Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (38 minutter siden):

Da må man i så fall selge de uten fortjeneste, ellers blir det regnet som næring.

Har du laget deg ett problem? 😂 Godt jeg fikk mesteparten ut i bod nå, var ikke værende inne i huset lenger, bygge sammen en rigg nå så får jeg hive resten ut, skal bli godt, nei inntjening er ikke så bra men det gjør ikke noe for en som ser på dette som langtids investering og regner med eth kommer til å stige i verdi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lavere inntjening gjør ikke allverden så lenge man får stuet bort kortene. Men skal man lide hver dag i 30+ grader inne, må man få noe tilbake for lidelsen. Da bør det minst være >= $13 per 100 MH/s.

Det  er så varmt at man må vurdere om man skal få vannkjøling sydd inn i klærne, for å være i stand til å takle hverdagen. Det er ulevelig med 15 grader ute og jeg tør ikke tenke på hvordan det blir hvis det blir dager med 30 grader slik som i fjor.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 minutter siden):

Lavere inntjening gjør ikke allverden så lenge man får stuet bort kortene. Men skal man lide hver dag i 30+ grader inne må man få noe tilbake for lidelsen. Da bør det minst være >= $13 per 100 MH/s.

Tørke ved for naboen^^

Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 minutter siden):

Lavere inntjening gjør ikke allverden så lenge man får stuet bort kortene. Men skal man lide hver dag i 30+ grader inne må man få noe tilbake for lidelsen. Da bør det minst være >= $13 per 100 MH/s.

Ja gjorde seg det, ser nå surrer viftene på 3080 kortene på 30% i motsenting til nå de var i kjelleren på 100% de kommer nok til å gå litt opp, men det blir nok mye bedre nå tenker jeg.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg er feil type katt for  denne miningen.
 

Quote

Sandkatt (Felis margarita) er et lite kattedyr. Den lever i ørkener og andre tørre områder i Nord-Afrika, Arabia, Iran og Pakistan. Mer enn noe annet kattedyr er den tilpasset ørkenklimaet, med sterk og tørr hete, store temperatursvingninger og mangel på vann. Sandkattens nærmeste slektning er ifølge Carlos A. Driscoll med flere villkatten.

250px-Felis_margarita.jpg

250px-Sandkat1_(Felis_margarita).jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Leatherass skrev (6 minutter siden):

@MariusJS Jeg har fått disse kablene nå, men vil bare sjekke at jeg har forstått det riktig.

1x riser tar 6pin-delen inn i kortet og så får den strøm fra Molex. Men må begge molexpunktene kobles inn i PSU?
Klarte ikke bli helt klok på det. 

https://www.digitalimpuls.no/kabler/108798/strømkabel-2xmolex-til-1x-6-pin-pci-e--gammel-strøm-til-nye-skjermkort

Begge må kobles til ja.

Lenke til kommentar
Leatherass skrev (1 minutt siden):

Det jeg tenkte. De Molexkablene jeg har til PSU er 6pin, så er det 1 molex, og så en splitter til 2 molex. Så 1x av de kablene jeg linket til 2x molexene, og så den "enern" ubrukt da? 

Umulig å forstå. Begge molex hun portene på adapter må ha en molex hann kabel fra PSU.

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (5 minutter siden):

Umulig å forstå. Begge molex hun portene på adapter må ha en molex hann kabel fra PSU.

Knøvlete forklart.

Se bilde. Min kabel til psuen har 3 molex-punkt som alle er lik. Så er molex-kabelen med 2 tilkoblingspunkt, som begge er ulike.

Kan jeg da koble 1 riser til 2 punkter og deretter bruke siste punkte til 1 til riser? Dvs 2 slike molex kabler gir strøm til 3 risere totalt. 2 av de kobles helt på en kabel og riser 3 kobles til 2 forskjellige kabler?

169AF7FC-8FFA-49BD-A41D-BDF9E0990BDB.jpeg

0D039675-6D58-401A-AD80-250AEE33B723.jpeg

Lenke til kommentar
Leatherass skrev (14 minutter siden):

Knøvlete forklart.

Se bilde. Min kabel til psuen har 3 molex-punkt som alle er lik. Så er molex-kabelen med 2 tilkoblingspunkt, som begge er ulike.

Kan jeg da koble 1 riser til 2 punkter og deretter bruke siste punkte til 1 til riser? Dvs 2 slike molex kabler gir strøm til 3 risere totalt. 2 av de kobles helt på en kabel og riser 3 kobles til 2 forskjellige kabler?

169AF7FC-8FFA-49BD-A41D-BDF9E0990BDB.jpeg

0D039675-6D58-401A-AD80-250AEE33B723.jpeg

Ja det går fint så lenge du bruker kun en PSU. Edit: Men ikke skyld på meg om huset ditt brenner ned. Jeg ville heller valgt splittere til pcie kontaktene.

https://www.iwill.no/iwill-8p-pci-e-til-2-x-62p-8-pci-e-20cm-y-splitt-18awg

Eller enda bedre en PSU med nok kontakter:

https://www.iwill.no/iwill-m-2000-2000w-psu-atx

Endret av Kryptodebunker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...