ROI iom den koster dobbelt og gir deg 20% hashrate jmf en 3080. 

Endret av rfm
Lenke til kommentar
23 minutes ago, rfm said:

Idiotiskt at telle på en 3090. 

En 3080 for 14,5k eller 10k for en 3070 gir 290 og 334 dager før strøm. Det er fortsatt mye men bruke en 3090 for mining er idiotiskt. 

15k for 100MH/s og 30k for 120MH/s 

Det du antagelig mener er at det er idiotisk å kjøpe en 3090 kun for mining. Om man likevel har en til annen bruk er det fremdeles greit å bruke til mining. Poenget mitt var den voldsomme reduksjonen i inntjening kombinert med en fortsettende inflasjon i pris (30K nå for en PNY fra elkjøp..). Min Suprim x til 23K (kjøpt primært for gaming) hadde opprinnelig en nedbetaling på ca 6 mnd som hadde vært kjekt om fremdeles var tilfelle.

Men om noen slo til på de sykt prisede 4x3090 riggene som digital impuls tilbød kort tid før kræsjen støtter jeg bruken av order idiot.

Lenke til kommentar
ps5 skrev (3 timer siden):

Kjøper man en 3090 til 30K nå så er nedbetalingstiden nesten 550 dager (før strøm) så gullalderen er visst passert ja.

Man kjøper nå uansett ikke 3090 for å mine med.

Men ja det er dårlige tider nå, men jeg som har planer om å holde tar det med knusende ro

Lenke til kommentar

Jeg er på 50k i året med 1x 3090, men det er mer interessant for min del at det er 40-50k satoshis i døgnet. Temmelig fornøyd med nåværende profitabilitet, bryr meg primært om kryptokursen da jeg har vært long på BTC siden 2017.

Endret av snp
Lenke til kommentar
snp skrev (13 minutter siden):

Jeg er på 50k i året med 1x 3090, men det er mer interessant for min del at det er 40-50k satoshis i døgnet. Temmelig fornøyd med nåværende profitabilitet, bryr meg primært om kryptokursen da jeg har vært long på BTC siden 2017.

50k i året med 1 stk 3090 høres veldig optimistisk ut. Ligger på estimert 61k i året pr nå med 330Mh/s

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, snp said:

 

sd.png

Det du viser her er fortjeneste ekstrapolert utifra de siste sekunder. Det kan overhodet ikke brukes til å estimere snittfortjeneste hverken frem eller tilbake i tid. Mer interessant å se på utbetalinger de siste 4 timer eller par dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har et par døgn nå prøvd å mine ETH via minerstat og ethermine. Jeg synes jeg får veldig dårlig uttelling.
Har ikke studert tallene nøye, men payouts i USD-verdi har vært lavere enn det jeg har fått via Nicehash til BTC.

Jeg svitsjet nå over til Nicehash for raskt å teste hva jeg får der, og ligger mye høyere i USD per dag enn det jeg fikk med minerstat.
Dette vil selvsagt variere, men:
Rett før jeg svitchet nå sa minerstat at jeg skulle tjene ca 5,5 USD per dag. Nå i Nicehash får jeg langt over 10 USD per dag. (Dette er dog uvanlig høyt, vanligvis har jeg ligge på 7-8 USD per dag, men altså fortsatt godt over det jeg har fått via minerstat)

Har det vært uvanlig lite lukrativt å mine ETH direkte nå?

(Den langsiktige prisen i ETH vs BTC er jeg ikke så interessert i, da jeg casher ut en større del fortløpende.)

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
19 minutes ago, KalleKanin said:

Jeg har et par døgn nå prøvd å mine ETH via minerstat og ethermine. Jeg synes jeg får veldig dårlig uttelling.
Har ikke studert tallene nøye, men payouts i USD-verdi har vært lavere enn det jeg har fått via Nicehash til BTC.

