Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

3 minutes ago, idleman_2 said:

3060TI/3070   de ligger på 37-44 grader (gpu)    msi trio x ligger på 37-41 og resten er asus strix

Samme som mine. jeg ligger dog bare på +1250 og ca 62 MH/s. Men jeg vil ha det slik at jeg ikke konstant må justere etter som det blir varmere i rommet.

 

Endret av Cardinal
Lenke til kommentar
Ephrus skrev (10 timer siden):

Burde greie 1300-1400 på de fleste kort, noen kan klare 1600.

Må prøve meg frem når jeg kjem heim fra sjøen da!
Nå kjører jeg jeg dette på Evga 3070 black kortet mitt:
Power limit: 59
Temp limit: 70
Core clock: -502
MemClock: +1301
Fan Speed: 67%
Temp: +49 (varier mellom 47-52 alt etter temp og sol ute)

Sitter i et trangt FD mini kabinett xD

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Er det nokon her som har prøva seg på mining på berbar PC? Då tenkjer eg i så fall toppmodell spele-PC. 

Eg skjønar godt at det ikkje vil vere optimalt. Eg tenkjer meir på om det går an å tene inn att noko av investeringa ved å la ein slik stå og mine når den ikkje er i bruk. 🙂

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Garegaupa skrev (2 timer siden):

Er det nokon her som har prøva seg på mining på berbar PC? Då tenkjer eg i så fall toppmodell spele-PC. 

Eg skjønar godt at det ikkje vil vere optimalt. Eg tenkjer meir på om det går an å tene inn att noko av investeringa ved å la ein slik stå og mine når den ikkje er i bruk. 🙂

Det går vel an, men tror ikke det er mye å tjene på det. Nå vet jeg ikke hvordan det er med overklokking på bærbare, men man har vel ikke samme mulighetene som på en desktop, så mistenker at varme kan bli et problem.

Inntjeningen nå er også ganske ræva så tror ikke du kan regne med mere enn kanskje 20kr dagen.

Endret av TheKims
  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Garegaupa said:

Er det nokon her som har prøva seg på mining på berbar PC? Då tenkjer eg i så fall toppmodell spele-PC. 

Eg skjønar godt at det ikkje vil vere optimalt. Eg tenkjer meir på om det går an å tene inn att noko av investeringa ved å la ein slik stå og mine når den ikkje er i bruk. 🙂

En bekjent testet dette med en 3080 bærbar og den gav tilsynelatende ca 50% hashrate av desktop 3080. Ikke all verden erfaring altså, men dette er neppe spesielt farbar vei (har man likevel laptopen liggende koster det naturligvis ingenting å prøve).

Lenke til kommentar
1 hour ago, Garegaupa said:

Er det nokon her som har prøva seg på mining på berbar PC? Då tenkjer eg i så fall toppmodell spele-PC. 

Eg skjønar godt at det ikkje vil vere optimalt. Eg tenkjer meir på om det går an å tene inn att noko av investeringa ved å la ein slik stå og mine når den ikkje er i bruk. 🙂

Jeg miner på en bærbar, den har dog bare 4GB videoram (GTX 1650) så det går i Ravencoin.

Men det funker fint det og den blir ikke så varm. Har pc'en din instillinger for batteristyring så sett den til nærmest mulig 50%, og har den ikke det så burde man ta ut batteriet (når det er ca 50%). 
Er ganske lett på min, men kan vel variere litt. Må bare av med noen skruer å plukke av bakdekselet og nappe ut batteriet.

Funker fint å clocke kortet, men powerlimit er låst så man får ikke justert ned den.

Har forøvrig også testa litt mining på en annen laptop jeg har med MX150 kort. Der er det ikke så mye å hente men man får clocket der og.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Skiftet nylig pads på mitt Suprim 3080 X men fikk ikke ned memory Junction

så Gjorde hele prosessen på nytt, ligger nå på ca 90 grader med Core Clock -200, Memory Clock +960 PL 75 og Fan Speed 70%

Får ikke mer enn ca 95mh/s med skjermen på, kan det være at jeg har trukket det korteste strået i dette silikon lotteriet med kortet?

Er vel ca 30 grader i rommet her

Og har det noe å si når man spiller?

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Dragonlove said:

Skiftet nylig pads på mitt Suprim 3080 X men fikk ikke ned memory Junction

så Gjorde hele prosessen på nytt, ligger nå på ca 90 grader med Core Clock -200, Memory Clock +960 PL 75 og Fan Speed 70%

Får ikke mer enn ca 95mh/s med skjermen på, kan det være at jeg har trukket det korteste strået i dette silikon lotteriet med kortet?

Er vel ca 30 grader i rommet her

Og har det noe å si når man spiller?

Ikke umulig, men 30C romtemp og ikke vifte mot backplate?

Lagt pads mellom backplate og pcb?

Bare +960 mem clock?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dragonlove said:

Ikke skiftet pads mellom bakplate og PCB nei, kan det hjelpe mye?

Ja prøvde vel oppimot 1300 på men clock men da bare restartet pc

Det er som regel ikke pads der på 3080, men jeg har sett mange skrive at det hjelper en del, ja.

Kjører 1200 stabilt her med 99MH/s

image.png.1ebdc14f366e0e5e861c9a8bfaf9f2d3.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...