Dragonlove Skrevet 21. november 2023 Skrevet 21. november 2023 Sjørøver skrev (2 minutter siden): Er mining med skjermkort helt dødt? Er ikke voldsomt sprekt lenger nei.
TheKims Skrevet 21. november 2023 Skrevet 21. november 2023 Sjørøver skrev (3 minutter siden): Er mining med skjermkort helt dødt? Helt dødt er det ikke, men man kan ikke regne med å tjene like mye som man gjorde når ETH var tingen. Jeg har minet hele veien her, men det blir jo ren spekulasjon og jeg gjør det mest for gøy.
sveibuen Skrevet 22. november 2023 Skrevet 22. november 2023 Nå som vinteren nærmer seg å du trenger litt varme i hus, så kan det svare seg å mine enkelte coins! Men hvilke må noen andre svare på!
Leatherass Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Noen som har slengt seg inn på Pearl miningen? Har noen få kort, men vurderer kjøpe flere. Savner the glory days av mining og hadde vært kjekt med et nytt prosjekt.
knopflerbruce Skrevet 1. juni Skrevet 1. juni Det var artig, absolutt. Men med skjermkortprisene som er, blir det nok ikke noe nytt eventyr. Skjønt, glad jeg hoppet på det - jeg fikk faktisk en enebolig av det hele til slutt (inkl. investeringskostnaden, for all del).
Leatherass Skrevet 2. juni Skrevet 2. juni (endret) Ja jeg tror heller ikke det blir noe eventyr denne gangen, men samtidig så vurderer jeg gjøre noe på hobbybasis. Var jo utrolig morro og fikle med å få opp rigger, finne rett overklokk etc. Kjøpe kanskje 6 brukte 3060TI på finn, så har man fort tjent inn kostnadene på 100 dager med dagens tempo - samtidig som man har 100 dager med hobby i boks. Problemet med mining i 2026 er jo at det er ingen store coins som er POW, så Pearl Mining dør jo ut med en gang det ikke er noen som har bruk for Pearl. Så man er avhengig av at prosjektet fortsatt har en funksjon i det virkelige liv. Endret 2. juni av Leatherass La til mer info.
ps5 Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni On 6/1/2026 at 7:18 PM, Leatherass said: Noen som har slengt seg inn på Pearl miningen? Har noen få kort, men vurderer kjøpe flere. Savner the glory days av mining og hadde vært kjekt med et nytt prosjekt. Denne var jo kjekk, min 5090 har nå estimert pr måned $473.84 minus driftkost og har vel ikke sett slike tall på åresvis. Får se hvor lenge dette eventyret varer..
ps5 Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni (endret) 2 hours ago, kremt said: Hvilken pool alphapool. Verdt å merke seg at denne virkelig gir 5090 bein å gå på. Trekker 575-600w og ligger på 84 grader med lukket dør. Må derfor krype tilbake til åpent kabinett som gir 74 grader på 75-80% vifte. Vannkjølt hadde virkelig kommet til sin rett her.. Endret 4. juni av ps5
Leatherass Skrevet 4. juni Skrevet 4. juni Jeg er også på Alphapool. Jeg har begynt å kjøpe noen gpu`er som er "feilpriset" på finn og skal bygge meg en rigg. Happy times! Totalt har jeg minet ca 270 pearl så langt på 5 dager, som gir 213$ med dagens priser. Merk at jeg brukte endel innleid gpu-power for å akkumuluere i starten. Når Pearl var nytt så kunne man f.eks leie et 5090 kort på nett til 20 dollar om dagen, så minet det inn 35 dollar om dagen (Bare et eksempel) men siste dagene så har det økt med både antall minere, workers og pools, så inntjeningen har allerede gått ned til 15-16 dollar pr dag på en 5090.
ps5 Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni 9 hours ago, Leatherass said: Jeg er også på Alphapool. Jeg har begynt å kjøpe noen gpu`er som er "feilpriset" på finn og skal bygge meg en rigg. Happy times! Totalt har jeg minet ca 270 pearl så langt på 5 dager, som gir 213$ med dagens priser. Merk at jeg brukte endel innleid gpu-power for å akkumuluere i starten. Når Pearl var nytt så kunne man f.eks leie et 5090 kort på nett til 20 dollar om dagen, så minet det inn 35 dollar om dagen (Bare et eksempel) men siste dagene så har det økt med både antall minere, workers og pools, så inntjeningen har allerede gått ned til 15-16 dollar pr dag på en 5090. Det er lov å håpe på at gpu mining faktisk er tilbake nå. Prøvde å dra i gang en 3070 også men gitt prisene var det ikke verdt strøm og varme. Kanskje på vinteren..
