Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sant, noen ideer om hvor mye av hashraten som er ASIC? Virker ikke som at det har vært flust supply.

Regner med at det meste av 6 GB og opp grafikkort som brukes til mining miner Ethereum? 600 TH/s tilsvarer vel ca. 12 mill gjennomsnittlige grafikkort (50 MH/s), vet ikke hvor mange Nvidia og AMD produserer i året og hvor stor % som miner, men...

Endret av Kalle Klo
Lenke til kommentar
Cardinal skrev (6 minutter siden):

vet ikke om jeg misforstår men du har breakout boards som jeg antar er 6 pin, med 6 pin kabel som du trenger en splitter til. Du har forsøkt en 8 pin til 6+2 x2 splitter og det fungerer ikke? Det synes jeg høres logisk ut men vet som sagt ikke om jeg misforstår noe.

6 pin kabel fra Breakout board ja og 6+2 i andre enden og her har jeg koplet til 8 pins til 2 x 6+2, det skal fungere sånn strømmessig, for selv om 6 pins er spesifisert til 75w så trenger man kun 2 av kablene for å oppnå det 8A x 2=16, 16A x 12C =192w på 2 kabler, det spørs jo litt hvilken tykkelse på kabler osv, men her er det jo 6 kabler, la oss si de takler kun 5A, da er vi uansett oppe i 360w maks last på kabelen, eller med splitter 180w på hver kabel.

 

 

Lenke til kommentar
Cardinal skrev (6 minutter siden):

ok sry, da er jeg med. Så lenge du bruker 6+2 inn i splitteren, så skjønner heller ikke jeg hva som er problemet.

Mine splittere er dog 6 pin til 2x 6+2

Har sikkert noe med hvordan det er koplet tenker jeg, regner med jeg kan bruke disse 8 pin til 6+2/6+2 med en vanlig 8 pins kontakt fra en vanlig psu sikkert.

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (4 minutter siden):

Sikker på at du ikke har most den i feil vei? 😛

Jeg er flink, men ikke så flink :lol:, har bestillt både verktøy og 6 pins og 8 pins plugger men jeg har noen sånne mini skrujern som jeg har slipt til for å fjerne diverse plugger, så får se om jeg ikke får koplet litt om kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...