Jeg svitsjet nå over til Nicehash for raskt å teste hva jeg får der, og ligger mye høyere i USD per dag enn det jeg fikk med minerstat.
Dette vil selvsagt variere, men:
Rett før jeg svitchet nå sa minerstat at jeg skulle tjene ca 5,5 USD per dag. Nå i Nicehash får jeg langt over 10 USD per dag. (Dette er dog uvanlig høyt, vanligvis har jeg ligge på 7-8 USD per dag, men altså fortsatt godt over det jeg har fått via minerstat)

Har det vært uvanlig lite lukrativt å mine ETH direkte nå?

(Den langsiktige prisen i ETH vs BTC er jeg ikke så interessert i, da jeg casher ut en større del fortløpende.)

image.png.22dcb74eb0a0c2dbd06feee05eb62985.png

Nicehash betaler nok usedvanlig bra om dagen ifht hva de pleier, men i løpet av en mnd vil du nok se bedre utbetaling hos feks ethermine

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (11 minutter siden):

image.png.22dcb74eb0a0c2dbd06feee05eb62985.png

Nicehash betaler nok usedvanlig bra om dagen ifht hva de pleier, men i løpet av en mnd vil du nok se bedre utbetaling hos feks ethermine

Mulig, men foreløpig holder jeg meg da til Nicehash. :)
En fordel med Nicehash er også at jeg som miner så lite kan gjøre withdrawals mye oftere. (For dere som miner mye har det ikke så mye å si da dere fort treffer 0,1 ETH-grensen)


Litt irriterende med nedetid på deler av løsningen og sperring av withdrawals da jeg prøver å selge unna så ofte jeg kan, men jeg er grådig, så inntjening trumfer det :), og jeg har jo ikke tapt noe på "nedetiden" deres så langt...

PS/Edit: Og jeg opplever altså mye større diff enn det tallene over indikerer...

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
40 minutes ago, KalleKanin said:

Mulig, men foreløpig holder jeg meg da til Nicehash. :)
En fordel med Nicehash er også at jeg som miner så lite kan gjøre withdrawals mye oftere. (For dere som miner mye har det ikke så mye å si da dere fort treffer 0,1 ETH-grensen)

Såfremt NH ikke får en ny "security issue" og nekter deg å overføre....

Og med Ethermine får man utbetaling  ved hver 0.1+ ETh (avhengig av settings) ELLER hver 7 dag såfremt over 0.05 eth

 

Quote
  • If your unpaid balance is greater than your configured payout threshold (Min: 0.1 ETH, Max: 10 ETH, Default: 1 ETH) your account will be paid out during the next payout round, usually after 5 - 10 minutes
  • Unpaid balances above 0.05 ETH will be paid out every 7 days automatically

 

Lenke til kommentar
Cardinal skrev (11 minutter siden):

Såfremt NH ikke får en ny "security issue" og nekter deg å overføre....

Og med Ethermine får man utbetaling  ved hver 0.1+ ETh (avhengig av settings) ELLER hver 7 dag såfremt over 0.05 eth

NH sine issues er irriterende, men har ikke vært så langvarige (foreløpig). 

Som nevnt er jeg en ganske småskala miner og med den farten jeg har klart å mine hittil, har jeg ikke engang nådd 0,05 i løpet av 7 dager, og må gå for "mer enn 0,01 ca hver fjortende dag"... Det er litt for lenge etter min smak, og da betyr heller ikke en dag eller to ekstra hos NH så mye.

Unpaid balances above 0.01 ETH will be paid out every second weekend automatically independent of your threshold. 

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
6 minutes ago, KalleKanin said:

NH sine issues er irriterende, men har ikke vært så langvarige (foreløpig). 

Som nevnt er jeg en ganske småskala miner og med den farten jeg har klart å mine hittil, har jeg ikke engang nådd 0,05 i løpet av 7 dager, og må gå for "mer enn 0,01 ca hver fjortende dag"... Det er litt for lenge etter min smak, og da betyr heller ikke en dag eller to ekstra hos NH så mye.

Unpaid balances above 0.01 ETH will be paid out every second weekend automatically independent of your threshold. 

Hvorfor selger du ut cryptoen såpass fortløpende om du er småskala?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...