knopflerbruce Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Leatherass skrev (10 timer siden): Jeg er også på Alphapool. Jeg har begynt å kjøpe noen gpu`er som er "feilpriset" på finn og skal bygge meg en rigg. Happy times! Totalt har jeg minet ca 270 pearl så langt på 5 dager, som gir 213$ med dagens priser. Merk at jeg brukte endel innleid gpu-power for å akkumuluere i starten. Når Pearl var nytt så kunne man f.eks leie et 5090 kort på nett til 20 dollar om dagen, så minet det inn 35 dollar om dagen (Bare et eksempel) men siste dagene så har det økt med både antall minere, workers og pools, så inntjeningen har allerede gått ned til 15-16 dollar pr dag på en 5090. Det er vel en viss fare for at når folk plukker det opp, så raser inntjeningen. Jeg hadde ikke hørt om dette før nå. Ikke at jeg har mye utstyr igjen, heller. Hvor bent frem er det å selge det til FIAT fortløpende?
ps5 Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni (endret) 20 minutes ago, knopflerbruce said: Det er vel en viss fare for at når folk plukker det opp, så raser inntjeningen. Jeg hadde ikke hørt om dette før nå. Ikke at jeg har mye utstyr igjen, heller. Hvor bent frem er det å selge det til FIAT fortløpende? https://safetrade.com/exchange/PRL-USDT?type=basic Spørsmålet nå er om man skal sikre seg en ekstra 5080 på elkjøp tilbud.. (får jo med 007 da). 6 mnd på nedbetaling om dette holder seg.. (tok sjansen, så går den i retur om markedet kræsjer de neste to ukene).. Endret 5. juni av ps5
ps5 Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni 2 minutes ago, xRun said: Hvilken miner brukes til dette? Alphapool har en som støtter alt av interessant plattformer. https://pearl.alphapool.tech/#setup
kremt Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni 2 hours ago, ps5 said: Prøvde å dra i gang en 3070 Hva er inntjening og kostnad på dette? Kunne nok vurdert det på vinter men nå spørs det. Må isåfall være veldig lønnsomt, noe det neppe er. Minet for noen år siden med 3 ulike maskiner og det er jo mye som kan skje av krasj og diverse, så en del upkeep blir det jo.
xRun Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni ps5 skrev (1 minutt siden): Alphapool har en som støtter alt av interessant plattformer. https://pearl.alphapool.tech/#setup Får en hard stopp når jeg prøver å laste ned exe for windows der. Hevder den inneholder Trojan:Win32/Suschil!rfn Prøvd å tillate, men den kommer ikke frem til folderen, bare trigger nytt varsel.
ps5 Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni 1 minute ago, kremt said: Hva er inntjening og kostnad på dette? Kunne nok vurdert det på vinter men nå spørs det. Må isåfall være veldig lønnsomt, noe det neppe er. Minet for noen år siden med 3 ulike maskiner og det er jo mye som kan skje av krasj og diverse, så en del upkeep blir det jo. Flott kalkulator her, stemmer relativt bra med virkeligheten: https://pearl.alphapool.tech/#calculator Stabilitet helt jevn på 5090 med 100% bruk av power og temperatur fast på 75 grader (minne/gpu). Sjekker 5080 i kveld.
ps5 Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Just now, xRun said: Får en hard stopp når jeg prøver å laste ned exe for windows der. Hevder den inneholder Trojan:Win32/Suschil!rfn Prøvd å tillate, men den kommer ikke frem til folderen, bare trigger nytt varsel. På windows, kjør med Docker, mye enklere. Docker Desktop gratis til privat bruk.
kremt Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni 3 dollar per dag er ganske bra. Likevel tror jeg ikke dette er noe jeg gidder akkurat nå. Men tror faktisk dette er tall som er bedre enn det var når ETH mining var noe alle drev med. Husker mining med 3090, gikk rett opp til over 400 watt, hadde også 2 andre kort i maskinen, greit med 1300 watt psu da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå